"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Millä armeijalla kannattaa aloittaa

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
röpöttäjä

Millä armeijalla kannattaa aloittaa

Viesti Kirjoittaja röpöttäjä »

MIllä armeijalla kannattaa aloittelijan aloittaa, jos haluaa armeijalta kalliita (pisteissä ei euroissa) ja helposti maalattavia yksiköitä? haluaisin armeijalta vähän kaikkea mutta en tiedä mitä armeijaa alkaisin keräämään.
rampale

Viesti Kirjoittaja rampale »

Kannattaa taas lukea se armeijanvalintaopas.

Kaaoksella taitaa olla melkoisen kalliitta yksiköitä, kuin myös High ja Dark Elffeillä.

Empirelta taas löytyy vähän kaikkea.
Spears shall be shaken, shields shall be splintered. It is a sword-day; a red day, ere the sun rises.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

The Captain, missä se sinun armeijanvalintaoppaasi taas on?

Jokatapauksessa, kannattaa lukea tuo etusivulla oleva armeijanvalintaopas, ja miettiä ennemmin figujen ulkonäön perusteella, mitä armeijaa haluaa pelata, sillä jos figut ovat mielestäsi tylsiä, et jaksa pelata armeijalla kovinkaan pitkään. Pelaamisen kannalta aloittelijaystävällisiä armeijoita ovat ainakin Dwarfs, Orcs&Goblins, Chaos ja Bretonnia. Jos haluat helposti pelattavan armeijan, niin kannattaa pysyä kaukana haltioista, nämä kun vaativat hieman enemmän taktiikoita, kuin muut armeijat.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

The Captainin Armeijanvalintaopas löytyy täältä. Se on kieltämättä aika jemmassa, joten en ihmettele mikseivät kaikki ole siihen törmänneet. Dolmotin etusivun artikkeli on parin armeijan tietojen kohdalta vanhentunut ja/tai vajaa, mutta kyllä sekin on lukemisen arvoinen.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

the capitainin armeijanvalintaopas on tuolla.

Hyvää luettavaa :P

edit: Hitsi, en kerenny ;)
Järjenkäyttö sallittu!
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Ratsuväkipainotteinen Empire voisi olla hyvä vaihtoehto. Ritareita tuettuna muutamalla jalkaväkiblokilla, tykillä jne.
Bretonnia on myös varteenotettava vaihtoehto.
Myös Kaaokselta löytyy kaikeka kivaa: Hyvää (joskin kallista) jalkaväkeä, Ritareita (auts!), Fast cavalrya, pari isompaa mörköä.

Noista kolmesta suosittelisin Empireä, mutta valinta on sinun.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Jos tosiaan haluaa armeijalta "vähän kaikkea", Empire on mielestäni paras vaihtoehto. Pätevää ampumista (halvat handgunnerit, hyvät sotakoneet ja ehdoton suosikkini - huntsmen!), kelvollinen lähitaistelu (detachmentien kanssa kikkailu ei pure kuin vasta-alkajiin, ritareilla taas menee läpi isommastakin blokista) ja siedettävä magia (joka on liian aliarvostettua! Miksi kaikki Empire-pelaajat ottavat vain kaksi 1. tason velhoa ja neljä scrollia?)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Ropetus
Valvoja

Tosiaan, Empireltä löytyy kaikkea. Ja kyllä ne detachmentit on aina hyödyllisiä, aiheuttavat ainakin vähän lisää päänvaivaa vastustajalle. Etenkin jos niitä on ryhmässä kaksi. Liikkuvuuttakin löytyy Ritareiden, Pistolierojen ja Pegasosten muodossa. Ampuminen on todella tehokasta, etenkin sotakoneet. Magia on Empirellä kyllä ihan hyvää, mutta syy, miksi Empiren taikovia armeijoita näkee harvoin, on se, että Empireltä puuttuvat hyvät magiaesineet, jotka auttavat loitsimisessa. (Kuten Buzgob's, Ditto's, Darkstar Cloak/Jewel of the Dusk, Power Familiari yms.) Empireltä löytyy kyllä paljon leluja magialta puolustamiseen, mutta hyökkäykseen taitaa löytyä vain kolme esinettä, jotka kaikki ovat vielä kohtuullisen huonoja. Lisäksi löytyy vielä pari boundia, mutta nekään eivät ole erikoisia.
The Captain kirjoitti:Miksi kaikki Empire-pelaajat ottavat vain kaksi 1. tason velhoa ja neljä scrollia?
Eikä ole, minulla ei ole kuin yksi velho ja kaksi rullaa.
Rejector

