"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pelifigujen maalaustaso

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Zekta

Pelifigujen maalaustaso

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Niin eli kannattaako maalata noita pelifiguja mitenkään ihmeemmin...itse kyllä yritän aina parhaani kun maalaan figuja mutta jotkut eivät välitä siitä minkä näköisiä pelifigut ovat
Battousai

Viesti Kirjoittaja Battousai »

Minulle sillä on väliä. Tosin pelifiguihin teen ainoastaan 1-2 highlight kerrosta. Silmät maalaan aina. Johtajiin paneudun sitten oikeen tosissani (showcase tasolle yritän).
Minkäsnäköinen eläin tuo lateksi muuten on? -TietoPredator
Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

Sehän tietenkin riippuu aina henkilöstä, että haluaako katsella rumaa, äkkiä tehtyä armeijaa vai sitten showcase tason vastaavaa. Itse mieluummin kyllä maalaan armeijani minua mielyttävälle tasolle (siksi varmaan ne eivät ikinä valmistukkaan), mutta sehän on mielipidekysymys.
Work out, in case future happens.
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

Pelifigut maalaan kokonaisuutena hyvältä näyttämään, eli yksittäiset maalaan niin tarkasti kuin osaan, mutta mitään highlightejä en ala laittamaan.
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

No ei niihin perusmosuihin jaksa laittaa kuin sen yhden, tai kaksi kerrosta korostuksia, mutta sitten heroihin ja tollasiin isomman arvon omaaviin kavereihin voi alkaa laittaa jo kymmentä kerrosta. Ellei enemmän.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Se on ihan kiinni siitä haluaako puhtaasti pelikäyttöön tarkotetun armeijan vai sellaisen jota on vuosia myöhemminkin, maalaustaidon kehityttyä mukava katsella. Itse valitsen jälkimmäisen vaihtoehdon, eli maalaan jokaisen ukon lähes niin hyvin kuin osaan. Pitkään menee, mutta eihän tässä mikään kiire ole.

Ja hyvin maalattuja armeijoita vastaan on aina mukavampi pelata, kuin nopeasti sutaistuja.
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Figut, joissa on suuret kontrasti- ja korostuserot, erottuvat kentältä paremmin kuin ne, joissa on se 10 kerrosta maalia. Hienosti blendattu viitta ei erotu kun vieressä on 20 muuta samanlaista figuuria. Yksittäiset figuurit voi maalata paremmin, juurikin nuo johtajat. Nämä utelias katsoja yleensä nostaa tassuunsa ja katselee kuinka hieno se on.
Teemus

Viesti Kirjoittaja Teemus »

Peli figuihin ei välttämättä kaikki paneudu niin paljon. itse maalailen 16+ miehen rykementit osaamaaani keskiverto tasoa. eli laitan niihin pohjamaalin, maalaan, inkkaan ja hi-lightaan. Tosin kannatan myös sitä että johatajat, bsb ja musikantit maalaan aina parhaani mukaan.

Toisin jos kyseessä on menossa 8 miehen hevosmies regimentti maalaan sen parhaiden taitojeni mukaan...
Ja tietenkin kaikki charsesterit show case luokkaan..
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Minä käytän nykyään myös pelifiguihin aikaa kauan. Niihin nyt ei voi niin paljoa tehdä kunnon paintjobia, kuin johtajiin, johtuen puhtaasti yksityiskohtien puutteesta. Ja nyt siis puhun muovifiguista.

Niihin kannattaa nähdä vaivaa, sillä on kiva nähdä hyvin maalattuja rivimiehiäkin kentällä.

Aamen.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Voisin tässä vaiheessa vielä mainita haku-toiminnosta, sillä löytyi nimittäin kesäkuinen Miten määritellä pelifigun maalaus ?-ketju, mistä löytyy ihan mielenkiintoisia vastauksia.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Twinkle

Viesti Kirjoittaja Twinkle »

Minä ainakin käytän pelifiguihini paljon aikaa.
Ainakin 4 highlightiä tavalliseen ukkoon. Tietenkin heroihin ja muihin isoihin
mölleihin keskityn enemmän.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Itse en yhtään showcaseja maalaa, mutta yritän maalata mahdollisimman siististi pelifiguni.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

@jullevi
Sori en löytänyt itse joten alotin itse tallaisen keskustelun...
jago

Viesti Kirjoittaja jago »

No juu siis joo... Minä maalaan normaaleille figuille siis perus mokuille juku 4-8 kerrosta tai sitten vähemmän mutta yleensä ton verran kuitenkin noille heroille menee lähemmäks kahtakymmentä kerrosta. Eli noille normaali tyypeille menee aikaa noin 3-7 tuntia siis maalaan parin kolmen tyypin erissä niin yhdelle jätkälle noi 2,5 tuntia tai enemmän. Noille Minasseillle menee noi 3 tuntia hahmo mutta örkeille (en oikeen dikkaa niistä) noin. 2 tuntia, että sillai.
"Brush-licking makes you a better painter"
Atuan

Viesti Kirjoittaja Atuan »

Blendaan kaikki ukot, niin hyvin kuin osaan.
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Omaa armeijaani oli mukava katsella, kunnes menin 'coniin. Siellä tajusin, että oma kaikkien aikojen paras showcase-figuni oli ehkä juuri ja juuri keskiarvoisen pelifigutason yläpuolella. :( Nyt kyyhötän häpeissäni kotona enkä uskalla enää maalata, ja itken kun en opi blendaamaan... Eli toisin sanoen, olen sukea maalaaja, mutta kunhan pääsen siitä yli, niin mätetään taas parit armeijat nurin ja ilo irti! :P
Ei sillä loppujen lopuksi ole niin paljon väliä muille kuin itselleen, jos joku sanoo figuja rumaksi, voit todeta, että minulle ne kelpaa, ei siitä kannata masentua. Kun vielä itse oppisin tuon viisauden... :(
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Goblin fan

Viesti Kirjoittaja Goblin fan »

Cannonball kirjoitti: Ei sillä loppujen lopuksi ole niin paljon väliä muille kuin itselleen, jos joku sanoo figuja rumaksi, voit todeta, että minulle ne kelpaa, ei siitä kannata masentua. Kun vielä itse oppisin tuon viisauden... :(
Ei kannata uskoa mitä psykologia kirjoissa sanotaan.
With Cannon, You Can.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”