"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mik olis se ideaali tilanne koskien suom figusceneä netissä?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Itse seuraan enemmän tai vähemmän aktiivisesti käytännössä kahta nettifoorumia. Sotavasaran lisäksi toinen on jääkiekkoaiheinen jatkoaika.com. Näillä kahdella foorumilla on aika lailla eroja jo pelkästään kirjoittajatyypeissä, mihin on päästy (ja pyritty?) etupäässä moderointitavoilla.

Sotavasaraan pääsee kirjoittamaan kuka tahansa rekisteröitymisen jälkeen. Moderointi tapahtuu etupäässä lukitsemalla ketjuja aiheista, jotka ovat joko aiheeltaan tai sisällöltään tyhjänpäiväisiä. Tyhjänpäiväisiä viestejä pommittavia kirjoittajia yritään ystävällisesti opastaa kaidalle polulle moderaattoreiden taholta.

Jatkoajassa rekisteröitymisvaiheessa jokainen palstalle kirjoitusoikeudet haluava (lukemaan pääsee kuka vain milloin vain) joutuu lyhyesti perustelemaan mitä annettavaa hänellä olisi kirjoituksillaan. Ylläpito tarkistaa ja hyväksyy/hylkää hakemukset. Itse moderoinnissa ollaan huomattavasti enemmän natsilinjalla. Sisällöttömistä (ja koska siellä tunteet käyvät sotavasaraa huomattavasti kuumempina myös asiattomista) viesteistä napahtaa ensin tilapäinen ja myöhemmin pysyvä bänni kohtalaisen helposti. Huomattavaa on, että kaikki moderaattoripäätökset tekee siellä käyttäjä nimeltään "Moderaattorit", eli nämä eivät tuomioita jakaessaan esiinny omalla nickillään.

En lähde suoranaisesti väittämään toisen näistä olevan suoranaisesti parempi. On selvää, että jatkoajassa viestien keskimääräinen "taso" on jonkin verran korkeampi ja että siellä kirjoittavat ovat keski-iältään sotavasaran käyttäjiä iäkkäämpiä. Uudelta kasvolta jatkoaikaan kirjoittamiseen tuntuu olevan suurempi kynnys.

Kuten neon jo ehti mainita, yksi suuri ongelma sotavasarassa ovat kirjoittajat, joilla ei oikein ole resursseja kirjoittaa myös muita kiinnostavia asioita (tai ainakaan määrittelemään olisiko joku ehkä kiinnostunut miten hän heitti juuri eilen kaveria vastaan osumiseen kaksi ykköstä kolmesta nopasta). Jos keskustelun tasoa siis halutaan nostaa, pitäisikö täälläkin jatkoajan tapaan kysyä jokaiselta mitä annettavaa heillä on tälle keskustelupalstalle?
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

2) Pennut. Nämä ovat innostuneita uudesta siististä harrastuksesta, mutta eivät ole oppineet sen enempää netikettiä kuin harrastuksen perusteitakaan. Ihannetilanteessa joku kokeneempi saman paikkakunnan asukki opastaisi näitä kädestä pitäen alkuun, mutta valitettavasti tähän ei aina ole mahdollisuutta. Nämä ovat tällä hetkellä se suurin ongelmaryhmä, jonka takia tämä keskustelu on lähtenyt käyntiin. Toivon rivikäyttäjiltä kärsivällisyyttä ja ymmärrystä heitä kohtaan. Jos ei itse viitsi ottaa asiakseen heidän neuvomistaan ja opastamistaan, ei myöskään pidä ryhtyä heitä dissaamaan.
Tällä hetkellä pentuja on autettu tällaiseen tyyliin: "lue sääntökirja/armeijakirja." tai "etsi vastaus tästä sadan sivun threadista."
Sotussa käsketään käyttämään hakua. Omat kokemukseni siitä ovat varsin tuskaiset. Jos minä koen sen tuskaiseksi, mitä mahtaa ajatella sotuun vastarekisteröitynyt käyttäjä?
Jokainen on tosiaan ollut n00b tällä sivulla. Varsinkin minä. Rekisteröidyin muistaakseni ollessani 12 vuotias ja viestini olivat myös sen tasoisia. En piitannut säännöistä pätkääkään, sillä ne olivat liian pitkät. Sitten kun pääsin rellestämään foorumille, kaikki aiheeni lukittiin tai poistettiin. Toki siihen oli aiheellinen syy, mutta enhän minä n00bina mitään tajunnut. Hyvä kun ei tullut itku kurkkuun ja harrastus roskiin, kun minut bannittiin. Ainoa asia mitä halusin oli että saisin keskustella minua kiinnostavasta asioista muiden kanssa.
Minusta on todella hölmöä käskeä pentua käyttämään hakua. Hän ei todellakaan jaksa etsiä vastausta kysymykseensä sillä tavalla.
Jos hän vaikka haluisi tietää miten konvertoidaan Dark Elf highborn, niin mitä hänen pitäisi kirjoittaa hakuun?
Lok'har

Viesti Kirjoittaja Lok'har »

Ei siinä käyttäjä moderoinnin eliminoimisessa ole mitään pahaa: itse harrastin sitä ennen todella paljon, siten tuli mode ja sanoi että "nyt alat käyttää sitä ilmoita ylläpidolle nappulaa tai tulee satikutia", se riitti minulle, asia selvä, nyt yritän tehdä asiallisia ilmoituksia modeille joista asiat selviää, jos jollein se moden sana ei riitä täytyy olla kyseessä jonkun tasoinen captainin kuvaama peelo. Tottakai välillä tulee jokaisella pinna täyteen ja sitten täytyy itseään alkaa purkamaan, mutta jos ylläpitö vain jaksaisi olisi sellainen "valitus laskuri" varmasti topiceissa/viesteissä hyvä eli joka kerta kun topicista/viestistä ilmoitetaan niin laskuriin pläjähtää +1 joten se että topic/viesti on asiaton näkyisi myös ja ehkäpä nämä ilmoitukset eli mitä siinä lukee olisivat myös luettavissa, jolloin kirjoittaja osaisi korjata virheensä ja modejen työ jopa vähenisi.

Mutta mitä tehdä pennuille? Olisiko omat alueet aloittelioille mitään eli sinne voitaisiin laittaa ensin ilmoituksia:

- Faktat WH/WHFB/WH40k joissa lukisi juuri kaikki tämmöiset asiat kuten että kaikki armeijat ovat yhtä hyviä ja armeijat mitkä ovat aloittelia ystävällisiä yms.

