"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kuinka piekset Necroneilla kaikki?

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Vieras123
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Vieras123 »

AnlaShok kirjoitti:30 scouttia tosin maksaa aika runsaasti
Snipujen kanssa vielä enemmän...

Ei ne wraithlordit/nightbringerit liian arkoja snipuille, siis tavallisille semmoisille, ole. Kuten AnlaShok totesi, tuollaisia aseita tarvitaan monta, jotta niillä saisi jotain aikaiseksi. Eldarien sniput ovatkin jo eri asia, onhan niillä mahdollisuus osua sillä AP1:llä. Tosin C'tan legendat kuulleena, niillä on luultavasti jonkunlainen invasave, tai muu immuniteetti snipuille.
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

4+ inva, ei sen pahempaa. Ei niitä snipuja nyt hirveesti tarvitse olla, mutta yksi ryhmä säästää siihen tarvittavien heavy weaponien määrää edes vähän.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
AnlaShok

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

Kuten sanottu, 30 tiputtaa keskimäärin yhdessä vuorossa, 15 kahdessa, 8 kolmessa ja 4 neljässä, jos joka vuoro pääsee ampumaan. Eli 1 iso squadi hoitaa homman ennenkuin taistelu on ohitse.
Vieras123
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Vieras123 »

Kuten sanottu, 30 tiputtaa keskimäärin yhdessä vuorossa, 15 kahdessa, 8 kolmessa ja 4 neljässä, jos joka vuoro pääsee ampumaan. Eli 1 iso squadi hoitaa homman ennenkuin taistelu on ohitse.
Tämä siis ihanneolosuhteissa, ilman että Nightbringer ei käytä suojaa/sniputtajiin ei ehditä hyökätä/sniputtajia ei ehditä ampua... Neljä snipua armeijalistassa (SM/IG) on vielä minun mielikuvituksellani mahdollista uskoa, mutta jos näen niitä kahdeksan kappaletta, niin täytyy siinä vastustajan olla ainakin lievästi paranoidinen C'tanien(/WL:n) suhteen tai sitten hän on oikea Sniper fani.

Mutta toisaalta sniput (ärsyttävää, tämä on varmaan kymmenes kerta kun sanon sanan "snipu") ovat halvempia ja usein myös tehokkaampia, kuin isot pyssyt, joten kai te olette oikeassa... Minä nyt olen vain katkera Temppa pelaaja, joka ei saa snipuja (taas se tuli!) ja yrittää vähätellä sen tehokkuutta.
Dru Perim

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

Nintendomies kirjoitti:Immortalit on kovia. Jos on rahaa, kannattaa ennen ottaa Immortaleja kuin Warrioreja, Immortaleilla kun pääsee todennäköisesti ampumaankin, ja ne kestävät paremmin. 20 Immortalia 20 Warriorin taakse. Pari Tombaa siihen lähistölle palloLordin kanssa, ja pari squadia Destroyereitä.
Jep, minulla on jotakuinkin tuon kaltainen lista ja se toimii ihan ok. Harmi vain, että minulla kirvelevät tappiot yhä ylittävät voittojen määrän. :wink:

Dru Perim
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Ishmael kirjoitti:4+ inva, ei sen pahempaa. Ei niitä snipuja nyt hirveesti tarvitse olla, mutta yksi ryhmä säästää siihen tarvittavien heavy weaponien määrää edes vähän.
Yksi täysi ryhmä tappaa nightbringerin ennenkuin se ehtii edes linjoillesi reconin tapaisissa deploymenteissa. Olettaen tietenkin että nopat heittää keskiarvoisien mukaisia heittoja ja onnistut pitämään scoutit hengissä JA että näet nightbringerin kolme vuoroa.

Tämä siis vaikka lähtisit toisena.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Aika paljon oletettu.
tneva82

jamopower kirjoitti:Aika paljon oletettu.
No jos siellä ei ole paljoa metsää niin näkeminen ei ole ongelma(se figu kun on helkutin kokoinen). Elossa pidetään pitämällä tacticalien takana. 20-30 power armour figua edessä niin ei siitä ihan heti läpi mennä :D
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

Nintendomies kirjoitti:Immortalit on kovia. Jos on rahaa, kannattaa ennen ottaa Immortaleja kuin Warrioreja, Immortaleilla kun pääsee todennäköisesti ampumaankin, ja ne kestävät paremmin. 20 Immortalia 20 Warriorin taakse. Pari Tombaa siihen lähistölle palloLordin kanssa, ja pari squadia Destroyereitä.

(Ainakin minun mielestäni.)
mä pääsin helposti räiskiin space mariineita.niilt kuoli 1 perus jätkä ryhmä ja multa nolla.
nyt kun olen pelannut yhen ottelun tiedän,että tulivoima on tärkeetä.pahoittelen sitä yhtä vastausta. :(
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
Arpinaama

Viesti Kirjoittaja Arpinaama »

Mun armilisti tulis olemaan destro ja warru painotteinen. Mutta kertokaa niistä tombeista, että mimmosii ne on. En tiedä kannattaisko mun hankkii niitä. Hevidestroja ajattelin kyllä hankkii 2 kpl. ja yks mololithi.

