Laasti muurin ja torin päälle
-
SupraJohde
Laasti muurin ja torin päälle
Eli mitenvoisin päällystää muurin tai tornin että siihne tulisis sellainen "laasti"-pinta?? Voiko ite sekottaa vai pitääkö ostaa kaupasta?
-Litsis Lätsis lepakko, nouda mulle kepakko.
No tossa --->http://www.gamesworkshop.com/warhammerw ... /house.htm Mainitaan semmonen dry spackling aine mitä tulee pienissä tuubeissa. En pahemmin tiedä aineen suomenkielistä nimeä. 
EDIT: huh olipas vaikea pitkä url...
EDIT: huh olipas vaikea pitkä url...
-
SupraJohde
Nimellä POLYFILLA saa rautakaupasta veteen sekoitettavaa tasoitejauhetta. Isossa pönikässä, en muista äkkiseltään kilomäärää mutta paljon sitä on, yksin tuskin saa sellaista määrää ihan äkkiä kulumaan.
Se lienee suhteessa edullisin vaihtoehto, mutta sen kanssa turaaminen on vähän sottaista puuhaa. Jos sitä käyttää, suosittelen lisäämään massaan eri-keeperiä tai vastaavaa PVA-liimaa sitkeyden parantamiseksi. Huomattavana etuna itsesekoitettavalla jauheella on se, että sen voi sekoitusvaiheessa kätevästi värjätä halutun väriseksi - näin eivät esim. pienet pintavauriot haittaa mitään, ja yksi maalausvaihe jää kokonaan pois.
Polyfillasta voi sitten tehdä oikeastaan kaikkea mahdollista, alkaen tankkien mutaroiskeista. Laastiksi se kelpaa sangen hienosti. Siihen voi painella kuvioita ja kaikenlaista, tehtiinpä joskus tuliasemakin hiekkasäkkeineen kaikkineen.
Kätevämpää on tosin ostaa valmiiksi sekoitettua massaa, sitäkin saa tuubeissa ja purkeissa. Mukavampia käyttää, ja jos käytettävät määrät eivät vallan hurjia ole niin edullisempaakin. Tosin värjäys on vähän hankalampaa.
Kunhan muistaa, että massat sisältävät vettä joka vääntää pahveja käyriksi.
Se lienee suhteessa edullisin vaihtoehto, mutta sen kanssa turaaminen on vähän sottaista puuhaa. Jos sitä käyttää, suosittelen lisäämään massaan eri-keeperiä tai vastaavaa PVA-liimaa sitkeyden parantamiseksi. Huomattavana etuna itsesekoitettavalla jauheella on se, että sen voi sekoitusvaiheessa kätevästi värjätä halutun väriseksi - näin eivät esim. pienet pintavauriot haittaa mitään, ja yksi maalausvaihe jää kokonaan pois.
Polyfillasta voi sitten tehdä oikeastaan kaikkea mahdollista, alkaen tankkien mutaroiskeista. Laastiksi se kelpaa sangen hienosti. Siihen voi painella kuvioita ja kaikenlaista, tehtiinpä joskus tuliasemakin hiekkasäkkeineen kaikkineen.
Kätevämpää on tosin ostaa valmiiksi sekoitettua massaa, sitäkin saa tuubeissa ja purkeissa. Mukavampia käyttää, ja jos käytettävät määrät eivät vallan hurjia ole niin edullisempaakin. Tosin värjäys on vähän hankalampaa.
Kunhan muistaa, että massat sisältävät vettä joka vääntää pahveja käyriksi.
-Janne Korhonen
ODERINT DUM METUANT
ODERINT DUM METUANT
-
hypsilurus
-
baretul
Hmm jep
. Itse olen tollasissa käyttäny pikasilotetta, joku 10E 0,5L, tota löytyy miltei jokaisesta rautakaupasta. Das-massakin todella kätevää, sitä on mun mielestä kivoin muotoilla. Das-massaa saa jollain 4E sellasen 15cmx5cmx5cm paketin hobby pointista ainaki, sinopereista jne kaupoista taitaa saada myöski.
Tosta kolbrikamasta en oo kuulukkaa
, pitää käydä testaamassa joskus ku pitää tehä maastoa.
Tosta kolbrikamasta en oo kuulukkaa
Pikasiloitteet käyvät vallan mainiosti.
Valmiin pikasilotteen käyttäminen on tietty kalliimpaa kuin jauheiden, mutta puolustaa paikkaansa pienissä kohteissa.
