Liimausten irrottaminen
Liimausten irrottaminen
Kuuluisikohan tämä tänne? Noh, siirtäköön joku jos ei.
Minulla olisi tällainen ongelma, kun olen ostanut käyt5ettyinä muutamia figuja. Figut oli kasattu, muttei tietenkään siten, kuin minä ne haluaisin olevan. Kun pikatestaus "Strenght in faith, faith in strenghtiä" ei näyttänyt osiis tepsivän, tai ainakin olisi rikkonut osat niin ajattelin kysyä että oletteko löytäneet mitään keinoa pehmentää liimauksia tai jotain, jotta osat lähtisivät irti ilman väkivaltaa.
Eli, miten (lähinnä muovi) figuista saisi liimatut osat kätevimmin irti?
Minulla olisi tällainen ongelma, kun olen ostanut käyt5ettyinä muutamia figuja. Figut oli kasattu, muttei tietenkään siten, kuin minä ne haluaisin olevan. Kun pikatestaus "Strenght in faith, faith in strenghtiä" ei näyttänyt osiis tepsivän, tai ainakin olisi rikkonut osat niin ajattelin kysyä että oletteko löytäneet mitään keinoa pehmentää liimauksia tai jotain, jotta osat lähtisivät irti ilman väkivaltaa.
Eli, miten (lähinnä muovi) figuista saisi liimatut osat kätevimmin irti?
Itselläni on mäntysuopa toiminut aina, tosin liimaukset eivät ole ollutkaan mitään kovin paksuja. Eli jos edellinen omistaja on läträillyt liimalla hieman turhankin paljon, kannattaa osia irrottaessa ainakin olla varovaisempi.
Onhan tähän varmasti omatkin aineensa, mutta mäntysuopa on erittäin halpaa ja riittoisaa.
Onhan tähän varmasti omatkin aineensa, mutta mäntysuopa on erittäin halpaa ja riittoisaa.
Omnia mors aequat - Death equals all things
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti:
Ahaa? Kyseessä oli jonkun muun kokoamat figut. Ja kysyttiin miten ne saa irti, ei miten siltä vältyttäisiin.Tohtori-SyFilis kirjoitti:Parhaiten ne saa irti kokoamalla figut ensin sinitarralla, jolloin ei tule samaa ongelmaa kuin sinulla.
Mutta, asetoniin metalliset ja mäntysuopaan muoviset.
Siis käytä KUUKELIA äläkä kysele tyhmiä kysymyksiä.
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti:
Iik, taisin lukea väärin. Tajusin että kyseessä on hänen kokoamat figut joista tuli "hienoja".Calengon kirjoitti:Ahaa? Kyseessä oli jonkun muun kokoamat figut. Ja kysyttiin miten ne saa irti, ei miten siltä vältyttäisiin.Tohtori-SyFilis kirjoitti:Parhaiten ne saa irti kokoamalla figut ensin sinitarralla, jolloin ei tule samaa ongelmaa kuin sinulla.
The small boys have come to see me hang
- The Captain
- Valvoja
Huolellisesti käytettynä muoviliima käytännössä sulattaa figun osat yhteen, joten melkeinpä sanoisin että paras tapa irroitella osia on terävä askarteluveitsi, jolla leikkaat osat halutusta kohdasta irti toisistaan. Epäilen että mitään ainetta joka pehmentäisi liimaa, mutta ei sulattaisi muovifigua ei ole olemassa. Ainahan voit kokeilla erilaisilla maalinpoisto aineilla, jotka kyllä pehmentävät liitoksia, mutta usein muovifgut pehmenevät siinä samalla.
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga
Joo, mattopuukko on aika kätsy tällaisissa puuhissa... Itse käytän aina aivan pikkuisen liimaa vain figuihini, jolloin ei tarvitse kuin ihan heikosti napata irti ja se on siinä. Pidän vain sitten niistä hyvää huolta...
Jottei nyt ihan offtopiciksi mene, niin ota mattoveitsellä kädet ja body irti, jos basen haluaa irti, niin sen kuin nappaa.
Jottei nyt ihan offtopiciksi mene, niin ota mattoveitsellä kädet ja body irti, jos basen haluaa irti, niin sen kuin nappaa.
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
-