"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Acceptable in the 90s

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
ile

Re: Acceptable in the 90s

Viesti Kirjoittaja ile »

Kultainen ysäri. :)

Ite pakersin ton Empire Noblen keltavihreällä, kun tuli Stirlandin armeijaan. En ole edelleenkään varauksettoman tyytyväinen. Mutta se riippuu toki siitä maalauksesta kokonaisuudessaan, värien tasapainosta jne. Silti, tuo studion teemaa mukaileva väritys on kyllä hienompi.

Rohkeeta myös ottaa kännykällä kuvia, joissa ukot ovat tuplakokoisia. Piti oikein pienentää näytön kuvaa, että tajusi, kuinka nättiä jälki on 28mm skaalassa. :)

-ile
Laava

Viesti Kirjoittaja Laava »

Juu, keltaisella ja vihreällä tulos jäi jotenkin vaisuksi, vaikka kuinka yritin saada kontrastia. Yllätyin jopa miten hyvältä studioteema lopulta näytti, vaikka olen aiemmin ollut hieman epäilevä siitä tämän figun kohdalla.

Rohkeaa tai laiskaa. :) Täytyy koittaa kuvaussessiota paremmalla kameralla joku aurinkoinen päivä, kunhan saa työpöydältä nuo pari seuraavaakin sankaria valmiiksi.
"Born to RUNE"
Laava

Sitten tuorein WH Quest -hankinta, eli Pit Fighter. Gary Morley rules!
pitfighter1.jpg
pitfighter1.jpg (77.56 KiB) Katsottu 2081 kertaa
pitfighter2.jpg
pitfighter2.jpg (67.55 KiB) Katsottu 2081 kertaa
"Born to RUNE"
mv40k2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Smoothi ukko. Todella.
Laava

Kiirettä on pitänyt arjen parissa, mutta hiljalleen Facebookin Middlehammer-ryhmän maalaushaasteeseen valmistui Skaw The Falconer.
skaw1.jpg
skaw1.jpg (109.88 KiB) Katsottu 1869 kertaa
skaw2.jpg
skaw2.jpg (90.31 KiB) Katsottu 1869 kertaa
"Born to RUNE"
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Nätisti maalattuja molemmat, Skaw ja Pit Fighter.

Oliko tolle Skawille jossain FABAan rintamataistelusäännöt, vai oliko se skirmish figu? Jotenkin aina hämännyt ukon konsepti. Osasiko se lentää?

Onko mahdollista, että mä oon myynyt nää ukot sulle? Jos, niin oikeaan osoitteeseen menivät. :)

-ile
Laava

ile kirjoitti: Ti 28.11.2017 09:58 Nätisti maalattuja molemmat, Skaw ja Pit Fighter.

Oliko tolle Skawille jossain FABAan rintamataistelusäännöt, vai oliko se skirmish figu? Jotenkin aina hämännyt ukon konsepti. Osasiko se lentää?

Onko mahdollista, että mä oon myynyt nää ukot sulle? Jos, niin oikeaan osoitteeseen menivät. :)

-ile
Skawille löytyy säännöt 4th/5th ed. WE-kirjasta. Voi toimia scouttien tai normiyksikön champpina tai sitten itsenäisenä sankarina. Ei osaa lentää, mutta osaa käskyttää haukkoja esim. vihollisyksikössä piileskelevän sankarin kimppuun. :)

Kaiken moista oon sulta ostanu, mutta en näitä. :D Skawista tuossa joku aika sitten pesin 90-luvun kädenjälkeni pois ja tein nyt uusiksi.
"Born to RUNE"
vonkortez

Viesti Kirjoittaja vonkortez »

Laava kirjoitti: Ti 28.11.2017 16:18
ile kirjoitti: Ti 28.11.2017 09:58 Nätisti maalattuja molemmat, Skaw ja Pit Fighter.

