Wanha ja Wäsynyt Sotavasara?
- Henri Ketonen
Noh.
Tänne tulee niin paljon uutta juttua kuin mitä figupelirintamalla tapahtuu muutoksia.
Odottakaa Foorumin ylikuormittumista siinä vaiheessa kun GW päättää että ainoastaan Tau saa enää muovifiguja, kaikista Tau - aseista tulee AP3 ja Battlesuitit osaavat muuttua autoiksi koska ne ovat siisti ja kaikkien rakastama pop mangarotu... Ohayo Minna - San!
Tänne tulee niin paljon uutta juttua kuin mitä figupelirintamalla tapahtuu muutoksia.
Odottakaa Foorumin ylikuormittumista siinä vaiheessa kun GW päättää että ainoastaan Tau saa enää muovifiguja, kaikista Tau - aseista tulee AP3 ja Battlesuitit osaavat muuttua autoiksi koska ne ovat siisti ja kaikkien rakastama pop mangarotu... Ohayo Minna - San!
zqmfgb
Jipii, transformersHenri kirjoitti:Noh.
[adminedit: Jipii, taas yksi täysin turha kommentti
If you want, i can f**k you gently with a chainsaw.
Tämä oli juuri yksi asia mistä puhuin. Ei minkään laista huumorin tajua, vaan kaikki otetaan niin tosissaan kun vain voi.Weekender kirjoitti:Jahas. Sanp0n tarkotus ei ollut oikeasti antaa palautetta sotavasarasta vaan vääntää mahdollisimman pitkä threadi?
Anna hyvä ihminen olla jo, jos ei ole oikeasti jotain henkevää sanottavaa.
Mä ihan aikani kuluksi alotin tämän threadin, että voisi lukea täällä päivittäin ihmisten mielipiteitä asiasta ja kuinka asiaan suhtaudutaan.
Taas se nähtiin.
Now, One Day I Started To Tell Everyone That `Killing is my Business...`
No mutta sanp0, on olemassa asioita joista ei parane vitsailla ja asioita joista voi. Joku vitsi voi aiheuttaa remakan naurun toiselta, kun taas toinen tulkitsee sen riidanhaastoksi... Jälkikäteen sanominen "hei se oli vitsi" ei usein paljoa auta, jos maito on jo kaatunut.sanp0 kirjoitti: Tämä oli juuri yksi asia mistä puhuin. Ei minkään laista huumorin tajua, vaan kaikki otetaan niin tosissaan kun vain voi.
Ottaen huomioon threadissa olleen ilmapiirin herkkyyden aikaajoin, niin tuollaisen vitsi ei oikein ollut sovelias... lisäksi tuo lausahduksesi:
Kertoo juuri siitä, mitä tällä foorumilla on koitettu hiukan välttää. Eli ei aivan turhaa moskan läpisemistä, ei "kunhan kysyin, ei mua kyl oikein kiinnosta vastaus, mut kysynpä nyt kuin on tylsää" (esim. muinoin oli topic joka oli muistaakseni "Minkä greater demonin söisit mieluiten?", voiko sitä väittää kovin järkeväksi ja kiinnostavaksi?). Tämä topic ei kuitenkaan mene nyt tuohon kategoriaan, koska kuten aiemmin todettu, on tästä ollut hyötyä (ainakin joillekin) ja ilmapiiri hiukan puhdistui.Mä ihan aikani kuluksi alotin tämän threadin, että voisi lukea täällä päivittäin ihmisten mielipiteitä asiasta ja kuinka asiaan suhtaudutaan.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Ja taas ymmärsit väärin, koska tuo oli sarkasmia. Yrittäkää oppia tunnistamaan edes vähän sarkasmia, koska moni asia mänää teillä väärin.M. Salava kirjoitti:
Ottaen huomioon threadissa olleen ilmapiirin herkkyyden aikaajoin, niin tuollaisen vitsi ei oikein ollut sovelias... lisäksi tuo lausahduksesi:
Kertoo juuri siitä, mitä tällä foorumilla on koitettu hiukan välttää. Eli ei aivan turhaa moskan läpisemistä...Sanp0 kirjoitti: Mä ihan aikani kuluksi alotin tämän threadin, että voisi lukea täällä päivittäin ihmisten mielipiteitä asiasta ja kuinka asiaan suhtaudutaan.
