"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mikä armeija on omasta mielestäsi mieluisin?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

Nintendomies kirjoitti:Death Companyyn saattaa liittyä myös Attack biken tapainen kallis ukko
Mutta vain mikäli sellainen on liitettynä bike squadiin ja itse haluat sen death companyyn laittaa. :roll: Yksittäisille attack bikeille ei heitetä death companyyn joutumista.
neo

Viesti Kirjoittaja neo »

Nintendomies kirjoitti:Blood Angels
+Hienoja (makuasia)
+Todella monipuolinen armeija, voi lähteä vetämään vastustajaa lättyyn (joo nyt on TVR ettei enää Rhinoissa oikein mutta Blood Angelit saavat eniten Jump Packeja kaikista armeijoista, tosin Jump Packit eivät ole mitenkään ylihyviä. Eipä silti ole lähitaisteleminen enää TVR:n jälkeen muutenkaan) tai räiskiä kappaleiksi (vähän epävakaata Black Ragen takia) pienen assault/counter-assault elementin kanssa (Death Company). Nopeitakin niistä saa (tosin TVR:n myötä ei enää paljoa hyötyä)...
+Hienoja yksiköitä joita muut marinet eivät saa (Sanguinary High Priest, Death Company, Honour guard, Veteran Assault Squad, Baal Class Predator, Furioso Dreadnought)
+Hienoja Special Charactereita, jotka tosin on ylihinnoiteltu.
+Hieno fluff (makuasia)
+Minun on helppo eläytyä Blood Angeleihin (ei varmaan päde muille), eli siis Blood Angelit ovat se armeija joka eniten muistuttaa minua...
+Turpaan vaan Chargella. +1S +1I tekee selvää.
+Death Compay on ihan mielettömän kova.
-Black Ragella Whirlwind/tms yksikkö jonka tulisi pysyä paikoillaan lähtee toisinaan ajelemaan (ei hyvä).
-Pakko aina lähteä vastustajien perään lähiksessä (ei kovin paha, mutta joskus todella huono juttu)
-Tavalliset Dreadnoughtit ovat Heavy Supporttia ja eliiteistä löytyy turhanpuoleinen Furioso Dreadnought.
Rhinot ja Razorbackit vähemmän käyttökelpoisia kuin muilla TVR:n jälkeen turhien Over-Charged engineiden viemän 15 pisteen takia.
-Halpa HQ on mahdollinen muttei lainakaan käytännöllinen, Chaplain tuppaa olemaan yleisin HQ-ukko.
-Death Companyyn saattaa liittyä myös Attack biken tapainen kallis ukko, joka ei ole liian kivaa jos tälläisiä tekisi mieli käyttää. Tosin Terminaattorit/mopot eivät mitenkään liian hyviä muutenkaan ole...
Juuri tälläisiä kaiken kattavia on hauskempi lukea kuin:
IG
+paljon ja tankit
-yks special character on tyhmässä asennossa
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Armageddon kirjoitti:
Nintendomies kirjoitti:Death Companyyn saattaa liittyä myös Attack biken tapainen kallis ukko
Mutta vain mikäli sellainen on liitettynä bike squadiin ja itse haluat sen death companyyn laittaa. :roll: Yksittäisille attack bikeille ei heitetä death companyyn joutumista.
Kappas, enpäs ookkaan huomannut. Vois kai sit niitäkin hankkia.
zqmfgb
psy-coma

Viesti Kirjoittaja psy-coma »

möyh!
hmm... eldarit on mun ykkös army tarkemmin ottaen ulthwe...

