"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Surkeimmin epäonnistunut taktiikka pelissä...

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Cada

Viesti Kirjoittaja Cada »

On se kyl hyvä unohtaa letterien summonointi(tapahtuu LIIAN usein), kun armeija perustuu siihen, että pari yksikköä ikoneilla lähelle ja siitä pari kymmentä letteriä kentälle :>
Elämä on aina yhtä jännittävää, kun ei koskaan tiedä milloin kuolee.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Päätin screenata conscripteilla ampuvia ryhmiäni. Koska conscripteja oli vain 20, piti niputtaa kaikki squadit ihan vierekkäin conscript muurin taakse.

Vastustajalla oli lähitaisteleva armeija. Vihollinen consolidateasi combatista toiseen. :roll:

-J
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Muutaman kerran on tuntunut aika tyhmältä kun on suunnitellut nerokkaat taktiikat ennen peliä ja unohtaa ne ensimmäisen vuoron alussa...
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Multani

Viesti Kirjoittaja Multani »

hm.. ny ku oon taulla pelannut nii mikähän olis pahin moka... Varmaan joku et unohdin assaultis liikkuu piiloon ja sit tuli valohoitoa T_T Jaa kattelin noita mun wanhan orc mokan palautteita, ja kyl mä saan sen trukkikikan tehtyy usko vaa ^^
Juustoa komisario Palmu
Drazhar

Viesti Kirjoittaja Drazhar »

Pelasin Dark Eldareilla kaverin Daemon Hunters -armeijaa vastaan, ja unohdin kokonaan, että hän mainitsi army listissään orbital striken (strentgh: 10 ap: 1). Nooh... Mikäs siinä. Ennen peliä hän kohdisti sen deployment zoneni eteen. Ensimmäisellä vuorollani, kaverin vuoron jälkeen, siirsin kaikkia joukkojani vain eteempäin (unohtaen orbital striken), ja toisella vuorolla se strike sitten tuli scatter-nopan mukaan Archonin retinueen, jonka molemmilla puolilla oli warru squadit...

Siinä Meni vaivaiset 13 warrua, kaksi incubia ja archoni. Hieman yli 300 pistettä (1000 pisteen pelissä)
"Nää splinter cannonit ampuu tänne kuustoista shottia. Noin, yks feilas. Woundaa vitosella. Heitä kolmetoista 3+ savee. Aika monta ykköstä, vie ne pois."
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Minun kaikkein huonoiten toimiva taktiikkani (joka on kyllä yksi ehdottomista suosikeistani) on koko pelin riskeeraaminen nopeaa ylilyöntiasemaa tavoiteltaessa. Harvemmin toimii, mutta hauskaa kun onnistuu. Nimim. tiputin Death Companyni vastustajan armeijan keskelle yhdessä Assault Squadin kanssa niin että olin jättänyt loppuarmeijani sellaisiin paikkoihin joista ne tuskin tekisivät oikeastaan mitään mutta olisivat hyvin suojassa. DC sitten tappoi kaikki (ensin LC Terminator Librarianin Bolt Pistoleilla, sitten kestettyään älyttömän määrän tulitusta tappoivat loput lyhyissä lähitaisteluissa)... Toisella kertaa taas sain päähäni laittaa koko armeijani esille pitkän IG-linjan eteen. Jos olisin voittanut aloitusheiton olisi IG ollut helisemässä, mutta kun en voittanut niin oma armeija kappaleiksi riks poks. Dreadnought pääsi tuolloin muuten lähitaisteluun ja ainoana yksiköistäni ja tappoi tarpeeksi porukkaa että sain Victory pointteja edes vähän (yhteensä 80, tuhannen pisteen pelissä).
zqmfgb
Humie

Viesti Kirjoittaja Humie »

Tapahtuipa kerran Eye of Terror kamppanjan aikoihin, et vihollisen innokas yksikkö (kaaos mariinit vastaan mun lojalisti mariinit) tulla rhinollaan vähän liian lähelle. Tiesin kyl et sisäl on kaks fistii ja et yksikkö summonais lauman demonetteja mukaan ens vuorol, joten päätin tuhota ne siinä ku pystyin... mult tuli muistaakseni kaks ryhmää fisteil ja kenraali thunder hammeril sen rhinon kimpuun, eikä ollu mikään yllätys et se possahti.

