"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dwarf Taktiikat ...

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
PiPoDissCo

Dwarf Taktiikat ...

Viesti Kirjoittaja PiPoDissCo »

Joo eli tällaista ajattelin kysästä että minkälaisia taktiikoita käytätte Dwarf armys ? Olen kiitollinen jokaisesta vastauksesta! Koska olen itse hankkimassa Dwarf armeijaa ja ajattelin et vois jonkinlaista taktiikkaa jo suunnitella joten pistäkääpä kaikenlaisia taktiikoita lähtien esim. Dwarf vs Chaos jne... kaikkia vastaan on kai oma taktiikkansa :P
Sipulih

Viesti Kirjoittaja Sipulih »

Jos armeejalla on hitaida ja kestäviä miehiä ja peijjakkaan verran tykkejä niin mitä tehään?
No kaivetaan teltta esille ja paistetaan makkaraa. Eli campataan.
Dwarffeilla siis istutaan ja ammutaan tykeillä pahimmat yksiköt (Chosen Knightit yms.) ja hakataan ne "helpommat" yksiköt riekaleiksi.
Baurus

Viesti Kirjoittaja Baurus »

sipulih puhuu asiaa. odotellaan vihulaista ja ammutaan, kun ne tulituksesta selvinneet pääsee closikseen niin jalkaväki teurastaa ne
Anki

Viesti Kirjoittaja Anki »

Otat sotakoneita, 2 great weapon blockia, ukkostajia ja ammut, ammut ja ammut ja sitten great wepa ukoilla ryntäät kiinni ja tuhoat rippeet.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Ja tässä vielä vinkki, kuinka tosiaan ärsytät vastustajaasi (HUOM! toimii vain M4 tai pienempi joukkoja vastaan): Kun vastustaja alkaa tulla lähelle ja tulee (omalle) rynnäkköetäisyydelleen, jos hän tulee 6" ja 8" välille, siirry 1,5" taaksepäin, jolloin näiden rynnäkkö ei luultavasti riitä, jos nämä taas tulevat alle 6" päähän, rynnäköi itse.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

sit 'n shoot (+kärpänen)
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Itse pelaan vähemmän perinteisellä tavalla. Marsin päin näköä :D Kääpiö jalkaväki on liikettä lukuunottamatta pelin parhaita lähisjoukkoja pisteisiin nähden(no ainakin jalkaväen saralla). Joten. Riittävästi ammuntaa että vastustaja haluaa tulla lähelle ja sitten hyvä lähisosasto ja eteenpäin MARS!

Huomattavasti kiinnostavampaa(ainakin minulle) kuin paikallaan pysyminen. Ei sillä ehkä turnausta voita mutta riittävästi kuitenkin(ja jos turnausta haluat voittaa et tosiaankaan valitse kääpiöitä).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

tneva82 kirjoitti:Huomattavasti kiinnostavampaa(ainakin minulle) kuin paikallaan pysyminen. Ei sillä ehkä turnausta voita mutta riittävästi kuitenkin(ja jos turnausta haluat voittaa et tosiaankaan valitse kääpiöitä).
Tuossapa Timo sanoikin kääpiöistä tärkeimmät. Eli voit viskellä noppia, tai jopa pelata. Jälkimmäinen on pitkän päälle mielekkäämpää. Valitset kumman konseptin tahansa, nykyisillä turnaussäännöillä et mene kääpiöillä palkintopallille. Vastaanottavana osapuolena tietysti taistelevat kääpiöt ovat mukava vastustaja. Sellaisia ei taida kukaan pelata turnauksissa (lukuunottamatta minua, en tiedä käyttääkö Timo turnauksissa kääpiä).
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Ainakin Turusta löytyy yksi aktiivinen kääpiöpelaaja, tottelee nimeä Olli. Menee jopa turnauksiin niillä.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
tneva82

Grond kirjoitti:Sellaisia ei taida kukaan pelata turnauksissa (lukuunottamatta minua, en tiedä käyttääkö Timo turnauksissa kääpiä).
Ropeconissa käytin kääpiöitä(ensimmäinen turnaus jossa pystyin). Seuraava FB turnaukseni(mikä joulurauha) meni kaaoksella. Seuraavat kaksi(lahti ja hyvinkää) olisi tarkoitus pelata kääpiöillä(mahdollisesti viellä anvil vetoisella kun on niin komea figu :D).

