"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sekalaisia Huhuja (mm. 4th Edition & SM)

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Oblin kuitenkin voi screenata ysivitosella, se on 25 pistettä halvempi, ei vie trooppipaikkaa ja on monipuolisempi...

Noilla uusilla säännöillä ei voi sitten tehdä sitäkään...
zqmfgb
Guruhoro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guruhoro »

Miten kaikki tuntuvat valittavan siitä Rhino-hässäkästä? Siis se rynnäkkö jalkautuessa. Itsekin pelaan avaruusmerijalkaväellä (avaruusjalkaväellä?), ja olen sitä mieltä että Sarvikuono-Ryntäys pitikin poistaa. Taktinen Ryhmä kun ampuu aivan tarpeeksi muutenkin, ja vastahyölläyksen kestävät, kovia jamppoja kun ovat. Ehkä nyt arvoisat avaruusjalkaväkipelaajat alkavat rynnäköidä Rynnäkköryhmillä (Assault Squad niille jotka eivät pidä suomentelusta)? No, onhan se Rynnäkköryhmä suojaton, mutta siksi pompitaan suojasta toiseen. Kyllä varmaankin Rynnökköryhmät yleistyvät vastapallo- ja sitomisryhminä, mikä on hyvä.

P.S. Okei, olen uusi pelaaja, joten saatoin sanoa jotain tyhmää ja uhmata viisaampiani. Olen valmis taistelemaan aatteeni puolesta, heti kun saan sen Rynnäkköryhmän ostettua.
A general must act decisively in battle. He who stands on the defensive does not conduct war, he endures it.
-Supreme Kommandant Gurvaldt Irusk
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Guruhoro kirjoitti:Ehkä nyt arvoisat avaruusjalkaväkipelaajat alkavat rynnäköidä Rynnäkköryhmillä (Assault Squad niille jotka eivät pidä suomentelusta)?
Eivät ala. Miksi ihmeessä he alkaisivat? Ylihinnoiteltu squadi on ylihinnoiteltu squadi, riippumatta siitä romuttuiko ainut järkevän hintainen rynnäkkötyyli vai ei.

Sääliksi käy myös kaikkia rhinon omistajia, tuolle kun ei enää ole mitään käyttöä pelissä. Ehkä joskus pelit pelataan 10'x7' tai vastaavalla pöydällä jolloin niille voisi olla käyttöä mutta epätodennäköistä tuo on.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

Oikeesti hei. Mitä intoa on pelata mariineita vastaan nyt, kun sieltä on kohtuu varmasti tulossa rhino rysäys? Itse kasailen mariini listaa jossa ON rhinoja, muttei rushiin, vaan parempien asemien hakuun! Mielestäni on hyvä että rhino rush tapettiin(hirtettiin typeryyteensä). Turnauksia välttelin koska siellä ei muuta ollutkaan! Nyt voin mennä taas turnettamaan kun alkuvaiheessa ainakin pitäisi olla pöydällä muitakin taktiikoita...
Cleanse and purify!
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Ukkosleka kirjoitti:Oikeesti hei. Mitä intoa on pelata mariineita vastaan nyt, kun sieltä on kohtuu varmasti tulossa rhino rysäys? Itse kasailen mariini listaa jossa ON rhinoja, muttei rushiin, vaan parempien asemien hakuun! Mielestäni on hyvä että rhino rush tapettiin(hirtettiin typeryyteensä). Turnauksia välttelin koska siellä ei muuta ollutkaan! Nyt voin mennä taas turnettamaan kun alkuvaiheessa ainakin pitäisi olla pöydällä muitakin taktiikoita...
Noh, nyt siellä on IW/IH shootyjä, jotka poistavat armeijasi pöydältä kolmessa kierroksessa :)

(Eli vastaava turnausyleistys rhinorushin poiston jälkeen.)
Henri Ketonen

Sitten kaikesta tehdään pikkuhiljaa tehotonta kunnes pelistä tulee munaton shakin tapainen nössöilypeli.
zqmfgb
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Tuhannen pojun kohdalla tilanne on vähän ristiriitainen, ainoastaan yksi kunnon hyöty säilyy: Voivat edelleen assaultoida rapid firetyksen jälkeen. Muistaakseni muut eivät voi niin tehdä huhujen mukaan. Toisaalta osa TS-eduista poistuu rapid fire-sääntöjen myötä.

