Turnajaiset!
Totta, olen pahoillani, etten ole näitä selventänyt. Flylle en oikein keksi mitään, eikä se nyt varmaan kovin monelle sankarille pakollinen ominaisuus ole :)Runefang kirjoitti:Tuli muuten mieleen, että kuinka toimitaan seuraavien ominaisuuksien kanssa, näistä ei nimittäin ole mitään hyötyä tässä ja joillakin hahmoilla on näitä ja ovat sen takia julmetun kalliita. Tässä listaa:
Fly
Fear
Terror
On kai vielä muitakin, mutta nuo tulivat ensimmäisinä mieleen.
Fearille sopisi varmaan, että vastustaja osuu ensimmäisellä vuorollaan Ld-checkin feilausmahdollisuuden ilmoittaman prosentuaalisen määrän attackeistaan kutosilla. Siis hahmolla (jolla on vastuksena esimerkiksi vampyyri) on vaikkapa Ld 9 ja hän onnistuu tod.näk:llä 26/36 Ld-checkissä. Hänellä on 4 hyökkäystä. 10/36 * 4 = 40/36 hänen ensimmäisen vuoron hyökkäyksistään osuu vain kutosella. Myöhemmillä vuorolla hän toimii normaalisti.
Terrorin kohtaava sankari puolestaan menettää ensimmäisellä vuorollaan Ld-checkin feilausmahdollisuuden ilmoittaman prosentuaalisen määrän attackeistaan. Eli edellisen esimerkin sankari menettäisi 1 4/36 hyökkäystä ensimmäisellä vuorollaan.
Terror ja fear "kombinoivat" kuten sääntökirjassa sanotaan, eli fearia aiheuttava heppu ignoroi fearin ja kärsii terrorista fear-efektin, ja terroria aiheuttava heppuli (onko näitä muka tulossa/mahdollista saada?) ei ole kiinnostunut fearista eikä terrorista.
-
zakug_the_insane
Ihan ehdotuksena, että entä jos lentokyvyn omaava charru löisi aina ensiksi? Olisi edes vähän hyvitystä.Runefang kirjoitti:Ainoastaan Daemon Princet ja Exalted Daemonit omaavat hahmoista Fly kyvyn. Sinänsä olisin kenties halunnut laittaa turnaukseen Exalted Daemonin, jos siitä olisi saanut edes jonkinmoisen mättäjän, mutta kun ei saa, koska sillä on tuo hyödytön Fly, joka useimmilla menee hintaan 45pts.
Ihan näpsäkkä idea, käy mulle. Eli siis näin olkoon.zakug_the_insane kirjoitti:Ihan ehdotuksena, että entä jos lentokyvyn omaava charru löisi aina ensiksi? Olisi edes vähän hyvitystä.Runefang kirjoitti:Ainoastaan Daemon Princet ja Exalted Daemonit omaavat hahmoista Fly kyvyn. Sinänsä olisin kenties halunnut laittaa turnaukseen Exalted Daemonin, jos siitä olisi saanut edes jonkinmoisen mättäjän, mutta kun ei saa, koska sillä on tuo hyödytön Fly, joka useimmilla menee hintaan 45pts.
Muuten, jos joku on ilmottautunut, eikä ole saanut vahvistusta, niin olkaa hyvät ja ilmoittakaa minulle (yv:llä, maililla tai ketjuun). ÄLKÄÄ lähettäkö hahmoanne uudestaan, ellen niin pyydä. Ilmoittakaa vaan, että ette ole saaneet varmistusta. Kyse ei todennäköisesti ole siitä, etteikö hahmo olisi tullut perille, vaan siitä, että olen epähuomiossa unohtanut vastata.
Huomionarvoinen seikka on myös se, että demonic characterit eivät joudu ottamaan instability-testejä. Vaikka fluffin mukaan näin kuuluisi tehdä, ajattelin että olisi reilumpaa vapauttaa nämä tästä, koska panic testejäkään ei oteta. Oletetaan vaikka, että taistelu tapahtuu jossain erikoisvalmisteisessa riimukehässä ("Mä en ala ellei tapella silleen että mun ei tarvii pelätä katoavani."), jolloin warppi ei kutsu asukkejaan turhan hanakasti.
-
zakug_the_insane
Ohittaako tuo lentokyvyn antama lyö aina ensin -sääntö aseet, jotka löisivät tavallisesti viimeiseksi?AnlaShok kirjoitti:Ihan näpsäkkä idea, käy mulle. Eli siis näin olkoon.zakug_the_insane kirjoitti:Ihan ehdotuksena, että entä jos lentokyvyn omaava charru löisi aina ensiksi? Olisi edes vähän hyvitystä.Runefang kirjoitti:Ainoastaan Daemon Princet ja Exalted Daemonit omaavat hahmoista Fly kyvyn. Sinänsä olisin kenties halunnut laittaa turnaukseen Exalted Daemonin, jos siitä olisi saanut edes jonkinmoisen mättäjän, mutta kun ei saa, koska sillä on tuo hyödytön Fly, joka useimmilla menee hintaan 45pts.
Esim. jos vaikka exalted daemon hutkisi great weaponilla, niin löisikö se senkin kanssa aina ensiksi?
Hmm. Tässä voisi tehdä kompromissin, että gw:llä lyövä lentäjä lyö I-järjestyksessä. Mutta antaa olla niin, että lenturi lyö aina ensin. Jos vastassa on muita aina ensiksi lyöjiä niin lyönnit tapahtuvat yhtäaikaa.zakug_the_insane kirjoitti:Ohittaako tuo lentokyvyn antama lyö aina ensin -sääntö aseet, jotka löisivät tavallisesti viimeiseksi?AnlaShok kirjoitti:Ihan näpsäkkä idea, käy mulle. Eli siis näin olkoon.zakug_the_insane kirjoitti:Ihan ehdotuksena, että entä jos lentokyvyn omaava charru löisi aina ensiksi? Olisi edes vähän hyvitystä.Runefang kirjoitti:Ainoastaan Daemon Princet ja Exalted Daemonit omaavat hahmoista Fly kyvyn. Sinänsä olisin kenties halunnut laittaa turnaukseen Exalted Daemonin, jos siitä olisi saanut edes jonkinmoisen mättäjän, mutta kun ei saa, koska sillä on tuo hyödytön Fly, joka useimmilla menee hintaan 45pts.
Esim. jos vaikka exalted daemon hutkisi great weaponilla, niin löisikö se senkin kanssa aina ensiksi?
-
zakug_the_insane
Hupsista.Ari kirjoitti:ED ei saa great weaponia.zakug_the_insane kirjoitti:Ohittaako tuo lentokyvyn antama lyö aina ensin -sääntö aseet, jotka löisivät tavallisesti viimeiseksi?
Mutta entä jos laittaa tomb kingille/princelle cloak of the dunesin, jossa sanotaan, että ei voi kuitenkaan rynnäköidä lentämällä, päteekö tuo lentävät lyövät ensiksi -sääntö siinä tapauksessa?
-
zakug_the_insane
Niistä comboista tuskin tavallinen armeijakenraali paljon hyötyy, koska lähes kaikki pyrkivät näihin turnajaisiin tekemään charrustaan mahdollisimman hyvän one-on-one, josta ei peleissä ole paljon hyötyä.Skarsnak the Mass kirjoitti:Julkaistaanko kärkipään characterit joskus turnauksen jälkeen (siis varustuksineen/statseineen)? Olisi mielenkiintoista nähdä uusia ideoita omien armeijoiden characteriksi ainakin tehokkaimpien combojen osalta.
-
The Swordmaster