-ile
Skawille löytyy säännöt 4th/5th ed. WE-kirjasta. Voi toimia scouttien tai normiyksikön champpina tai sitten itsenäisenä sankarina. Ei osaa lentää, mutta osaa käskyttää haukkoja esim. vihollisyksikössä piileskelevän sankarin kimppuun. :)

Kaiken moista oon sulta ostanu, mutta en näitä. :D Skawista tuossa joku aika sitten pesin 90-luvun kädenjälkeni pois ja tein nyt uusiksi.
Kirjoittelin tuossa aikaisemmin blogiin Elf Falconereistä ja sieltä löytyy myös Skaw:n säännöt: http://vanhaavasarointia.blogspot.fi/20 ... coner.html

Skulptina Skaw on yksi inhokeistani, mutta olet kyllä saanut siitä niin hyvän näköisen kuin minun mielestä siitä voi vaan saada.
Laava

vonkortez kirjoitti: Ti 28.11.2017 22:35 Skulptina Skaw on yksi inhokeistani, mutta olet kyllä saanut siitä niin hyvän näköisen kuin minun mielestä siitä voi vaan saada.
Kiitos! Et varmasti ole ainut, jolle nämä vähän erikoisemmat Morleyn skulptit eivät maistu. Onhan tuo vähän pöhkö, mutta jotenkin kuitenkin pidän näistä 90-luvun kummallisemmistakin ratkaisuista. :)
"Born to RUNE"
ukko warhammer

Viesti Kirjoittaja ukko warhammer »

Hienoja maalailuja. Erityisesti pidän Catachaneista.
"Give me a hundred Space Marines, or failing that, thousand other troops.
Laava

Maalauspöydältä parhaillaan valmistumassa pieni ryhmä kasariogreja. Ensimmäinen valmis. Bob Olleyn tuotantoa vuodelta 1989.
ogre1.jpg
ogre1.jpg (163.93 KiB) Katsottu 1365 kertaa
ogre2.jpg
ogre2.jpg (133.9 KiB) Katsottu 1365 kertaa
"Born to RUNE"
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Tykkään näistä vanhoista Ogreista tosi paljon. Niitä näkee surullisen harvoin. Tosi onnistunut toteutus. Etenkin kasvojen ilme rokkaa ihan hulluna - erinomaista työtä!

Jos jotain parannettavaa miettii, niin takaa tuo pussukka on ehkä vähän pliisu ja lannerengaspanssari on takaa vähän hutiloidun oloinen. Mutta nuo rengaspanssarit on hankalia maalata erityisen hienoiksi, kyllä.

Eripari kengät on hieno yksityiskohta! Ja tuo vyönsolki toimii tosi hyvin myös.

Jostain syystä noi vihreät jalustan reunat ei häiritse näissä isoissa napeissa yhtä paljon. Pienissä ne on jotenkin aika ankarat.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Laava

Hammerheart kirjoitti: Pe 15.12.2017 16:13 Tykkään näistä vanhoista Ogreista tosi paljon. Niitä näkee surullisen harvoin. Tosi onnistunut toteutus. Etenkin kasvojen ilme rokkaa ihan hulluna - erinomaista työtä!

Jos jotain parannettavaa miettii, niin takaa tuo pussukka on ehkä vähän pliisu ja lannerengaspanssari on takaa vähän hutiloidun oloinen. Mutta nuo rengaspanssarit on hankalia maalata erityisen hienoiksi, kyllä.

Eripari kengät on hieno yksityiskohta! Ja tuo vyönsolki toimii tosi hyvin myös.

Jostain syystä noi vihreät jalustan reunat ei häiritse näissä isoissa napeissa yhtä paljon. Pienissä ne on jotenkin aika ankarat.
Minulla taitaa olla kymmenkunta erilaista näitä vanhoja ogreja, kolmen poppoo tulossa näin alkuun. Upeita figuja.

Tuo rengaspanssari on takaa vähän huonosti skulptattu, melko tukkoinen. Facebookissa joku mainitsi, että Olleyn napeissa olisi tällaista vikaa enemmänkin, mutta en osaa itse asiasta paremmin sanoa. Pussukka on juu vähän vaisu, ei vain keksinyt hyvää väriä siihen. Tuolla seuraavaksi valmistuvalla on kyllä värikkäämpi säkki kainalossaan!