+ hienot figut
+ psyykkerit ovat aina olleet lähellä sydäntä
+ starcannon on ehkä syy numero 1!
+ council
+ walkkereiden tuliteho

- suhteellisen heikkoja
- aluksi vaikea pelata
- concilin pistehinta
- walkkereiden kesto

starcannonilla ampuminen tuottaa jonkin asteista sairasta mielihyvää...
"ahhahahaah sulta kuoli taas ryhmä marineita... oioi juokseeko ne karkuun :D " ton kuulee silloin tällöin pelissä ku ampuu guidatuilla walkkereilla...

uusin tuttavuus on marinet joista olen suunnitellut jo jonkin aikaa chapteria joka käyttäisi 50% matseista dark angeleina ja toiset 50% templareina
"Do not seek death, it will find you"
-Scout-

Viesti Kirjoittaja -Scout- »

Minun on helppo eläytyä Blood Angeleihin (ei varmaan päde muille), eli siis Blood Angelit ovat se armeija joka eniten muistuttaa minua...

luulin jo että mä olin kirjottanu ton :)
Viimeksi muokannut -Scout-, Ma 28.07.2003 21:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
neo

Viesti Kirjoittaja neo »

No olen päätynyt Sudenpentujen 13. komppaniaan niiden suuren suosion takia :D
Vietu

Viesti Kirjoittaja Vietu »

Chaos Space Marines Undivided (joustavin versio chaos armystä)
+kovat heavy weaponit
+kovat armorit
+saa eliteiksi esim. khornen bersekkejä ja nurgleja sekaisin (eri tehtäviin)
+saman tyyliset tankit kuin space marineilla, mutta defiler luo omaa "hönkäänsä" ah niin ihanalla battle cannonilla :)
+osuvat hyvin eli BS ja WS 4 eli shootyssä osuu 3+:lla jo ja closis sujuu hyvin
+demonit erittäin hyviä closis yksiköitä
-saa paljon vähemmän porukkaa ja closiksessa tulee helposti out numbered voi jäädä rushin jalkoihin ellei ota paljon tavallista trooppia
-liikkuu hitaasti sillä raptoreita (jet pack ukkoja) saa yhen squadin ja bikejä käyttää ketkä uskaltaa ;)
-ei ole They Shall Know No Fear sääntöä eli ei tule automaattista regrouppia fall backin jälkeen (muistaakseni)

huom. olen uusi pelaaja ja muilla on varmasti painavia sanoja sanottava tuosta mutta itse valitsin sen lähinnä hienojen modellien takia joissa riittää valinnan varaa sekä piikkien ja modaus mahollisuuksien takia :)
Blood for Khorne! ;)
Hyypiö

Viesti Kirjoittaja Hyypiö »

neo kirjoitti:No olen päätynyt Sudenpentujen 13. komppaniaan niiden suuren suosion takia :D
Elä nyt rupee hätäilemään. Mä ottasin mielummin Blood Angelit:
+black ragen +1S ja +1I on kova sana varsinkin HQ:lla. Black rage on myös kätevä (hyyvällä tuurillä) dreadeille ja muille hitaille ja tietysti nopeillekki joukoille että pääsee lähitaisteluun.
+Blood Angels librarianin quickening physic power on kätevä kun yhistää sen ja force weaponin.
+ne on hienoja (jos osaa maalata)
+Death company, honour guard, veteran assault marinet, Furioso (jos se pääsee lähitaisteluun ennen kun hajoo), Baal predator, Sanguinary high priest, eikä ne normaalit squadit mitää huonoja oo.
+Over-charged engines (tosi hyvällä tuurillä black ragen kanssa sisällä olevat pääsee maksimissaan 32" ja closicsee.
+Grail (vaikka kallis), death maskit independent charruille nii ajetaan vähän vihollista takaa.
+Attack bike squadron ( liikkuu, ampuu, closicsee ja ruumiita tulee enemmän kuin 12 sormisella mutantilla on sormia)
+Frontal Assault (en muutakaan keksiny)
-Black rage (huonolla tuurilla)
-Chaplainin hinta jos ei saa sen mukana yli 2 marinee
-Death companyyn menemine terminator tai bike squadissa.
-Huonoja ampumaan (jos on huono tuuri)
-Codexi:ssa vähän Fluffia.
-Kalliit spessut (no nyt menee jo vähän turhauttavaks)...
ei ole tyhmiä kysymyksiä
on vain tyhmiä ihmisiä
Henri Ketonen

Hyypiö kirjoitti: +Blood Angels librarianin quickening physic power on kätevä kun yhistää sen ja force weaponin.
+Grail (vaikka kallis), death maskit independent charruille nii ajetaan vähän vihollista takaa.
Psyykkistä voimaa ei voi käyttää samalla vuorolla Force Weaponin kanssa et silllai se ei niin kätevä ole, sitäpaitsi Force Weaponin hinnalla saisi vaikkapa Lightning clawit ja 10 pistettä jäisi vielä yli...

