Maastontekovinkkejä
Maastontekovinkkejä
Eli voisiko joku kertoa vähän lisää miten saa itse tehtyä halvalla kohtuu hyviä maisemia/maastoja ?
-
Armageddon
-
Slayer-3651
- Viesti:
Hyvä tapa: ostat kirjan How To Make Wargames terrain, lukaiset hiukan etusivua ja heität menemään, sit meet tolle sivulle: http://www.terragenesis.co.uk
"Unbelievable Stupidity"
-The Captain
-The Captain
Kas, sattui olemaan hintalappu vielä päällä. 4.50e / kilon tiili. Jos et syö kerralla, muista sulkea ehdottoman ilmatiiviisti. Muuten kilohinta nousee.
Edit: taisi olla Darwia tuo minun palani. Samoissa hinnoissa liikkuvat kuitenkin ja käytössä ovat aika identtisiä.
Edit: taisi olla Darwia tuo minun palani. Samoissa hinnoissa liikkuvat kuitenkin ja käytössä ovat aika identtisiä.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
-
Slayer-3651
- Viesti:
Nyt on darwi massaa kilon köntti. Ajattelin alkaa harjotteleen muurien, talojen ym tekoa niin tuli mieleen että miten te yleensä teette ne? Eli otatteko köntin, muovaatte pitkulaiseksi muurin muotoon ja sit jollain työkalulla muotoilette siihen kiviä?
Itse ajattelin kokeilla mitä tapahtuu jos henkisen tasapainoni järkkymisen uhalla teenkin massasta sellasia pieniä kiviä esim 1cm*1cm*2cm luokkaa ja massan vähänaikaa kuivuttua muotoilen reunat kunnolla. Sit vaan liimailen päällekkäin haluamaani muotoon. tuota ajattelin kokeilla koska esim raunioitunut talo tulee varmaan paremman näköiseksi noin...no..saapahan aikansa kulumaan vaikka ulkona sataisi ja salamoisi kun alkaa niitä kiviä näpräämään
tulee tosta kilosta useampi niitä.
Itse ajattelin kokeilla mitä tapahtuu jos henkisen tasapainoni järkkymisen uhalla teenkin massasta sellasia pieniä kiviä esim 1cm*1cm*2cm luokkaa ja massan vähänaikaa kuivuttua muotoilen reunat kunnolla. Sit vaan liimailen päällekkäin haluamaani muotoon. tuota ajattelin kokeilla koska esim raunioitunut talo tulee varmaan paremman näköiseksi noin...no..saapahan aikansa kulumaan vaikka ulkona sataisi ja salamoisi kun alkaa niitä kiviä näpräämään
Itse olen das-massasta muovannut lähinnä juuri noita muurin tiilejä. Pirusti vain muovattu ja annettu kuivua. Sen jälkeen liimattu muureiksi ja kiviksi seiniin. Jos jostain saa hyvän muotin (vaikka jääpalamuotti), niin tiilien muovaaminen samankokoisiksi helpottuu huomattavasti. Das-massan heikkous on mielestäni sen koostumukessa. Se ei ole tarttuvaa, kuten esim. stuffit. Tämän takia das mielestäni sopii lähinnä pienien kukkuloiden ja kraaterien tekemiseen. Maastobasejen täydentämiseen ja tilkkauskeen hyvää tavaraa. Kaiken yllä voi kuitenkin tehdä mielestäni helpommin finnfoamista, joten harvemmin enään käytän das-massaa. Onhan sen kilohinta kuitenkin järkyttävän pieniRooK kirjoitti:Nyt on darwi massaa kilon köntti. Ajattelin alkaa harjotteleen muurien, talojen ym tekoa niin tuli mieleen että miten te yleensä teette ne? Eli otatteko köntin, muovaatte pitkulaiseksi muurin muotoon ja sit jollain työkalulla muotoilette siihen kiviä?
Itse ajattelin kokeilla mitä tapahtuu jos henkisen tasapainoni järkkymisen uhalla teenkin massasta sellasia pieniä kiviä esim 1cm*1cm*2cm luokkaa ja massan vähänaikaa kuivuttua muotoilen reunat kunnolla. Sit vaan liimailen päällekkäin haluamaani muotoon. tuota ajattelin kokeilla koska esim raunioitunut talo tulee varmaan paremman näköiseksi noin...no..saapahan aikansa kulumaan vaikka ulkona sataisi ja salamoisi kun alkaa niitä kiviä näpräämääntulee tosta kilosta useampi niitä.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
Pitäisi käväistä mökillä tässä jokupäivä.. siellä on edelleen remontti kesken ja uretaani klönttejä pursuilee joka paikasta, eli uretaani palleroista voisi saada maalaamalla kivoja kiviä ja isompia lohkareita.. Onko joku kokeillut? Veikkaan että spraymaalin ponnekaasut tekee tuhoa uretaanille siinämissä styroksillekkin mut jos vetelis ihan pensselillä vain..