"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Re: Smaxxin maalausputki: Siirtyi !

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
smaxx
Valvoja

Re: Smaxxin maalausputki: Beduiiniratsuväki !

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Uutta pukkaa :

- Jalkaväki 24
- Ratsuväki 23

Beduiiniratsuväkeä, ekat kolme kappaletta. Lisää on teossa komento + kolme ratsastajaa + sankari.

Kauniita figuja :

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
smaxx
Valvoja

Re: Smaxxin maalausputki: Muslimijohtajia !

Ratsastava komentaja + jalankulkeva Saladdin !

- Jalkaväki 25
- Ratsuväki 24

Saladdiniin en ole ihan tyytyväinen, mutta tän parempaan ei nyt vaan pystynyt. Näin suuri sankari ansaitsisi paremman maalauksen, mutta näillä mennään :
Kuva

Kuva

Kuva

Ja ratsastava haukkamies, tää onnistui paremmin :

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Homma jatkuu Emiirin palatsikaartin + Beduiinikomennon ja Beduiinien kanssa...
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
smaxx
Valvoja

Re: Smaxxin maalausputki: Muslimiratsuväki valmiina SOTAAN !

In the Ancient time of the Crusades, THERE IS ONLY WAR !

Ja muslimijoukot ovat valmiina teurastamaan vääräuskoiset portillaan ! Lauantaina otetaan massiivinen Deus Vult matsi kerholla, ja muslimien ratsuväki on ainakin valmiina :

Beduiiniratsuväki :
Kuva

Kuva

Kuva

Suuri johtaja :
Kuva

Ja Beduiinit + Turkomaanit :
Kuva

Kuva

Jos ei näillä voitto heltiä ja kristityt teurasteta, niin jo on ihme.

- Jalkaväki 25
- Ratsuväki 27
Nopat ja Taktiikka Ry
Calawale

Viesti Kirjoittaja Calawale »

Mahtava satsi ja mahtava tahti.
Saladinissa se pinkin ja vihreän yhdistelmä on varmaan niin ärjy, että se haastaa kaiken muun ja kaiken pitäisi mennä tosi kohdalleen. Haukkaratsastaja on maalattu varmasti samalla otteella ja tarkkuudella ja yleisesti sama väriskaala. Ei ettenkö tykkäisi pinkkivihreistä kombinaatioista.

Onko 1/72 skaalan figut pienempiä kuin 28mm? Varmaan.
Ja me muistaen sankariaikaa
Sadun tenhoon tunnemme taikaa
http://lansikairanhurmeinenblogi.blogspot.fi/
smaxx
Valvoja

Kiitos kiitos. Hiihtolomalla oli aikaa maalaillakin, nyt on taas vähän tiukemmalla toi aika.
Calawale kirjoitti:Saladinissa se pinkin ja vihreän yhdistelmä on varmaan niin ärjy, että se haastaa kaiken muun ja kaiken pitäisi mennä tosi kohdalleen. Haukkaratsastaja on maalattu varmasti samalla otteella ja tarkkuudella ja yleisesti sama väriskaala. Ei ettenkö tykkäisi pinkkivihreistä kombinaatioista.
Joo, välillä pitää kokeilla, muuten ei opi :) Joskus se tuottaa, joskus ei... Jollekin muslimille pitää vielä joku päivä koittaa noita hienoja freehand kuviointeja mekkoihin, mitä Jamo ja Mentor on tehneet. Vielä vähän jännitän sitä puolta.
Calawale kirjoitti:Onko 1/72 skaalan figut pienempiä kuin 28mm? Varmaan.
On ne aika paljon pienempiä. 28mm skaala on ~1/56 teoreettisesti. Oikeasti näillä mitään skaalaa ole...
Nopat ja Taktiikka Ry
Nysse

Viesti Kirjoittaja Nysse »

Päheen näköistä ja vielä aika tiukkaa tahtia tulee valmiiksi. Makee toi haukkaa pitelevä figu
Nopat & Taktiikka Ry

