Mongoose Publishing: Starship Troopers
Mongoose Publishing: Starship Troopers
Avataas tälle Mongoose Publishingin pelille jo pikkuhiljaa ihan omaa threadiä, kun noista Mongoose Mega Threadissä mainituista scifipeleistä osa alkaa olla ihan jo kohta sillään ilmestymäisillään. Tosin ei nyt tämä Starship Troopers -peli kylläkään...
Kyseisestä pelistä on sensijaan tullut esinäytille vähän raskaampaa kalustoa, ryhmän tukiyksiköksi tarkoitettu Marauder battle suit. Uutisen lukemalla näkee paitsi ko. mallista huterahkon kuvan, saa myös hiukan lisätietoa siitä, mitä Bob Naismith seuraavaksi aikoo veistää Mongooselle.
EDIT: mainittakoon vielä, että Marauder on luonnossa noin 3" korkea, minkä tiedon sain maaniteltua Mongoosen edustajalta.
Kyseisestä pelistä on sensijaan tullut esinäytille vähän raskaampaa kalustoa, ryhmän tukiyksiköksi tarkoitettu Marauder battle suit. Uutisen lukemalla näkee paitsi ko. mallista huterahkon kuvan, saa myös hiukan lisätietoa siitä, mitä Bob Naismith seuraavaksi aikoo veistää Mongooselle.
EDIT: mainittakoon vielä, että Marauder on luonnossa noin 3" korkea, minkä tiedon sain maaniteltua Mongoosen edustajalta.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Kukas se siellä Mongoosen Starship Troopers -pelin taustajoukoissa killistelee... Ettei vain... No lue itse, se on jännempää niin 
(sama uutinen varmaan kyllä löytyy jo muistakin paikoista foorumia, mutta tulkoon täydellisyyden vuoksi myös tähän threadiin mainittua)
EDIT: lisätään nyt vielä em. uutisen Mongoosen foorumilla aiheuttaman keskustelun kirvoittama pelimekaaniikkaa koskeva kommentti (lipsahdus?) itseään Starship Troopersin pelitestaajaksi väittävältä hemmolta:
(sama uutinen varmaan kyllä löytyy jo muistakin paikoista foorumia, mutta tulkoon täydellisyyden vuoksi myös tähän threadiin mainittua)
EDIT: lisätään nyt vielä em. uutisen Mongoosen foorumilla aiheuttaman keskustelun kirvoittama pelimekaaniikkaa koskeva kommentti (lipsahdus?) itseään Starship Troopersin pelitestaajaksi väittävältä hemmolta:
Sanoisin, että tämä "sounds sort of bad", mutta toki löytyy paljon ihmisiä, joiden mielestä IGOUGO on jumalan sanaa ja kaikki muut mekaniikat syöveristä. Joten ei kinata tästä asiasta... Ainakaan tässä threadissäSort of IGOUGO with a twist for limited simultaneous activation
AC on julkaissut omalla saitillaan pari kuvaa aikaisemmin Mongoosella näytillä olleiden figujen palastelusta (jo jokin aika sitten, toki). Varmaan moinen kiinnostaa ainakin niitä, joiden mielestä konversioiden väsääminen on ihan 1:stä.
Tämäkin sounds sort of bad... Sanavalinnasta tulee mieleen WH40K:n siirtyminen toisesta edikasta liiankin natiaisystävälliseen 3rd-edikkaan.MP website kirjoitti:...resulting in a game that is quick to learn, fast to play, and yet retains all the detail and 'crunch' that players look for in a long term wargame.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
Yllätyshän tuo ei tähän astisen uutisoinnin perusteella tietenkään ole... Itseasiassa Mongoosella on kyllä oikeudet koko revohkaan kirjasta elokuvaan, ja niinpä Mobile Infantry -pelaaja voi(nee) pelata myöskin pelkästään Maraudereilla (joista löytyy myös se kirjan power armoria muistuttava ape-malli tuon yllä esitellyn "ankan" lisäksi) ja jopa Verhoeven -tyyppisillä perusmosureilla.
