Privateer Press 2015 Keynote ja Templeconin spoilerit
Re: Privateer Press 2015 Keynote ja Templeconin spoilerit
Rickard Nilsson vs Jason Watt ig-finaalipari. Watt voitti kellotuksella ja Rickard assasinoi, just päätty livestreamissa.
- Cor Leonis
Just ostin, kasasin ja maalasin toisen krakenin, ei hirveest hotsittais ostaa sepulkkerii (tai kahta!). Toivottavast se on huono.
Pora on miehen sielu.
Nyt alkaa oleen mielenkiintosta metaa..Cor Leonis kirjoitti:Just ostin, kasasin ja maalasin toisen krakenin, ei hirveest hotsittais ostaa sepulkkerii (tai kahta!). Toivottavast se on huono.
-HPVäitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
- Cor Leonis
Kouvolameta stronk, johan mä kävin tolla mun tuplakrakeni listalla häviimäs Talvisodan finaalis peikkoi vastaan. Kyl mä sillä Teron voitin, mut en siis ketää oikeeta pelaajaa.Sopuli kirjoitti:Nyt alkaa oleen mielenkiintosta metaa..Cor Leonis kirjoitti:Just ostin, kasasin ja maalasin toisen krakenin, ei hirveest hotsittais ostaa sepulkkerii (tai kahta!). Toivottavast se on huono.
Pora on miehen sielu.
Ihmekkös kun oon metassa jäljessä, kun jäi talvisota välistä
-HPVäitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
- GreenMeanie
Jaa. Ihan niinku odotettii, Riksu voitti Wattin finaalis. Minions OP.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Mut tiukille meni. Wrongeye ja swamppi horrori näytti närhen munat!
- Cor Leonis
Oon kyl aina sanonut et minionit on OP, kyl se Riksu vaan osaa pelaa.
Pora on miehen sielu.
Voi vinetto. Just kun alotin Minionit... oon nyt sitten trendipelle.
- Ihme_apina
Älä huoli, voit pelaa possui.
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Tässä vielä video tosta finaalista nauhalta. Kannattaa katsoa:
http://www.twitch.tv/privateerpress/b/621778316
Pistetään vähän analyysiakin vielä. Skippaa tämä jos et halua spoilausta.
Riksu pelasi mun mielestä aika lailla täydellisen pelin ilman juuri lainkaan virheitä. Ok, olisi voinut pelata vähän nopeammin, mutta aika riitti kuin riittikin. Watts antoi tokalla vuorolla turhaan ilmaisen control pointin ja vielä kolmosvuorolla joutui uhraamaan Tiberionin lähes ilmaiseksi (toki mahdollisti Molikin riehumisen), ettei Rickard scorannut neljättä pinnaa. Myös feat oli aika turhaan käytetty Wattsilta. Jos sitä olisi säästellyt myöhempään, olisi Molik voinut lähes yksin pistää koko Riksun armeijan rikki. Nyt hyöty oli ehkä pari säästynyttä Arcuariita. Eli lyhyesti sanottuna oikea pelaaja voitti - niin pelillisesti kuin muutenkin =)
http://www.twitch.tv/privateerpress/b/621778316
Pistetään vähän analyysiakin vielä. Skippaa tämä jos et halua spoilausta.
Riksu pelasi mun mielestä aika lailla täydellisen pelin ilman juuri lainkaan virheitä. Ok, olisi voinut pelata vähän nopeammin, mutta aika riitti kuin riittikin. Watts antoi tokalla vuorolla turhaan ilmaisen control pointin ja vielä kolmosvuorolla joutui uhraamaan Tiberionin lähes ilmaiseksi (toki mahdollisti Molikin riehumisen), ettei Rickard scorannut neljättä pinnaa. Myös feat oli aika turhaan käytetty Wattsilta. Jos sitä olisi säästellyt myöhempään, olisi Molik voinut lähes yksin pistää koko Riksun armeijan rikki. Nyt hyöty oli ehkä pari säästynyttä Arcuariita. Eli lyhyesti sanottuna oikea pelaaja voitti - niin pelillisesti kuin muutenkin =)
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
- The Captain
- Valvoja
Jaakko summasikin aika hyvin. Rickard hallitsi pelin tempoa aika täydellisesti ihan viime minuuteille asti, ja Watt joutui lähinnä reagoimaan Rickardin peliin ja valitsemaan niitä vähiten huonoja vaihtoehtoja huonojen joukosta. Vasta oikeastaan Wattin viimeisellä vuorolla Rickard joutui sellaisen paineen kohteeksi, että (etenkin kun kello alkoi olla vähän) tuli itselle katsojana ensimmäisen kerran fiilis, että Rickard saattaa vielä sittenkin hävitä. Onneksi noppa pelasti - yksi huono rolli olisi estänyt skoraamisen, ja Wattin ei olisi tarvinnut kuin vähän lisätä painetta, niin Rickardilta olisi loppunut kello.