Itse olen käyttänyt sekä että ja viimeksi pikasiloitteella rapattua talon seinää 28mm skaalaan. Levitin siloitteen sormella, sitten annoin kuivua 30 sekuntia ja sen jälkeen etusormella koskettelin siloitepintaa joka kohdasta, että sen pinta menee "rikki" eli alkaa näyttää rapatulta. Mulla nyt käytössä Oiva Pikasiloite kuivuu huoneenlämmössä normaaleissa kosteusolosuhteissa puolessa tunnissa. Maalauskelpoiseksi kannattaa melkein parikin tuntia antaa kuivua. Maalaamisessa pitää olla hieman varovainen, koska vesi näitä kipsipohjaisia siloitteita pehmentää ja liian kovalla kädellä tehty maalaaminen rikkoo sekä pensselin että rapatun näön kohteesta.
Valmiin pikasilotteen käyttäminen on tietty kalliimpaa kuin jauheiden, mutta puolustaa paikkaansa pienissä kohteissa.
Itse olen käyttänyt sekä että ja viimeksi pikasiloitteella rapattua talon seinää 28mm skaalaan. Levitin siloitteen sormella, sitten annoin kuivua 30 sekuntia ja sen jälkeen etusormella koskettelin siloitepintaa joka kohdasta, että sen pinta menee "rikki" eli alkaa näyttää rapatulta. Mulla nyt käytössä Oiva Pikasiloite kuivuu huoneenlämmössä normaaleissa kosteusolosuhteissa puolessa tunnissa. Maalauskelpoiseksi kannattaa melkein parikin tuntia antaa kuivua. Maalaamisessa pitää olla hieman varovainen, koska vesi näitä kipsipohjaisia siloitteita pehmentää ja liian kovalla kädellä tehty maalaaminen rikkoo sekä pensselin että rapatun näön kohteesta.
-
baretul
Jooh samaa tavaraa
, ylensä kitti nimellä kulkee noi veteen sekotetavat, jos niinku rautakaupasta kittiä kysyy, niin tod näkösesti ojentaa jonkun purkin jauhetta, jota sekotetaan veteen. Ite oon kans tota oivaa käyttäny. Ylensä ku maalaan sitä, niin maalaan parilla kolmella kerroksella ensiks kaikki paljaat foami ja styroks kohat, mustalla tai valkosella, sitte rupeen sprayailee sitä, niin toi alkoholi pohjanen spray tekee ylensä aika hyvän pohjan toho, eli se ei kovin helpolla itroa siitä vaikka rajustikki brushailis tai lotrais sitte veden kanssa.
-
SupraJohde
Hmm... mistähän tuon sinisen keksit? Voi näyttää aika eksoottiselta rapatuksi...
Ite oon tehnyt ohuella mustalla pohjatyön (hiukan mustaa maalia jää kaikkiin syviin koloihin ja syvennyksiin. Sitten drybrushaan jollakin maanvärillä blendattuna esim. maitokahvin väriin. Lopuksi annan valkoisen drybrushauksen vielä tuodakseni joitakin kohoumia esiin. Oleellisestahan on, että rappauksen valkoisen värin pitäisi muistaa antaa näkyä - seinähän on joskus ollut vaaleanharmaan/valkoisen väliltä.
Ite oon tehnyt ohuella mustalla pohjatyön (hiukan mustaa maalia jää kaikkiin syviin koloihin ja syvennyksiin. Sitten drybrushaan jollakin maanvärillä blendattuna esim. maitokahvin väriin. Lopuksi annan valkoisen drybrushauksen vielä tuodakseni joitakin kohoumia esiin. Oleellisestahan on, että rappauksen valkoisen värin pitäisi muistaa antaa näkyä - seinähän on joskus ollut vaaleanharmaan/valkoisen väliltä.
Ihan tavallinen seinätasoite on mitä mainioin päällyste. "Perusseinätasoite" LH on helposti työstettävää tavaraa, eikä ole hinnallakaan pilattu (esim.2,7L purkki on n.20-25€ [mitä isomman purkin ostaa, sitä edullisemmaksi litra hinta tulee]). Tota tavaraa käytän vaikka missä (teen mm. kivetykset alustoihin) ja olen tavaraan erittäin tyytyväinen.
Kolibri koristepinnoite on ihan jees tavaraa. Jos sitä käy ostamassa, kannattaa kysäistä myyjältä, onnistuuko heiltä sen sävytys.
Kolibri koristepinnoite on ihan jees tavaraa. Jos sitä käy ostamassa, kannattaa kysäistä myyjältä, onnistuuko heiltä sen sävytys.