- Näin kirjoitat hyvän viestin sotavasaraan jossa olisi neuvoja miten kirjoittaa ja minkälaiset viestit kannattaa jättää kirjoittamatta

- "Opettajat" jossa olisi käyttäjiä jotka ovat ilmoittautuneet olevansa valmiita auttamaan alueensa aloittelioita alkuun

Ja näillä alueilla aloitteliat voisivat jakaa niitä, kaikkia vähän pitempään pelanneita ärsyttäviä, ensikokemuksia juuri esim maalaamisesta, ensi peleistä yms. ja ne jotka haluavat näitä auttaa voisivat näille alueille mennä ja näyttää tietä ja kertoa mitä sitten tehdään ja ne jotka eivät kestä näitä ja niiden "tyhmiä" kysymyksiä voisivat pysyä poissa.
Naldor

Viesti Kirjoittaja Naldor »

Ei oikeastaa minusta tarvitsisi tehdä muutakuin tiukentaa rajoja. eli helpommin jäähyjä , sun muita varoitteluja vähän vähemmälle.
Vieras listaan pistämistä en ole koskaan kannattanut mutta kohtuulliset jäähyt kuulostavat hyvältä.
"Pelotellaan peelot tiehänsä taktiikka näin lyhyesti" ;).
"Glory, Honor & Victory over Death"
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Anemilla ja Runella on pointti, itsekkään en näe "peeloja" hirveänä hyökyaaltona, välillä pari kolme kiusaa, mutta eliminonti auttaa. Eli tämä ei ole ongelmana IMHO, enemmänkin piilov***uilu ja käyttäjämoderointi ärsyttävät. Tätä näkee harvase päivä, ja mielestäni tämä pitäisi kitkeä pois, kokonaan.

Ai miksi, joku voi kysyä. Noh, Paavo, juuri täyttänyt 10-vuotta on saanut lahjaksi laatikollisen örkkejä. Tästä pari kuukautta hän kuulee figuliikkeessä paikasta nimeltä Sotavasara.net, Suomen suurin ja paras miniatyyriportaali. Innokkaana hän ryntää koneelle, ja suuntaa tänne. Rekisteröinti on nopea homma, kauheasti tekstiä vaan luettavana jonka pystyy helposti ohittamaan. Sitten se kaikki loisto avautuu, miljoonittain aiheita kymmenillä alueilla. Paavon silmät säkenöivät, ja hän alkaakin lukea muiden viestejä. Aiheita on paljon, ja jokainen tuntuu mielenkiintoiselta. Hän haluaa kuulua tähän mahtavaan ryhmään, hän haluaa kertoa ja kysyä.
Tähän asti kaikki on mennyt hyvin, mutta. Paavo ei halua olla vain hiljaa, vaan hän haluaa tietää. Hän päättää esittää kysymyksen, ja miettii mihin sen pistää. Alueet saavat Paavon pään sekaisin, mihin muka viestin pitäisi pitää? "Yleiset figukeskustelut" tuntuu hyvältä, täällähän puhutaan mistä vain! Tiedotteita on paljon, mutta Paavo ei näitä tavitse, hänhän tietää jo kaiken, onhan hän jo lueskellut toisten kommentteja!
Paavo luo aiheen, kysyy jotain pientä, jotain, joka on kiusannut hänen mieltään monia viikkoja. Kädet hikoavat, kun hän odottaa, että hänelle vastataan. Apua, joku on vastannut aiheeseeni, jopa kolme ihmistä! Mutta mikäs toi pieni kuvake aiheen vieressä on, Paavo tuumii avatessaan aiheen.
Tässä kohtaa Paavon maailma murtuu, hän ei enään ymmärrä. Kaikki iloiset ihmiset Sotussa näyttävätkin nyt ilkeiltä ja pahoilta. Ensin Paavoa on haukuttu joksikin Noboksi, ja käsketty lukea tiedotteita ja käyttää jotain hakua! Sitten, Paavoa on sanottu peeloksi ja käsketty lukea säänöt! Lopulta joku "Modaraatteri" sanoo, että jatkaa vanhasta keskustelusta. Enään Paavo ei voi vastata aiheeseensa, se on "lukittu".

Seuraavien kuukausien aikana Paavo oppii nokkimisjärjestyksen, ja alkaa halveksia ihmisiä, jotka eivät lue sääntöjä. Hän valittaa näille, niinkuin hänellekkin on valitettu, tämähän valitus auttaa tyhmiä noboja.

--------------------------------------------------------------

Tämä tarina on itsekeksitty, ja moni asia olisi voinut mennä toisin. En jaksanut kirjoittaa laajempaa juttua, mutta tuossa oli yksi pointti. Tuossa esiintyi käyttäjämoderointia, ja käyttäjämoderointi synnyttää IMHO itseään. Jos muut valittavat, kyllä hänkin voi valittaa.

Ja The Kapul on selvä ajatus. Miten pentu voisi oppia, jos sitä vaan haukutaan ja dissataan. Jonkun täytyy kertoa, ei pentu vain itsestään opi heti kaikkea, edes vaikka olisi selvät ohjeet, käytäntö opettaa paremmin IMHO.

Peeloja on, niistä ei pääse paitsi eliminoinnilla. Mutta opettakaamme vasta-alkajia, olettehan tekin olleet joskus uusia tähän kaikkeen. Ja kaikilla ei ole täyttä ymmärrystä miten netissä ja foorumeilla käyttäydytään. Mutta paras foorumi tämä on yhä, ei mikään saisi tätä paikkaa niin surkeaksi, etten täällä kävisi.

HyytEDIT: Ja käyttäjämoderoinnista voisi antaa jonkinlaisen varoituksen, tohon avatarin kohdalle. Tai kaksi viikkoa jäähyä suoraan, olen huomannut parin Sotulaisen harrastavan tätä moderointia, eivätkä lopeta vaikka kuinka sanottaisiin.
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Ensimmäiseksi siitä esitetystä Flash-animaatiosta sen verran, että sen pitäisi painottaa käytöstapojen lisäksi hyvin vahvasti myös alueiden esittelyy. Nykyään varsinkin noita kysymyspalstalle kuuluvia "noob"kysymyksiä näyttäisi olevan kohtuu paljon ympäri foorumia. Myös kysymyspalstan nimen muuttaminen hiukan ystävällisempään muotoon voisi auttaa, kun nyt se tuntuu ainakin minusta hiukan luotaan työntävältä.

Seuraavaksi ilmaisen kannatukseni Nostradamuksen ehdoittamille tietopaketeille, jotka voisi sijoitaa aina palstan alkuun hiukan isommalla fontilla niin, että niiden huomaaminen helpottuisi. Näissä taitaa vain olla sellainen ongelma, että ovat kohtuu iso töisiä kasata, mutta myös se on helposti ratkaistavissa yhteistyöllä. Esimerkiksi Weekender nimittäisi jonkun asialliseksi ja asiansa osaavaksi todetun käyttäjän kunkin tietopakettiprojektin vetäjäksi ja tämä sitten kokoaisi muilta käyttäjiltä haalitut vinkit ja linkit helppolukuiseksi ja toimivaksi perupaketiksi aiheesta.

Nykyiseen moderaattorilinjaan olen kaikin puolin tyytyväinen ja jos jollekin topicille tulee lukkoa se on osattu aina perustella järkeekäyvästi. En myöskään näe tätä kohuttua käyttäjämoderointia sellaisena ongelmana kuin Captain. Yleisimmin näyttäisi olevan kyse vain haun käytöstä huomauttamisesta ja samalla muutaman haun tuloksen antamisesta. On niitä tietenkin näkynyt muutamia tapauksia, joissa on huomautettu liian voimakkaasti sotun säännöistä/käyttäytymisestä ja nämä tapaukset ovat niitä mitkä pitäisi saada kitkettyä pois. Myönnän, että olen itsekin muutaman kerran huomauttanut edellä mainitsemistani seikoista jollekulle, mutta olen pyrkinyt tekemään sen sina YV:llä. Ja tuota ilmoita ylläpidolle linkkiä olen muutamassa muussa tapauksessa käyttänyt ja olen sitä mieltä että se voisi toimia hiukan paremmin jos se olisi käyttäjätiedot painikkeen tapaisesti erotetty taustasta.

Toinen mikä voisi ratkaista joitain esitettyjä ongelmia on haku-napin muuttaminen huomattavasti helpommin bongattavaan muotoon ja paikkaan. Tällähetkellä se nimittäin hukkuu ilkeästi tuonne muiden painikkeiden joukkoon aivan sivun yläreunassa. Haku-painike pitäisi ehkä siirtää joko tuohon YV-kuvakkeen(sen siellä ylhäällä) viereen isona kuviona tai sitten tämän itse foorum-osion (tämä missä kaikki viestien kanssa touhuaminen taphtuu) alkuun hyvin erottuvana painikkeena.

Edit: Elikkä minä olen omasta puolestani ollut aina valmis auttamaan kaikkia itseäni vähemmä kokeneita tämän harrastuksen puolella enkä ole koskaan ymmärtänyt mikä näissä oikeasti tietämättömissä ihmisiä niin ärsyttää. Onhan se totta, että varsinkaan uudet käyttäjät eivät osaa välttämättä toimia juuri foorumin sääntöjen ja normien mukaisesti, mutta ei se asia äksyilemällä korjaannu, vaan valistamalla ja opastamalla.

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

No, sanonpa minäkin "muutaman" lauseen, vaikkei se oikeasti ketään kiinnostakaan.

Ensinnäkin, hieman aiheeseen liittymättömästi, puuttuisin kenenkään kutsumiseen "pennuksi". Puhutaan kirjoitusten tason nostamisesta. Sitähän varmaankin on juuri se, että aletaan käyttämään loukkaavia nimityksiä jostakin ikäryhmästä/käyttäytymismallista. (Joku varmasti kokee tuon loukkaavaksi, vaikkei se sinällään paha sana olekaan). Odotan oikeasti Kapteenin tasoiselta ihmiseltä enemmän kuin tuollainen.

Ja sitten itse aiheeseen. Foorumimme taso on laskenut, valitettavasti. Käyttäjämoderaatio kukoistaa, yhden rivin "juu, samaa mieltä" -postaukset ovat lisääntyneet ja niin edelleen. Meidän moderaattorien motivaatio on laskenut. Ilmoita Ylläpidolle -toiminnon käyttö on mennyt toisaalta vähäisemmäksi, toisaalta älyttömäksi (sama käyttäjä saattaa naputtaa saman ketjun viidestä peräkkäisestä viestistä erillisen ilmoituksen).

Kysymys onkin, mitä foorumilta halutaan? Lähtökohtana tietysti on se, että Weekender maksaa lystin. Niitä sääntöjä siis noudatetaan, mitä Weekkis sanelee. Valitettavasti tämä jää usein käyttäjiltä huomioimatta. Kun ollaan ilmaisella foorumilla, on helppo jättää säännöt lukematta ja alkaa paukuttaa näppäimistöä. Ja kun se ylityöllistetty moderaattori sitten tarjoaa lukkoa, paukautetaan privalla "haista p.... senkin k...pää, eix tääl saa ees rauhas keskustella". Ja suutuspäissään spammataan foorumia roskaviesteillä, kunnes saadaan admin paikalle ja jäähy/bänni.

Mihin suuntaa foorumin siis pitäisi kehittyä? Mielestäni, ei juuri mihinkään, jos puhutaan vain kehittymisestä. Sotavasara on erinomainen paikka. Täällä käydään erinomaisen mielenkiintoista keskustelua, silloin kun intoudutaan ja osuu mielenkiintoinen aihe. Valitettava piirre vain on, että se keskustelu tahtoo hukkua kaikkeen yhden rivin postauksiin ja välihuutoihin.

Ehkäpä skripti, joka estää lähettämästä tiettyä mittaa lyhyemmät viestit, auttaisi. Ainakin siihen one-liner -ongelmaan. Roskaviesteihin ei auta kuin meidän (modet/adminit) työpanoksemme.

Kaikenkaikkiaan, Sotavasara on sellainen kuin sen käyttäjätkin. Jos halutaan tehdä radikaaleja muutoksia, näemme välittömästi käyttäjämäärän laskun. Nykyisellä käyttäjämäärällä on mahdotonta tarjota konseptia, joka kelpaa kaikille. Osa valittaa moderaation löyhyydestä, osa taas sen liiallisesta tiukkuudesta. Itse moderaattorina yritän tehdä sitä työtä, mitä uskon Weekenderin minulta halunneen kun tämän statuksen on minulle myöntänyt. Jos laitan lukkoa, kyse ei ole henkilökohtaisuudesta, vaan siitä että olen ajatellut ettei enää mennä sääntöjen rajoissa. Mutta ihmisiä mekin olemme. Päivänä A saatan laittaa vain huomautuksen tyyliin "pysytään asiassa", päivänä B lukko napsahtaa sitten herkemmin. Molemmissa tapauksissa minua haukutaan.
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Tervehdys Sotavasaran kansalaiset!

On totta, että Sotavasarassa alkaa yhä suuremmassa määrin olemaan typerää ja lapsellista peeloilua. Kielioppista ei olla kuultukaan, omien aivojen käyttö on jotenkin niin vierasta. Haku on lähinnä turha juttu, kun ei sitä käytetä. Samoja(samankaltaisia) topiceja kierrätetään päivästä toiseen, vaikka vastaukset löytyvät hyvin hakemallakin(tai hyvin usein Kapteenin loistavista aloitusoppaista tai Sotun artikkeleista). Ongelmia on myös topicin laittaminen väärään paikkaan, erityisesti tätä harrastetaan 40k- ja FB-yleiset keskustelut-paikoissa, joista liioittelematta puolet kuuluisi armeijat ja yksiköt-palstalle. Käyttäjämoderointi on myös vakava ongelma(vaikken väitä, etten sitä itsekään joskus harrastanut olisi). Ihmiset eivät ymmärrä, ettei valvominen kuulu heille, vaan moderaattoreille(hekin ovat toki ihmisiä, ei sillä).
1) Peelot. Nämä tulevat kirjoittamaan tänne vain tekemisen puutteesta tai jopa suorastaan häiriköidäkseen. Näillä ei ole mitään annettavaa foorumille nyt eikä tulevaisuudessa. Eliminoitava.
Asiaa. Sanotaan jokaiselle: "Se on sinun omaksi hyväksesi" eli bannataan Sotusta IP-osoitteen ja sähköpostin mukaan ikuisesti.

2) Pennut. Nämä ovat innostuneita uudesta siististä harrastuksesta, mutta eivät ole oppineet sen enempää netikettiä kuin harrastuksen perusteitakaan. Ihannetilanteessa joku kokeneempi saman paikkakunnan asukki opastaisi näitä kädestä pitäen alkuun, mutta valitettavasti tähän ei aina ole mahdollisuutta. Nämä ovat tällä hetkellä se suurin ongelmaryhmä, jonka takia tämä keskustelu on lähtenyt käyntiin. Toivon rivikäyttäjiltä kärsivällisyyttä ja ymmärrystä heitä kohtaan. Jos ei itse viitsi ottaa asiakseen heidän neuvomistaan ja opastamistaan, ei myöskään pidä ryhtyä heitä dissaamaan.
Eräässä suositussa foorumissa on aloittelijoille rekisteröitymisvaiheessa annettu oma kokeempi tyyppi, joka vähän huolehtii käyttäjästä, kunnes pystyy selviämään omillaan. Pennuilla on suurin vaikeus osata lukea tiedotteiksi tehtyjä topiceja ja niitä kovasti mainostettuja valintaoppaita. Lisäksi kirjoitusasu on "hieman" hukassa.

(2b) Idiootit. Pennut, joita ei pysty kasvattamaan. Näiden tunnistaminen on vaikeaa.)
Bannitaan vaan, niin se ongelma häviää.[/quote]
3) Rivikäyttäjät. Suurin osa sotavasaralaisista, jotka seuraavat keskusteluita ja osallistuvat niihin asiallisesti. Tämmöiseksi pitäisi pyrkiä.
Eipä sanottavaa.
4) Käyttäjämoderaattorit. Rivikäyttäjät, jotka kuvittelevat olevansa muita parempia. Nämä haukkuvat lyttyyn Pennut, huomauttelevat asiattomasti toisten viestien virheistä tai turhuudesta ja aiheuttavat yleistä närää epäasiallisella käytöksellään. Eliminoitava. nämä ovat minusta pahin todellisten ongelmien aiheuttaja Sotussa. Märääaikainen, riittävän pitkä jäähy näille, niin eivätköhän opi.
Eliminoidaan yhden varoituksen jälkeen ikuisella bannilla, niin eiköhän opi.

5) Eliitti. Kokeneet käyttäjät, joita arvostetaan kokemuksensa ja mielipiteidensä takia. Eliitti jakautuu kahtia:
5a) Isähahmot/kasvattajat. Nämä pyrkivät kouluttamaan Pentuja, jotta nämä saavuttaisivat Rivikäyttäjän tason.
5b) Elitistit. Näillä ei riitä kärsivällisyys Pentuja kohtaan, joten he ärhentelevät näille tarpeettomasti tai vähintään tuskailevat heidän kokemattomuutensa ja typeryytensä takia. Elitistit ovat tyytymättömiä Sotavasaran nykytilanteeseen. Jotkut taantuvat jopa Käyttäjämoderaattoreiksi.
Näinhän se on. Vihaavat peeloja yli kaiken. Käyttäjämoderointi alkaa kukoistaa. Jotkut huomauttelevat peeloille varsin sarkastisesti ja piilo**********, koska eivät halua kuitenkaan ihan suoraan riitaan ylläpidon kanssa, saattaisi aiheuttaa hankaluuksia.
6) Ylläpito. Adminit ja moderaattorit. Nämä joutuvat kuuntelemaan muun lisäksi vielä ylimääräistä rutinaa.
"Qualis rector est sivitatis, tales inhabitantes in ea." Pätee osaksi täälläkin, muttei peelojen ja muiden sellaisten osalta.

Minulla ei ole valitettavasti täällä valtaa sen enempää kuin tavallisella jäsenellä, mutta on hieno asia, että Weekender teki tämän kysymyksen. Sotavasara on yhä paras figufoorumi, mutta aina on parantamisen varaa. Valhallalla on hyvä allekirjoitus, joka kuvastaa tilannetta. Tämä on mennyt pahaksi vasta, kun Weekenderi lähti suorittamaan velvollisuuttaan, mutta eräänä päivänä Hän palaa ja Sotavasara tullaan puhdistamaan peeloista ja kaikesta muusta saastasta. Ainakin toivottavasti.

Tekstini tiivistettynä: tiukempi modeerauslinja(mahdollisesti lisää modeja), (ikuiset)bannit yleisimmiksi.

"Omnia praeclara rara." Kiitos puheenvuorostani.

-Chosen
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Modet poistaisivat turhat topicit. Näin ei roskaa foorumeissa. Tuo maksu idea ei sen sijaan ole mistään kotoisin. Lisäksi passiiviset käyttäjät poistettaisiin (eli joku 2-3kk ilman viestejä ja Hus!) Lisäksi turhista (samaa mieltä/ihan kiva) suoran lyhyt jäähy. Itse ihmettelen moderaation löysyyttä ja sitä miten jotkut kehtaavat haukkua sen tiukaksi. Modeja voisi ottaa muutaman lisää (MakeH, M. Salava) ihan parantamaan siisteyttä. Lopuksi sotu tällaisenaan on parempi kuin ei sotua ollenkaan eli KIITOS JAKSAMISESTA LUKITA MEIDÄN TURHIA TOPICCEJAMME GROND WEEKWNDER CAPTAIN JA KAIKKI MUUT MUKAVAT MODE/ADMINSEDÄT!
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
Nikodent

Viesti Kirjoittaja Nikodent »

Blackguard kirjoitti:Lisäksi passiiviset käyttäjät poistettaisiin (eli joku 2-3kk ilman viestejä ja Hus!)
Mitä haittaa näistä passiivisista käyttäjistä on?

Kyllä kalikka kalahti ja koira älähti. En mielelläni rekisteröityisi uudestaan aina kahden kuukauden välein tai postaisi jotain asdf juttua että saisin luke mitä mielenkiintoista sanottavaa muilla on. Nyt näen ensisilmäyksellä missä on jotain uutta juttua ja missä ei ja nään myös missä kohdin alkavat uudet viestit siinä nimenomaisessa ketjussa jota seuraan.

Lisäksi minua ei haittaa vierasperäiset kirjoutusasut ja jokseenkin vinksahtaneet sanajärjestykset. Johtuu varmaan siitä että teen itse näitä virheitä monenkin ihmisen tarpeiksi. Ei sen ruuan ulkonäkö minua paljoa hetkauta, kunhan se maistuu hyvälle tai vähintäänkin syötävälle.
Pahoittelen huono kieliasua ja painovirhe paholaisia.
Müran
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Müran »

Mielenkiintoinen aihe ja asiallisia viestejä on tullut vähän joka taholta, joten otanpahan minäkin hiukan kantaa asiaan.

Valitettavasti totuus on se, että Sotavasaran taso on laskenut, mutta sen kanssa on opittava elämään.
Täällä jo ehdotettiinkin maksullista järjestelmää. Ehkä toimii, ehkä ei. Itse olisin ainakin valmis kokeilemaan.

Moderaattoreista ollaan montaa mieltä, joko valitetaan että he ovat liian tiukkoja, tai toimivat liian löysästi. Omasta mielestäni miehet hoitavat hommansa todella mallikkaasti, mutta ei muutama lisämoderaattori olisi ollenkaan pahaksi.

Peeloja tulee kokoajan vain lisää ja lisää, ja mielestäni ainoa keino tässä tapauksessa on antaa jäähy, muttei suoraan banneja, ettei heidän peli-innostus laskisi.

Käyttäjämoderointia on kyllä nykyään harvinaisen paljon, mikä on sinänsä surullista. Tästäkin päästäisiin niin, että ensin lähetetään ystävällinen privaviesti, ja jos tulosta ei näy niin suoraan muutaman viikon jäähylle.

Tähän loppuun heittäisin mielenkiintoisen idean. Onko kenellekkään teistä Invision Pro Boards tuttu? Itsekin olen muutamalla foorumilla, joka toimii tämän pohjalta ja niillä kyllä pysyy peelot yms. hyvin kurissa Warn-ominaisuuden ansiosta, joka toimii jotenkuten näin: Jos moderaattorin / adminin mielestä jokin käyttäjä käyttäytyy tyhmästi tai kirjoittaa turhia viestejä, voi tämä antaa tälle varoituspalkkiin yhden palkin (1 palkki = 20 %). Kun näitä palkkeja täyttyy tarpeeksi (muistaakseni 2-3 palkkia eli 40-60 %) saa käyttäjä jonkin tietyn ajan jäähyn (muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen), ja jos palkki taas täyttyy saa käyttäjä ikuiset bannit. Moderaattorit / adminit voivat myös sitten ajan myötä poistaa näitä palkkeja, jos käyttäjä on heidän mielestään parantanut tapansa.
"Professional Blowjobs Since 1999"

"Fear what you don't understand and hate what you can't conquer, bitch." -Corporal Robinson
Aasimar

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

"Elämme kovia aikoja" voisi olla hyvä lausahdus tähän. Kieltämäti alkaa olemaan aika paljon topikkeja noussut pystyyn joista on hankala lähteä ottamaan selvää, mitä niissä halutaan saada selville. Missä syy? Pennuissa? Ehken niissäkin, mutta myös samaiseen topikkiin vastaavissa, varsinkin jos siinä aletaan heti käyttämään käyttäjä moderointia.

Pari sanaa ensin (omat mielipiteet) haku ohjelmasta:

"Käytä hakua!" ei välttämättä ole aina paras huudahdus jota kannattaa pistää ensimmäisenä. Ok, käyttää hakua, klikuttelee hakusanaksi vaikkapa "hiano figu!1!", odottaa yhteydestä riippuen osumia... nolla hakutulosta. Raapi kummissaan päätä ja päättää kirjoittaa uuden samanlaisen topikin jossa taas huudetaan että "Käytä hakua!" Jos ei anneta tarpeeksi osviittaa millä esim. hakusanalla moinen löytyisi, ei myöskään opi käyttämään kyseistä haku ohjelmaa.
Itse en kunnolla vieläkään osaa käyttää tuota haku ohjelmaa sen myönnän ja ikääkin on jo karttunut sen verran, etten ihan pennusta mene. Jotenkin aina tulee se sata tulosta ja niistä yli puolessa on yleensä vaan ohimennen sanottu kyseinen hakusana. Siinä omalla kohdalla aina tuhraantuu aikaa sekä kärsivällisyyttä ja ketä on moittiminen? Haku ohjelmaa? Sanoisin että vika löytyy siinä joka asiaa etsii. Ajan myötä olen oppinut kumminkin käyttämään kyseistä ohjelmaa tarpeeksi hyvin, jottei tarvitse sen sata aihetta selata (menee nykyjään johonkin viidenkymmenen aiheen puolelle).

Adminille/modeille siitä hatun nostoa kun yleensä jaksaa näppäillä esimerkin millä voi löytyä kyseisestä aiheesta. Tosin tässä sitten on se varjopuoli miten sen ah niin hyvän topikin kirjoittajat ovat kieliasullisesti sen kirjoittanut. Suomen kielessä kumminkin on aina ongelmallinen kieliasu, kerran on erilaisia murteita ja slangi ilmaisuja millä valtaosa aina kirjoittaa. Se että esim. hakee "Blood Angels librarian" tietoja, niin ei välttämättä löydykkään tarpeeksi tuloksia, kun se saattaa löytyä paremmin hakusanalla "BA kirjastontäti".

Sitä olenkin salaa toivonut että edes ketjun aloittaja tarkistaa, miten se "kirjastontäti" oikein kirjoitetaan, siten että se sillä haulla löytyy. Kumminkin se librarian on saattanut monista erinäisistä syistä muuttua libarianiksi, joka ei tule ilmi hakutuloksissa, joka jälleen ajaa avaamaan sen kymmenennen aiheeseen liittyvän keskustelun jossa jälleen huudetaan että "käytä hakua!". Täytyneen myös myöntää että itsekkin olen aina välillä langistunut tähän kömmähdykseen (esimerkkinä aikoinaan vahingossa kirjoitin Templarien Initiaten Iniativeksi).

Yksi lisä ongelma tietenkin on se, että haku saattaa viedä niihin 6kk+ vanhempiin aiheisiin joissa saattaa olla jo vanhaksi jäänyttä tietoa tai sitten juuri se haluttu tieto puuttuu. Mitä tehdä siinä vaiheessa? Avata uusi aihe vai kysyä siinä 6kk+ aiheessa kyseistä sääntö kohtaa? Toki jälkimmäinen on se parempi (mielestäni) vaihtoehto, jonka moni ottaakin aiheellisena vanhan aiheen nostattamisena, mutta kumminkin myös niitä nopeita admins/moderators little helpersejä löytyy sen verran että menee möläyttämään jotain vanhan aiheen nostosta.

Eli oma mielipide hausta on, että oikein toimiva, mutta ei 100% varma (mikä nyt loppujen lopuksi olisi)

Itse aiheesta:

Se on valitettavaa että välillä oppi/varoitukset ei mene perille, jolloin pakottaa adminin/moderaattorit astetta kovempiin toimenpiteisiin. Oikeutettavaa? Kyllä mielestäni. Miten pitäisi toimia? Mielestäni vanhan kunnon "kolme varoitusta ja sitten tilapäisbänni", jos ei ota oppiakseen, niin pihalle murjottamaan lopullisesti.

Kuten Grond tuossa ilmaisikin viestissään, niin on kyse yhden miehen toteuttamista sivuista, joka maksaa koko viulun. Muillehan tämä on täysin ilmainen (mitä nyt moderaattorien oman vapaa-ajan uhraus pitääkseen sivuja "puhtaana") että on oikeutettua myös noudattaa foorumin sääntöjä. Jos pitää sääntöjä liian "Hitlermäisenä", niin silloin varmaan on ajautunut väärille sivuille.

Lisää moderaattoreita? Uskoisin kumminkin sen verran nohevia ja hyviä moderaattori ehdokkaita löytyvän selailemasta näitä sivuja. Toki nykyiset moderaattorit on mielestäni hommansa taitavia, mutta karu tosiasiahan on, että he ovat enemmän kuin vähän ylityöllistettyjä. Kumminkin sivustoon kirjautuneiden lukumäärä kasvaa, samoin uusien aiheiden määräkin jolloin juuri pitäisi yhden moderaattorin seurata niin montaa aihetta, joita ei edes välttämäti halua seurata, mutta katsoo kumminkin tarpeelliseksi koska on juuri moderaattori. Menee aikaa, menee hermot ja jossain kohin vaan lopettaa moderoimisen.
Ehken joku keskitetty moderointi tyyliin Maalaukselle omat, 40K:lle omat, FB:lle omat jne. sekä sitten näitä joka paikan moderaattoreita. Tuossa nyt on minun näkemykseni miten pitää sivuja siistimmässä kunnossa. Muuten se enemmälti on kiinni itse käyttäjissä ja siihen ongelmaan onkin hankalampi puuttua muulla kuin tuolla tavalla.

Mitäköhän sitä nyt loppujen lopuksi edes tuli kirjoitettua...
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
neon

Viesti Kirjoittaja neon »

Tuli tuosta käyttäjämoderoinnista mieleen, että siitä näyttäisi olevan nyt liikkeellä kahtakin tulkintaa: kirjoittaja haukutaan lyttyyn ja ketjulle ehdotetaan lukkoa tai sitten se, että kehotetaan vain käyttämään hakua, kerrotaan aiheen olevan väärällä alueella jne.

Ensin mainittu ilkeily ei tietenkään ole paikallaan ja siitä nyt saakin suuttua, mutta jälkimmäisestä on tehty aivan liian suuri numero. Täällä on oikeasti pahempiakin ongelmia kuin se, että joku on käyttänyt hakua ketjun aloittajan puolesta.

Aasinsiltana päästäänkin hakuun, jonka merkitystä ei voi koskaan korostaa liikaa. Kysymyshän ei todellakaan ole ilkeilystä, vaan siitä, että haulla lähes aina saa vastauksen nopeammin kuin ketjun kautta. Vaivakin on usein pienempi kuin ketjun tekemisessä. Onkohan siinä kyse laiskuudesta, jonkinlaisesta asennevammasta vai jostain muusta? Itsetutkistelu ei ainakaan vielä ole antanut vastausta siihen, miksi kyselen enkä käytä vain hakua. Lisäksi tiedon etsiminen on arvokas taito myöhemminkin, kun vaikkapa yliopiston whatever kurssien esseitä varten ei enää voikaan vain kysyä kavereilta, vaan pitäisi olla lähdeviittauksiakin.
Yhteenvetona siis pitäisi siis saada motivoitua kaikki (myös itseni) käyttämään hakua. Se tuskin onnistuu sillä, että tiuskitaan, annetaan linkki hakuun ja lyödään lukko päälle. Täälläkin on varmasti monelle tuttu termi "inspiroiva tapa motivoida". Sitten vain pähkäilemään, miten sitä voitaisiin soveltaa todellisilta taistelutantereilta tänne.

Noista rajoituksista ja päähän potkimisesta sen verran, että ei varmasti ole kivaa, mutta se vain on niin paljon helpompaa kuin muokata potkuvuorossa olevasta kunnon kansalainen, varsinkin kun muokkausta vaativia tulee koko ajan enemmän kuin muokkaajia on. Ehdottomastihan kasvattaminen kannattaa, kunhan vain on tarpeeksi niitä, joilla on kutsumus ala-asteen opettajaksi. Ongelma lienee se, että niillä joille oppia pitäisi kovimmin paukuttaa päähän, on myös kovin pää. Ei ole helppoa ei... Ikuiset bannit eivät kasvata, määräaikaisetkin vain ehkä. Banneilla uhkailukaan ei sekään ihan liian kasvattavaa ole.
Tästä yhteenvetona siis, että jos ei haluta potkia päähän (ikuisia banneja, tylytystä ynnä muuta vastaavaa), sitten pitää olla todella pitkä pinna sekä oltava valmis katselemaan roskaakin (aina kun saa yhdestä aloittelijasta kunnon käyttäjän, on paikalle saapunut pari uutta opastusta vaativaa).

Siinä kaikki hieno (eli turha) löpinä, eli nyt taas maan pinnalle:
Jos taso kerran on laskenut, sen on täytynyt olla ennen todella korkea. Ei täällä nytkään pahemmin mitkään huonouksia ole ja ne vähätkin voi vain ohittaa olankohautuksella. Paniikkiratkaisuihin ei siis ole kertakaikkiaan mitään tarvetta.

Yksi parannusehdotuskin on: kun täällä usein hitsataan siitä, että aihe on ihan peruskauraa tai on muuten vain jo käsitelty monta kertaa, kirjoittakoon joku siitä sitten kattavan artikkelin. Niitähän ei ihan liikaa ole ja olisi jotain sisältöä varsinaiselle sivullekin. Eikös moderaattorien perimmäinen tarkoitus ole parantaa foorumin laatua, vink vink?
Stenvall

Se on kyllä totta, että haun käyttäminen on useimmiten tuskaa.

Tiukempi linja on tarpeen, jos halutaan pitää paikka siistinä. Ei ketään peeloa voisi vähempää kiinnostaa, jos saa määräaikaisen bannin. Uutta tunnusta vaan rekisteröimään. IP-osoitteen ja sähköpostin mukainen banniminen ei tietenkään poista mahdollisuutta uuteen rekisteröitymiseen, mutta hankaloittaa sitä. Mutta auttaako, jos häirikkö voi kerta toisensa jälkeen tulla tänne takaisin, vaikka uudella sähköpostillaan? Ei. Häiriköiden elämä pitäisi tehdä täällä niin tuskaiseksi, etteivät enää viitsisi palata. Mutta miten? Varsinaisia häiriköitä on toki aika vähän, peeloja senkin edestä. Todellinen ratkaisu olisi moderoinnin tiukentaminen tai foorumin maksullisuus. Rahan meno ei sinäänsä karkoittaisi peeloja, mutta harva viitsii tehdä tilisiirtoa=peeloilu poistuu lähes kokonaan. Raha voitaisiin ottaa rekisteröitymiseksi. Aiheuttaisi, että uusia jäseniä tulisi hyvin vähän, mutta keskustelu pysyisi laadukkaana. Entisiltä jäseniltä voitaisiin ottaa se myös, niin poistuisi siitäkin joukosta akanat. Rahan määrä voisi olla lähinnä nimellinen, sillä ei ole niin väliä, kunhan pysyisi melko matalalla. Toinen vaihtoehto, jo ehdotettu olisi, että jokainen käyttäjä joutuisi perustelemaan, miksi saisi kirjoittaa. Toimiva varmasti, tosin kuka ehtisi ne lukemaan? Johtoporrasta tarvittaisiin lisää siinäkin tapauksessa.
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Aasimar kirjoitti:Lisää moderaattoreita?
Yksi ratkaisu peeloiluun. Lisäksi kunnolliset modet voisivat hieman jelppiä näitä pentuja harrastuksen ja foorumikäyttäytymisen alkuun.
Aasimar kirjoitti:Uskoisin kumminkin sen verran nohevia ja hyviä moderaattori ehdokkaita löytyvän selailemasta näitä sivuja.
Ehdokkaita on varmasti enemmän kuin Goblineita kahdessa tuhannessa pisteessä - pätevyys on toinen juttu. Kysyt keneltä tahansa täysinpalvelleelta modelta asiasta, ja varmasti jokainen luettelee litanian moderaattorilta vaadittavia ominaisuuksia tms.
Aasimar kirjoitti:Toki nykyiset moderaattorit on mielestäni hommansa taitavia, mutta karu tosiasiahan on, että he ovat enemmän kuin vähän ylityöllistettyjä. Kumminkin sivustoon kirjautuneiden lukumäärä kasvaa, samoin uusien aiheiden määräkin jolloin juuri pitäisi yhden moderaattorin seurata niin montaa aihetta, joita ei edes välttämäti halua seurata, mutta katsoo kumminkin tarpeelliseksi koska on juuri moderaattori. Menee aikaa, menee hermot ja jossain kohin vaan lopettaa moderoimisen.
Juurikin näin. Muutaman tapauksen olen nähnyt, kuinka henkilöllä Moderaattori- statuksen takana on ilmeisesti ollut keskivertoa huonompi päivä tjsp., ja hieman polttanut hihojaan foorumilla/purkanut turhautumistaan johonkin onnettomaan eteensattuneeseen. tarkoitus ei ole dissata Sotun moderaattorikuntaa - hyvinhän he ovat työnsä hoitaneet.

Yhteenveto: Sotun tilaa saataisiin siis mahdollisesti helpotettua muutamalla lisämodella, sekä hieman kiristämällä jäähysilmukkaa. Käyttäjäkuntaa pitäisi kehottaa olemaan dissaamatta "pentuja", sekä käyttämään Ilmoita Ylläpidolle- nappia käyttäjämoderoinnin sijaan.

Suuria sanoja - kuten sanonta kuuluu: "You can talk the talk - but can you walk the walk?"
Stenvall

pamp-pu kirjoitti:
Aasimar kirjoitti:Lisää moderaattoreita?
Yksi ratkaisu peeloiluun. Lisäksi kunnolliset modet voisivat hieman jelppiä näitä pentuja harrastuksen ja foorumikäyttäytymisen alkuun.
Aasimar kirjoitti:Uskoisin kumminkin sen verran nohevia ja hyviä moderaattori ehdokkaita löytyvän selailemasta näitä sivuja.
Ehdokkaita on varmasti enemmän kuin Goblineita kahdessa tuhannessa pisteessä - pätevyys on toinen juttu. Kysyt keneltä tahansa täysinpalvelleelta modelta asiasta, ja varmasti jokainen luettelee litanian moderaattorilta vaadittavia ominaisuuksia tms.
Aasimar kirjoitti:Toki nykyiset moderaattorit on mielestäni hommansa taitavia, mutta karu tosiasiahan on, että he ovat enemmän kuin vähän ylityöllistettyjä. Kumminkin sivustoon kirjautuneiden lukumäärä kasvaa, samoin uusien aiheiden määräkin jolloin juuri pitäisi yhden moderaattorin seurata niin montaa aihetta, joita ei edes välttämäti halua seurata, mutta katsoo kumminkin tarpeelliseksi koska on juuri moderaattori. Menee aikaa, menee hermot ja jossain kohin vaan lopettaa moderoimisen.
Juurikin näin. Muutaman tapauksen olen nähnyt, kuinka henkilöllä Moderaattori- statuksen takana on ilmeisesti ollut keskivertoa huonompi päivä tjsp., ja hieman polttanut hihojaan foorumilla/purkanut turhautumistaan johonkin onnettomaan eteensattuneeseen. tarkoitus ei ole dissata Sotun moderaattorikuntaa - hyvinhän he ovat työnsä hoitaneet.

Yhteenveto: Sotun tilaa saataisiin siis mahdollisesti helpotettua muutamalla lisämodella, sekä hieman kiristämällä jäähysilmukkaa. Käyttäjäkuntaa pitäisi kehottaa olemaan dissaamatta "pentuja", sekä käyttämään Ilmoita Ylläpidolle- nappia käyttäjämoderoinnin sijaan.

Suuria sanoja - kuten sanonta kuuluu: "You can talk the talk - but can you walk the walk?"
Tulee mieleen, että onko moderaattoreita(ei koske LotR-modeja) tullut alkuaikojen haun jälkeen enempää?

Ehdokkaita löytyisi varmasti paljon. Päteviä hyvin vähän. Tarvittaisiin säännöllistä foorumin lukemista, kärsivällisyyttä, kunnon kirjoitusasua, uskottavuutta, tietoa peleistä, aikaa ja paljon muita asioita.

Sotun mode-sedät ovat hyvin työnsä tehneet ja tekevät edelleen. Mutta 10 moderaattoria joutuu pitämään huolta yli 400 käyttäjästä jokainen jos jaetaan tasan. Foorumin käyttäjäkunta on kasvanut tänäkin vuonna huimasti, joten eikös modejakin tarvittaisi lisää?
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

En minä ainakaan oo nähny erityisemmin peeloilua. Tottakai välillä tulee "millä maalaan mun space marinet?" topikkeja. Itse en ainakaan koe tätä suurena peeloiluna. Itseasiassa sotu en lähes peelovapaa sivusto verrattuna esim tilt.tv:en keskustelu alueeseen. Luulen että peeloista ei pääse eroon koskaan jos edes ikinä.

Turhien viestien postaamista voisi vähentää jonkinsortin teksti haku toiminnosta, jota ei voisi olla huomaamatta ennen viestin lähettämistä. Enpä tiedä auttaisko tämäkään.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Haluan sanoa vielä väliin sanasen maksullisuudesta. Se ei todellakaan korjaisi mitään ongelmaa - jos on maksanut oikeudesta postata, hyvin äkkiä voi alkaa haastaa palveluntarjoajaa (tässä tapauksessa Weekenderiä) oikeuteen kun moderaattori käyttää sirkkeliä. Tyyliin "olen maksanut tästä palvelusta, ja nyt en saa sitä käyttää". Eli unohdetaan se maksullisuus ainakin keskustelusta. Heti, kun raha tulee mukaan kuvaan, lainsäädäntökin muuttuu.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Juu. Ei tästä mitään maksullista palvelua kannata tehdä. Todennäköisesti joutuisi sotkemaan verottajan kanssa, sillä eikös Sotavasarasta tulisi yritys, joka sittemmin on verovelvollinen? hieman vaikeaksi homma menisi (puhumattakaan vuosittaisesta 4000+ tilisiirron järjestämisestä ja maksujen valvomisesta...).

Ja mitä moderaattoreihin tulee, niin onhan noita tullut muutama lisää, kuten kysymyspalsta-moderaattorit, Lotr-modet ja Day. Varmaankin aina voisi mahtua yksi lisää joukkoon, mutta kyllä se varmaan sitten löytyy, kun sellasta todellakin tarvitaan.

Mitä viestin lähetys-toimintoon tulee, niin voisihan scriptiä hieman muokata. Nythän tuonne on jo asennettu se aikaraja( ei saa laittaa uutta viestiä 30 sekuntia aikaisemmin edellisestä), niinpä siis en uskoisi jonkunlaisen sanamäärälaskurin ja/tai kielentarkistajan olevan kovin vaikea asentaa. Luulisin kyseisten toimintojen jo löytyvän jostain PHP kirjastoista valmiina. Esimerkkinähän voisi toimia vaikka "ei alle 50 merkkiä" ja "ei kirosanoja"-filtterit, jolloin käyttäjän pitäisi hieman muokata viestin sisältöä. Ainakin mutu-pohjalta tuntuisi aika helpolta ja yksinkertaiselta ratkaisulta. En tosin tiedä, joku PHP-guru kertokoon tarkemmin.

//ja siitä flash-animaatiosta. Sellanenhan on jo olemassa(Englanniksi). Joku joskus joko tällä tai Suomipelit.comin foorumilla linkittikin sen, mutta himputti, kun ei millään muista enää, että missä tuo oli ja kuka sen linkitti. harmi.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Ehkä täällä tarvittaisiin vain pääsykoe?

Jos haluat nähdä kuvia hienoista figuista, mitä teet?
1, Kysyn kuvia sotavasarasta
2, Selaan galleriaa tai googlaan

Tms. kysymyksiä.

Tai ehkä moderaattorit saisivat vain olla ilkeämpiä, tosin se ei välttämättä kaikila luonnistu...

Harjoitelkaa, mitä sanotte kun törmäätte seuraavanlaiseeseen aiheeseen :

hei mitä toi speis mairine tekee jos sill ä ampuuu osuuk se vain ton nuoli nopan suutnaa ps cradl of filt on siistii
zqmfgb
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”