"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mistä tehdä siivet?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Cresent

Mistä tehdä siivet?

Viesti Kirjoittaja Cresent »

Eli olen konvertoimassa DE armeejalleni harpyja genestealereista ja eteeni tuli pieni onkelma: Mistä teen siipien nahka osan? Itse olen miettinyt green stuffia, mutta päätin kysyä vielä teiltä apua.
Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan.
...
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

En ole todellakaan mikään asiantuntija (necronit ja GK:t eivät tarjoa hirveästi konvertoimisvaraa) ja tämä on pelkkä ehdotus: kokeile leikata paperista pikkupalasia, sivele niihin vedellä laimennettua erikeeperiä ja maalaile schemeen sopiviksi, jos näyttää hyvältä niin liimaa siiviksi.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Tuota joo. IMO paperia ei pitäis käyttää figuissa ollenkaan, maalattuna tai maalaamattomana. Korkeintaan jossain basessa silppuna. Paperi on kuitenkin niin ohutta että se rikkoo harmonian muodollaan, kun figuissa kuitenkin kaikki muut ulokkeet ja muodot ovat aika paksuja ja ei kovin monimuotoisia, valutekniikan ja kestävyyden takia.

Paras idea tehdä nahkasiivet on green stuffista tai vastaavasta, jos ne pitää tehdä itse. Paras vaihtari kuitenkin on imo ostaa mail orderista valmiita siipiä.
skarsnak
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja skarsnak »

Nyt herra Baretul unohtaa bannerit ja liput, jotka imho ovat paaljon paremman näköisiä paperista, kuin muoviset jötkäleet. Mutta jos et ole todellinen mestari gs:n kanssa suosittelen MO:n selailua (luulisi löytyvän monenlaisia siipiä).
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga
baretul

Skarsnak the Mass kirjoitti:Nyt herra Baretul unohtaa bannerit ja liput, jotka imho ovat paaljon paremman näköisiä paperista, kuin muoviset jötkäleet. Mutta jos et ole todellinen mestari gs:n kanssa suosittelen MO:n selailua (luulisi löytyvän monenlaisia siipiä).
Ne just näyttää dorkilta, paljon hienomman näkösiä on esim rackhamin liput tai esim se ig:ee sällin lippu. Yleensä ainoa mikä ihmisiä viehättää noissa gw:een jättibannereissa on ne kuvat :(

Paerisethan niitä jötkäleita just on ihan suoria ja tönkkäjä. Gs:stä tai vastaavasta tehty lippu liehuu paljon aidomman näköisesti.
Assassin

Viesti Kirjoittaja Assassin »

Baretful on tässä asiassa vain sen kalliimman ajatuksen puolella ja hakemassa täydellisyyttä, mutta minä varmaan kokeilisin jotain tekonahka palaa ja siihen päälle jostain paperista painetaan haluamat muodot.
Minusta aina oma tekemä muusta kuin green stuffista on aina hieno saavutus :D ja itse en ole koskaan vielä käyttänut green stuffia minkään unitin konverttaamiseen. :)
skarsnak
Peliporukkavalvoja

baretul kirjoitti:
Skarsnak the Mass kirjoitti:Nyt herra Baretul unohtaa bannerit ja liput, jotka imho ovat paaljon paremman näköisiä paperista, kuin muoviset jötkäleet. Mutta jos et ole todellinen mestari gs:n kanssa suosittelen MO:n selailua (luulisi löytyvän monenlaisia siipiä).
Ne just näyttää dorkilta, paljon hienomman näkösiä on esim rackhamin liput tai esim se ig:ee sällin lippu. Yleensä ainoa mikä ihmisiä viehättää noissa gw:een jättibannereissa on ne kuvat :(

Paerisethan niitä jötkäleita just on ihan suoria ja tönkkäjä. Gs:stä tai vastaavasta tehty lippu liehuu paljon aidomman näköisesti.
Nyt tämä lipsahti ot:ksi, mutta pakko on sanoa, että paperia on aivan yhtä helppo käsitellä kuin mitä tahansa muutakin. Revi, leikkaa, suttaa, maalaa, muotoile ohennetulla pva:lla niin johan näyttää komealta. Omissa käsissähän se lopputulos on.
baretul

Skarsnak the Mass kirjoitti:
baretul kirjoitti:

