Oikeutta nideille (Älä lue jos olet liian tosissasi).
-
Black scars
Oikeutta nideille (Älä lue jos olet liian tosissasi).
Hyppygauntit lyö täydet attackit ollessaan 4" meleessä olevasta omasta modelista. Siistiä, missään ei ole mainintaa siitä pitääkö ko. modelin olla samassa meleessä gaunttien kanssa. Toisin sanoen tilanteessa:
A = vihollisyksikkö
B = vihollisyksikkö
C = carnifex
G= gaunt
- = tuumia
AAA ------- GGG-BBB
AAG ----- GGGG-CBBB
CGGGGGGGGG------
---------------GGGGG
Onneton vihollinen A saa hieman lettuunsa, vaikka suurin osa gaunteissa häämöttää vain horisontissa ja hengailee lähinnä B-ryhmän lähistöllä. Vihdoinkin, voitto!!! Tuon kun yhdistää siihen, että modelin basea saa vapaasti paisuttaa... maailma on niin kaunis.
-E-
A = vihollisyksikkö
B = vihollisyksikkö
C = carnifex
G= gaunt
- = tuumia
AAA ------- GGG-BBB
AAG ----- GGGG-CBBB
CGGGGGGGGG------
---------------GGGGG
Onneton vihollinen A saa hieman lettuunsa, vaikka suurin osa gaunteissa häämöttää vain horisontissa ja hengailee lähinnä B-ryhmän lähistöllä. Vihdoinkin, voitto!!! Tuon kun yhdistää siihen, että modelin basea saa vapaasti paisuttaa... maailma on niin kaunis.
-E-
*Hu*
Niinpä, tuntuvat nuo FAQit olevan hiukan hutaisten tehtyjä tietyiltä osin.
Kannattaa tosin edelleen pitää mielessä että lähiksessä taistellakseen yksikön on rynnäköitävä, eli ei riitä että kävelyttää jo lähiksessä olevien figujen taakse... Pitää suorittaa rynnäkköliike, jolla ainakin yhden figuista on päästävä BtB-kontaktiin.
Kannattaa muuten huomata että FAQin nykymuodossa isot Tyranid-hirviöt saavat valkata tietyt figut BtB-kontaktista, kiitos "TMC:t seuraavat 4thEd-kirjan MC-sääntöjä ja Tyranid-kodeksin TMC-sääntöjä". Kodeksin TMC-säännöt sanovat että TMC:t voivat jakaa hyökkäyksiä yksittäisille figuille BtB-kontaktissa, eikä 4thEd MC-säännöt vaikuta tähän mitenkään... Siispä heihei kaikille PFist/PKlaw/yms-veikoille!
Paitsi tietysti että TMCt valkkaavat vain BtB-kontaktista... PFistit sun muuthan saavat olla tukikantamalla ja saavat edelleen edut erikoissäännöistään. Eli kannattaa olla tarkkana figujen asettelun kanssa, tai yksikön ainoa TMC:lle mitään voiva päätyy hyvin äkkiä appeeksi ja muut seuraavat perästä!
Oletettavasti GW korjaa tämän viimeistään Tyranidien seuraavaan kodeksiin mennessä... Mutta tarkennukseen asti isot Tyrkyt valkkaavat makupalat. =)
Kannattaa tosin edelleen pitää mielessä että lähiksessä taistellakseen yksikön on rynnäköitävä, eli ei riitä että kävelyttää jo lähiksessä olevien figujen taakse... Pitää suorittaa rynnäkköliike, jolla ainakin yhden figuista on päästävä BtB-kontaktiin.
Kannattaa muuten huomata että FAQin nykymuodossa isot Tyranid-hirviöt saavat valkata tietyt figut BtB-kontaktista, kiitos "TMC:t seuraavat 4thEd-kirjan MC-sääntöjä ja Tyranid-kodeksin TMC-sääntöjä". Kodeksin TMC-säännöt sanovat että TMC:t voivat jakaa hyökkäyksiä yksittäisille figuille BtB-kontaktissa, eikä 4thEd MC-säännöt vaikuta tähän mitenkään... Siispä heihei kaikille PFist/PKlaw/yms-veikoille!
Paitsi tietysti että TMCt valkkaavat vain BtB-kontaktista... PFistit sun muuthan saavat olla tukikantamalla ja saavat edelleen edut erikoissäännöistään. Eli kannattaa olla tarkkana figujen asettelun kanssa, tai yksikön ainoa TMC:lle mitään voiva päätyy hyvin äkkiä appeeksi ja muut seuraavat perästä!
Oletettavasti GW korjaa tämän viimeistään Tyranidien seuraavaan kodeksiin mennessä... Mutta tarkennukseen asti isot Tyrkyt valkkaavat makupalat. =)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
- Amazing Slug
Heh. Jaa sinä vain niitä hyökkäyksiä miun power fisteille ja muille, minäpä otan casualtyt jostain ihan muualta, kuten nelos edikassa normaalistikin.Uzi-99 kirjoitti: Kodeksin TMC-säännöt sanovat että TMC:t voivat jakaa hyökkäyksiä yksittäisille figuille BtB-kontaktissa, eikä 4thEd MC-säännöt vaikuta tähän mitenkään... S
Huomatkaa muuten myös, että 4" leaping whooppaa 2" leapingin huomattavasti kovempaa kuin 2" leaping whooppaa no-leapingin, sillä pinta-ala, jolla niitten gaunttien kelpaa olla, kasvaa toisessa potessissa.
Kaikki siis saivat buustin, kun saivat leapingin, mutta gauntit saivat vielä isomman buustin.
a) Ovat jo muutenkin yleisiä, ainakin niissä puitteissa että nidit eivät ole.laticus kirjoitti:Näinhän se nykysäännöissä sanotaan. Hyppy rendignclaw -warrioreista saattaa tulla yleinen näky, jollei tuota korjata...
b) Sääntö ei ole rikki, joten miksi sitä korjata?
Jos 'Nid kodeksin kyseistä sääntöä käytetään niin nidipelaajahan valitsee sieltä ketä tappaaAmazing Slug kirjoitti:Jaa sinä vain niitä hyökkäyksiä miun power fisteille ja muille, minäpä otan casualtyt jostain ihan muualta, kuten nelos edikassa normaalistikin.
Huomioitavan arvoinen seikka on se että MYÖSKÄÄN kolmosessa (TAR) ei missään suoranaisesti sanottu että TMCt saisivat lyödä ketä huvittaa, mutta eivät silti saaneet. Tästä oli vain epämääräinen lausahdus jossain gw foorumeilla että luokitelkaa TMCt ICeiksi ja kukaan ei sitten siitä sen enempää jatkanut.
Red Terror saa syödä kenet huvittaa jos on tarpeeksi pieni S&T, muut lyövät ryhmää niin kuin normaalistikkin.
GW vain päästänyt 3ed aikaisen lapsuksen uudestaan sääntöihin, vaikka tuskin on ollut tarkoitus näin tehdä.
Viimeksi muokannut Deetwo, Pe 03.09.2004 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
- Amazing Slug
Sanotaanko nid codexissa tosiaan, että tyranid pelaaja päättää ketkä poistetaan casualtyina? Jos ei, niin sitten noudatetaan nelos edikan sääntöjä ja puolustava pelaaja valitsee itse omat casualtynsa. Ihan sama, kehen se iso nidi on allokoinut hyökkäyksensä. Sillä ei ole mitään tekemistä minkään kanssa.
Mistä lähtien yhden yksittäisen iskun osuminen ja woundaaminen olisi ollut jotenkin eri asia?Amazing Slug kirjoitti:Sanotaanko nid codexissa tosiaan, että tyranid pelaaja päättää ketkä poistetaan casualtyina?Jos ei, niin sitten noudatetaan nelos edikan sääntöjä ja puolustava pelaaja valitsee itse omat casualtynsa. Ihan sama, kehen se iso nidi on allokoinut hyökkäyksensä. Sillä ei ole mitään tekemistä minkään kanssa.
Saahan Red Terrorkin valita kenet se syö, eli allokoimaan erikoishyökkäyksensä ja poistamaan valitsemansa casualtyn.
Vai antaako neljäs edikka sitten muka puolustavalle pelaajalle oikeuden valita myös senkin? Tai ylipäätään oikeuden AINA valita mistä casualtyt menevät?
Nidikodeksissa kuvaillussa säännössä nidipelaaja valitsee kenelle isku tulee, joka sitten tekee sen mahdollisen woundin sille tietylle valitulle modelille, ei koko ryhmälle.
"Tyranid Monstrous Creatures can always choose to allocate their close combat attacks against specific enemy models that are in base to base contact with them"
Jotenkin näin se sääntö kulkee
Mutta kuten sanottu, lapsus GWn osalta ja tämä kyseinen reikä jätetty tukkimatta, selittämättä tai muutenkaan korjaamatta...
Toistaiseksi ainakin
- Amazing Slug
Ei ole kirjaa vielä hankittuna, kun aattelin hommata sen siinä Mc Crack setissä, mutta pariin otteeseen olen casualtyjen poistamisesta lukenut. Jos väität kiivaasti vastaan, niin sitten minun on odotettava kirjaa, ennen kuin voin alkaa esittämään perustavampaa laatua olevia väitteitä. Tarkistan siis miten sen voisi parhaiten kannaltani tulkita, ja pistän sitten lainauksia.
No, eipä tällä asialla hirveästi ole väliä, jos et kerran aio listiä sillä tyrantillasi niitä fisti-aspoja tai muita.
EDIT: Icemanilla on paras pointti, keskittykää enemmän siihen kuin minuun tai jorinoihini.
No, eipä tällä asialla hirveästi ole väliä, jos et kerran aio listiä sillä tyrantillasi niitä fisti-aspoja tai muita.
EDIT: Icemanilla on paras pointti, keskittykää enemmän siihen kuin minuun tai jorinoihini.
Viimeksi muokannut Amazing Slug, Pe 03.09.2004 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Nahkaruoska
Terror ja OOE eivät ole mitään special charactereita. Ovat ihan vaan tyranid monstrous creatureita.Captain Coridus kirjoitti:Sääntökirja ei määrittele erikseen mitään Special Charater-hahmoja. Mutta olen samaa Icemanin kanssa. Mitään TMC:tä ei enää ole, toivottavasti....
(huhu muuten on että molemmat poistuvat kun uusi kodeksi tulee, niin päästään tästäkin sitten)
Huhutaan että kyseiset monsut sulautuisivat Hive Fleettiin, jolloin voisit lisätä vaikka normaalille Carnifexille regeneraten. Mutta nuo ovat tosiaan vasta huhuja.Spinal kirjoitti:Siis poistuvatko ko. elukat? vai käsitinkö väärin?
-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Kyllä vain, TMC-luokka on edelleen olemassa...
Kuten jo aiemmin sanoin, kyseinen asia lukee selkeästi Tyranid 4thEd FAQ:issa:
"TMC:t seuraavat 4thEd-kirjan MC-sääntöjä ja Tyranid-kodeksin TMC-sääntöjä".
Näin ollen Tyranidien isot ötökät ovat edelleen TMC:itä ja käyttävät kodeksisääntöjä, minkä lisäksi niihin pätevät 4thEd MC-säännöt... Näin kunnes GW päivittää FAQia, tai kunnes 4thEd Tyranid-kodeksi tulee joskus alkuvuodesta.
Ja jos hyökkäykset ja haavat kohdennetaan tiettyyn kohdefiguun sääntöjen ja erikoissääntöjen puitteissa, tuo tietty figu myös siitä kärsii... . Kun kohde kuolee, niin ylimääräiset hyökkäykset menevät hukkaan.
Kuten jo aiemmin sanoin, kyseinen asia lukee selkeästi Tyranid 4thEd FAQ:issa:
"TMC:t seuraavat 4thEd-kirjan MC-sääntöjä ja Tyranid-kodeksin TMC-sääntöjä".
Näin ollen Tyranidien isot ötökät ovat edelleen TMC:itä ja käyttävät kodeksisääntöjä, minkä lisäksi niihin pätevät 4thEd MC-säännöt... Näin kunnes GW päivittää FAQia, tai kunnes 4thEd Tyranid-kodeksi tulee joskus alkuvuodesta.
Ja jos hyökkäykset ja haavat kohdennetaan tiettyyn kohdefiguun sääntöjen ja erikoissääntöjen puitteissa, tuo tietty figu myös siitä kärsii... . Kun kohde kuolee, niin ylimääräiset hyökkäykset menevät hukkaan.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
-
Black scars
Kielsin lukemasta jos on liian tosissaan. Uudessa systeemissä on aina reikiä, ainakin ennen kuin se päivittyy. "Hahaa, typo FAQin pistehinnoissa, otetaanpa mariineita 5:llä pisteellä" -tyyppinen asenne ei ole kovin harkittua. Isojen mörköjen ei ole tarkoitus poimia squodien fistejä pois, eikä gaunttien "kivittää" meleeseen naapurimeleen takia. Kyllähän noin voi väkisin pelata, koska säännöissä ei ole mainittu riittävän tarkasti asiaa. Ennemmin pelaa niin kuin on tarkoitettu, silloin oppii pelaamaan heti alusta oikein. Mitä iloa on muutamien sääntöjen siirtymäkauden aikana tapahtuvien pelien voittamisesta pipo tiukalla, varsinkin jos ne perustuvat painovirheen tyyppiseen lapsukseen?
Samallahan voi siirtää ukkojaan miten sattuu coherensystä välittämättä. Liikkumiskohdassa puhutaan vain pelaajasta joka voi liikuttaa osaa, ei ollenkaan, tai kaikkia modeleistaan. Coherency kohdassa mainitaan vain, että yksikön lopettaessa liikkeensä on sen oltava coherencyssä. Missään ei mainita, että pelaajan pitää lopettaa yksiköiden modelien siirtely niin, että coherency täytyy. Pelaajaa neuvotaan vain muistamaa, että yksikkö ei tappele hajanaisessa muodostelmassa kovin hyvin. En tiedä missä kohtaa yksiköt liikkuvat omillaan, tiedän vain, että movement phasessa pelaaja voi liikuttaa modeleitaan. Nythän näppärä tyranidpelaaja liikuttaa hordensa harvaan muodostelmaan, eipä satu pizza pahaan kohtaan. Sitten sääntöjen mukaan palauttaa coherencyn seuraavassa movement phasessa ja aloittaa assaultin. Näihän tätä peliä pelataan...
-E-
Samallahan voi siirtää ukkojaan miten sattuu coherensystä välittämättä. Liikkumiskohdassa puhutaan vain pelaajasta joka voi liikuttaa osaa, ei ollenkaan, tai kaikkia modeleistaan. Coherency kohdassa mainitaan vain, että yksikön lopettaessa liikkeensä on sen oltava coherencyssä. Missään ei mainita, että pelaajan pitää lopettaa yksiköiden modelien siirtely niin, että coherency täytyy. Pelaajaa neuvotaan vain muistamaa, että yksikkö ei tappele hajanaisessa muodostelmassa kovin hyvin. En tiedä missä kohtaa yksiköt liikkuvat omillaan, tiedän vain, että movement phasessa pelaaja voi liikuttaa modeleitaan. Nythän näppärä tyranidpelaaja liikuttaa hordensa harvaan muodostelmaan, eipä satu pizza pahaan kohtaan. Sitten sääntöjen mukaan palauttaa coherencyn seuraavassa movement phasessa ja aloittaa assaultin. Näihän tätä peliä pelataan...
-E-
*Hu*