Viesti Kirjoittaja Rejector »

Runefang kirjoitti:
The Captain kirjoitti:Miksi kaikki Empire-pelaajat ottavat vain kaksi 1. tason velhoa ja neljä scrollia?
Näin on, warrior-priestillä höystettynä saa kuitenkin 4 dispell dicea.

Suurin syy mielestäni Empiren magiavähyyteen on joukkojen heikko Ld, joko GM tai EC tarvitaan pitämään joukot ruodussa, BSB on aika hyvä jalkapainotteiselle armeijalle ja siihenhän jää enää 2 slottia, eikä 4:llä magiatasolla ihan hirveästi ole taiottu. Voisi silti toimia jonkinlaisella handgunner linjalla ja täysillä sotakoneilla, kuulostaa silti erittäin tylsältä armeijalta: täydet ammunnat, täydet magiat ja stankki flankille ei ihan hirveästi kehota taktisiin manöövereihin.
Galleriaan pääsee tästä.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Miksi kaikki Empire-pelaajat ottavat vain kaksi 1. tason velhoa ja neljä scrollia?
koska saa tehokkaan magiapuolustuksen halvalla...
kyllä osa empirestä tosin loitsiikin, viimeksi olin itse pelaamassa kolmella kakkosella ja kuudella kääröllä. Kolme amulia kierroksessa teki sotakoneista heti kivempia. Empirellä kaikki on aika halpaa, sen takia minä en ainakaan halua pisteitä tuhlata tippaakaan sitä magiapuolustusta enempää paitsi silloin kun käytän kolmea amulia.

Marko
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Ropetus
Valvoja

Rejector kirjoitti:
Runefang kirjoitti:
Näin on, warrior-priestillä höystettynä saa kuitenkin 4 dispell dicea.
Ei minulla kyllä ole mitään pastoriakaan. Tosin on minulla pegasus hoitamaan ne pirulliset maagit (tai ainakin pakottamaan ne pois näkyvistä, jolloin eivät taio ainakaan LoS loitsuja.

Rejector luettelikin ne tärkeimmät syys siihen, miksei Empire paljoa taio.
MakeH

Ei minulla kyllä ole mitään pastoriakaan. Tosin on minulla pegasus hoitamaan ne pirulliset maagit (tai ainakin pakottamaan ne pois näkyvistä, jolloin eivät taio ainakaan LoS loitsuja.
tai sitten ne menevät yksikköön sisälle ja loitsivat los loitsuja sieltä. Jos chargaat, chämppä haastaa ja sitten pegasus lähteekin 3d6 väärään suuntaan siivet heiluen, saattaa jopa jäädä kiukkusten jalkamiesten alle. Ei kuule yhdellä lentävällä möhköllä mitään maagi ongelmaa noin vain ratkaista.
röpöttäjä