Että kyllä niillä olisi tarkoitus turnauksissa pelata, kunhan niitä turnauksia nyt tulisi enemmän vastaan :D

Plus on niitä muutamia muitakin. Esmes ropeconissa oli peräti 13(mikä luku. Paras oli kyllä 5s(mahtaisko Heikki Lehkonen olla täällä valaisemassa saavutusta?) ja loput sijat olivat 23, 39, 42, 43, 50(minä), 51, 56, 61, 73, 74, 79 ja 90. Eli ei mitenkään turhan mainiota yhtä poikkeusta lukuunottamatta) ja muistaakseni joulurauhassakin oli ainakin yksi ellei useampia tosin muisti saattaa pettää(minne ihmeeseen hukkasin tuloslappuni...Tulisivat jo nettiin :D).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Grond

Olisikohan syynä, että keskiverto-ihminen joka erehtyy tuomaan kääpiöitä turnaukseen on kuitenkin enemmän "fluffi-henkilö". Yksinkertaisesti, jos valitset käävät turnausarmeijaksi luovut samalla voittomahdollisuuksista ;).
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Grond kirjoitti:Olisikohan syynä, että keskiverto-ihminen joka erehtyy tuomaan kääpiöitä turnaukseen on kuitenkin enemmän "fluffi-henkilö". Yksinkertaisesti, jos valitset käävät turnausarmeijaksi luovut samalla voittomahdollisuuksista ;).
Eli seuraavat omia mielipiteitä:

Enpä oikein tiedä. Jos kyykkä pelaajia olisi esmes yhtä paljon kuin vc:tä niin olisi niitä sielä ylempänäkin listoilla.

Kyykkien huono menestys johtuu myös aivan avuttomista listoista mitä niillä näkee, tähän sekoitettuna surkeat taktiikat (joita tässäkin threadissä jo ehdotettiin).

Niin kummallista kuin se mielestäni onkaan (ottaen humioon, että olen yleensä taysin eri mieltä tnevan kanssa), niin tneva on taktiikassaan kaikkein lähinnä sitä parasta (huom, ei vieläkään jumalan sana vaan mielipiteeni). Kyykillä pitää mennä päälle, tai siis vastaan. Samalla pakottaa ampumisella vihollinen tulemaan päälle, tai tyytyä minor lossiin.

Kääpiöiden vahvuus on se, että niillä ei häviä pelejä... tai ei ainakaan saisi hävitä jos tietää mitä tekee. Eli aika korkealla turnauksissa pitäisi parilla minorilla plus muilla voitoilla olla. Ykkös sijan tavoittaminen sitten vaikeaa onkin.

Eli omat taktiikkani joilla en ole muistaakseni vielä yhtään peliä kyykillä turnauksissa hävinnyt (tasapelejä kuitenkin paljon alla):
Pidän huolen, että armeijassa on lukumäärällisesti paljon lähis unitteja
Vahva sotakoneisiin perustuva ampuminen koska voivat tehdä paljon vahinkoa ja näin pelotella vihua
Pakenen aina jos luulen, että kääpiöt eivät kestä chargea
Vähintään kahden riimusepän magiapuolustus
Viholisesta riippuen päälle ja lujaa, eli kuutta.
En lähde turnauksiin ilman kaivosmiehiä.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
swiftwind

Viesti Kirjoittaja swiftwind »

MakeH kirjoitti: Niin kummallista kuin se mielestäni onkaan (ottaen humioon, että olen yleensä taysin eri mieltä tnevan kanssa), niin tneva on taktiikassaan kaikkein lähinnä sitä parasta (huom, ei vieläkään jumalan sana vaan mielipiteeni). Kyykillä pitää mennä päälle, tai siis vastaan. Samalla pakottaa ampumisella vihollinen tulemaan päälle, tai tyytyä minor lossiin.
Mistä tämä tarve päälle menemiseen, olettaen että kääpiöiden tulivoima + kestokyky ovat vihollisen vastaavia suurempia (eli kääpiöt voittaisivat ampumismatsin).

Itselle tulee mieleen lähinnä neljänneksien contestaus ampuvaa vihollista vastaan. Muuten mielestäni riittää edetä vain sen verran että voi ilman suurempaa huolta ottaa sen yhden flee-liikkeen. Tämä kaikki siis koskien liikettä syvyyssuunnassa.
-Älä poika wareta!
-en mää wareta. mää vaan varmuuskopioin netin. jos se vaikka hajoo.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

swiftwind kirjoitti: Mistä tämä tarve päälle menemiseen, olettaen että kääpiöiden tulivoima + kestokyky ovat vihollisen vastaavia suurempia (eli kääpiöt voittaisivat ampumismatsin).

