Sekalaisia Huhuja (mm. 4th Edition & SM)
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Eikös Star Child ole yksi C'Taneista? Tai sitten Keisarin Inkarnaatio...?
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
- ankara halla
- Valvoja
Star Childista löytyy vaikka kuinka paljon juttua 40k Historia foorumilta mutta pistetään nyt tässäkin vääriltä huhuilta siivet poikki.
1) Star Child ei ole C'Tan.
2) Star Child on se osa Keisarin sielua jonka hän karkoitti itsestään kyetäkseen tappamaan Horuksen (eli siis toveruus, rakkaus, ystävyys, yms. yms.). Tämä osa ei kuitenkaan kuollut vaan matkaa warpissa "nukkuen" ja odottaen aikaa jolloin syntyä uudestaan. Eldarit kutsuvat tätä Nûmeniksi.
3) Star Child ei ole C'Tan.
1) Star Child ei ole C'Tan.
2) Star Child on se osa Keisarin sielua jonka hän karkoitti itsestään kyetäkseen tappamaan Horuksen (eli siis toveruus, rakkaus, ystävyys, yms. yms.). Tämä osa ei kuitenkaan kuollut vaan matkaa warpissa "nukkuen" ja odottaen aikaa jolloin syntyä uudestaan. Eldarit kutsuvat tätä Nûmeniksi.
3) Star Child ei ole C'Tan.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
- Henri Ketonen
- Druzhina Captain
- Valvoja
Uudessa codexissa kaikkien siskojen BS:ää on nostettu (tai lähes kaikkien). Seraphimeille on vielä nostettu Ld ja lisätty Angelic Visage ominaisuus sekä niiden hintaan sisältyy myös krak grenades sekä kaiken kukkuraksi maksimissaan kaksi seraphimea voivat saada twin inferno pistoolit. Siinä on mielestäni riittävästi syitä!Henri kirjoitti:Seraphimit nousivat 16:sta 22:een ilman mitään näkyvää syytä...
Eivätpä ainakaan Raptorit kovin yleisiä ole..h&r ei paljoa auta kun ne ammutaan hengiltä ennen lähitaistelua 
IMO kaikki hyppylijät maksavat n.5 pistettä liikaa.
Myönnetään että tuo C-tan=Emperor-teoria saattaa olla kaukaa haettu
IMO kaikki hyppylijät maksavat n.5 pistettä liikaa.
Myönnetään että tuo C-tan=Emperor-teoria saattaa olla kaukaa haettu
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Eipä tuo raptoreiden hit and run tee niistä yhtäändaider kirjoitti:Raptoreilla on hit and run taktiikka...
Seraphit inspiroivat muuta armeijaa...
käyttökelpoisempia.
Saavat muuten myös neljä plasmaa yhteen ryhmään ja omaavat -2 ld closiksessa ominaisuuden jos ei ole muita mukana.
Mutta ovat silti ihan liian kalliita
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
- Henri Ketonen
Varsinkaan Twin - Linked aseilla ja Flamereilla +1 BS ei ole kyllä ehkä kuin yhden pisteen hinnankorotus.Druzhina Captain kirjoitti: Uudessa codexissa kaikkien siskojen BS:ää on nostettu (tai lähes kaikkien).
Ei niin hirveän hyödyllistä... Eikä missään nimessä enempää kuin yhden pisteen ominaisuus.Druzhina Captain kirjoitti: Seraphimeille on vielä nostettu Ld
Joka lisättiin siksi että niiden hinnankorotusta saataisiin edes jotenkin perusteltua, sitäpaitsi Visage on aika turha ominaisuus.Druzhina Captain kirjoitti: ja lisätty Angelic Visage ominaisuus
Joilla ei niilläkään kovin usein käyttöä löydy...Druzhina Captain kirjoitti: sekä niiden hintaan sisältyy myös krak grenades
Jo ennenkin ne saivat flamerit... Noilla Twin Infernoilla ei nyt kovin paljoa juhlita.Druzhina Captain kirjoitti: sekä kaiken kukkuraksi maksimissaan kaksi seraphimea voivat saada twin inferno pistoolit.
Mielestäni niiden syiden laatu on tärkeämpää kuin määrä...Druzhina Captain kirjoitti: Siinä on mielestäni riittävästi syitä! ;)
zqmfgb
--- Liittyy Keisarin taustoihin, ainoa maininta minkä 3Ed muistan on sääntökirjan lopussa "Ultimate Secrets of Galaxy Revealed!"-kohdan jälkeen... Missä Inkvisiittorit "todistavat" että Star Child-kultti olikin Kaaoksen kätyreitä.NetDiver kirjoitti:Hieman OT, mutta mikä noissa huhuissa mainittu Star Child on? Nimi on tuttu, mutta en pysty millään muistaa mikä se on tai mihin se liitty.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Star childista löytää sivukaupalla tarinaa RT ajan kirjoista, missä tuo ilmiö on selvennetty hyvinkin selvästi mukana Illuminatin ja Sensei/Gray Sensei juttujen kanssa 
Taisi olla näistä keskusteluakin täällä sotussa historiaosastolla..
Jos omistat kyseiset kirjat niin ole pirun onnellinen että olet niiden omistaja!
Taisi olla näistä keskusteluakin täällä sotussa historiaosastolla..
Jos omistat kyseiset kirjat niin ole pirun onnellinen että olet niiden omistaja!
- Amazing Slug
Hah haa! Ihan mukavilta kuulostavat monet noista uudistuksista. Toteutuvat sitten tuollaisina, vähän muutelluina tai eivät ollenkaan. Vihdoinkin on joillakin muillakin kuin minulle syytä katkeroitua pelin takia! Siitäs saitte kamalat Rhinot! Good riddance to bad rubbish! Ehkäpä mariinipelaajat nyt katoavat hiljalleen turnauskentiltä.