En halua empireä koska empire on niin helvetin tylsä!
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Fatman kirjoitti:LUKKOOON!!Näitä on kyselty jo liikaa!
Tällaista on aivan turha esittää, ainakaan keskellä tuoretta threadia. Käyttäjämoderoinnista ei ole kuin haittaa, usein itselle jäähyn muodossa.
Laivis kirjoitti:En halua empireä koska empire on niin helvetin tylsä!
Hmm..olipas kivasti ilmaistu.
Laivis kirjoitti:MIllä armeijalla kannattaa aloittelijan aloittaa, jos haluaa armeijalta kalliita (pisteissä ei euroissa) ja helposti maalattavia yksiköitä? haluaisin armeijalta vähän kaikkea mutta en tiedä mitä armeijaa alkaisin keräämään.
Aikaisemmin ehdotetut High Elffit ja Kaaos valuvat myös mielestäni tähän kategoriaan. Suurhaltioilta löytyy vähän kaikkea - eli liikettä, magiaa, ampumista ja taistelutaitoa. Ovat tosin aika heiveröisiä. Kaookselta löytyy yksiköiden puolesta vähän kaikkea (tai no, paljon kaikkea), mutta heiltä puuttuu (toistaiseksi) ampuminen käytännössä kokonaan. Vai ovatko nämäkin helvetin tylsiä ?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
MakeH

Laivis kirjoitti:En halua empireä koska empire on niin helvetin tylsä!
totta, vain yksi pelin monipuolisemmista armeijoista
Ropetus
Valvoja

MakeH kirjoitti:
tai sitten ne menevät yksikköön sisälle ja loitsivat los loitsuja sieltä. Jos chargaat, chämppä haastaa ja sitten pegasus lähteekin 3d6 väärään suuntaan siivet heiluen, saattaa jopa jäädä kiukkusten jalkamiesten alle. Ei kuule yhdellä lentävällä möhköllä mitään maagi ongelmaa noin vain ratkaista.
Mikäs muuten pakottaa minua menemään sen champan kanssa base contactiin?

Ja Laivis, sinä pyysit monipuolista armeijaa, joka olisi kohtuu hyvä kaikessa, me kerromme sellaisen, ja sinä vastaat tuolla tavalla. Kannattaa vähän miettiä, mitä kirjoittaa.
MakeH

Runefang kirjoitti: Mikäs muuten pakottaa minua menemään sen champan kanssa base contactiin?
ei välttämättä mikään, joissain tilanteissa se taas on ehto jos haluat chargata sääntöjen mukaan. Yksi lentävä nappi ei yksinään ole mikään ultimate mage huntteri vaikka pegasus ukko onkin ihan hyvä.

Marko
röpöttäjä

eiku ihan oikeasti! empire on vaan jotenkin niin plääh ja yksiköissä ei ole mielikuvitusta paljoa käytetty kaaos on hyvä vaihtoehto ja demonit on ihan jees ja ne on muutenkin mielenkiintoisia. päätös on melkeinpä tehty. yritän poistaa tämän keskustelu aiheen ja kiitos kaikille sillä uskon että pääsen jonkun ajan päästä ostamaan kaaoksen tyyppejä.
kp

Viesti Kirjoittaja kp »

Tämä ei ole tarkoitettu keskustelun jatkeeksi, vaan ehdottomasti MIELIPITEEKSI ja ajatukseksi. Olen huomannut usean pelaajan nurkuvan empiren figujen mielikuvituksen puutteesta. Voisin heittää vastaan kommentin, että eikö kyseisillä henkilöillä ole mielikuvitusta luoda päässään visioita empiren sotilaista. Ne on muovia ja usein siis myös helppo konfata.
Ja toisekseen mielikuvitus on suhteellinen käsite.. kait.
Minua ainakin välillä riepoo ne kaaoksen ihmehärdellilimakökköisotjakulmikkaat ukkelit. Siis kun ne on aina sellaista.
Mielestäni ei ole kovin mielikuvituksellista ottaa eläinkunnan jäsenten ruumiinosia ja laittaa niitä satunnaiseen järjestykseen, ja mikä parasta heittää kaiken päälle umpipanssari ja viskata nopalla, että montako piikkiä siihen laitetaan. Tämä on nyt taasen minun mielipiteeni ja oikeasti kyllä uskonkin että jokaisella armeijalla on mahdollisuus mielikuvituksellisiin ratkaisuihin.
nyt paljon viisaampana foorumin säännöistä
röpöttäjä

tuo oli kyllä hyvä pointti ja taas iski masennus kun en taaskaan tiedä mitä ostaisin koska ajattelin äskeistä viestiä ja siinä oli vinha perä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”