"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

WWII aiheiset pelit

"Peli perustuu tositapahtumiin." Kaikki ns. oikeasta elämästä aiheensa ammentavat pelit maailmamme historiasta.
Tenki

Viesti Kirjoittaja Tenki »

Thor kirjoitti:
tenki kirjoitti:
Ootko aivan varma? :wink: No ainakaan lelutapulista ja oulun kärkkäiseltä oo vielä löytäny ja tuskinpa prismoissa ja muissa sen sellaisissa niitä on.

Etsintä jatkuu.
Itse ainakin ostin prismasta boxin brittisolttuja.
Hinta????
On olemassa kaksi sääntöä. Ensimmäinen on se, että ei ole mitään sääntöä ja toinen on se, että jos tulee kysyttävää katso sääntöä numero yksi.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

tenki kirjoitti: Ahaa, aika mielenkiintoista. Paljonko ne maksaa?
50 jalkaveän ukkoa maksaa ~7euroa. 50 ukkoa + tankki laatikko maksoi 14e.

tenki kirjoitti: Täältä oulusta en oo vielä löytänyt, mut pitää etsiä. Jos en löydä niin kesällä tuun helsinkiin ni sieltä sit ostan.
Noi on tosiaan ihan perus lelukauppa kamaa, että mitään erikoisliikkeitä ei tarvita.
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Onko ne 1/72 ukot niitä vihreitä muovisia jotka on sellasessa muovikassissa? Ja voiko ne maalaa?
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
Thorwald
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thorwald »

luulen että nuo 1/72 ukot on niitä mitä saa lelukaupasta, kuitenkin ne on niitä oikeita pienoismalleja eikä niitä geneerisiä muovisotilaita.......
Ja noita saa melkein mistä tahansa lelukaupasta.... käy vain kysymässä.... Niitä myy myös ainakin Ekat, Prismat, Anttilat (en ihan varma) yms... kaikki isot tavaratalot, kuin myös nuo pienemmät putiikit.
Where's mi pint? I can't do nothing whitout mi pint!
Tenki

Juu, nyt älyän. En oo osannu ettii oikeeta tavaraa. :D

Noitä konekivääreitä voi olla hankalempi löytää? Tiedä siitä sitten. Vaikuttais vähän siltä että noihin figuihin on hankala maalata pieniä yksityiskohtia.

HeH.
On olemassa kaksi sääntöä. Ensimmäinen on se, että ei ole mitään sääntöä ja toinen on se, että jos tulee kysyttävää katso sääntöä numero yksi.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

tenki kirjoitti: Noitä konekivääreitä voi olla hankalempi löytää?
Noissa boxeissa tulee mukana paljon erillaisia aseita. Mm KK:ta.
tenki kirjoitti: Vaikuttais vähän siltä että noihin figuihin on hankala maalata pieniä yksityiskohtia.
Ei välttämättä. Skaala on niin pieni, ettei yksityiskohtien tarvitse olle mitenkään erikoisia.

Tässä linkki ensimmäiseen ukkooni. Maalausaika noin 15 minuutta. Noita tosiaan maala ison läjän illassa.

http://www.cs.helsinki.fi/u/pjlehtim/du ... _small.jpg
Thorwald
Viesti:

pari kysymystä:
1. onko noita ohjeita oikein missään, vai onko ne vielä kehittelyn alla
2. löytyyköhän noita Africa Korps: joukkoja kans ??
itse en ole oikein etsinyt suorastaan, kunhan vain katsellut, mutta jos joku on löytänyt... niiin kertokaa....
Tekisi mieli saada Rommel ja hänen Afrika Korpsit...
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Thorwald kirjoitti: 1. onko noita ohjeita oikein missään, vai onko ne vielä kehittelyn alla
Jos tarkoitat sääntöjä, niin ainakin yhdet ihan OK tuntuiset löytyvät ilmaiseksi täältä. En ole vielä päässyt noita kokeilemaan.
Thorwald kirjoitti: 2. löytyyköhän noita Africa Korps: joukkoja kans ??
itse en ole oikein etsinyt suorastaan, kunhan vain katsellut, mutta jos joku on löytänyt... niiin kertokaa....
Tekisi mieli saada Rommel ja hänen Afrika Korpsit...
Africa corpsia oli ainakin pari infatry laatikkoa Tietonikkarissa, kun siellä viimeviikolla käväisin. Ja Tankithan kelpaavat kunhan vaan maalaa sopivaststi.
Lord Azog

Viesti Kirjoittaja Lord Azog »