- Cacodemoni
Ja väärin ymmärrys johtuu taas siitä, että lausahdustasi ei voi mistään seikasta päätellä sarkasmiksi. Mielestäni on parempi idea vältellä sarkasmin käyttöä, kuin kehottaa kaikkia lukijoita salapoliisityöhön.sanp0 kirjoitti:Ja taas ymmärsit väärin, koska tuo oli sarkasmia. Yrittäkää oppia tunnistamaan edes vähän sarkasmia, koska moni asia mänää teillä väärin.
Vitseissä ja sarkasmissa netitfoorumilla on se huono puoli, että tekstistä on usein huono sanoa suuntaan tai toiseen. Voi tietysti viljellä erilaisia keltaisia palloja mielinmäärin, mutta yleensä ne vesittävät koko keskustelun roskan tasolle. Toisen miehen vitsi on toiselle puhdasta kettuilua.
Avasin eilen Vasaran vajaan viikon tauon jälkeen ja uusia viestejä oli 17 sivua. Vaikea uskoa, että kaikissa oli edes nimeksikään asiaa tai oikeastaan mielipidettä. Vasta vuoroisesti on monia ketjuja joissa ajatuksia oikeasti vaihdetaan ja keskustellaan eri näkökulmista. Tämähän on koko Vasaran perusta. Pelkkä oneliner harvemmin luo pohjaa uudelle keskustelulle ellei repäisi todella kunnolla.
Monissa avauskommenteissa paistaa aloittajan täydellinen haluttomuus tehdä itse mitään muuta kuin postata Vasaraan. Joko ei viitsitä käyttää hakua, hakukoneita tai omia aivoja.
Sotavasara ei ole täydellinen, demokraattinen tai ylivuotavan intellektuelli ( tosin Mensalainen herjaus on esim. munakarvalakki, joten ehkä intektuelli ei ole kovin haluttavaa ), mutta jotain tässä paikassa pitää olla, että täällä tulee käytyä useamman kerran päivässäkin.
Avasin eilen Vasaran vajaan viikon tauon jälkeen ja uusia viestejä oli 17 sivua. Vaikea uskoa, että kaikissa oli edes nimeksikään asiaa tai oikeastaan mielipidettä. Vasta vuoroisesti on monia ketjuja joissa ajatuksia oikeasti vaihdetaan ja keskustellaan eri näkökulmista. Tämähän on koko Vasaran perusta. Pelkkä oneliner harvemmin luo pohjaa uudelle keskustelulle ellei repäisi todella kunnolla.
Monissa avauskommenteissa paistaa aloittajan täydellinen haluttomuus tehdä itse mitään muuta kuin postata Vasaraan. Joko ei viitsitä käyttää hakua, hakukoneita tai omia aivoja.
Sotavasara ei ole täydellinen, demokraattinen tai ylivuotavan intellektuelli ( tosin Mensalainen herjaus on esim. munakarvalakki, joten ehkä intektuelli ei ole kovin haluttavaa ), mutta jotain tässä paikassa pitää olla, että täällä tulee käytyä useamman kerran päivässäkin.
Mietitääs, miettiminen ei koskaan ole pahasta... Aloitin tämän threadin aivan tosissani ja kaikki mitä sanoin aiemmin on tarkoituksella siellä ja kaiken sen tappelun jälkeen heitän, että tällä ei ole mitään merkitystä, niin mitä se voisi tarkoittaa:Cacodemoni kirjoitti: Ja väärin ymmärrys johtuu taas siitä, että lausahdustasi ei voi mistään seikasta päätellä sarkasmiksi. Mielestäni on parempi idea vältellä sarkasmin käyttöä, kuin kehottaa kaikkia lukijoita salapoliisityöhön.
A.Minua ei ole kiinnostanut alustakaan asti,
B.Olen kyrpiintynyt teihin kaikkiin, että heitän kaikki pois,
vai C. olisikohan se vain sarkasmia?
Icemanille: Mä en oikeen tajunnu miten tuo kunnolla liittyi tähän?
Sanp0: Ensimmäinen kappale ainoastaan liittyi vastauksena sinun kritiikkiisi, miten muut eivät ymmärrä sinua ja sinun kirjallisia ansioitasi.
