"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Haukkuja, wuf wuf!

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Rune
Peliporukkavalvoja

Haukkuja, wuf wuf!

Viesti Kirjoittaja Rune »

Elikkäs, isoisä siunasi minua kuudella lisäkoiralla, kun neljä oli jo omasta takaa. Ostin toissapäivänä, eilen sain maalattua. Näistä olen aivan hemmetin ylpeä. ;) Ei ehkä maalaustason takia, vaan koska nämä ovat ensimmäiset oikeasti kooknaan valmiit Nurgleyksiköt. Hauep ja Argnol ovat kyllä olleet valmiita, mutta ne eivät ole yksiköitä. ;) Yllätyin itsekin miten nopeasti sain nämä valmiiksi. Olen tyytyväinen itseeni. Nyt kun vielä maalaisi ne kolme viimeistä warrua niin olisi täysi yksikkö maalattu... *sigh*

Kuvia:

Eka yksikkö sivusta
Tooisesta sivusta
Toinen yksikkö (alanko toistamaan itseäni?)
Ja vielä toisesta kuvakulmasta.
Stonefistin Viivi. Älkää kysykö, tämä tuli esille pelatessamme Path to glorya. ;) (Kuka tunnistaa yhtenevyyden johonkin? :D )

Rassaa. Noista kuvista ei tule vaaleita vaikka kuvaisin missä minkälaisella valaistuksella tahansa. Salamakaan ei auttanut. Mikä on ongelma? Valoa on huoneessa ja kohdistettuna figuihinkin niin hemmetisti. En ymmärrä... Viivin kuva on sentään laadukas.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Muutamassa hurtassa näyttäisi olevan sama ongelma mitä minulla oli omissani, pohjamaali ei yltänyt joka tuhannen karvan väliin (eikä maali sen paremmin). Tästä johtuen maalia näyttäisi puuttuvan jostain paikoista. Esimerkiksi ensimmäisen kuvan kaksi vasemmanpuoleista hurttaa, ensimmäisellä puuttuu maalia hampaista ja päidän välistä (right..) ja jälkimmäisellä rinnasta. Väreistä on vähän paha sanoa mitään, niistä ei saa kunnolla selvää kuin Viivin (wtf?) kuvassa. Vihreä ja jossain määrin karvakin on ihan nättiä, mutta hurtat saattavat kärsiä siitä, ettei ne erotu kovin hyvin kentällä (minulla on sama vika monissa kaaosviguissa). Sarvet näyttävätkin jo liian nopeasti maalatuilta, noissa olisi blendi ollut paikallaan.
Rune kirjoitti:Rassaa. Noista kuvista ei tule vaaleita vaikka kuvaisin missä minkälaisella valaistuksella tahansa. Salamakaan ei auttanut. Mikä on ongelma? Valoa on huoneessa ja kohdistettuna figuihinkin niin hemmetisti. En ymmärrä
Kokeile minkälaisia kuvia saat pihalla. Vai tuleeko vettä kuin aisaa ?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Battousai

Viesti Kirjoittaja Battousai »

Green XIII lol, hienolta näyttää, etenkin läheltä katsottuna. Tuo XIII on ainoa josta saa jonkinmoisen käsityksen väreistä ja maalauksen tasosta. Miksei sillä ole silmiä??? Ja olisit maalannut sen punaiseksi ;)
Minkäsnäköinen eläin tuo lateksi muuten on? -TietoPredator
Rune
Peliporukkavalvoja

Itsekin säikähdin tuon pohjamaalin kämäsyyttä noissa. Vedinkin jo tuon kaksipäisen mörön päiden väliin mustaa washia, mutta miten hemmetissä saat sen maalin edes pensselillä kunnolla kielen ja hampaiden etc väleihin? Sarvet on kyllä aika pikamaalatut, mutta samalla tekniikalla kuin warruissani. Ja wrruissa näyttää ihan suhteellisen hyvältä, mutta tottakai illuusio kärsii vähän suuremmilla pinnoilla. Vettä ei tule nyt, mutta saattaa tulla. Voisi kyllä kieltämättä kokeilla... Ja sen siitä saa kun murtaa maaleja liikaa mustalla. Väri näyttää maalausvaiheessa kivalta, mutta kun sen jälkeen belndauksia ei edes huomaa. Mutta murtamattomilla väreillä nuo näyttäisivät vielä kamalammilta, tiedän sen. Kirkkaat värit eivät sovi ihoon vaikka kuinka yrittäisit. Ja maalausjälki on kaikissa samanlaista. Vilkaiskaa Viivistä mallia.

edit\\ Plague: Pelkkiin kuoppiin en mitään silmiä lähtenyt maalaamaan. ;) Kyllä ne ovat siellä missä silmiä on. Pelkissä kuopissa kun ei ole silmiä mitä maalata.
#Ostium

Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Ihan okei. :)

Mulla olisi tosin pari parannusehdotusta. Nyt tuo ruoho tuossa basessa näyttää kovin karkkimaiselta. Itse tekisin basen ensin, sen jälkeen pohjamaalaisin figun sprayllä (musta) ja drybrushaisin ruohon. Aikaa ei kulu kuin minuutti ja ruohon saa sitten maalattua muuhun figuun paremmin sopivalla värillä.

Karvasta sanon saman minkä aina kaikille (;)), eli suosittelen vähän vaaleampaa pohjaväriä johon sitten tehdään kerros tai kaksi korostuksia ja varjostuksia. Drybrushaus sitten tämän päälle. Karvasta tulee elävämpi. Tämäkään ei kestä kauaa, pari minuuttia pidempään kuin pelkkä drybrushaus.

Muuten ihan hyviä figuja. Vihreää voisi vähän korostaa/varjostaa, ei sen kummempaa.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Rune
Peliporukkavalvoja

Maalata se ruoho? Hetkinen... Siis ehdotat, että maalaan static grassia? Kyllähän minä sen karkkimaisuuden ymmärsin, mutta muuten meni nyt vähän yli hilseen... Itsekin kieltämättä ajattelin tässä vähän aikaa sitten, että olisi ehkä kannattanut maalata se scorched brown siihen alle ja lähtenyt brushailemaan siitä, eikä brushata suoraan mustalle. Pitääpä kokeilla, kunhan jaksan taas jossain välissä palata koirien pariin. ;) Näissäkin käytin brushaamista taas piiiitkästä aikaa... Phuh. Nostalgian tunne valtaa minut. ;)

Niin, olen kyllä harrastanut tuota, ensin hiekka, sitten spray järjestelmää, mutta itse pidän enemmän, ensin maalaus, sitten hiekka, sitten flesh washi hiekkaan ja bleached bone harjaus + grassi. Jotenkin tuntuu luontevammalta metodilta, kun unohtelin jatkuvasti pistää sen hiekan siihen alustaan ennen pohjamaalausta, ja sen mustan päälle suoraan brushaaminen oli aika epätoivoista.
#Ostium

Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Rune kirjoitti:Maalata se ruoho? Hetkinen... Siis ehdotat, että maalaan static grassia? Kyllähän minä sen karkkimaisuuden ymmärsin, mutta muuten meni nyt vähän yli hilseen... Itsekin kieltämättä ajattelin tässä vähän aikaa sitten, että olisi ehkä kannattanut maalata se scorched brown siihen alle ja lähtenyt brushailemaan siitä, eikä brushata suoraan mustalle. Pitääpä kokeilla, kunhan jaksan taas jossain välissä palata koirien pariin. ;) Näissäkin käytin brushaamista taas piiiitkästä aikaa... Phuh. Nostalgian tunne valtaa minut. ;)
Joo, ehdotan juuri grassin maalaamista. :)

Itse suosin yleensä musta spray -> sopiva drybrushaus (pari-kolme kerrosta, koko ajan vaalentain). Tai sitten maalaan ruohon aika paksulla ja vetisellä maalilla (jolloin grassi muuttuu aika klimppimäiseksi) ja drybrushaan vasta sitten. Spray kanssa ruoho pysyy nätisti pystyssä.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Rune
Peliporukkavalvoja

Hmm... Jostain syystä en oikein pidä ajatuksesta. Liian säätämiseksi menee, sinällään. Tuota voisi kuitenkin kokeilla, jos vaikka johonkin uuteen Reaperin figuun? ;) Kunhan häiritsen kavereiden kanssa sotataidon setää jossain välissä.

edit\\ Stonefist, taitaa myös toisen pään puute vaivata esikuvaa. ;)
Viimeksi muokannut Rune, Su 08.08.2004 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#Ostium

Stone Fist

Viesti Kirjoittaja Stone Fist »

Minun koira... voi kuinka kaunis se on. Ainut vaan että oikea väri ei ole ihan kohdallaan. Ja Viivillä on silmät viimeksi kun katsoin.
-Put your trust in stone and iron - stone and iron have always been true friends of the Dwarfs.
Milton

Viesti Kirjoittaja Milton »

Millä saa noin hienoa nurmikkoa?
weis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja weis »

Milton: gw:n static grassilla.
Sitten itse asiaan. Nuo näyttivät kyllä hyviltä, mutta yksi asia joka vähän tuntuu hassulta. Koirat on nyt lähes saman värisiä kuin hauep. Minusta tämä tuntuu aika hassulta koska hauep=demoni ja koira=normaali sotakoira jossa on pari mutaatiota. No kyllä nuo tuommoisinakin näyttävät hyviltä mutta itse oisin tehnyt erivärisiksi ;)
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
AapoAlas

Viesti Kirjoittaja AapoAlas »

Weis on wäärässä ^^ Vihreitä niitten pitää olla!!11 ^^ Eipä kyllä ole itselläni mutta silti niitten pitää olla vihreitä kun kerran Nurglea ovat. Nyt itse asiaan, oikein hyvät ihon blendaukset mielestäni, turkkikin ihan hieno, mutta se kannattaisi kyllä tehdä tyylillä vaikka Bestial Brown kaikkialle, siis ihan kaarvojenkin väliin, sitten joko hullun hommalla eli blendaamalla tai brushaamalla tai näitä tyylejä sekoittaen vaaleampaa ja kohti Bleached Bonea, tai edes Snakebite Leatheriä yms. Mutta, juu, tuota pohjamaalia puuttuu ikävästi, ota iso pensseli, kasta sitä ihan kunnon mustaan maaliin, vähän vettäkin mukaan ja maalaa sillä nuo pohjamaalittomat paikat, se kyllä jää kiinni kun on tarpeeksi paksua ^^ (Jälki vain ei ole parasta ^^) Sitten, voisit käyttää vihreää tavaraa ja täyttää tuossa ykkös unitissa olevan oikean puolimmaisen, kaksipäisen koiran pään ja vartalon välissä olevan kolon.
weis
Viesti:

Ei kaiken pidä olla nurglessakaan vihreää. Mun warruilla ei ole mitään muuta vihreää kun viitta (armorissa on vähän vihertävää mutta sitähän ei lasketa ;) )
AapoAlas

Viesti Kirjoittaja AapoAlas »

Pitää pitää ^^ *inttämistä* No juu, pah turha viesti, pyydän syvästi anteeksi ja poistun takavasemmalle.
Rune
Peliporukkavalvoja

Plääh, se kuuluu asiaan että haukut ovat demonin värisiä. ;) Nihtit ja wrrut menevät samaan kategoriaan, haukut, lampaat ja demoni menevät omaansa. Siis väriteeman mukaan. Ihan tarkoituksella maalasin samalla teemalla. Ja Aapel1, en ehkä kuitenkaan karvaa ihan bestial browniksi olisi säätänyt. Scorchedista lähden jos jaksan nuo karvat uusiksi malata. Ja paljon ohennetulla mustalla vedinkin jo pahimmat ongelmapaikat, näyttää kai nyt jo vähän paremmalta sentään...
#Ostium

weis
Viesti:

No joo... Itse aijon maalata eri tavalla koirat kun demonin. (melkeen varmaan kiinnostaa jotakin ;) )
Edit: Kyllä te näätte sen (sitten joskus) :D
Viimeksi muokannut weis, Ma 09.08.2004 13:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rune
Peliporukkavalvoja

No minua kiinostaisi nähdä se demoni ennenkaikkea. ;)
#Ostium

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”