Graali ja Death Mask ovat kumpikin umpiturhia, ja varsinkin yhdessä. Ainakin jos Trial Assault Ruleja käyttää ja varmaan useimmat käyttävät...
zqmfgb
Vieras123
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Vieras123 »

Pakko nipottaa...
Hyypiö kirjoitti: -Chaplainin hinta jos ei saa sen mukana yli 2 marinee
Eikös sen chaplainin mukana tule aina yli kaksi maraa, 3+d3, jos oikein muistelisin...
Hyypiö kirjoitti:-Huonoja ampumaan (jos on huono tuuri)
No se ei varmaan sen armeijan vika ole jos käy mahdottoman huono tuuri shooting phasella. Muutenhan BA:lla saa aikalailla samanlaisen shootyn aikaiseksi, mitä normi SM:lla.
neo

Viesti Kirjoittaja neo »

neo kirjoitti:No olen päätynyt Sudenpentujen 13. komppaniaan niiden suuren suosion takia :D
Elä nyt rupee hätäilemään.
Kukahan oikeesti päättää siitä millä armeijalla MINÄ pelaan
Mä ottasin mielummin Blood Angelit:
Niin SINÄ ottaisit
+black ragen +1S ja +1I on kova sana varsinkin HQ:lla. Black rage on myös kätevä (hyyvällä tuurillä) dreadeille ja muille hitaille ja tietysti nopeillekki joukoille että pääsee lähitaisteluun.
Ja 13.komppanian scout sääntö ei?
+ne on hienoja (jos osaa maalata)
Yllättävää kyllä kaikki armeijat on hienoja kun osaa maalata
+Death company, honour guard, veteran assault marinet, Furioso (jos se pääsee lähitaisteluun ennen kun hajoo), Baal predator, Sanguinary high priest, eikä ne normaalit squadit mitää huonoja oo.

Tottakai jokaisella jengillä on omat hyvät ukkonsa: 13. komppanialla se on deep strikettävä kolmen fistin tai kahen meltan ja yhen fistin jengi :D
+Over-charged engines (tosi hyvällä tuurillä black ragen kanssa sisällä olevat pääsee maksimissaan 32" ja closicsee.

Ei uusilla TVR säännöillä :wink:
Iso_Arska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iso_Arska »

Itsehän tässä olet kokoajan kysellyt muilta vinkkejä ja pyydät heitä tosin hieman epäsuorasti päättämään armeijasi. Mielestäni hyypiö vain antoi vinkin. Onhan tuo hieman outoa jos kerta ensin pyydät muita (edelleen epäsuorasti mutta kuitenkin) päättämään armeijasi ja sitten kuitenkin itse päätät. :roll:
''Life sucks and then you fucking die you know.'' -Ozzy Osbourne

Käy täällä
Henri Ketonen

No mutta kun armeija on päätetty niin turha sitä on jälkeenpäin ruveta sanomaan "ala pelaamaan Total Annihilationia" tms...
zqmfgb
naulapaa

Viesti Kirjoittaja naulapaa »

suosio tai ei niin välitsit aika mielenkiintoisen armyn(tosin kuten aiemmin sanoin marineita rupee olee liikaa)..itse pidän 13komppanian ajatuksesta ottaa kaaoksen jampoilta tavaraa kun omat resurssit ehtyy.tosin 13komppanialla ei ole muuta erikois juttuja kuin wulffenit mutta näittenkin modellit ovat törkeitä ja kalliita.voisi olla myös mielenkiintoista tehdä 13komppanian lista tavallisille wuffeille..tosin fluffi saattaisi kärsiä
Jyväskylän cityliberation turnauksien epävirallinen maskotti
neo