Tuhannen pojun omien sääntöjen lisäksi heidän tehoonsa vaikuttaa muiden säännöt ja millaisia yleissääntöjä tulee olemaan. Odotan kiinnostuneena, toiveikkaana ja kauhuissani.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

tneva82 kirjoitti:Sääliksi käy myös kaikkia rhinon omistajia, tuolle kun ei enää ole mitään käyttöä pelissä. Ehkä joskus pelit pelataan 10'x7' tai vastaavalla pöydällä jolloin niille voisi olla käyttöä mutta epätodennäköistä tuo on.
Eivät Rhinot hyödyttömiksi muutu, pitää vain ajatella eri tavalla.
Pari-kolme rhinoa kelpaa hyvin liikkuvaksi näköesteeksi.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Ihme pirujen maalailua, kyllä sillä rhinolla on muutakin virkaa kun toimittaa closismiehet mahdollisimman nopeasti iholle.

Esim. sisterit ja inq stormit mielummin pysyvät sarvikuonossaan ja ampuvat kuin assaulttaavat ulos sieltä.

Ja pitää vaan vähän miettiä toisinpäin ja uudestaan sen transportin käyttö.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Hellbender
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellbender »

Deetwo kirjoitti:Ihme pirujen maalailua, kyllä sillä rhinolla on muutakin virkaa kun toimittaa closismiehet mahdollisimman nopeasti iholle.
Kyllä mun mielestä kannattaa ensin odottaa, kunnes se uusi sääntöpaketti ilmestyy. Noita yksittäisiä kohtia tarkastelemalla on helppo maalailla noita piruja vaikka minne. Se on niin moneen kertaan nähty, että esimerkiksi joku uus armeija olis huhujen mukaan ihan rikki. No eihän se sitten ollutkaan. Esimerkiksi uusilla sistereillä ei pitänyt voida turnauksissa pärjätä... no mikäs siellä oli kakkostilalla GT:ssä:)

Skreenaaminen ei mun mielestä kuulu ollenkaan 40K tyyliin vaan ennemminkin tapaisiin Fantasyn muodostelmataisteluihin. Toki 40K.ssakin voi sille olla paikkansa erikoistapauksissa. Mieleen tulee ainakin necronit, niiden tyyliin se sopii.
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Mietiskelinpä tuossa, että viiden hengen ja kolmen plasmapistoolin jump pack ryhmät voisivat olla aika häijyjä runsasmaastoisemmilla pöydillä, ainakin powerarmouriin luottavia vastustajia vastaan. Eli 12" hyppy vihollisen viereen, ja kuusi laukausta plasmapistooleilla. Näillä jo metsästää kyllä tankkeja, ja tekee esim. pöydän laidoista vastustajalle hankalia. (On ikävä kiertää metsien takaa, jos tietää saavansa 6 plasmalaakia päin näköä, ja vielä assaultin perään.) Kallishan se on, mutta varmasti tehokas, jos vain ei tuo niitä ammuttavaksi keskelle pöytää.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Guruhoro kirjoitti:Miten kaikki tuntuvat valittavan siitä Rhino-hässäkästä? Siis se rynnäkkö jalkautuessa. Itsekin pelaan avaruusmerijalkaväellä (avaruusjalkaväellä?), ja olen sitä mieltä että Sarvikuono-Ryntäys pitikin poistaa. Taktinen Ryhmä kun ampuu aivan tarpeeksi muutenkin, ja vastahyölläyksen kestävät, kovia jamppoja kun ovat. Ehkä nyt arvoisat avaruusjalkaväkipelaajat alkavat rynnäköidä Rynnäkköryhmillä (Assault Squad niille jotka eivät pidä suomentelusta)? No, onhan se Rynnäkköryhmä suojaton, mutta siksi pompitaan suojasta toiseen. Kyllä varmaankin Rynnökköryhmät yleistyvät vastapallo- ja sitomisryhminä, mikä on hyvä.

