"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

uudet maalipurkit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Varjonkutoja

uudet maalipurkit

Viesti Kirjoittaja Varjonkutoja »

Mitä mieltä olette uusista maalipurkeista.
Minusta vanhat purkit olivat paljon parempia :(

[MODEDIT] Viesti muutti. Tällä lienee jotain tekemistä maalaamisen kanssa? ;)
-VC
MAnkka

Viesti Kirjoittaja MAnkka »

En nyt menis sanomaan että vanhat oli parempia. Uusissa ei ainakaan kannen luulis jumittuvan. Toivottavasti niihin purkkeihin ei myöskään kuivu maalit sisälle, niin kuin vanhoihin. En ole vielä ehtinyt niihin paljoa tutustumaan kun ostin ensimmäisen uuden purkin tänään :?
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Vanhathan ovat tuplasti huonompia verratuna uusiin, jos haluat kertoa, kerro mikä on parempaa noissa vanhoissa ?.
TonTTu

Viesti Kirjoittaja TonTTu »

itse en huomaa mitään negatiivista puolta uusissa purkeissa, tuo kansimekanismi on vain kätevämpi kuin kierre, koska sitä ei saa helpolla juuttumaan
baretul

Niin en itsekkään sanoisi mitään negativista verratuna vanhoihi, mutta muuten niistä kyllä löytyy puuteita :D.
Creepsy

Viesti Kirjoittaja Creepsy »

Mielestäni uudet ovat parhaat purkit mitä GW on koskaan tehnyt =)
Eivät jumita, helppo avata ja maalin saa helposti tuosta kannen "läpästä", enkä ole myöskään huomannut kuivumista vielä tähän mennessä..
The distance between insanity and genius is measured only by success.
Forced Freedom

Viesti Kirjoittaja Forced Freedom »

Ei helpolla unohdu purkki auki. Paitsi jos on kunnon väsääjä kuten minä mutta yleisesti ottaen triplasti parempia kuin vanhat. Tosin vanhat ovat jo legendaarisia.
Maailmanloppu on lähellä! :)

http://www.puolenkuunpelit.com -toiveiden täyttymys
Gumur

Viesti Kirjoittaja Gumur »

Mulla on jotain tosi vanhoja maalipurkkeja en tiedä onko GW:n, mut on jotain alle 10 vuotta pysyny hyvinä :)
"Se siitä sitten! Alkuruoaksi pajunköyttä, pääruoaksi ankkaa omassa liemessä ja jälkiruoaksi muutama korvapuusti."
- A. Ankka
baretul

varmaankin noita coat d'arms maaleja, mullakin on niitä vielä parisenkymmentä ja parisen vielä vanhempaa coat d'armsia, jos ne siitä vielä 1 asteen vanhemmat olivat coat d'armseja :D.
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Kyllä nuo uudet purkit ovat paljon parempia, vaikka en ole paljoa GW:n maaleja ostellut sen jälkeen kun löysin vallejon maalit, mutta eipä niistä enempää.

Haluaisin kyllä tietää miksi vanhat purkit olisivat parempia... Okei, oli niissä vanhoissa purkeissa yksi etu: Kun halusi laimentaa maalia, niin ei tarvinnut söhertää sitä paletille siveltimellä, vaan sen pystyi laimentamaan korkissa. Näissä uusissa ei korkkia saa irti, joten maalin laimentaminen korkin "kupissa" on tuskaa, ellei lähes mahdotonta.
Beastroars

Viesti Kirjoittaja Beastroars »

Uudet purkit on parempia kuin mitkään vanhemmat.
Minulla on nyt kolmea "sukupolvea" GW:n maaleja. Aikaisemmissa oli/on hankaluuksia kuivumisen takia.

Varsinkin nuo vanhimmat, joiden korkki tuhoutuu aktiivisella käytöllä :wink:
"I shall wolfe your flesh snap your bones, skrind your folkland burn their homes"
-Tomas Wanderer
Robocop

Viesti Kirjoittaja Robocop »

Ne Kierrekorkkeja ennen olevat maalipurkit oli hyviä, vähän samanlaisia kuin nää uudet, eikä niissä mulla ainakaan oo maali kuivunu. Mutta kuitenkin, ne uudet on varmasti paljon parempia kuin ne vanhat, mulla ainakin niissa kierrekorkeissa jää korkki kiinni enkä meinaa millään saada sitä auki. Pitää aina kuuman veden alla pitää vähän aikaa ja avata sitten. Uusissa ei ole enää sitä ongelmaa, jipii!
One Man Army.
"Eat shit and live, asshole!" -Marshal Law
Trekkeri

Viesti Kirjoittaja Trekkeri »

Minullakin on jo kolmea sukupolvea GW:n maalipurkkeja, mutta nämä uusimmat on tähän mennessä parhaita.

Ne on helppo saada auki ja ovat myös tukevia eli eivät kaadu helposti.

Mutta minäkin olen kyllä siirtymässä Vallejoan maaleihin sillä ne maksavat saman verran kuin Citadelin mutta niissä on 5ml enemmän mikä on melkein puolet Citadelin purkista (12ml).
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
baretul

Noissa coat d'arms purkeissa oli vikana se että maali sisällä ei ollut yhtälaadukasta kuin 2 uusimassa versiossa :(. Keltaiset ja punaset pissi vielä enemmä ku noi nykyiset gw:een versiot.
jezee

Viesti Kirjoittaja jezee »

minun uudesta maalipurkista katkesi se sarana (josta se aukastaan.)Mutta kyllä silti uudet maalit ovat parempia.
Kedu

Viesti Kirjoittaja Kedu »

Uudet maalipurkit on vielä kaikenlisäksi hienompia :)
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Parempia on kuin vanhemmat. Vanhoissa ongelmana oli avaaminen(maalini ei jostain syystä kuivuneet). Minulla onkin jakopihdit(vai miksi niitä kutsutaankaan) maalausaseman vieressä kun vanhat purkit ei muulla enää tuppaa avautumaan! Uusissa sitä ongelmaa ei ole enkä myöskään ole huomannut muita ongelmia.

Minulta lakkasi kiinnostus muiden valmistajien maaleja kohtaan näiden myötä. Helpompi saada kuin esmes Vallejon maaleja(eipä ole viellä Hangossa vastaan tullut) ja väri sävyt tuttuja entuudestaan. Ja kun avautumisongelma ratkesi niin mikäs niitä käytellessä(nyt kun ne viellä myisi kansia erikseen että voisi korvata vanhat uusilla).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
baretul

Niin joo tota jos jaksaa niin ofkoors voi tilata vallejoa :D, tai sitten tilata western plasticilta uusia pulloja. http://www.western-plastics.com/
Kuva

Jostain päin internettiä huippu maalaajat ovat saaneet haalitua itelleen silmätippa pulloja.
Kuva

Myös http://www.essentialsupplies.com/ myy erilaisia muovipulloja halpaan hyvään hintaan, en ole näistä vielä kuullut paljon, mutta hyviltä näyttävät ainakin tuossa :D.
Kuva Kuva Kuva

Vallejonkin purkeja saa tilattua netistä tyhjinä, ja ehkäpä vallejoa myyvien kauppojenkin kautta, tosin hinta saattaa olla korkeahko.

Eli siis on hyvä idea vaihtaa gw:een purkit tilaamalla kerralla halvalla läjä muovi purkeja, jos ei pidä noista kierre korkeista, tai edes flip flopeista.
skarsnak
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja skarsnak »

Ehdottomasti uudet GW:n purkit ovat parempia kun vanhat, mutta onko GW muuttanut maalien koostumustakin? Ainakin ostamani uusi Chaos Black haisee/tuoksuu erilaiselle kun vanha?
Kedu

Viesti Kirjoittaja Kedu »

Nyt kun tässä maalailen nii huomasin että ne uudet purkit avautuu myös sille samal taval ku nuo vanhat. :| Ittelleni toi tuli ihan yllätyksenä, minä luulin että noi avautuu vain tollee päältä :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”