Ja jos nyt ihan totta puhutaan, niin itse olen pitkälti samaa mieltä kuin sangen usea muukin internetissä, ettei kirjaa uskollisesti mukaileva peli toimisi sitten alkuunkaan 28mm figuilla. Siinä mielessä olen itse ihan tyytyväinen siihen, että tekivät tämmöisen ratkaisun, koska itselläni ei ole tarvetta jollekin -- sanotaan vaikka 6mm:n -- pikkusittiäisfiguille. Näille sen sijaan varmaan käyttöä löytyy, vaikka tokkopa pelille itselleen.
Ja jos nyt ihan totta puhutaan, niin itse olen pitkälti samaa mieltä kuin sangen usea muukin internetissä, ettei kirjaa uskollisesti mukaileva peli toimisi sitten alkuunkaan 28mm figuilla. Siinä mielessä olen itse ihan tyytyväinen siihen, että tekivät tämmöisen ratkaisun, koska itselläni ei ole tarvetta jollekin -- sanotaan vaikka 6mm:n -- pikkusittiäisfiguille. Näille sen sijaan varmaan käyttöä löytyy, vaikka tokkopa pelille itselleen.
Itse figuista minäkin olen enemmän kiinnostunut kuin pelistä. Juuri tämän takia harmittelin tuossa edellisessä viestissä, sillä omasta mielestäni cgi-sarja on heikoin tuotos noista kolmesta (kirja, elokuva ja sarja). Pelinä suoraan kirjaan perustuvat säännöt eivät tosiaankaan toimisi hyvin 28mm figuilla, mutta figut itsessään olisivat tulleet tarpeeseen. Nyt sitten vain odotellaan millaisia muut pelin figut tulevat olemaan. Miten se menee, pelätään pahinta, mutta toivotaan parasta.
Warrior Bug -previkkaa näkyy nyttemmin olevan tarjolla, Mongoosen uutissektiossa siis tietenkin.
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tarkkaa julkaisupäivää ei ole tiedossa, mutta ensi vuoden tammi- tai helmikuun tienoilla tulee mitä luultavimmin ulos. Kyllä, Skinnies-rotu on jollain tavoin pelissä edustettuna. Tarkkaa tietoa ei ole tästäkään.Kuu-ukko kirjoitti:Onko siis tämän pelin julkaisu tammikuussa vai milloin lasketaan olevan "the start of 2005"?
Onko muuten Skinnies-rotu tässä mitenkään mukana (auxiliary kenties)?.......
Kiitos hei.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
Matthew Sprange (Mongoosen edustaja) lateli jokunen päivä sitten totuuksia tulevasta pelistä enklantia tavaavan kansan luettavaksi Mongoosen foorumille: passaa lukea (tuon pitäisi toimia ihan ilman rekisteröitymättä).
Mikäli noihin foorumin keskusteluihin on uskomista, niin hyvältä kuulostaa. Tällä hetkellä pelistä tulee mieleen jotain Warzonen ja 40Kn väliltä. Sanomattakin selvää, että pakkohankinta ensi vuoden figurintamalla
. Mongooselle pisteet kotiin siitä, että armeijalistat on mukana peruslaatossa. Pelin luulisi olevan aika hyvin tasapainossa, sillä armeijoita on käytännössä vain kaksi (MI ja ötökät).
Gaming Report listasi taanoin (24.9.) seuraavanlaisia hintoja ensimmäisen aallon tuotteille:
The Wargame Box Set: $74.95
This exciting new boxed release includes an introductory set of Mobile Infantry and Arachnid miniatures, as well as dice, measuring sticks, and a fully-illustrated rulebook
Mobile Infantry Squad Box Set: $19.95
Mobile Infantry Support Box Set: $19.95
Arachnid Warrior Bugs Box Set: $19.95
The Wargame Box Set: $74.95
This exciting new boxed release includes an introductory set of Mobile Infantry and Arachnid miniatures, as well as dice, measuring sticks, and a fully-illustrated rulebook
Mobile Infantry Squad Box Set: $19.95
Mobile Infantry Support Box Set: $19.95
Arachnid Warrior Bugs Box Set: $19.95
Ja lisää settiä. Tanker Bug-previkka Mongoosen sivuilta. Varsin massiivinen ilmestys
!
-
Balrogofmoria
No onhan siinä kännällä kokoa. Varsinkin kun ottaa huomioon, että tuo MI on vissiin vielä ihan piskuisen isompi kuin ne aina kaikessa yhteydessä mainitut "40-kiloiset".