TietoPredator kirjoitti:Jos hiekka ei sisällä alumiinirouhetta ei ongelmia pitäisi esiintyä.
Yleinen harhaluulo ... vuoden 1986 jälkeen tehdyissä mikroaaltouuneissa on magnetroni suojattu, joten metalliset esineet mikrossa eivät aiheuta ongelmia. Ainoa mahdollinen ongelma on kahden suuren metalliesineen (esim iso lusikka) väliin mahdollisesti syntyvä valokaari, mutta jopa sen syntymiseen tarvii jo jonkunnäköistä tuuria (nim: kokeiltu on sekin).
Heh menee kyllä vähän OT:ksi, mutta kyllä sitä saa ilkeetä jälkee aikaan vaikka leivinmargariinin metalli pinnoitetulla käärinpaperilla, jollasella ite tein mukavat jälet porukoiden mikroaalto uuniin. Siitä iski vaan sellanen musta, kyllä musta, salama (jollasta vois kuvata hyvin näin: sillä hordes of chaos ab:n etukannessa olevalla jannulla lähtee samanlaisia salomoita siitä miekasta), joka poltti mikron taka osaan hitsausjälkiä muistuttavan viivan.
Yrska
Sepäs jänskää!
Itse en ole saanut edes kipinöitä aikaiseksi, vaikka oma mikroni on jo pian kymmenen vuotta iältään. Saattaapi olla (ja varmaan onkin), että mikroissakin on eroja tämän suhteen. Googlesta löytyy hauskoja ohjeita muun muassa pallosalaman valmistamiseen (hae: microwave oven ball of lightning) sekä valumetallin (kyllä kyllä...) sulattamiseen mikrossa!!
Nyt tuli kyllä vuoden off-topic, mutta menin uskottelemaan pikkusiskolleni että CD-levyjä voi kopioida laittamalla mikroaaltouuniin kaksi CD-levyä päällekkäin. Mikro räjähti ja samoin meidän emäntä ;D
takaisin topicciin: Itse haen ihan tavallista hiekkaa n.vuoden välein hiekkalaatikolta. Siivilöin sen pikkuveljen hiekkasiivilällä, onhan se aika karkeaa mutta baseissani ei olekkaan "hiekkaa" vaan "kivikkoa" yms.
behemoth kirjoitti:
Yleinen harhaluulo ... vuoden 1986 jälkeen tehdyissä mikroaaltouuneissa on magnetroni suojattu, joten metalliset esineet mikrossa eivät aiheuta ongelmia. Ainoa mahdollinen ongelma on kahden suuren metalliesineen (esim iso lusikka) väliin mahdollisesti syntyvä valokaari, mutta jopa sen syntymiseen tarvii jo jonkunnäköistä tuuria (nim: kokeiltu on sekin).
Heh menee kyllä vähän OT:ksi, mutta kyllä sitä saa ilkeetä jälkee aikaan vaikka leivinmargariinin metalli pinnoitetulla käärinpaperilla, jollasella ite tein mukavat jälet porukoiden mikroaalto uuniin. Siitä iski vaan sellanen musta, kyllä musta, salama (jollasta vois kuvata hyvin näin: sillä hordes of chaos ab:n etukannessa olevalla jannulla lähtee samanlaisia salomoita siitä miekasta), joka poltti mikron taka osaan hitsausjälkiä muistuttavan viivan.
Yrska
Sepäs jänskää!
Itse en ole saanut edes kipinöitä aikaiseksi, vaikka oma mikroni on jo pian kymmenen vuotta iältään. Saattaapi olla (ja varmaan onkin), että mikroissakin on eroja tämän suhteen. Googlesta löytyy hauskoja ohjeita muun muassa pallosalaman valmistamiseen (hae: microwave oven ball of lightning) sekä valumetallin (kyllä kyllä...) sulattamiseen mikrossa!!
Nyt tuli kyllä vuoden off-topic, mutta menin uskottelemaan pikkusiskolleni että CD-levyjä voi kopioida laittamalla mikroaaltouuniin kaksi CD-levyä päällekkäin. Mikro räjähti ja samoin meidän emäntä ;D
OFF TOPICIN OFF TOPIC!