Loppu oli enemmänkin liittyen koko aiheeseen onko Vasara degeneroitunut joksikin kankeaksi vanhukseksi, joka henkitoreissaan vetelee viimeisiä. Pohdintaa missä olemme ja mihin mahdollisesti menemme.
Loppu oli enemmänkin liittyen koko aiheeseen onko Vasara degeneroitunut joksikin kankeaksi vanhukseksi, joka henkitoreissaan vetelee viimeisiä. Pohdintaa missä olemme ja mihin mahdollisesti menemme.
Oma veikkauskeni kohdistuu A:an ja B:en. Miksi? Perusteluita:sanp0 kirjoitti:Aloitin tämän threadin aivan tosissani ja kaikki mitä sanoin aiemmin on tarkoituksella siellä ja kaiken sen tappelun jälkeen heitän, että tällä ei ole mitään merkitystä, niin mitä se voisi tarkoittaa:
A.Minua ei ole kiinnostanut alustakaan asti,
A. Topicin tehdessä kuolemaa heität kommentin:
Ja kas, täähän elää tuollaisen tosi "huumorikkaan" lausahduksen jälkeen.No voi,nyt loppu juttu kesken. Tämä pääs jo lähelle 200.Vois heittäää jotain radikaalia, että kaikki suuttuis taas ja päästäisiin yli 200.
Weekenderin vastattua, tuli kommentti:
Minun vastaukseni jälkeen tuli taas toteamus:
Tämä oli juuri yksi asia mistä puhuin. Ei minkään laista huumorin tajua, vaan kaikki otetaan niin tosissaan kun vain voi.
Mä ihan aikani kuluksi alotin tämän threadin, että voisi lukea täällä päivittäin ihmisten mielipiteitä asiasta ja kuinka asiaan suhtaudutaan.
Taas se nähtiin.
Mitä voisi päätellä? Sinua ei alunperinkään oikeastaan kiinnostanut asia, kunhan kulutit aikaasi aloittamalla threadin (ja tätä esiintyy sotussa aika usein). Topicin tehdessä kuolemaa, nostatit sen henkiin viestillä, jonka tarkoitus oli herättää yleistä paheksuntaa (vai mikä oli tarkoitus?). Tämän jälkeen vetoat huumoriin, todeten että kirjotit aikasi kuluksi. Kun tuota taas katsotaan nuivasti, heität sarkasmin peliin ja täten väität tulleesi väärin ymmäretyksi taholtani.
Ja taas ymmärsit väärin, koska tuo oli sarkasmia. Yrittäkää oppia tunnistamaan edes vähän sarkasmia, koska moni asia mänää teillä väärin.
Sitten tuetaan B:tä.
- Parissakin viestissä otit pienoista pulttia, kuten esittämällä sen nuoleskelujakson. Eikö se muka anna vaikutelmaa, että kyrsiinnyit?
- Erinäiset muut valituksesi paikan kireydestä & muiden kommenteista (okei, jos et puhu kiroilusta ja sitten ihmetellään miksi sallisit kiroilun, niin ymmärrän pienoisen hiiltymisen).
Kuitenkin jäi kuva, että koska johonkin inside juttuun puututtiin, otit asiasta herneen nenään ja aloit valittamaan. Kun tuli vasta-argumentteja, et kyennytkään oikein osoittamaan kuin yhden tapauksen, joka käsiteltiin mielestäni, siltikin valitit lisää modejen kireydestä (osoittamatta yhtään tapausta, joka olisi oikeuttanut tähän. Mikä taas viittaa siihen, että ainoa esittelemäsi tapaus oli mielestäsi kohtuuton vääryys ja siitä otit herneen nenään).
Etenkin tuo viestisi, jossa leimasit joitain perseennuolijoiksi ja oteat marttyyrillisesti:
Mitä olisin tuolla hetkellä voinut päätellä? Noh, että otit herneen tosiaan nenääsi ja uhraudut martyyrillisesti (erittäin tyypillistä tapauksissa, joissa on lähdetty valittamaan jotain ja todettu joutuvansa valtavirran alle. Tähän myös liittyy, että viimeisiksi sanoiksi julistamansa sanat eivät jää viimeisiksi, kuten sinunkin tapauksessasi kävi)... näin siis tuolla hetkellä.Mun osalta tämä threadi on loppu paitsi, että (kuuluisat viimmeiset sanat):
Myöhemmin taisit tosin pyytää sitä anteeksi, kuitenkin oletan että kirjoittaessasi olit sitä mieltä. Jos maito on kaatunut, niin se on. Sen pyyhkiminen pöydältä ei poista tekoa, mutta parantaa asemaa kuitenkin verrattuna siihen, ettei olisi pyyhitty. Ts. Harkitsemattomia sanoja ei saa vedettyä takaisin pyytämällä anteeksi, niiden vaikutusta voidaan lieventää mutta jälki jää silti (joka voi tosin pyyhkiytyä ajan kanssa hyvinkin pitkälti ellei peräti kokonaan).