Figuharrastetta insinöörin putkiaivoilla: Engineered Gaming
smaxx
Valvoja

Harmillisesti kilpisiirtokuva & lipputilaus Gripping Beastiltä meni jotenkin pieleen, joten ei kerkeä lauantain peleihin. Toivottavasti tilaus on nyt kunnossa, että saa joskus noi kilvet ojennukseen.
Nopat ja Taktiikka Ry
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Sun maalausintosi on kunnioitusta herättävää ja ruokkii sopivasti historiallista pelaajaa sisälläni. Mulla vain itselläni on tarpeeksi vaikeuksia saada edes 16 hengen unittia piikkimiehiä maaleihin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
smaxx
Valvoja

Silveri kirjoitti:Sun maalausintosi on kunnioitusta herättävää ja ruokkii sopivasti historiallista pelaajaa sisälläni. Mulla vain itselläni on tarpeeksi vaikeuksia saada edes 16 hengen unittia piikkimiehiä maaleihin.
Kiitoksia vaan :) Voin kertoa salaisuuden miten tulee maalattua : mulla on koko ajan prosessin eri vaiheissa noita ukkeleita. Joko koottavana, beissauksessa, pohjamaalattuna tai maalauksessa. Ja joka päivä tulee tehtyä edes jotain noille, jolloin sieltä putken päästä aina jotain valmistuukin, ja toisaalta koskaan ei tartte varsinaisesti olla aloittamassa mitään tekemistä, vaan se on jatkuva putki. Mistä tulee toi blogin otsikkokin. Nytkin on jo seuraavat kolme beduiinia pohjamaaleissa ja hevosten beissit maalattuina, Emiirin seurakuntaa maalailtuna eri vaiheissa, plus eilen pohjamaalasin 10 neukkua.

Onhan noi sillai pelipöytätasoa, että näyttävät paljon paremmilta puolen metrin päästä kuin kolminkertaisina suurennoksina, mutta eipä ne nyt olekaan näytteille menossa vaan taisteluihin.
Nopat ja Taktiikka Ry
Silveri

Juu kyllähän ne valmistuu, kun tekee jotain asialle. Kyllä mullakin 1-2 illassa helposti 6 piikkimiestä valmistuu, mutta ei oikeasti aina jaksa olla niin kauhean tehokas. :)
smaxx
Valvoja

Re: Smaxxin maalausputki: WIP Neukkuja Bolt Actioniin !

Vaihteeksi jotain muuta, ei vaan jaksanu enää maalata noita aavikon sankareita :) Ei hätää, se teema jatkuu pian, mutta tähän väliin nyt kuitenkin 10 neukkua Bolt Actionin Late War kähinöihin. Ukot on vielä tekosessa, mutta on makeita nappeja. Warlord Gamesin oivaa muovia, halpaa ja hyvää :

Kuva
Nopat ja Taktiikka Ry
Silveri

Warlord... firma, jossa muovien hinta on lähes 90-luvun puolivälin tasoa, mutta jälki nykypäivää. Lisäksi firmaa vetää Fat Bloke yhtenä omistajajäsenenä ja Priestley tekee säännöt. Firma suhtautuu myös kovin myönteisesti muidenkin valmistajien figujen käyttöön. What's not to like?

Ja hienoa maalausjälkeä toki myös.
smaxx
Valvoja

Silveri kirjoitti:Warlord... firma, jossa muovien hinta on lähes 90-luvun puolivälin tasoa, mutta jälki nykypäivää. Lisäksi firmaa vetää Fat Bloke yhtenä omistajajäsenenä ja Priestley tekee säännöt. Firma suhtautuu myös kovin myönteisesti muidenkin valmistajien figujen käyttöön. What's not to like?
On kyllä symppis putiikki jos mikä. Ja se niiden julkaisutahti on hengästyttävä, sieltä tulee koko ajan muovia ja vähän metalliakin kaikille historian aikakausille. En tiedä onko se näköharha, mutta tuntuu että Warlord julkaisee mielenkiintoista materiaalia viikottain useampaan aikakauteen. Bolttiin tulee todella hyvin muovipaketteja, ajoneuvoja, sääntöjä, Ancient -ajalle tulee vaikka mitä makeeta, Napoleonia puskee koko ajan pihalle yms. Mun ehdoton suosikkifigutoimittaja. Lisäksi tuossa on se mukava puoli, että fantsussa on noi myynnissä, olen sieltä yleensä ostanut ne mitä sieltä saa.