Mikä jäi kirvelemään oli, et en muistanu siirtää lähel olevaa assault bikea tukkimaan tankin vikaa ovea, jolloin koko ryhmä (ja demonetit) olis kaikki kuollu siihen paikkaan. Täst sit seuras et puolet mun armeijast jäi siihen mättöön niin kauaks aikaa, et loput kaaos joukoist pääs mukaan ja teurasti mut. VÄHÄN harmitti sillon, mut enpä varmaan enää unohda tota (mun mielest hankalti muistettavaa) sääntöä.
Plaque

Viesti Kirjoittaja Plaque »

Typerin taitaa olla se, kun jäin Space Marineilla joskus muinoin pelatessani paikoilleni ammuskelemaan samalla kun vihollinen ryysi sivuilta ja pian olinkin jo piiritetty. Sitten vain teurastusta loppupelin ajan.
Ette muuten osaa arvata kumpi hävisi.
jonzku

moka

Viesti Kirjoittaja jonzku »

lähetinkaikki hemmot yhel aukiol ja sit se paha tankki tuli ja rysäytti..............................
Warcrafter

Viesti Kirjoittaja Warcrafter »

Joo tota mä pelasin, niiku mun ekan pelin lainatulla dark angel armeijalla Salamanders armeijaa vastaan (cityfight). No sillä oli sitten land raideri.
Ja minä newbie sitten tuhlasin aikaa ampumalla kahdella Whirlwindillä sitä päin......"Miten niin ei voi mennä läpi, onhan se ny......strena 5.....jaha, että tämmönen tapaus" Siitä seuras se että sen assaul squad pääsi Whirlwindien takapeltiin kii, ja Lantikka piti koko pelin yhtä katua hallinnassaan, niin ettei siitä päässy kirppukaan kadun yli josta seuras se että tactikal squad Plasma cannonin kaa jäi toimettomaksi. Oli mulla vähä epäonneaki ku, mull oli Predator annihilator mutku se ei saannu sitä Lantikkaa millään hengiltä....ja sitten se perkuleen plasmagunneri tappo ittensä...
"Cast off your fear!...Look forward!...Go forward!"
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Unohtelen rynnäköidä, ampua, taikoa ja muuta vastaavaa...

En ole minkään taktiikan takia hävinnyt, paitsi joskus olen ollut liian hidas marssimaan lähitaisteluun, kun vastustaja ampuu niskaan.
Wurzzag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wurzzag »

40k:ssa onnistuin arvioimaan örkeilläni basiliskin kudin niin pieleen, että se rysähti suoraan omaan trukkiin (n.15 tuumaa ohi oikeasta kohteesta :))
Kaiken lisäksi onnistuin AP-heitossa heittämään 6:sen, joten koko trukki tuhoutui matkustajat mukaanluettuna. Trukissa oli sisällä kaiken lisäksi bossi ja elite-hemmoja...

Pelin jälkeen tajusin, että trukkiin ei olisikaan voinut tehdä kuin vain glancing hittejä (Kustom Force Fieldin ansiosta), joten matkustajat olisivat todellisuudessa säilyneet hengissä :).
Omnia mors aequat - Death equals all things
Pelikone

Viesti Kirjoittaja Pelikone »

Mun Pahin mokani oli se kun teleporttasin koko muun armeijani paitsi 2, 5 hengen GK ryhmää kentälle, Eli kaksi viiden hengen terminaattori ryhmää (including GM toisessa) sekä kaks viiden hengen GK ryhmää. Ja onnistuin saamaan pöydälle 1 terminaattori ryhmän (sen missä ei ollut GM) ja ne 2 GK ryhmää jotka deployasin alussa...
Maz

Viesti Kirjoittaja Maz »