Eikös Black Tree desings myynyt 25-28 mm figuja? Eli noita brittei, venskui, sakemannei ym. konsutkin löytyy, samoten KIA figu (KIA= Killed In Action) ym. kaatuneita. Tankkejakin löytyy, en oo tarkemmin kattonu. Joku M4A4 Sherman ja venäläisii tankkeja. M3 Granttia en kylläkään nähnyt, semmosen voi kyllä jostain konvertata (Leman Russin Sponson tai mikäliesivutykkikomplexi+76 mm tykki häkkyrä liimattuna tankkiin :D ).
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
Thorwald
Viesti:

täytyypi sitten käydä komppaamassa noita paikkoja......
btw: mikäs olis se väri mille pohjautuisi nuo aavikkopuvut... kerran kokeilin sellaista ruskea/keltainen/valkoinen sekoitusta, mutta pidemmän päälle joka kerta uuden värin sekoittaminen on hankalaa... elikkä tuollaista.....
Tenki

Juups, ihan tyylikäs oli toi VonCarsteinin figu. Ja itelläni kun tuo pienoismalli harrastuskin on (joskin en kovin usein niitä tee) niin vois tehdä jotain tankkeja 1/72 skaalassa. Hintaakaan ei tulisi kovin paljon jos tekis revellin vaunuja. Hintaa pikkuskaalan revellin vaunuilla on vain jotain 10-15 euroo.

[EDIT] Ai niin, itelläni tuo ennglannin kielen taito on hiukan heikko, niin odottelen kuumeisesti murtokohdan sääntöjä, et millon tulee nettiin? Tai muutkin suomenkieliset säännöt käy.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Murtokohdan säännöt tulevat nettiin kun... hmm...

Varmaankin, kun peli on valmis - en todellakaan tiedä. Kysäisen ensi viikolla pelin tekijältä, josko säännöt saisi laittaa verkkoon.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Tenki

Kuinka iso pöytä teillä on tuossa pääkallomäen taistelussa?? :roll:
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Pöytä, jolla Pääkallomäen skenaario pelattiin on varmaankin noin 2,4 x 1,5 metriä - en osaa tarkkaan sanoa. En ole koskaan mitannut sitä :) Kahdesta isosta vanerilevystä se muodostuu.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Tenki

VonCarstein kirjoitti:
tenki kirjoitti: Noitä konekivääreitä voi olla hankalempi löytää?
Noissa boxeissa tulee mukana paljon erillaisia aseita. Mm KK:ta.
tenki kirjoitti: Vaikuttais vähän siltä että noihin figuihin on hankala maalata pieniä yksityiskohtia.
Ei välttämättä. Skaala on niin pieni, ettei yksityiskohtien tarvitse olle mitenkään erikoisia.

Tässä linkki ensimmäiseen ukkooni. Maalausaika noin 15 minuutta. Noita tosiaan maala ison läjän illassa.

http://www.cs.helsinki.fi/u/pjlehtim/du ... _small.jpg

Hmm, nousi hiukan epäilykset pintään kun katoin tota sun figua uudestaan. Niin ääääälyttömän pieni. Onko niissä valmiina toi base??
Tuo figuhan on jotain 2-3 cm korkee?? Ja ne mitä mä oon nähny ni on jotain 4 cm korkee ja se base on paljon isompi ku toi kybä sentti...

Mä vissiin ajattelen vähän erilaisia figuja??? Pitää vielä tsekkailla.....
Hoplite

Viesti Kirjoittaja Hoplite »

YdinAse kirjoitti: Hmm, nousi hiukan epäilykset pintään kun katoin tota sun figua uudestaan. Niin ääääälyttömän pieni. Onko niissä valmiina toi base??
Tuo figuhan on jotain 2-3 cm korkee?? Ja ne mitä mä oon nähny ni on jotain 4 cm korkee ja se base on paljon isompi ku toi kybä sentti...

Mä vissiin ajattelen vähän erilaisia figuja??? Pitää vielä tsekkailla.....
Ajattelet varmaan 1/35 -skaalaisia solttuja. Tuo VonCarsteinin figu näytti
kovast 1/72 -skaalaiselta. 1/72-figuja on käytetty tehokkaasti esim. Battlegroundia pelatessa. Maalaus on suht helppoa, sujuvampaa kuin
esim 15mm figujen maalaus. 1/72-sotilailla on yleensä jalkojen alla
valmiiksi valettu alusta, mutta jos aikoo niillä pelata, kannattaa
liimata alle lisäalusta, esim 10p tai 5/10snt kolikko, niin eivät ole
yhtä kiikkeriä. Kooltaan 1/72-sotilas on n. 25mm, eli ei kovin paljoa
GW-figua pienempi. GW-figut ovat yleensä huomattavasti leveämpiä
ja massiivisempia, mikä saa ne näyttämään paljon isommilta.
Allekirjoitus poistettu turvallisuussyistä.
Hamara

Viesti Kirjoittaja Hamara »

Kiitos Icemanille joka opasti minut tänne.
Pelaako näitä vielä kukaan? Viimeinen viesti on helmikuulta.