Itselle tulee mieleen lähinnä neljänneksien contestaus ampuvaa vihollista vastaan. Muuten mielestäni riittää edetä vain sen verran että voi ilman suurempaa huolta ottaa sen yhden flee-liikkeen. Tämä kaikki siis koskien liikettä syvyyssuunnassa.
Vaikka kyykät voittaisivatkin ampumiskilpailun, se harvoin tuo mitään massacre tai solid voittoa, tämän takia ampujia vastaan kannattaa edetä. Kontestoipahan ainakin neljännekset jos ei muuta, lisäksi vihu usein pelästyy ja liikuttaa joukkojaan vastaan jolloin kyykät saattavat päästä pisteisiin jopa kiinni.

Häsyilijöitä vastaan kannattaa/täytyy edetä siitä yksinkertaisesta syystä, että saat tilaa taistelevien joukkojen ja tykkien väliin. Liikkumalla vastaan lähitaistelu myös aikaistuu vuorolla tai parilla joka on mielestäni hyvä asia, koska kyykät tarvitsevat monta mahdollisuutta ajaakseen vihun kiinni. En ole nimittäin koskaan nähnyt kyykkien tuhoavan turnauksessa vihua pelkällä ampumisella. On myös ainakin omalla armeijallani joka perustuu yksiköiden määrän ylivoimaan, että saa liikuteltuja joukkoja oikeisiin kulmiin jotta vihu pelkäisi kylkiään, tämä on helpoin toteuttaa liikkumalla eteenpäin.

En pysty väittää, että olisin keksinyt kyykille jonkin upean taktiikan joka näyttäisi hyvältä ruudussa, olen kuitnekin itselleni ja armeijalleni onnistunut kehittämään suht toimivan kokoonpanon jaka tuntuu toimivan aika hyvin. Olen ainakin Tnevan tavoin huomannut, että ampuminen ei tosiaankaan yksin riitä turnauksissa pärjäämiseen

Marko
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Grond

MakeH kirjoitti:Enpä oikein tiedä. Jos kyykkä pelaajia olisi esmes yhtä paljon kuin vc:tä niin olisi niitä sielä ylempänäkin listoilla.

Kyykkien huono menestys johtuu myös aivan avuttomista listoista mitä niillä näkee, tähän sekoitettuna surkeat taktiikat (joita tässäkin threadissä jo ehdotettiin).
Jaa-a. Warhammer muodostuu neljästä osa-alueesta; liikkuminen, taikuus, ampuminen, lähimättö. Olipa kääpiölista miten hyvä tahansa, silti sieltä puuttuvat nuo kaksi ensimmäistä elementtiä. Se (yhdistettynä skenaarioihin, jotka paljolti vaativat liikkuvuutta) on suurin syy miksi kääpiöt eivät komeile tuloslistojen kärkipäässä.

Mikä tekeekin kääpiöpelaamisen mielenkiintoiseksi - haastavuutta riittää :).
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Voikos gyrocopter vallata pöydänkulmia?
niih.
tneva82

Harvinaista kyllä MakeH ja minä ollaan vaihteen vuoksi samaa mieltä jostain :D Toimivasta kääpiö tyylistä + sen syistä. Itsellä etenemisen syynä on viellä noiden lisäksi se että se on minusta hauskempaa mutta kun se viellä toimiikin niin mikäs siinä :D

Jo pelkä neljännesten kontestoiminen on itsessään vaivan väärtti. 200 pistettä kiinni kurottavaa on varsin hankalaa varsinkin jos sitä yrittää pelkästään ampumisella.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

kääpiökuningas kirjoitti:Voikos gyrocopter vallata pöydänkulmia?
joo
Dru Perim

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

Grond kirjoitti: Jaa-a. Warhammer muodostuu neljästä osa-alueesta; liikkuminen, taikuus, ampuminen, lähimättö. Olipa kääpiölista miten hyvä tahansa, silti sieltä puuttuvat nuo kaksi ensimmäistä elementtiä.
Ja kun liikutteluloitsust ja liikkuminen puuttuvat niin lähimättöäkin nähdään vastustajan niin halutessa lähinnä kääpiöiden fantasioissa.

Kääpiöiden altavastaaja-asema turnauskäytössä saa kävyt kuulostamaan entistä houkuttelevimmilta...

- Dru Perim
Rejector

Viesti Kirjoittaja Rejector »

Dru Perim kirjoitti: Kääpiöiden altavastaaja-asema turnauskäytössä saa kävyt kuulostamaan entistä houkuttelevimmilta...

- Dru Perim
Pieni sisäinen altavastaajasi nostaa taas päätään esiin...
Galleriaan pääsee tästä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”