Viesti Kirjoittaja neo »

Iso_Arska kirjoitti:Itsehän tässä olet kokoajan kysellyt muilta vinkkejä ja pyydät heitä tosin hieman epäsuorasti päättämään armeijasi. Mielestäni hyypiö vain antoi vinkin. Onhan tuo hieman outoa jos kerta ensin pyydät muita (edelleen epäsuorasti mutta kuitenkin) päättämään armeijasi ja sitten kuitenkin itse päätät. :roll:
No katseltuani armeijoita päädyin lopulta 13. komppaniaan. Ja tämä "mä annan teidän päättää" juttu johtuu siitä että olin jo lähes päätyny susiin mutta halusin katsoa josko muilla olisi jotain pointteja omista armeijoistaan, joita en olisi itse huomannut.
Iso_Arska kirjoitti:ja sitten kuitenkin itse päätät
Harmi sinänsä mutta mun mielestä tälläsetkin on aika turhii:
Elä nyt rupee hätäilemään. Mä ottasin mielummin...
Itsehän sitä päättää minkä muotosiin pikku-ukkoihin rahansa tuhlaa... :roll:
Cada

Viesti Kirjoittaja Cada »

Mäyh >:3
Pelailen puhtailla World Eatereilla.
Otin armeijan ihan sen puhtaan asenteen takia.
Hyvää tuossa mokomassa on epävarmuus ja älytön iskuvoima ja vastustajan naamavärkki, kun ilmoitetaan että täältä pätkähtää 7-9 power wepa iskua s6:lla ja 7-9 fistilyöntiä >;3
Ja se tyyli miten armeija saapuu kentälle. Isolla masiinalla ratsastaa khornelaisen suosikkitiimi pienen possessed-ryhmän tukemana tuomaan ikoneja kentälle aina frenzyttävän prinssin johdolla. Monasti on käynyt, että kaikki 18 bloodletteriäni ovat päässet klosikseen toisella vuorolla XP
Ah on se niin mukavaa, kun kentällä on päälle 20 ruumista yhdellä taisteluvuorolla :) Tosin sitten vastustajan rippeet ampuvatkin ne siihen paikkaan, että ei olla kuin kerran massacrella voitettu, mutta väliäkö mokomalla, kun pelit ovat olleet niin perhanan hauskoja.
Ampuvaa minun armeijastani löytyy peräti lantikan ja rhinon lisäksi hurjat 3 bolt pistoolia ;) Joojoo alaitoccia vastaan mitään toivoa, mutta aina se on yritettävä. Ovat nämä epelit kyenneet moneen muuhunkin.
Fistillä mono tohjoks. ;p
Elämä on aina yhtä jännittävää, kun ei koskaan tiedä milloin kuolee.
Seafarer

Viesti Kirjoittaja Seafarer »

DE

+ Niillä voi pyydystää vankeja/orjia
loput hyvät (ja huonot) puolet onkin sitten tullut jo esille
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

Taussa on roimaa tulivoimaa.
+ Katso rivi ylemmäs.
+ Aseet eivät ole mitään neiti aseita.
+ Kovat skimmeri tankit.
+ Pathfinderit oikein käytettynä.
+ Niissä on tyyliä.
Gondori

Viesti Kirjoittaja Gondori »

Mä suosittelisin Tyranideja!

+Todella hienoja!
+Isot möröt(Hivet ja Carnit)
+Lähitappelu
+Myös pari hyvää ampuma asetta
+Liikkuvuus
+Massa

-aika hiekkoja
-huono tulivoima
-termagauntit

siinä oli mun mielipiteitä vähän...
Viimeksi muokannut Gondori, Ti 23.09.2003 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vlad

Viesti Kirjoittaja Vlad »

Siistin threadin, ei viestejä total annihilationista. Kiitos.
Lukittu

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”