"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Onko malekith tosiaan paska

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
MatoMies

Onko malekith tosiaan paska

Viesti Kirjoittaja MatoMies »

eli onko malekith niin paska että se voi menettää yhdellä vuorolla samasta aseesta enemmän ensuja kuin yhden kun taika aseilla sen wardi ei auta vai oon ymmärtänyt väärin
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

On. Tai ei. kerron heti kun käännät kysymyksesi suomeksi.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Lord_Fudginton

Viesti Kirjoittaja Lord_Fudginton »

voisin yrittää kääntää... "eli onko malekith niin huono että se voi menettää yhdellä vuorolla samasta aseesta enemmän ensuja (olisikohan energiaa eli woundia) kuin yhden kun taika aseilla sen ward save ei auta.
Viimeksi muokannut Lord_Fudginton, Pe 22.10.2004 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lord_Fudginton

Viesti Kirjoittaja Lord_Fudginton »

voisin yrittää kääntää... "eli onko malekith niin huono että se voi menettää yhdellä vuorolla samasta aseesta enemmän woundia (ensu= energiaa=woundia luultavasti) kuin yhden kun taika aseilla sen ward save ei auta."
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Malekithin haarniska antaa siis tämän 2+ ward saven kaikkeen EI-maagista vastaan. Hän ei myöskään koskaan kärsi enempää kuin yhden haavan yhdestä osumasta. Tämä kaikki näkyy harvinaisen selkeästi Dark Elf-armeijakirjasta sivulta 51.

Viestisi ulkoasu ja selkeys ei ihan ole parasta luokkaa muuten.
meKa

Viesti Kirjoittaja meKa »

juu..voisin tässä heittää tähän sivuun että:
MINÄ tapoin IMRIKILLÄ sen MALEKITHIN!!!!
Ja Aape luulee/tietää(ite en tiiä) että sille (Malekith) ei voi tehä enempää kuin yhen woundin per vuoro!
Jos joku ei tiiä mikä/kuka on Malekith niin se on se kallis öllimölli dark elffeillä!

Mun viestistä siis pitäs selvitä Mitä Aape tarkotti. Tai sitten minä oon kans ymmärtäny väärin. :D
Eli voiko Malekitille tehdä enempää kuin 1 wound per vuoro? (miksi ei!??!)
Stenvall

KaraloS kirjoitti:juu..voisin tässä heittää tähän sivuun että:
MINÄ tapoin IMRIKILLÄ sen MALEKITHIN!!!!
Ja Aape luulee/tietää(ite en tiiä) että sille (Malekith) ei voi tehä enempää kuin yhen woundin per vuoro!
Jos joku ei tiiä mikä/kuka on Malekith niin se on se kallis öllimölli dark elffeillä!

Mun viestistä siis pitäs selvitä Mitä Aape tarkotti. Tai sitten minä oon kans ymmärtäny väärin. :D
Eli voiko Malekitille tehdä enempää kuin 1 wound per vuoro? (miksi ei!??!)
Eikö se käy jo selväksi, kun katsoo sitä (anteeksi, pääsi tähän väliin kirosana) armeijakirjaa sivulta 51. Jos ei sitä osaa suomentaa, tuskin onnistuu koko pelin pelaaminenkaan. Malekith ei koskaan kärsi enempää kuin yhden haavan(engl. wound) yhdestä OSUMASTA. Tässä ei ole tosiaan kysymys mistään vuoroista.

EDIT: Onko nyt selvä?
Viimeksi muokannut Stenvall, Pe 22.10.2004 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
meKa

Oisko mitenkään mahollista ettet mulle vaukoa?
En viittiny kirjottaa omaa kantaani asiasta kun sen luulis käyvän selväksi (JOS EI NIIN MITEN ONNISTUU KESKUSTELU TOISTEN KANSSA jos tota ei ymmärrä)

Selitetäänpä nyt tilanne:
tein muistaakseni 3 hittiä (TEKEE 3 OSUMAA), sitten muistaakseni 2 woundia (1 wound yhdestä osumasta, samaten toisesta ja kolmannesta ei mitään = 2 woundia),malekithilla oli muistaakseni enää 2 woundia jäljellä... Kumpaakaan woundia Aape ei seivannu niin Malekit kuoli.. Kysymys on että voiko se kärsiä yhdellä vuorolla 2 woundia..

Mun mielestä voi mutta aapen mielestä ei!
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Kyllä voi.

Mutta yhdestä osumasta, joka tekee vaikka d6 woundia (esim. tykinkuula), M. ottaa vain yhden (jos seivi kämmitään).
meKa

Kiittos
Stenvall

KaraloS kirjoitti:Oisko mitenkään mahollista ettet mulle vaukoa?
En viittiny kirjottaa omaa kantaani asiasta kun sen luulis käyvän selväksi (JOS EI NIIN MITEN ONNISTUU KESKUSTELU TOISTEN KANSSA jos tota ei ymmärrä)

Selitetäänpä nyt tilanne:
tein muistaakseni 3 hittiä (TEKEE 3 OSUMAA), sitten muistaakseni 2 woundia (1 wound yhdestä osumasta, samaten toisesta ja kolmannesta ei mitään = 2 woundia),malekithilla oli muistaakseni enää 2 woundia jäljellä... Kumpaakaan woundia Aape ei seivannu niin Malekit kuoli.. Kysymys on että voiko se kärsiä yhdellä vuorolla 2 woundia..

Mun mielestä voi mutta aapen mielestä ei!
Vauhkoa? Minähän olen täysin rauhallisin mielin. Lähinnä minua ärsyttää viestissäsi ja myös Aapen(ja monen muun Sotussa)viestissä sen kieliopin virheet ja se, että käytetään suoraa puhekieltä viesteissä. Lähinnä siksi, että seitä on huomattavasti vaikeampi lukea kuin kunnon kirjakieltä, erityisesti tuo Aapen viesti tässä aiheessa. Anteeksi jos loukkasin, en itsekään osaa täsydellisesti äidinkieltämme ja sen kaikkia sääntöjä, vaikka olenkin ihan syntyperäinen suomalainen, väittäisin, ettei suurin osa suomalaisista sitä täydellisesti osaakaan, mutta pyrin siltikin kirjoittamaan parhaani mukaan myös täällä.

Sitten itse asiaan. Tuosta tilanteen selittämisestä, minkä teitkin selkeästi. Malekith voi kärsiä useampia woundeja samalla vuorolla, kuten olen jo aiemmin sanonutkin. En tiedä mistä arvoisa Aape on tuon keksinyt, ettei voisi muka kärsiä useampaa haavaa vuorossa, mutta joka tapauksessa esimerkissäsi Malekith olisi kuollut. MOT.

Parhain terveisin.
Maxonen

Viesti Kirjoittaja Maxonen »

Mielestäni Malekithia ei kannata käyttää, koska se vie vajaat tuhat pistettä, joka on jo puolet normaalista armeijasta. Delffit kun muutenkin ovat keskimääräisesti kalliita pisteissä, niin 2000pojon armeija jossa on Malekith, ei saa kovinkaan monta ukkoa kentälle.
Niin pitkään kuin tämä allerkirjoitusviesti on tässä, myyn 15€ hintaan hyväkuntoisen High Elves -armeijakirjan.
Lukittu

Palaa sivulle “FB: Säännöt”