"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Newbie kysyy

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
ChildGamez

Newbie kysyy

Viesti Kirjoittaja ChildGamez »

Joo elikkä on ollut puhe kamun kans et kun on saatu FB armyt viilattuu kuntoon niin alotetaan 40k peluu (aloitettiin tavallaan jo hieman ennenku FB iski hermoon kovaa ja vetäs mukaansa). Armyt luultavastin (mun SF varma) Ork speed freeks ja IG (+mahdollisesti kamun veli kerää chaosta)
-Ja sitten itse kysymykseen:
Voiko yksinäinen HQ äijä liittyä mihin tahansa unittiin? Tässä tapauksessa haluaisin liittää SF armeijani Big Mekin Warbossin bodyguardiin. (Tulis 5 flaimerii, 3mega armourii, kaikille 5+ ward (en muista 40k termiä) saven ja tykinruuaksi muutamia nobbeja ja koko roska sit battle wagoniin ja menoks :) ) Tämä koskisi myös suunnitelmiani pienempiin pelihin pistää warbossi skarboyzien kans.
A person can't defeat loneliness.
Waiting for the rising of Chaos Dwarfs
Loran

Viesti Kirjoittaja Loran »

Siis independent charru voi liittyä mihin tahansa ryhmään ja se lasketaan kuuluvan siihen ryhmään kunnes se päättää lähteä ryhmästä. Eli jos ryhmä lähtee juoksemaan, niin sun characteris juoksee myös. Tietysti charrun Ld:tä saa käyttää kaikkiin testeihin missä LD:tä tarvii. Jos ryhmällä on kuljetusajoneuvo (sun tapauksessa battle wagon tai trukki) niin ryhmä johon on liittynyt charru on mahduttava siihen ajoneuvoon (eli jos on ajoneuvo johon mahtuu kymmenen ukkoa sisään, ei voi tunkea sisään ryhmää jossa on kymmenen äijää ja sen lisäksi charru)
Tonu

Viesti Kirjoittaja Tonu »

eli IG HQ, officer on independent character mutta sen on PAKKO pysyä 2" päässä omasta squadistaa mutta jos kaikki muut command squadista on kuollut niin sitten, ja HQ command squad ei voi liittyä muihin unitteihi koska on itse sellainen.
Kunnolla maalattu armeija hoitelee helpommin huonosti maalatun armeijan(äläotasitävakavasti)
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Tonu kirjoitti:eli IG HQ, officer on independent character mutta sen on PAKKO pysyä 2" päässä omasta squadistaa mutta jos kaikki muut command squadista on kuollut niin sitten, ja HQ command squad ei voi liittyä muihin unitteihi koska on itse sellainen.
Nyt on aivan PAKKO kysyä: kertoisitko ihan suomen kielellä mitä tuossa yrität sanoa? Pisteitä kyllä maailmaan mahtuu, eikä ne tuossakaan virkkeessä pahaa tekisi.

Neljännellä lukemisella sain jotakuinkin jäsennettyä tuon asiasisällön. Mutta jos tosiaan vaivautuu kirjoittamaan, voi kirjoittaa selkeästi eikä mitään ihmeellistä pseudo-kieltä.
ThoRa

Viesti Kirjoittaja ThoRa »

Siis, kun Officerin kamut ovat heittäneet lusikkansa nurkkaan niin Ohvisseeristä tulee taas independent character ja saa liityä muihin yksiköihin.
U fail.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Kyllä minä, lopulta, tuon ymmärsin. Mutta ilmaisu oli vain aika... hmm, luovaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”