Tuleeko figujen olla maalattuja pelaamiseen?
Ei ole pakko pelata ainoastaan maalatuilla figuilla, mutta mielestäni pitäisi pyrkiä siihen, että saisi sen armeijan joskus maaleihin.
Itse olen pelannut ei maalatuilla ukoilla ainoastaan nelkytkoossa. Se oli niin uusi peli ja pitihän sitä nopeasti päästä kokeilemaan, siinä kuitenkin jäi osa Orkeista maalaamatta...
Itse jaksan aina käyttää pelifiguihin aikaa n. puolitoista tuntia. Yhdet-kahdet highlightit niihin pitää aina väkertää.
Itse olen pelannut ei maalatuilla ukoilla ainoastaan nelkytkoossa. Se oli niin uusi peli ja pitihän sitä nopeasti päästä kokeilemaan, siinä kuitenkin jäi osa Orkeista maalaamatta...
Itse jaksan aina käyttää pelifiguihin aikaa n. puolitoista tuntia. Yhdet-kahdet highlightit niihin pitää aina väkertää.
-
Nurgle Master
Noh, olisihan maalattua armeija aina hienompi mutta en ole ikinä kokonaan maalatulla armeijalla pelannut. Vaikka aikaa olisi varmasti ollut kaikkien maalaukseen. Hyvä esimerkki on skaven armeijani missä on peräti tällä hetkellä yksi figu maalattu 163 figusta...
Aina maalattomalla armeijalla olen pelannut ei se minua ole haitannut.
Aina maalattomalla armeijalla olen pelannut ei se minua ole haitannut.
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Itse en pelaisi maalamattomilla ukoilla. jotenkin olen huommannut että kun figut ovat maalattu ne näyttävät paremmilta ja sitä kautta luovat hyvää moraalia=> olet peleissä luottavaisemmalla mielellä. itselleni ainakin käy näin aika usein. Yleensä en päästä maalamattomia figuja pelipöydälleni jostain kumman syystä.
Mutta ei misään kyllä sanota ettei saisi pelata maalamattomalla armeijalla. Mutta itse pidän enemmän maalatuista
Mutta ei misään kyllä sanota ettei saisi pelata maalamattomalla armeijalla. Mutta itse pidän enemmän maalatuista
Eipä ole pakko, mutta luonnollisesti kannattaa. Tunnen muutaman hepun jotka ostivat figuja ja pelasivat pikkupelejä, luonnollisesti maalaamattomilla, niinkuin on alussa tapana. He olivat lopettamassa keräämisen koska tämä "on ihan aneeminen" peli. Sanoin että maalatkaa armeijanne niin johan löytyy potkua. He eivät noteeraaneet ohjettani joten päätin näyttää, miltä oikea warhammer-mäysti maistuu. täydelleen maalatut 2000 pisteen armeijat saivat heidät innostumaan. Ja niin he pelaavat elämänsä loppuun asti 
The end
The end
Lyhyestä virsi kaunis
Ei meidän(Barkarotin,Grey foxin, porkkanan ja jeshin) pelipoukassa tarvitse maalattuja olla(oma cursed founding SM armeija ei ole vielä väreissä). Kunhan et pistä ripperiä hive tyrantiksi
Viimeksi muokannut Bumba, To 13.05.2004 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Internal affairs inquiry? A court of impeachment? no! this is an inquisition.
No niin, tekstini herätti tunteita useammassakin kirjoittajassa. Puolesta sekä vastaan. Hyvä.
Tähdennän että kyseessähän oli otsikon mukaisesti _maalaamattomilla_ pelaaminen ja esittämäni
esimerkki rankasti karrikoiden. Ikävä kyllä, liian moni otti tämän liian kirjaimellisesti ja vielä omanjärjenoikeudella lisäten kirjoitukseeni oletuksen kaverille aiheesta valittamisesta sekä jonkinnäköisen kilpailuhengen maalauksen tasosta.
Eihän siinä niin lukenut!
Uudestaan.
Ei sillä ole väliä onko maalattu hyvin tai huonosti tai hyvin huonosti,
mutta sillä on väliä että miniatyyrit esittävät jotakin muutakin kuin tinapatsasta. Seikka onko joku yksittäinen nappula maalamatta vai kenties enemmistö, onko sitten harmaan skaalaa. Joskus jopa ruskeaa. Pahvilapuilla pelaamisen lopetin jo MTG: neljännen painoksen myötä.
Tämä Waarhammeri on alusta lähtien ollut peli ja harrastus jossa visuaalinen ulkoasu luo osaltaan oleellista tunnelmaa. Oma maalausjälki puolestaan heijastaa jokaisen pelaajan yksilöllisyyttä. Täten yksikään armeija ei ole samanlainen vaan pelikokemus jokaista kanssapelaajaa vastaan on taatusti erilainen.
Teille ketkä pelaavat maalaamattomilla ukoilla tai jopa läpysköillä;
- Turnauksissa missä täysin maalaamattomia saa käyttää, tuskin tulemme kohtaamaan. Ei siinä mitään henkilökohtaista ole.
Teille jotka haluavat pelata eivätkä maalata;
- Ostakaa Heroclix tms. Ihan oikeesti. Toimiva peli ja napit on valmiiksi maalattu puolestanne. Korttipelit eivät myöskään liene teille entuudestaan vieraita. Warhammeristakin kuulemma sellainen löytyy.
Teille jotka uhraavat maalaukseen enemmän kuin pelaamisen;
- Seuraavassa GT:ssä nähdään taas !