En ole törmännyt noissa liikkeissä joissa olen käynyt (lelukauppoja kaikki)figuureihin, panssarivaunuihin ja lentokoneisiin kylläkin. Yleensä figuurit ovat näitä "muoviukkoja" jotka sijoittuvat aikajanalla vasta Toisen MS:n jälkeen. WWII -figuja ei ole oikein missään.

Oma armeijani on aika alkutekijöissään: omistan yhden Airfixin Churchill MkVII -tankin 1/72 skaalassa ja sekin vasta osaksi koottuna (en ole keksinyt miten sulattaa ne telaketjujen päät yhteen. Varmaan tyydyn niittaamaan ne nitojalla.). Sitten minulla on kourallinen saksalaisia ja saman verran jotain 8th Army -brittejä tai mitä lie. Lyhythihaisissa, siis britit. Nämä ovat valitettavasti liian isoja ja oon vaan harjoitellut niillä maalaamista.

Josta päästäänkin seuraavaan asiaan: Kaverini pelaa 40k:ta ja sanoi, että Citadelin maalit ovat akryylejä. Revellin ja Humbrolin maalit joilla koottavia maalataan ovat emalimaaleja. Onnistuuko emalimaaleilla kuivaharjaus? Mulla on jotain kahdeksan emalimaalia ja kuivaharjaaminen ei oikein onnistunut. Tosin en muutenkaan ollut ennen kuivaharjannut, enkä ole mikään mestari:)

Joo ja muutkin maalausohjeet on tervetulleita.
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Emalimaaleja täytyy ohentaa tinnerillä, kyllähän tämän tiesit toivottavasti ja ne täytyy myös pestä pensselistä pois tinnerillä ja sen jälkeen vedellä.

Kyllä kuivaharjaus pitäisi emaleilla onnistua ihan normaalisti. (ainakin itse onnistuin)

Muidenkin pienoismallien maalaaminen onnistuu ihan yhtä hyvin myös citadelin maaleilla.

Ps. Muistathan kuivaharjauksessa ottaa melkein kaiken maalin pensselistä pois paperiin ennen kun alat harjaamaan.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Kyllähän näitä pelaillaan.
Suosittelen maaleiksi akryllimaaleja (GW) tai vielä parempi Vallejo.
http://www.battlefront.co.nz/Article.asp?ArticleID=258
Tuolta löydät sopivat sävyt WWII teemaan GW:n maaleista.

http://www.battlefront.co.nz/Magazine.asp?SectionID=28
ja tuolta vaikka mitä maalaamiseen liitytvää. Esim Valejon värit.

Samalta sivustolta löytyy paljon muutakin vilkaisemisen arvoista.

Figuja ja tankkeja ei tätä nykyä enää lelukaupoista juurtikaan löydy. Citymarketeista ja maxeista voi koitta. Niistä olen muutamia panssareita onnistunut hankkimaan.
Kuitenkin suurimman osan omasta kaulstostani olen hankkinut alan erikoisliikkeistä, kuten T:mi Kuivalainen, Tietonikkari ja Hobby Point. Nämä kaikki sijaitsevat Helsingissä. Kaikki myyvät tavaraa myös postimyynnillä, mikäli satut asumaan pitemmän matkan päässä PK-seudulta.
Thorwald
Viesti:

ja muistutan vielä niistä ihanista lelukaupoista... siellä kun on valikoima hieman runsaampi ja aika usein jonkinmoisella alennuksella.. täällä kun kitymarket/euromarket/prisma ei oikein muuta tarjoa, kuin tiikeriä ja kuningastiikeriä, sekä t-80 (modernitankki), kun taas lelukapppa (muksumassi tässä tapauksessa) jo runsaampaa valikoimaa, kunhan sitä vain uskaltautuu mennä sinne.
Tietenkin voi jonkun nuoremman serkun tai vastaavan kanssa (pakotettuna muka :) ) mennä sinne huomaamatta.. tai sitten nuorten tuttavien synttärien läheisyys antaa kanssa varsin mukavan tekosyyn lelukauppaan menoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Historialliset miniatyyripelit”