"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

ase varustus

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
tässähän minä

ase varustus

Viesti Kirjoittaja tässähän minä »

nii et saakos ukkelil olla 1käde ase + 2käde ase. ku mul on 2004 cataloogi ni siel on aika usealla johtajal 1+2 käde ase
Seonnut

Viesti Kirjoittaja Seonnut »

Joo...? Kyllä codexseissa lukee että Charachterilla, esim. Heroic Senior Officerilla voi olla 1 yhden käden ase ja 1 kahden käden ase TAI 1 yhden käden ase ja 1 yhden käden ase.
Otso

Viesti Kirjoittaja Otso »

Hahmoilla saa olla kaksi asetta joista toinen voi olla kahdenkäden ase.

EDIT: Pahus, olinpas hidas.
Alea iacta est.
tässähän minä

Viesti Kirjoittaja tässähän minä »

kiitti ku mulle on sanottu et ei voi olla storm bolter ja power weponii ni rupes mietityttämään
willownen

Viesti Kirjoittaja willownen »

Miksei saisi? Eikös storm boltteri ole yhden käden ase, ainakin termikset pitävät sitä yhdessä kädessä. Ja terminaattori-kessullahan on power sword. Eli joka on sanonut ettei saa olla on yksinkertaisesti väärässä. En tosin tiedä saako storm boltteri olla muilla kuin termiksillä, jos kaverisi tarkoitti sitä.
Hakaneula on yksinkertaisuudessaan niin hieno keksintö, ettei mikään tuotekehittely voi sitä parantaa.
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Kyllähän kenellä tahansa voi olla kahdenkäden ampumisase ja yhdenkäden lähitaisteluase, siitä ei vain saa sitä +1 attackkiä bonuksena.
- Kynä-ääliö
Weazel

Viesti Kirjoittaja Weazel »

Thelacan kirjoitti:Kyllähän kenellä tahansa voi olla kahdenkäden ampumisase ja yhdenkäden lähitaisteluase, siitä ei vain saa sitä +1 attackkiä bonuksena.
Paitsi jos on True Grit. :)
Follow me Sons of Russ, this night our enemies shall feel the fangs of the Wolf!
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Weazel kirjoitti:Paitsi jos on True Grit. :)
--- Joka ei toimi ihan minkä tahansa 2-käden aseen kanssa... Vain Bolterien.

Paitsi Grey Knighteilla, joiden True Grit toimii myös Storm Bolterien kanssa.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
GreenOwl2

Viesti Kirjoittaja GreenOwl2 »

Uzi-99 kirjoitti:Paitsi Grey Knighteilla, joiden True Grit toimii myös Storm Bolterien kanssa.
toimii vain Storm Bolterin kanssa
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

GreenOwl2, vanhaa tietoa... Sääntökirjan True Grit korvaa Codex DH:n True Gritin. Tämä mainitaan DH 4thEd FAQissa, joka löytyy Chapter Approved:ista.

Täten GK:iden True Grit toimii niin tavallisten Bolterien kuin Storm Bolterien kanssa... En tosin GK:ta tunne niin hyvin että pystyisin sanomaan onko siitä oikeasti GK:lle hyötyä.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
GreenOwl2

Viesti Kirjoittaja GreenOwl2 »

GK:lle ei ainakaanmun mielstä mitään ideaa vaihtaa parempaa storm bolteria huonompaan bolteriin. ainakin minä ammammun kyllä miellummun 24" päähän kaks amusta kun 12" kaks ja lisäsk ne voi ampuu ja chargee joten ei taida kukaan täys järkinen niille bolteria vaihtaa
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

voithan sinä antaa Khornen berzerkerillekkin boltterin mutta aika harvassa ovat ne jotka sen tekevät. Nämä ovat niitä aukkoja joita GWllä on jäänyt suunnitteluun syystä tai toisesta ja niistä on paras olla välittämättä
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

willownen kirjoitti:Miksei saisi? Eikös storm boltteri ole yhden käden ase, ainakin termikset pitävät sitä yhdessä kädessä. Ja terminaattori-kessullahan on power sword. Eli joka on sanonut ettei saa olla on yksinkertaisesti väärässä. En tosin tiedä saako storm boltteri olla muilla kuin termiksillä, jos kaverisi tarkoitti sitä.
Storm bolter on määritelty kahdenkädenaseeksi. Terminaattorit pitävät sitä yhdessä kädessä, koska muuten niillä ei olisi enää käsiä lähitaisteluaseelle. Voidaan kuvitella, että power armouroitu tyyppi storm bolterilla ja fistillä tukee stormarinsa fistiin ampuessaan. Terminaattorien raskas panssari mahdollistaa tykin (jopa assault cannonin!) heiluttelun yhdellä kädellä.

Terminaattori EI kuitenkaan saa +1 attackia kahdesta yhdenkädenaseesta, vaikka kuinka heiluttelisi storm bolteria pikkusormen ja nimettömän välissä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”