Minä pidin Rudelle pienen esittelypelin.
Deploymentissä laitoin Rhinoni (sisällä 6 mariinin ryhmä, 1 miss.launc., kessulla B.pist. ja Closecombat w.)
Tällä Rhinolla sitten ajelin nopeasti pelikentän laitaa, ja heitin mariinit pihalle romukasan takana. Vuoroni jälkeen Tau Commander Shas'ui poksautti plasmallaan Rhinoni, jättäen romun paikalleen. Rynnäköin mariineillani Shas'uin kimppuun, mutta en saanut ainuttakaan iskua perille. Takaisin antaessaan Shas'ui niitti kaksi mariinia, ja mariinit kipittivät karkuun. Shas'ui sai kuitenkin pidemmän korren Advancessa ja jyräsi mariinini, unohdin nimittäin "And they shall not know the fear":in. Oma ylimielisyyteni ja hajamielisyyteni kostautui.
Lyhensinpä nimimerkkiäni.
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Necronit (minä) vs. Dark Eldarit, kaupunkimaisemissa. Talon takana piileskelevää Ravageria oli päästävä ampumaan, ja yritin Veilatessani ennakoida scatteroitumista ja laitoin lätyn ihan keskelle kenttää, ettei mene reunojen yli. Scatterista pyörähtikin osuma, ja ammunta meni kaiken lisäksi metsään. Seuraavalla vuorolla kun kaikki viholliset ovat repineet huono-onnista veilausryhmää tulituksella, saa onneton ryhmä vielä kestää deldar lordin & co:n rynnäkön. Koko peli meni minun osaltani päin *******iä...
Rude

Viesti Kirjoittaja Rude »

Ehdottomasti huonoin taktiikkani on ollut Guardianeilla joilla on Warlock seurassaan hyökätä Rhinon kimppuun ja leikata siltä Witchbaldella reikä runkoon jolloin lähtee Rhino sekä puolet Guardianeista lentoon. Ja tuo on toistunut jo kaksi kertaa, paitsi että toisella kerralla kyseessä oli Devilfish.
Viimeksi muokannut Rude, Ti 06.04.2004 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Knowledge is power, hide it well.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Wurzzag Mastakilla kirjoitti:40k:ssa onnistuin arvioimaan örkeilläni basiliskin kudin niin pieleen, että se rysähti suoraan omaan trukkiin (n.15 tuumaa ohi oikeasta kohteesta :))
Kaiken lisäksi onnistuin AP-heitossa heittämään 6:sen, joten koko trukki tuhoutui matkustajat mukaanluettuna. Trukissa oli sisällä kaiken lisäksi bossi ja elite-hemmoja...
Toi on jo aika paha...
Guruhoro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guruhoro »

Ei mitään kamalia ole tullut tehtyä, mutta kassa pelissäni DA:lla Ravenwing biket kaasuttivat advancessä tjsp. rakennuksen läpi suoraan Genestealereiden eteen... 150p 500p pelissä. Mutta kirjastonhoitaja Termihaarniskassa force axella pieksi 10+ massagauntia ja 4 perimänpöllijää.

Toisessa pelissäni sitten yksi IG kusetti minua (nyyppä ei tunne sääntöjä) basiliskin kanssa (eikös se skatteroi? Ja saako se ampua jos on liikkunut?) eli meni siihen 1000p armeijasta reilusti puolet ja vielä sain 700p taistelusiskoja reinforcementteina, mutta luovutettiin kun ei ollut melkein ketään jäljellä muutaman vuoron jälkeen. Mutta se, että eka basiliskin kuti tappoi rhinon, devastator squadin (2 lasc, 2 missile) sekä 135p komentajan oli ihan oma moka. Huono deploy siis.
A general must act decisively in battle. He who stands on the defensive does not conduct war, he endures it.
-Supreme Kommandant Gurvaldt Irusk
Ghosty
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ghosty »

Kaverilla kävi joskus hassusti kun kaasutteli omalla mariini Land raiderilla keskelle kenttää ja tiputti devastator squadin siihen puoliksi taakse. Noh mun mariineiden vuoro tuli ja predator ampuikin land raiderin lentoon joka jyräsi puolet devastatoreista. Mulla oli hauskaa. :)
"Täl on tämmönen juttu"
Bumba

Viesti Kirjoittaja Bumba »

Tai se että pelaa cursed foundinglla ja deep strikettää koko armejan josta muutamat heittää 2x1 ja kuolee ja loput lentelee scatterlilla ulos kentältä.
Internal affairs inquiry? A court of impeachment? no! this is an inquisition.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”