Nyt tämä lipsahti ot:ksi, mutta pakko on sanoa, että paperia on aivan yhtä helppo käsitellä kuin mitä tahansa muutakin. Revi, leikkaa, suttaa, maalaa, muotoile ohennetulla pva:lla niin johan näyttää komealta. Omissa käsissähän se lopputulos on.
Niin paitsi että paperi on 0.001 mm paksua ja että sitä ei saa taivutettua todella pienelle mutkalle. Paperi ei ole mitään skulpti kamaa. Paperi ei näytä luonnolliselta kun se hulmuaa, siitä ei voi skulptia kangasta. Jos joku pystyy tekemään paperista tämän tyylisiä lippuja niin pitää olla kyllä aika mestari:
http://www.rackham-store.com/boutique/i ... LIPE02.jpg

.Siis meinaan lipuissa, paperiahan voi käyttää esim basessa silppuna tai vastaavana, mutta en sanois että se sopii kovin hyvin pienen skaalan lipuksi tai vastaavaksi, puhumattakaan sitten siiviksi.

Siiviksi suosittelisin todella tilaamaan mail orderista jotain halpis siipiä tai sitten tekemään itse gs:Stä jos taito riittää, mutta sen sanon että ei kannata ruveta vetämään mitään kolmas vaihtoehto linjaa, että kaikki tehdään mahd. halvasti ja helposti, silloin varmasti kyllästyy 2kk päästä niihin figuihinsa.
skarsnak
Peliporukkavalvoja

Minun osaltani paperikeskustelu loppuu tähän viestiin, mutta:

http://geocities.com/jaakkokiuru/figut/gko.jpg

Ja nuo olisi kyllä saanut millaiselle mutkalle vaan, paperi muuttuu taipuisaksi kosteudesta, ja muuttuu "kovaksi" kuivuessaan liimasta.

edit: pitääpä muuten joskus maalta tuo leijona lipunkantaja, mutta miljoona muutakin odottaa laatikon pohjalla
baretul

Skarsnak the Mass kirjoitti:Minun osaltani paperikeskustelu loppuu tähän viestiin, mutta:

http://geocities.com/jaakkokiuru/figut/gko.jpg

Ja nuo olisi kyllä saanut millaiselle mutkalle vaan, paperi muuttuu taipuisaksi kosteudesta, ja muuttuu "kovaksi" kuivuessaan liimasta.

edit: pitääpä muuten joskus maalta tuo leijona lipunkantaja, mutta miljoona muutakin odottaa laatikon pohjalla
Niin no en jaksa enää riidellä. Paperi ei taivu samanlailla kuin kangas tuossa mittakaavassa. Gs:llä tai vastaavalla kamalla voi toteuttaa aivan minkä muotosta vaan, kangas on elastisempaa kuin mitä paperilla voi toteuttaa.

Mutta tehkööt muut tavallaan niin minäkin teen omalla tavallani :D.
bekkoh

Viesti Kirjoittaja bekkoh »

En tiedä tarkalleen, minkälaisia siipiä tarkoitat, mutta mail-orderista voi tilata figujen palasia, esim. bretonnialaisten pegasusnihtien muovisia valmiita siipiä saisi.
54y-n0_t0-g04753d
Oikolukuhirvi
Viesti:

Re: Mistä tehdä siivet?

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

ekuli kirjoitti:Eli olen konvertoimassa DE armeejalleni harpyja genestealereista ja eteeni tuli pieni onkelma: Mistä teen siipien nahka osan? Itse olen miettinyt green stuffia, mutta päätin kysyä vielä teiltä apua.
Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan.
Tilaa Mail Orderista Tyranid Gargoyle -siipiä.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Ithirion

Viesti Kirjoittaja Ithirion »

Itseasiassa tuo paperi, erikeeper & vesi ei välttämättä ole kovin paha jos on näppärä sormistaan. :P
Sen paperinhan saa vaikka mihin muotoon kuivanakin, kosteasta puhumattakaan. Olettaen että toi ohennettu erikeeper todella notkistaa ja lopuksi kovettaa sen paperin, voi siihen päälle latoa paksuutta tuomaan ohentamatonta erikeeperiä tai green stuffiakin.
Pitänee koittaa kunhan keksin jotakin mukavaa siivekästä modattavaa. ;o
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”