Pitkään kuitenkin kestää, ennenkuin painajaiset Rhinoista loppuvat kokonaan. No, toivottavasti ihmiset käsittävät oikein tuon "ampumisen partumisen" hypetyksen ja jättävät etenemisen sikseen. Mikään muu ei saa kaartilaisteni pöksyjä tutisemaan, kuin vihollinen joka tulee kohti.
Pitkään kuitenkin kestää, ennenkuin painajaiset Rhinoista loppuvat kokonaan. No, toivottavasti ihmiset käsittävät oikein tuon "ampumisen partumisen" hypetyksen ja jättävät etenemisen sikseen. Mikään muu ei saa kaartilaisteni pöksyjä tutisemaan, kuin vihollinen joka tulee kohti.
[OT]
[OT]
Ja ehkä armoured company kymmenellä lätyllä?Amazing Slug kirjoitti:Mikään muu ei saa kaartilaisteni pöksyjä tutisemaan, kuin vihollinen joka tulee kohti.
[OT]
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
-Teräratas
- Henri Ketonen
Millaisia turnauskonsepteja muuten kuvittelisitte noiden sääntöjen luovan? Miettikää jotain Necroneita, nykyinen falangi ei ikinä toimi noilla säännöillä kun Dessuja ei saakaan enää Warriorien taakse piiloon. Toisaalta, mitähän mahtaisi tehdä 20 Necron Warrioria Veilattuna vastustajan viereen, 40 Gauss Flayerin laukausta voisi tehdä gutaa...
zqmfgb
- Jenian Katarn
- Peliporukkavalvoja
Harmittaa vain nyt tuossa se, että jos GKt ovat marineiden eliittiä niin miksi ne eivät sitten kans voi näyttää siltä, no näyttäväthän ne, mutta jos nuo uudistukset tulevat niin tavallisista marineista tulee hienompia ja vielä muovisia niin kyllä sitä vähän pännii, kun GK:t maksaa ruhtinaallisia summia ja ovat sitten tavallisen näköisiä.
Ja kalustoa tavalliset marinetkin saavat kiitettävästi enemmän kuin Grey Knightit (tästä ollaan varmaan ennenkin keskusteltu?). Voisivat, kun nyt ovat alkaneet korjailemaan, niin korjata kaikista codexeista kirjoitusvirheet. (Eikö heille maksetta tomivasta ja hyvästä pelistä?) Toisaalta tuossa Rhino rushin poistumisessa ei ole haittaa muuta, kuin että Chimerat tulevat peliin Rhinojen tilalle.
Henrin kommentti Gauss Flayereistä tosiaan kauhistuttaa...
Ja kalustoa tavalliset marinetkin saavat kiitettävästi enemmän kuin Grey Knightit (tästä ollaan varmaan ennenkin keskusteltu?). Voisivat, kun nyt ovat alkaneet korjailemaan, niin korjata kaikista codexeista kirjoitusvirheet. (Eikö heille maksetta tomivasta ja hyvästä pelistä?) Toisaalta tuossa Rhino rushin poistumisessa ei ole haittaa muuta, kuin että Chimerat tulevat peliin Rhinojen tilalle.
Henrin kommentti Gauss Flayereistä tosiaan kauhistuttaa...
NOMADS Bakunin: "Shuffel Puff Grrls"
chimerasta saa assaulttaa ulos yhtä vähän kuin rhinosta, sitäpaitsi ainoatakaan marinea ei saa chimeraan sisälle... Muilla lähisarmeijoilla on sitten oikeastaan enemmänkin open topped transportteja. Eldareilla tosin ei, mutta ehkä niille on keksitty joku Juttu<tm>, sitten joskus kun ne päätetään uusia vihdoinkin 
- Jenian Katarn
- Peliporukkavalvoja
No dark eldareilla vielä toistaiseksi, mutta saa nähdä mitä tapahtuu sitten sen tulevan "eldarit yhtä suurta perhettä" -codexin mukana...Jenian Katarn kirjoitti:Hyvä huomio. Ei taida muilla lähisarmeijoilla, kuin örkeillä, olla tuota open toppedia. Nidit nyt ei tankeilla mitään teekkään. Eli kaikki armeijat kärsii jonkin verran tuosta rhino rushim lopettamisesta. (Chimera nyt vain tulivoimansa takia)
äähh... itte en ole koskaan mariineilla tavinnu rhino rushia, pärjänny muutenkin...
se vain vaatii et alatte miettimään taktiikoita tosissaan...
mutta jos rapid fire aseilla ei enää pysty assaultoimaan ampumisen jälkeen niin monet armeijat lopettaa liikkumisen ja se on todella huono juttu...
mutta jos rapid fire aseilla ei enää pysty assaultoimaan ampumisen jälkeen niin monet armeijat lopettaa liikkumisen ja se on todella huono juttu...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Mariineja/sisterejä tuo rapid fire aseiden muutos haittaa ja deldareita mutta ei muuta (Olen harva se päivä nähnyt Ig:n kaartilaisten syöksyvän turpajuhlaan tulittamisen jälkeen).daider kirjoitti:äähh... itte en ole koskaan mariineilla tavinnu rhino rushia, pärjänny muutenkin...
Taulle tuo ampumis uuditstus on siunaus. Nyt sentään voi yrittää "syöttää" viholliselle ryhmän ja pommittaa heitä samalla pulssi aseilla.
Siinä olen samaa mieltä että ei kukaan voi olla niin avuton taktiikan keksijä ettei keksisi jotain rhino ryntäyksen sijalle.