Nyt mulla on lordi, 32 warruu, 8 sc(arabia) ja 3 destroo.
Katso 4X6 jalan kokoinen Citymaasto!
6X4 City-Maasto http://www.lost.eu/12d4f
Tasoittaja

Viesti Kirjoittaja Tasoittaja »

wraitheja ja niitten kanssa destroyer lord resurection orbin ja phycalateryn kans

yllättää muavasti kun ne chargaa 18" vai oliks se 12" no kumminkin on ne mukavia.....
You wouldn't like me when I'm angry.
[H-1]

taksu

Viesti Kirjoittaja [H-1] »

Mites ois tämä taksu?: 9tomp spyderii mitkä tekee scarab swarmei ja 15 destroyerii ja 10immortalii mis on lordi veilillä.
Wade

Viesti Kirjoittaja Wade »

tneva82 kirjoitti:
jamopower kirjoitti:Aika paljon oletettu.
No jos siellä ei ole paljoa metsää niin näkeminen ei ole ongelma(se figu kun on helkutin kokoinen). Elossa pidetään pitämällä tacticalien takana. 20-30 power armour figua edessä niin ei siitä ihan heti läpi mennä :D
Monolithin jos saa sopivasti deep strikettyä lähistölle, niin se pudottaa ihan mukavasti, sekä necronit pääsee sen mukana myös ammuskelemaan.
[H-1]

eka matsi

pelaan koht ekan matsin tyranidei vastaa ja miul on 3x12 warrior ja lordi.. nidillä on hive tyranid ha garnifex .. et siihe tyylii.. onko vinkkei?
Wade

Re: eka matsi

Viesti Kirjoittaja Wade »

j3 kirjoitti:pelaan koht ekan matsin tyranidei vastaa ja miul on 3x12 warrior ja lordi.. nidillä on hive tyranid ha garnifex .. et siihe tyylii.. onko vinkkei?
Pidät huolen siitä, ettei kaveri pääse lähitaisteluun, koska silloin olet pulassa, varsinkin jos hive tyrant ja carnifex pääsee (todennäköistä, jos gauntit pääsee) lähitaisteluun. Ammut vain niin helvet*sti. Oikeastaan suosittelisin Lordille Veil of darknessia, jos joudut lähitaisteluun.
tneva82

Wade kirjoitti:Monolithin jos saa sopivasti deep strikettyä lähistölle, niin se pudottaa ihan mukavasti, sekä necronit pääsee sen mukana myös ammuskelemaan.
Tulee sopivasti vuorolla kaksi ihanneolosuhteissa, kolme 50% varmuudella ja jos marinet aloitti on ryhmä snipuja ampunut(hiukka huonommillakin heitoilla) nightbringerin alas ennenkuin monolith kerkeää auttamaan. En alkaisi deep strikettavaan monolithiin luottamaan pelastamaan nightbringeria(varsinkin kun 33%+ pisteistä sijoitettu non-necron figuihin=pieni phase out eikä monolith auta siinäkään koska juuri deep strikettasit sen :D).

Lähtisin mieluummin etenemään monolithilla ja kokeilla saada ordnance paukku kantamalle. Paljon varmempaa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
[H-1]

ois tammonen ongelma et jos siul kuolee strenght 10 aseesta necron ukkoja ja ne j'' makaa kentalle, ni voiko lord veililla (ja tietty resurection orb) avulla deep strikett'' omien heppujen keskelle ja niin ens vuorol ne delanneet sais kokeilla WBB:ta?

toimiiks t'llei vai?
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

j3 kirjoitti:ois tammonen ongelma et jos siul kuolee strenght 10 aseesta necron ukkoja ja ne j'' makaa kentalle, ni voiko lord veililla (ja tietty resurection orb) avulla deep strikett'' omien heppujen keskelle ja niin ens vuorol ne delanneet sais kokeilla WBB:ta?

toimiiks t'llei vai?
Ei, koska WBB heitetään heti vuoron alussa, ts. ennen kuin pallolordi ehtii paikalle hätiin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Necrontyr kirjoitti:Mun armilisti tulis olemaan destro ja warru painotteinen. Mutta kertokaa niistä tombeista, että mimmosii ne on.
Tomb Spyderit ovat todella monipuolisia. Sanoisin että kaksi parasta ominaisuutta on scarabien teko ja 12" WBB- avustus (eli siis WBB:n saa heittää vaikkei olisi 6" sisällä muita samoja yksiköitä, mutta spyder on 12" sisällä). Lähiksessä ne olisivat hyviä kunhan ensin osuisi johonkin. Mutta käteviä sitomaan jotain kevyitä joukkoja, koska 2 woundia ja toughness 6 antavat vähän kestävyyttä. Jos näitä on kaksi tai kolme, voisi yrittää kaataa dredin tai muun koviksen yhdeksällä S6 hyökkäyksellä, + 2D6 armour penetration. Sattuu, mutta kun pitäisi ensin osua sillä Weaponskill kakkosella... :(

Minun armeijani on enemmän tai vähemmän D-eldareita vastaan suunniteltu (mm. monolith), koska kaverini keräilee niitä ja taistelen siis häntä vastaan useimmin.
[H-1]

entäs kun lord lähtee karkuun (hävinny lähiksen) ja se saadaan kiinni ja delaa ni voiko se kokeilla WBB ku sil on resurection orb?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”