Sen jälkeen topic rauhottui ja ajattelin, että kyseiset lausahdukset olivat sinulta vain huono päivä, joita ei kenties olisi usein ja ehkä aloitus viesti oli kirjoitettu oikeasti kiinnostuksesta. Tämän jälkeen kuitenkin nämä kommentit, jotka herättivät topicin henkiin, asettivat viimeisen päätelmän kyseenalaiseksi. Sarkasmin tai huumoriin vetoaminen vaikuttivat lähinnä yrityksiltä korjata tilannetta, mutta kirjoittaessasi olit tosissasi.
Mähän en tiedä sinusta paljoakaan, vain tämän keskustelun oikeastaan, joten kuva on muodostunut puhtaasti tämän keskustelun pohjalta. Sekä tietystikin, jos olen huomannut joidenkin noudattavan tiettyä kavaa (mm. tämä herneen nenään otto, kun omaa viestiä moderoidaan ja sen jälkeen marttyyriksi heittäytyminen), niin helposti olettaa, että tulet noudattamaan samaa mallia. Ehkä tulin yleistäneeksi liiaksi ja ymmärsin sinut väärin... toivottavasti olin väärässä.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Sekä iskevä että ymmärrettävä sarkasmi on tekstilajeista varmaankin vaikein enkä suosittele sen yrittämistä foorumilla. Iänikuinen "se oli vaan leikkiä, etkö ymmärrä huumoria?!"-marmatus kertoo puihin menneestä tilanteesta, jossa parempi toimintatapa olisi pyytää anteeksi eikä vierittää syytä epäonnistuneesta viestinnästä toisten niskoille.sanp0 kirjoitti:C. olisikohan se vain sarkasmia?
Mikä ei tapa, ärsyttää!
-
Phoenix_fx
Tähän kuivumis ongelmaan on yksinkertainen ratkaisu: perustetaan sellainen http://www.nillitys.net jonne kaikki pääsevat purkamaan taakkaansa jotta sitä ei tarvitse tehdä sotavasarassa. Kannattaa miettiä mitä varten tämä foorumi on tänne perustettu ja palveleeko viesti jota olen postaamassa sitä tarkoitusta...
Älkää silti ihmiset pelätkö kirjoittaa. Jos kaikki alkavat miettimään viestinsä vaikutusta kuun kiertorataan (joka muuten on nolla, LUUSERI-NOOBEILLE tiedoksi
) ei tänne kirjoita enää kukaan (ja mistä me wannabe-veteraanit sitten saisimme päivittäisen ylemmyyden tunne- annoksemme
). Kunhan muistaa että viestin sisältö eikä se viesti on itse tarkoitus kaikki on ihan ok.

Älkää silti ihmiset pelätkö kirjoittaa. Jos kaikki alkavat miettimään viestinsä vaikutusta kuun kiertorataan (joka muuten on nolla, LUUSERI-NOOBEILLE tiedoksi
Ja vastaushan on D: Kanada. Se, että alkaa pohtimaan aihetta "uppoaako vasara turhien viestien suohon" tällaisilla viesteillä on aika humoristin taidonnäyte. Eli olihan se sitä sarkasmia!sanp0 kirjoitti: A.Minua ei ole kiinnostanut alustakaan asti,
Who? Me? No, it was that other guy...
- The Captain
- Valvoja
Tälle taitaa olla jo tilausta. Näyttää ketju tosiaan parhaat päivänsä nähneeltä.Vulcha Boy kirjoitti:antakaa nyt herranjumala tämän threadiparan vaipua haudan lepoon ettei sen tarvi enää kärsiä ja väännehdellä tuskissaan kunnes joku sen lukitsee!!!
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.