"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kumpi liima alustaan?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Badruk ´eadsplitta

Viesti Kirjoittaja Badruk ´eadsplitta »

Juu sama aine on kyseessä ja se tekee siihen semmosen muovi massan joka on sika hyvä ja jos ukkoja haluaa hajottaa joutuu repii ihan toden teolla, on kokemusta
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
Karri

Viesti Kirjoittaja Karri »

Itsekin olen joskus niin laiska, että sorrun käyttämään pikaliimaa etenkin silloin, jos on vain pari figua kiinnitettävänä. Ongelma tuossa on tosiaan lähinnä se, että pikaliima vaatii tasaisen kiinnityspinnan eikä toimi lainkaan täyteaineena. Siksipä suosittelen ehdottomasti pikaepoksia tähän hommaan. Vaikka epoksin sekoittaminen voi olla hieman rasittavaa, niin se kuivuu mukavan nopeasti, pysyy taatusti kiinni ja täyttää samalla pahimmat kolot. Ja irtoaa sormista helpommin.
Wolffer

Viesti Kirjoittaja Wolffer »

makkarafolio kirjoitti:Itse käytän myös revellin muoviliimaa [,joka muuten pitää muovifigut tosi hyvin] ja se pitää just hyvin....
...Mutta irrottaa/sulattaa maalia. hyvää liimaa muuten ja etenkin jos liimaat ennen kuin maalaat.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Itse olen täyttänyt sen raon erikeeperilla ja hyvin pysyy. Joissakin tapauksissa muovi base "pettää" ennemmin kuin liimaus.
Siis sama metodi mitä esim. Jarloz ja ICW käyttää.
Mi_Py

Viesti Kirjoittaja Mi_Py »

voihan sen tietysti tehdä niinkin että
otat jonkun laisen poran tai kuumennettu neula kunhan sillä saa reiän
ja poraa siitä basen
alhaalla jatkuvasta jutusta
ja siitä figun hommasta mikä
tulee siihen reikään ja laittaa jonkun tapin reijistä
(Nytten tuli kyllä epäselvää tekstiä toivottavasti ymmärrätte)
ThoRa

Viesti Kirjoittaja ThoRa »

ankara halla kirjoitti:Kun puhutaan Revellin "muoviliimasta" niin jos tällä tarkoitetaan Revell Contacta - polystyrene cement tavaraa niin tämä on kyllä erinomainen geelimäinen kirkas liima joka soveltuu niin muovin kuin metallin liimaamiseen.
Figut olen tällä tavaralla alustoihinsa kiinnittänyt eivätkä taatusti lähde irti (edes viidentoista+ vuoden jälkeen) kovassakaan väännössä.
Ei mitään tuommoisia... Ihan on käytetty Contacta Professionalia:Liquid glue for plastics. Ja tällä pysyy ihan hyvin, riittää kun muovi vähän sulaa.
U fail.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”