Tähdennän että kyseessähän oli otsikon mukaisesti _maalaamattomilla_ pelaaminen ja esittämäni
esimerkki rankasti karrikoiden. Ikävä kyllä, liian moni otti tämän liian kirjaimellisesti ja vielä omanjärjenoikeudella lisäten kirjoitukseeni oletuksen kaverille aiheesta valittamisesta sekä jonkinnäköisen kilpailuhengen maalauksen tasosta.
Eihän siinä niin lukenut!
Uudestaan.
Ei sillä ole väliä onko maalattu hyvin tai huonosti tai hyvin huonosti,
mutta sillä on väliä että miniatyyrit esittävät jotakin muutakin kuin tinapatsasta. Seikka onko joku yksittäinen nappula maalamatta vai kenties enemmistö, onko sitten harmaan skaalaa. Joskus jopa ruskeaa. Pahvilapuilla pelaamisen lopetin jo MTG: neljännen painoksen myötä.
Tämä Waarhammeri on alusta lähtien ollut peli ja harrastus jossa visuaalinen ulkoasu luo osaltaan oleellista tunnelmaa. Oma maalausjälki puolestaan heijastaa jokaisen pelaajan yksilöllisyyttä. Täten yksikään armeija ei ole samanlainen vaan pelikokemus jokaista kanssapelaajaa vastaan on taatusti erilainen.
Teille ketkä pelaavat maalaamattomilla ukoilla tai jopa läpysköillä;
- Turnauksissa missä täysin maalaamattomia saa käyttää, tuskin tulemme kohtaamaan. Ei siinä mitään henkilökohtaista ole.
Teille jotka haluavat pelata eivätkä maalata;
- Ostakaa Heroclix tms. Ihan oikeesti. Toimiva peli ja napit on valmiiksi maalattu puolestanne. Korttipelit eivät myöskään liene teille entuudestaan vieraita. Warhammeristakin kuulemma sellainen löytyy.
Teille jotka uhraavat maalaukseen enemmän kuin pelaamisen;
- Seuraavassa GT:ssä nähdään taas !
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Olen joutunut pelaamaan maalaamattomalla armeijalla kaikki pelini. Osa figuista nyt tietenkin on maalattu mutta yleensä noin puolet ovat maalaamattomia. Tämä selittyy sillä että haluan oikeasti että figuni näyttävät hyviltä. Käytän yksittäiseen rivimieheen n.3-5 tuntia aikaa ja isompiin monsuihin ja heroihin menee keveästi päälle 15 tuntia. Tällä maalaus tahdilla pääsisin pelaamaan vasta vuonna 2169. Nyt minulla on menossa kunnianhimoinen suunnitelma maalata 1000 pistettä daemonhunttereja valmiiksi ennen uutta edikkaa.
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
Heh..yks kaveri joka pelaa undead/empire/o&g käyttää samoja figuja joka matsissa, eikä niistä ole yksikään maalattu ;-) Siis hirvee läjä vaan perusboksien mukana tulleita muovisia jostain 4th editionista asti. Sit sinne sekaan on kertyny muutamia muovisia skaveneita ja mun vanhoja muovi darkelffejä (hemmetin rumia ne 5th ed!). Käytännössä siis 100% proxyarmeija ja useimmat bookitkin .pdf:nä, tärkeintä on sille kuitenkin se hauskanpito/pelaaminen ja pienet muoviset äijät ei oo kauheen järkevä sijoitus noin järjellä kun kelaa.
Itsellä pyrin tietysti maalaamaan mahd. paljon ja pelaamaan mahd. paljon oikeilla mutta en todellakaan harkitsis hetkeäkään unitin vaihtamista toiseen vaan figujen vuoks jos se ei oo pelitehoissa järkevää. "Siistit" armeijat ei oo ikinä hyviä tai edes laillisia.
Itsellä pyrin tietysti maalaamaan mahd. paljon ja pelaamaan mahd. paljon oikeilla mutta en todellakaan harkitsis hetkeäkään unitin vaihtamista toiseen vaan figujen vuoks jos se ei oo pelitehoissa järkevää. "Siistit" armeijat ei oo ikinä hyviä tai edes laillisia.
(Jälleen kerran 1 näistä ikuisuuskysymyksistä.)
Ei tietenkään ole pakko olla kaikki maalattuna, jotta voisi pelata. Jokainen tehköön omilla leluillaan ihan niin kuin itse haluaa.
Itse tosin näen harrastuksen tärkeimpänä elementtinä hyvännäköiset miniatyyrit. Eli jos haluaisin VAIN PELATA jotain strategiapeliä, niin ostaisin Advanced Squad Leaderin (tai jotain vastaavaa), eikä minun tarvitsisi kuluttaa ziljoonaa euroa minskuihin, maaleihin, maastoihin, lukuisiin sääntökirjoihin ja käyttää ziljoonaa tuntia minskujen maalaamiseen - voisin vain pelata. Toisin sanottuna: en oikein näe WH:n viehätystä, jos ei ole ollenkaan mielenkiintoa miniatyyrejä kohtaan.
- Dru Perim
Ei tietenkään ole pakko olla kaikki maalattuna, jotta voisi pelata. Jokainen tehköön omilla leluillaan ihan niin kuin itse haluaa.
Itse tosin näen harrastuksen tärkeimpänä elementtinä hyvännäköiset miniatyyrit. Eli jos haluaisin VAIN PELATA jotain strategiapeliä, niin ostaisin Advanced Squad Leaderin (tai jotain vastaavaa), eikä minun tarvitsisi kuluttaa ziljoonaa euroa minskuihin, maaleihin, maastoihin, lukuisiin sääntökirjoihin ja käyttää ziljoonaa tuntia minskujen maalaamiseen - voisin vain pelata. Toisin sanottuna: en oikein näe WH:n viehätystä, jos ei ole ollenkaan mielenkiintoa miniatyyrejä kohtaan.
- Dru Perim
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -