"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

vallejon maalit?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
KousaCreations

vallejon maalit?

Viesti Kirjoittaja KousaCreations »

juu, ostin vallejon maaleja, ja niistä tulee minulle ainakin sellainen kalvomainen/kiiltävä jälki (ultramerine blue, sehän kiiltää niin että silmiä häikäisee).
onko tämä normaalia vai olenko erilainen? :D
niin ja jos muilla on ollut samoja huolia niin miten olette päässeet niistä eroon?

kiitän etukäteen

-KC and the sunshine band
put up or shut up!
Froggy

Viesti Kirjoittaja Froggy »

Olen kuullut, että mattalakalla tuon kiillon saa häviämään. Joku asiaa kokeillut ja minua viisaampi voinee valistaa lisää.
Silver Warrior

Re: vallejon maalit?

Viesti Kirjoittaja Silver Warrior »

KousaCreations kirjoitti:juu, ostin vallejon maaleja, ja niistä tulee minulle ainakin sellainen kalvomainen/kiiltävä jälki (ultramerine blue, sehän kiiltää niin että silmiä häikäisee).
onko tämä normaalia vai olenko erilainen? :D
niin ja jos muilla on ollut samoja huolia niin miten olette päässeet niistä eroon?

kiitän etukäteen

-KC and the sunshine band
Hmm melkeen mitkä vaan maalit kiiltää jonkun verran ja kuivuu sellaseks rasvasen näköseks jos niitä laittaa paksuina kerroksina. Kai ohensit sitä sun maalia. Yleensä tollasissa pohjaväreissä kannatais käyttää sellasta 50% vettä 50% maalia suhdetta. Jotain kiiltoja ja reunoja voi maalata paksummallaki.
KousaCreations

no kun se on niin litkua jo luonnostaan niin en usko että sitä kannattaa ohentaa...enempää, muuten se olisi washi.
mattalakkaa olen etsinyt mutta en ole löytänyt mistään...:(
put up or shut up!
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Kai ravistit eläimellisesti sitä purkkia ennen kuin laitoit paletille? Etenkin jos purkki on ollut pitkään käyttämättä kannattaa ravistaa melkosesti.

Vallejon Game colorit ovat kyllä litkumpia kuin modelit, mutta kyllä mä ainakin jokusen verran sinne vettä lisäisin.

EDIT: Talenssin mattalakka on oikein hyvää. Sitä voi hankkia Helsingistä ainakin Temperasta, Uudenmaankadulta. Tosin spraypurkilla on hintaa n. 20€, eli kohtuu suolasesti.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
KousaCreations

wawwaw....että 20?, noh mites paljon purkkiin mahtuu sitä mattalakka tavaraa?
put up or shut up!
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

400ml (saman verran taitaa olla normaalistikin spray-purkeissa) ja haisee muuten julmetun pahalle, mutta onkin melkosen hyvää kamaa (ainakin näin olen kuullut ja niis paris figus, joissa olen tota käyttänyt olen ollut tyytyväinen tulokseen).
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
KousaCreations

hienoa, sitten vain hommaamaan edellä mainittua tököttiä
put up or shut up!
Silver Warrior

Aa niin joo meinaat varmaanki vallejo game coloria. Monet niistä väreistä kiiltää ihan itestään. Niin joo ja kannattaa sitä game coloriaki ohentaa vaikka se on purkista tullessa aika litkua jo... Mjooh eli jos haluat käyttää noita värejä niin suosittelen hankkimaan tota mattalakkaa. Ite oon ratkassu ongelman niin että en käytä noita juuri ollenkaan :D, citadel ja model color on paljon parempia.
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Tuo kuulostaa kyllä siltä, että purkkia ei tosiaan ole ravistettu kunnolla.
KousaCreations

ravistettu on, mutta kun katsoin putelin takana olevaa tekstiä, siinä luki läpikuultavaa vesiliukoista maalia(?) , niin ja se läpikuultavaa oli yritetty yliviivata tussilla jokaisessa putelissa....mitäköhän sotataidon pojat yrittää...:P
mutta jooh, koetan lisätä pikkasen vettä vielä tavaran sekaan jos se auttaisi, ravistaakkin voin vielä enemmän jos ssekin vielä auttausi lisää.
myydäänkös vallejon model coloria fantsuissa?
put up or shut up!
behemoth
Viesti:

Model Colouria ei myydä Fantsussa.
Joudut ostamaan sitä muualta.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

KousaCreations kirjoitti: myydäänkös vallejon model coloria fantsuissa?
Eipä myydä, mutta fantsusta parin metrin päässä olevassa Hobby Pointissa myydään. Maksavat 2,5 €/puteli.
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Hyvin yksinkertainen kysymys - Game vai Model Color? Kiistaa olen kuullut molempien paremmuudesta, mutta selkoa en ole saanut. Sotataidossa myytäisiin Game Coloria...

Ai niin, mitäs nämä ovat (puhetta olen kuullut):
- "Smoke Wash" tjsp.
- Jokin metallisävy jota sekoitetaan muihin väreihin (esim. haluat vihreää metallia figuusi - sekoitat tätä ainetta ja vihreää maalia)
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Molemmat. Kaikki. Tai ei kaikki. Vain parhaat. Kaikista. Vallejoista ja noista.
Smoke wash on vähän samanlaista ku inkki, mut ei läheskää. Jotkut tykkää. Jotkut ei. Jotkut on siltä väliltä. Ja jotkut ei vaan välitä.
Ja se metallimaali on metal medium. Kuulemma ihan hyvää. Maalia.
And they wonder how he dealt with stress so well..
behemoth
Viesti:

Smoke on laimennettua maalia, muttei nyt kuitenkaan ihan washiakaan.
Sillä on mukava tehdä likaisuutta. Omissa figuissani toimii kuin tauti ja käytän sitä aika paljon, mutta toisaalta jotkut karttavat kuin ruttoa saatuaan jonkun mallinsa pilalle.
Smoke kuuluu Vallejon Model Colour -sarjaan.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Game colourissa on Smokey Ink -niminen pötti, en sitten tiedä eroaako tämä Modelin smokesta minkä verran. Itse käytän Model Colourin Smokea, lähinnä metallien kanssa kikkailuun mutta silloin tällöin myös muuhunkin.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Toi smokey ink on IMO aika kakspiippunen juttu. Ite käytän sitä, kuten jullevikin, metallien kanssa kikkailuun. Toimii aikasen erittäin hyvin, ja tulee just hieno kulunut/sotkunut/likanen vaikutelma. Tosin olen kohdannut sen kanssa hieman ongelmiakin, eli toisin sanoen smokey ink (tm) näyttää rakeiselta figun pinnalla, eikä ollenkaan tasaselta. Luulisin siis, että noilla voi ollakin jotain eroa, kun niitä nyt jotkut ylistävät ja jotkut haukkuvat.
Silver Warrior

Nostradamus kirjoitti:Toi smokey ink on IMO aika kakspiippunen juttu. Ite käytän sitä, kuten jullevikin, metallien kanssa kikkailuun. Toimii aikasen erittäin hyvin, ja tulee just hieno kulunut/sotkunut/likanen vaikutelma. Tosin olen kohdannut sen kanssa hieman ongelmiakin, eli toisin sanoen smokey ink (tm) näyttää rakeiselta figun pinnalla, eikä ollenkaan tasaselta. Luulisin siis, että noilla voi ollakin jotain eroa, kun niitä nyt jotkut ylistävät ja jotkut haukkuvat.
No kyllä toi model color smokeki näyttää rakeiselta. Ite käytän pelkästään noita gw:een inkkejä, kun on ollu sen verran huonoja kokemuksia vallejon inkkien kanssa. Jotkut on puhunu käyttävänsä vallejo model airia inkkauksiin ja läpikuultavaan maalaukseen, en siitä tiiä sen enempää mutta vois olla suht hyvä vaihtoehto inkeille.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

KousaCreations kirjoitti:ravistettu on, mutta kun katsoin putelin takana olevaa tekstiä, siinä luki läpikuultavaa vesiliukoista maalia(?) , niin ja se läpikuultavaa oli yritetty yliviivata tussilla jokaisessa putelissa....mitäköhän sotataidon pojat yrittää...:P
mutta jooh, koetan lisätä pikkasen vettä vielä tavaran sekaan jos se auttaisi, ravistaakkin voin vielä enemmän jos ssekin vielä auttausi lisää.
myydäänkös vallejon model coloria fantsuissa?
Se sana läpikuultava on yliviivattu ostitpa vaikka sitten fantsusta tai sotataidosta. Voi olla että siinä on joku virhe.
Joka tapauksessa ei mulla ole ollut kyllä yhtään mitään ongelmia game color maalien kanssa. Niitä pitää vaan vähän ravistella, eikä niitäkään ny tarte vatkata puolta tuntia. Se on ranneliikkeestä kiinni.
Jotkut game colorin maalit voi kyllä kuulemma olla kiiltäviä kuivuttuaan mutta en ole itse niihin törmännyt. Toisaalta onhan noita muitakin maalivalmistajia jos joku vallejon maali ei miellytä.

Itselläni on sitä vallejo GC-sarjan smokey inkkiä ja omasta mielestäni GW:n brown inkki on hieman parempaa, tosin hintavampaa.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”