Tungin kaverin puhelimen viime talvena microon ja puhelin et micro poksahtiva molemmat... ( ei kannata kokella:P)
Mut itse otin lomamatkalta Bulgariasta todella hienoa hiekkaa rannalta jota nyt olen käyttänyt...
"Whitout pain there can be pleasure, whitout evil there can be no good."
Itse olen hiekan korvikkeena käyttänyt korppujauhoja. Hyvin tuntuu toimivan. Lisäbonuksena jos baset loppuu kesken voi vielä leivittää itselleen maittavan wienerleikkeen.
Trying is the first step towards failure
- Homer Simpson
En tiedä, olenko jollain lailla väärä uskoinen, mutta paras beissaus on mielestäni vihreä maali ja muutama kivi piristämässä alustaa, myös nuolia, miekkoja päitä (muiden armeijojen) yms. on hauska liimailla alustaan. Myös isompia kiviä voi laittaa alustaan, herojen ja johtajien jalkojen alle (ks. esim. Örkkien armeijakirjan takasivu, Night Goblin Shaman by Mark Edwards)
Goblinisti kirjoitti:En tiedä, olenko jollain lailla väärä uskoinen, mutta paras beissaus on mielestäni vihreä maali ja muutama kivi piristämässä alustaa, myös nuolia, miekkoja päitä (muiden armeijojen) yms. on hauska liimailla alustaan. Myös isompia kiviä voi laittaa alustaan, herojen ja johtajien jalkojen alle (ks. esim. Örkkien armeijakirjan takasivu, Night Goblin Shaman by Mark Edwards)
Se näyttää vain vähän typerältä, kun siinä on se pelkkä maali, ja sitten vaikka joku pää siinä. Ei näytä jotenkaan aidolta, kun se pää on siinä niin yksin. Ennemmin laittaisin vaikka pelkän maalin, mutta kukin beissatkoon tavallaan.
Niin ja itse käytän melko karkeaa hiekkalaatikkohiekkaa.
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Itselläni oli woodland scenicsin Gray ballastia ja se oli aika hyvän kokoista pohjalevyihin. Gw:n hiekka voisi olla hieman karkeampaa. Jos itse hakisin sorakuopalta hiekkaa niin varmaan joku 0-8 leikkikenttähiekka olisi sopivaan. Tosin sitä voi kerätä kiipeilytelineiden ja/tai keinujen alta, koska muistaakseni kaupunki siivilöi sen hiekan vielä itse erikseen, jotta siitä tulisi oikein pehmeää ja hienojakoista.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Goblinisti kirjoitti:En tiedä, olenko jollain lailla väärä uskoinen, mutta paras beissaus on mielestäni vihreä maali ja muutama kivi piristämässä alustaa, myös nuolia, miekkoja päitä (muiden armeijojen) yms. on hauska liimailla alustaan. Myös isompia kiviä voi laittaa alustaan, herojen ja johtajien jalkojen alle (ks. esim. Örkkien armeijakirjan takasivu, Night Goblin Shaman by Mark Edwards)
Se näyttää vain vähän typerältä, kun siinä on se pelkkä maali, ja sitten vaikka joku pää siinä. Ei näytä jotenkaan aidolta, kun se pää on siinä niin yksin. Ennemmin laittaisin vaikka pelkän maalin, mutta kukin beissatkoon tavallaan.
Niin ja itse käytän melko karkeaa hiekkalaatikkohiekkaa.
Niin no, makunsa kullakin. Pelkät päät saattavatkin näyttää aivan älyttömiltä, mutta äijä täytyykin sommitella kokonaan äijän mukaan. Esim N. Gobboille, Skavneille yms. pienille äijille joilla on pieni alusta, voi sopia viholllisarmeijan sopivan iso pää ja itse gobbo katsomaan verenhimoisena ylös päin miekka veressä, se on jo erityylikästä. Tavallinen massa porukka ei tietenkään höystöä tarvitse.
Seuraavan armeijan baset teen hiekasta joka on tuotu egyptistä, kuninkaitten laaksosta ja kivistä niilin varrelta. Saisi ainakin Khemri armeijaan hieman loistoa, mutta saa nähdä kehtaako tuota hiekkaa figuihin tuhlata.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*