P.S. Okei, olen uusi pelaaja, joten saatoin sanoa jotain tyhmää ja uhmata viisaampiani. Olen valmis taistelemaan aatteeni puolesta, heti kun saan sen Rynnäkköryhmän ostettua.
Olet kyllä (ainakin minusta) täysin oikeassa. Assault squadit kyllä yleistyvät ainakin minun armeijassani tästä lähtien.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

Tai tuossa sijoittaa satakunta pistettä kahteen raimoon, ja sitten nuo hyppyheikit tutkivat takapeltiä vuoron kaksi, raimon kaahatessa kohti vihua, kunnes löytyy kohde. Tuo on toiminut ainakin Taulla...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Der Dexter kirjoitti:Tai tuossa sijoittaa satakunta pistettä kahteen raimoon, ja sitten nuo hyppyheikit tutkivat takapeltiä vuoron kaksi, raimon kaahatessa kohti vihua, kunnes löytyy kohde. Tuo on toiminut ainakin Taulla...
Wanha idea mutta toimiva kyllä täytyy sanoa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

Eikös vanha kikka olekin parempi kuin pussillinen uusia
Aliquando Insanire Iucundum Est
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Hellbender kirjoitti:Kyllä mun mielestä kannattaa ensin odottaa, kunnes se uusi sääntöpaketti ilmestyy. Noita yksittäisiä kohtia tarkastelemalla on helppo maalailla noita piruja vaikka minne. Se on niin moneen kertaan nähty, että esimerkiksi joku uus armeija olis huhujen mukaan ihan rikki. No eihän se sitten ollutkaan. Esimerkiksi uusilla sistereillä ei pitänyt voida turnauksissa pärjätä... no mikäs siellä oli kakkostilalla GT:ssä:)
Olet ihan oikeassa, ennen Taun tuloa huudeltiin juustoa kun kuultiin että Taukeilla on S5 30" ase, ja sitten niille vielä annetaan uber lähitaistelu joukkoja (Krootit). No eipä nykyään näytä Tau hallitsevan maailmankaikkeutta (=Turnauksia) ja Kroottejakin harvemmin näkee.
Henri Ketonen

Necroneiden piti olla ihan ylijuustoa, Wraitheilla piti olla kyky ignorata kaikki savet ja 3 Woundia... Monolithin piti pystyä tuhoamaan yksiköitä Deep Strikettämällä niiden päälle, Flayed Onejenkin piti olla ihan ylikovia kun niillähän tietysti oli poweraseet yms...
zqmfgb
Guruhoro
Viesti:

Assault Marine maksaa 25 pistettä, ja mukana tulee frag kranaatit. Siis 9 pistettä hyppyrepuista. Rhino pintle-mountedilla ja smokeilla on 63 pistettä. 63 = 7 * 9, joten samalla hinnalla saa 7 Tactical mariinia rhinossa tai 7 Assault mariinia repuilla. Lisäksi Assault mariineilla on 2A. Voihan niitä taktisia ryhmiä edelleen käyttää lähitaistelussa, jos välttämättä haluaa, mutta nyt vastaavat luonteeltaan paremmin sitä mitä ovat, eli ampujia.
A general must act decisively in battle. He who stands on the defensive does not conduct war, he endures it.
-Supreme Kommandant Gurvaldt Irusk
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Guruhoro kirjoitti:Assault Marine maksaa 25 pistettä, ja mukana tulee frag kranaatit. Siis 9 pistettä hyppyrepuista.
Käytännössä 10 pistettä, fraqit kun on turhia 40k:ssa.
Rhino pintle-mountedilla ja smokeilla on 63 pistettä. 63 = 7 * 9, joten samalla hinnalla saa 7 Tactical mariinia rhinossa tai 7 Assault mariinia repuilla. Lisäksi Assault mariineilla on 2A. Voihan niitä taktisia ryhmiä edelleen käyttää lähitaistelussa, jos välttämättä haluaa, mutta nyt vastaavat luonteeltaan paremmin sitä mitä ovat, eli ampujia.
Ja rhino antoi myös kivaa suojaa. Nyt assault marinet etenevät, heidät ammutaan kappaleiksi. Siinä missä rhinon pysäyttämiseen tarvittiin 5.6 lascannonin osumista vastaava määrä tipauttaa 5 assault marinea. Katsotaanpa. 58 pistettä vai 125 pistettä?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Guruhoro
Viesti:

tneva82 kirjoitti:Ja rhino antoi myös kivaa suojaa.
Niin antaa metsäkin. Kuuleman mukaan jos ampujat ovat liian kovia ja rynnäköitsijät hyödyttömiä, voi tasapainoa korjata lisäämällä maastoa. Muutama metsä tai raunio antaa jo mukavasti aihetta miettiä, mihin ne omat pikku-ukkonsa asetteleekaan...
Lukittu

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”