Oli kyllä siisti peli katsoa, tykkäsin. Internet-yhteisö tietty menee tämmöisestä ihan "does not compute" -tilaan, reboottaa itsensä ja jatkaa siitä mussuttamista, kuinka Minionit eivät ole competitive , kuinka Bradigus pitää bannata turnauksista ja ja kuinka Asphyxious2 ja Haley2 pitää nerffata, joten eiköhän SmogConiin mennessä valtaosa maailmasta ole jo siinä uskossa, että mitään TempleConin Iron Gauntlettia ei tapahtunutkaan.
Oli kyllä siisti peli katsoa, tykkäsin. Internet-yhteisö tietty menee tämmöisestä ihan "does not compute" -tilaan, reboottaa itsensä ja jatkaa siitä mussuttamista, kuinka Minionit eivät ole competitive , kuinka Bradigus pitää bannata turnauksista ja ja kuinka Asphyxious2 ja Haley2 pitää nerffata, joten eiköhän SmogConiin mennessä valtaosa maailmasta ole jo siinä uskossa, että mitään TempleConin Iron Gauntlettia ei tapahtunutkaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Kyllähän tää tulos hyvin tarkalleen osoittaa, että minioneilla voi voittaa. Samaan aikaan silti huomataan, että finaalipelissä minion-pelaaja pelasi jopa lähes täydellisesti ja vastustaja teki kolme suurta virhettä. Silti vastustaja oli lähellä voittaa matsin, jossa noppakin meni about tasan. Luulen myös, että jos Riksu ei olisi saanut aloittaa, ei grindausvoima vaan oisi riittänyt voittoon edes tällä nähdyllä pelillä. Voinee siitä jotain päätellä...The Captain kirjoitti: Internet-yhteisö tietty menee tämmöisestä ihan "does not compute" -tilaan, reboottaa itsensä ja jatkaa siitä mussuttamista, kuinka Minionit eivät ole competitive
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
- The Captain
- Valvoja
Siitä voi päätellä monia asioita, esim. seuraavia:Celebdae kirjoitti: Kyllähän tää tulos hyvin tarkalleen osoittaa, että minioneilla voi voittaa. Samaan aikaan silti huomataan, että finaalipelissä minion-pelaaja pelasi jopa lähes täydellisesti ja vastustaja teki kolme suurta virhettä. Silti vastustaja oli lähellä voittaa matsin, jossa noppakin meni about tasan. Luulen myös, että jos Riksu ei olisi saanut aloittaa, ei grindausvoima vaan oisi riittänyt voittoon edes tällä nähdyllä pelillä. Voinee siitä jotain päätellä...
1) Minionit ovat OP. Nerf minions pl0x.
2) Aloitusheitto on ratkaiseva. Aloitusheiton voittaja voittaa pelin.
3) Pelaamalla paremmin kuin vastustaja voi voittaa jopa epäedullisen match-upin.
4) Noppatuurilla on vaikutusta pelissä.
Kenties muutakin. Osa päätelmistä saattaa osua lähemmäs totuutta kuin toiset.
Pointtini on, että Internet-kollektiivi tekee paljon päätelmiä epämääräisestä joukosta anekdoottista todistusaineistoa ja päätyy lausumaan niiden perusteella universaaleja totuuksia. Ei kukaan kriittisesti ajatteleva ihminen varmaan yritäkään väittää, että WM/H on täydellisesti tasapainossa, mutta on tämän turneen lopputulos mielestäni yksi osoitus lisää siitä, että internetin "jotta olisit competitive, on pakko pelata casterilla X, Y tai Z eikä missään nimessä faktiota B" -mantroissa voisi olla tilaa myös sävyille mustan ja valkoisen välillä. Rickard on huippuluokan pelaaja, jonka pelityyliin (tuloksista päätellen) Minionit sopivat paremmin kuin esim. Cryx, joten Rickardille Minionit voivat olla vahvempi faktio kuin Cryx, vaikka näin ei universaalisti olisikaan. Tuskin se tietoisesti valitsee pelata paskaa armeijaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
- GreenMeanie
Oon niin paljon samaa mieltä et sattuu. Myös siinä ettei tää yksi voitto tarkoita sitä etteikö minionit olis edelleen huonompi faktio kun muut. Erityisesti kun muuta näyttöä ei juuri ole ja Rickard kuitenkin on ainakin mun lähteiden perusteella melko yleisesti hyväksytty maailman parhaaks minion pelaajaks.The Captain kirjoitti: Pointtini on, että Internet-kollektiivi tekee paljon päätelmiä epämääräisestä joukosta anekdoottista todistusaineistoa ja päätyy lausumaan niiden perusteella universaaleja totuuksia.
Riksulle minionit on varmasti vahvempi faktio kuin cryx, kaveri kuitenkin pelailee aika paljon masiinaa ja vahvuus perustuu isolta osalta useampiin satoihin minioneilla pelattuihin peleihin ympäri maailmaa. Joo, kaikilla castereilla voi voittaa ja varmasti joidenkin castereiden tehot on osittain vielä löytymättä mutta ollaan varmaan samaa mieltä siitä että jos haluu turnausmenestystä kannattaa harjoitella ennemmin pSkarren kuin eStrgiksen pelaamista?
Edit. Oon luvannu facebookissa 21. päivä tammikuuta tiputtaa Rickardin SmogConin IGstä. Eaz.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.