Eripariset kengät on studion idea, inspiraatiota hain White Dwarfin numerosta 110. :)
"Born to RUNE"
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Viesti Kirjoittaja niblebitzer »

Tosi komea ogre.

Nuo tuon aikakauden ogret olivat todella hienoja verrattuna nykyisiin läskipalloihin. Tuo Olleyn tyyli tulee niin hienosti esille figun ilmeikkäistä kasvoista.
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

http://lunatix.epixx.org/
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Nuo vanhat ogret on ihan tajuttoman ööö.. tyylikkäitä, jos sellaista termiä saa käyttää. Paljon vaarallisempia ja uskottavampia, kuin uudemmat möhömahat. Korostukset ja varjostukset ovat juuri kohdallaan, iskee kuin ryhmynuija bretonnin ohimoon.
Laava

Kiitoksia! Onhan nää upeita figuja.

Seuraavana vuorossa Ogre Marauder alkuperäisestä C23-sarjasta vuodelta 1985, Jes Goodwinin käsialaa. Kasvot eivät ole yhtä ilmeikkäät kuin Olleyn ogreilla, mutta komeita ovat Goodwininkin ogret. Näitä löytyisi yksi ylimääräinenkin kappale, jos jolla kulla on vaihtaa esim. johonkin toiseen saman aikakauden ogreen. :) Huomasin vasta kuvista, että unohtui maalata tuo pieni kivi, joka toimii ranteessa olevien nauhojen kiristimenä. Takaisin työpöydälle, siis.
ogre3.jpg
ogre3.jpg (108.86 KiB) Katsottu 1161 kertaa
ogre4.jpg
ogre4.jpg (100.24 KiB) Katsottu 1161 kertaa
"Born to RUNE"
vonkortez

Viesti Kirjoittaja vonkortez »

Nuo ogret on harvoja Olley skulpteista joista itse pidän. Niissä on jopa onnistuneempia kuin Goodwinin klassikot. Minulle ei niin hirveän hyvin maistu Olley jotenkin "yliampuva" tyyli, mutta makunsa kullakin. Joka tapauksessa aivan upeaa jälkeä!
mv40k2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Mulle putoo Olley enemmän kun Goodwin, noin yleensä. Enemmän karikatyyriä (se yliampuvuus siis puree). Vaikka Goodwinin ogret on myös ihan mahtavia kaikki. Marauderin ogretkin hienoja. Nyky-muoviogret ihan pehvasta vanhoihin verrattuna.

Hyvä toteutus sulla näissä. Pidän noista murretuista sävyistä. Meidän pelipaikan 80/90 ogret on vedetty aikakauden WD värityksellä eli todella kirkkailla väreillä, GW suttu-washeilla ja mukamas-matalla lakalla. Eroaa aika paljon sun tuotoksiin nähden :)
Laava

Kiitos!

Aika lailla figukohtaista minulle, että milloin toimii paremmin Olleyn ja milloin Goodwinin jälki. Näistä ogreista pidän eniten tuosta Olleyn omasta.

Seuraavana vuorossa onkin Goodwinin C23-sarjan heikoin yksilö, Ogre Berserker vuodelta 1986. Tuli tehtyä oikeastaan siksi, että kaoottinen ulkoasu sopii kaaos- ja vihernahkajoukkoihin, joiden peruslistoihin ogret kuuluvat 4. ja 5. laitoksessa. Raidalliset housut kuten studion yksilöllä WD110:ssä. :) Luultavasti tämä on viimeinen ogre maalauspöydältä tällä erää, vaikka toisaalta näitä oli aika kiva maalata...

ogre5.jpg
ogre5.jpg (66.62 KiB) Katsottu 977 kertaa
ogre6.jpg
ogre6.jpg (72.1 KiB) Katsottu 977 kertaa
ogre7.jpg
ogre7.jpg (82.38 KiB) Katsottu 977 kertaa
"Born to RUNE"
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Uuh, noi on kyllä hyväksyttäviä figuja myös 2017! Tykkään sun ihonmaalaustyylistä paljon. Muutenkin sävyt menneet nappiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”