Lisäksi kun kehumaan alettiin, niin pakko kehua kanssa Vallejon maaleja, sieltä löytyy kyllä todella osuvat värit noihin historic figuihin, erityisesti sain kicksejä noista neukkujen kypäristä, johon oli oivasti nimetty Russian Green tarjolla. Tykkään. Maalit on lisäksi kohtuuhintaisia, 2.5€ / pullo fantsussa tai Tietonikkarissa, mistä molemmista saa vielä -10% kerhoalennusta. Hobby Point myy noita samoja 2.9€ / pänikkä jostain syystä, sitä kannattaa välttää...
Nopat ja Taktiikka Ry
Silveri

Saisi vain tuota historiallista figupelaamista lisättyä enemmän nykyisestä... Mä olen vain näköjään niin hemmetin hipsteri, että historiallisissakin olen anti-mainstream tuon Pike & Shotten ja WWI-fiksaationi kanssa, kun WWII ja Ancientsit ei niin paljoa nappaa ja taas napseissa 28 mm skaala tuntuu liian isolta suhteessa kotipelipöydän tilaan ja mieluimmin napseja pelaisin 10-15 mm skaalassa (joka tosin olisi kalliimpaa per nappi kuin Warlord/Perry/Victrix... grrr...). N&T voisi olla toki yksi vaihtoehto, mutta on Porvoosta vähän huonommin operoitavissa, enkä kuitenkaan käy Helsingissä töissäkään.
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

smaxx kirjoitti:Hobby Point myy noita samoja 2.9€ / pänikkä jostain syystä, sitä kannattaa välttää...
Vai onko se sen takia kun eivät suostuneet antaa kerholaisille alennusta... ;)
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Fantsusta ei tainnut saada model colour sarjaa, vaan pelkästää game coloureja?
smaxx
Valvoja

jamovoima kirjoitti:Fantsusta ei tainnut saada model colour sarjaa, vaan pelkästää game coloureja?
Siellä ei ole täyttä valikoimaa, tieto-nikkarissa on.
Nopat ja Taktiikka Ry
smaxx
Valvoja

Re: Smaxxin maalausputki: Ekat 10 neukkua Bolt Actioniin !

Noniin, ekat 10 neukkua valmiina Bolt Actioniin, ei kun vaan seuraavia tekoon.
  • Maalauscount 2015
    - Jalkaväki 35
    - Ratsuväki 27
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vähän meni kasvojen sävyero jyrkäksi, koitetaan tehdä parempaa seuraavassa satsissa...
Nopat ja Taktiikka Ry
rebiler

Viesti Kirjoittaja rebiler »

Melko kovalla tahdilla pukkaa ulos ja hyvän näköstäkin vielä :) Ei näistä keksi mitään pahaa sanottavaa. Tarkasti maalattuja pelipöytäfiguja. Odotellaas ja katsellaas paljon maalauscount on vuoden loppuun mennessä :)
Nopat & Taktiikka PK-seudun pelikerho
http://www.nopat.fi/
smaxx
Valvoja

rebiler kirjoitti:Melko kovalla tahdilla pukkaa ulos ja hyvän näköstäkin vielä :) Ei näistä keksi mitään pahaa sanottavaa. Tarkasti maalattuja pelipöytäfiguja. Odotellaas ja katsellaas paljon maalauscount on vuoden loppuun mennessä :)
Paljon kiitoksia :) Joo, ei periaatteessa mitään tavoitetta sen suhteen, mutta pieni lisäinto tosta laskemisestakin tulee. Enemmän ehtis maalaamaan, jos ei tulisi pelattua paria kolmea peliä viikossa, mutta ehkä sitten olisi motivaatiota taas vähemmän...
Nopat ja Taktiikka Ry
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”