"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

GW figu laukku vs. Battlehive vs. Armytransport

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Rectunator kirjoitti:Olen nyt lueskellut tätä topickki ja kysyn että mistä tuota Hive-laukkua saa? Sotataidosta? En ainakaan huomannut sitä aiemmin selvästi mainittavan missään.
Ensimmäisellä sivulla on parikin potentiaalista ostopaikkaa:
Nostradamus kirjoitti:Kannattaa myöskin tutustua Sotataidon myymään Battle hiveen.

Battle hive esittelyssä

[Battle hive Sotataidon verkkokaupassa
Archon Everhate from Musta Susi Ky kirjoitti:Perus Battle Hive:
Size: 30cm x 23.5cm x 26cm

Tuplakokoinen Battle Hive 2:
A mega Hive! Dimensions are 64 x 25 x 33 cm. The insert photo shows the Hive 2 in travel mode. It has wheels and a retractable handle for ease of manouver.

Perus Hiveä vielä löytyy, Kakkosia on taas tilattu lisää (toivottavasti tulee ennen joulua) kun Haation Make voitti viikonlopun turnauksessa viimeisen.

Sabol Designing laukut ovat myös hyviä, mutta Firma ei tietääkseni antanut myyntilupaa kuin 3 liikkeelle euroopassa, englannissa, ranskassa ja italiassa.

Molemmissa "salkuissa" on sma idea eli kun otat sen kantoon niin figut eivät kaadu kyljelleen, kuten esim. GW:n salkussa. Battle Hive on tehty kestämään enemmän kolhuja mm. metallivahvisteisila reunoilla ja kulmilla.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Kiitos. En tainnut nukkua kaupunginvaltuuston kokouksessa tarpeeksi kun en tuota huomannut, tai sitten olen vain sokea (puoliksi ainakin).

Sain tuosta Battle hivestä sellaisen kuvan että ne kuljetustilat olisivat jollain tavalla itse muokattavissa. Am I correct?
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
koni

Viesti Kirjoittaja koni »

MakeH kirjoitti:
koni kirjoitti:
MakeH kirjoitti:
Thelacan kirjoitti:Tuo Army Transport Platoon taisi olla se pienempi versio, siitä johtuu alhainen hinta. AT Case on taasen Battle Hiven 1:n kokoluokkaa, ja melkein maksaa tuplaten. Ero molempien laukkujen hyödyllisyydelle on erittäin pieni, mutta itse kyllä todellakin kallistuisin Hiven puolelle, mm. alhaisen hinnan takia.
siihen suuremopaan army transporttiin menee huomattavasti enemmän nappeja kuin pieneen battle hiveen. Suurempi hive sitten onkin käytännöllisyyden takia liian suuri.
no, järkihän sen jo sanoo kun battlehiveen mahtuu 4 1" levyä ja 2 2" levyä kun taas armytransport CASE:iin :p mahtuu 6 1" levyä ja 2 2.5" levyä (ellen väärin muista...)
mitäs järkesi taas siihen sanoo, että levyt ovat eri tuotteissa erilaisia kokoa myöten. Ei tuo mainitsemasi paksuus vielä kerro kaikkea siitä miten ja kuinka paljon ukkoja saa kehiin. Suuremmassa hivessä on levyjen kaikissa reunoissa yli tuuma turhaa jota ei ilman veistä/saksia saa hyötykäyttöön.
no totta, mutta kun käy kattomassa noiden valmistajien sivuilla niitä levyjä, niin näin silmämääräisesti ne on aika saman kokoisia, sitäpaitsi eikö dolmot sanonut, että siihen armytransport keissiin mahtuu n.240 figua (ei kyllä sanonut mitä figuja, oletan hammereita)
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Rectunator kirjoitti:Sain tuosta Battle hivestä sellaisen kuvan että ne kuljetustilat olisivat jollain tavalla itse muokattavissa. Am I correct?
You are correct. Molemmissa laukuissa on tämmöiset foamit mistä voi nyppiä semmoisia paloja irti jotta pystyt muokkamaan ne juuri sellaisiksi kuten haluat, siitä johtuu niiden suosio. Tosin niitä ei hyvin saa enää takaisin, että saisit muokattua yhtä levyä monelle eri joukolle (tietysti se onnistuu mutta ei niin hyvin).
- Kynä-ääliö
Turretti

Viesti Kirjoittaja Turretti »

Rectunator kirjoitti:Sain tuosta Battle hivestä sellaisen kuvan että ne kuljetustilat olisivat jollain tavalla itse muokattavissa. Am I correct?
Juu, ne kerrokset koostuvat sellaisista pienistä neliöistä, joita voi oman tarpeen mukaan repiä irti.
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
pokka

Viesti Kirjoittaja pokka »

Itse tilasin tuossa maanantaina oman battle hiveni. Saas nyt nähdä millainen se on, odotukset on kyllä suuret.
clutch

Viesti Kirjoittaja clutch »

Nyt on tiukka paikka, eli kumpi noista laukuista kannattaa hankkia? Army transport vai se suurempi Battle hive. Armeeijana on sellanen 170 figun örkki horde ja giantti, sukat, lobba, ja gobbo kärryjä 2, sekä yksi boar kärry löytyy. Kysyisin myös, että voiko tossa army transportissa muokata noita koloja samanlailla kun Hivessä?
Archon Everhate
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Archon Everhate »

clutch kirjoitti:Kysyisin myös, että voiko tossa army transportissa muokata noita koloja samanlailla kun Hivessä?
Kyllä pystyy.
What do you mean "Only the figures may charge." and why are you taking away my axe?
Thelacan
Viesti:

clutch kirjoitti:Kysyisin myös, että voiko tossa army transportissa muokata noita koloja samanlailla kun Hivessä?
Kyllä, molempien laukun suosio perustuu noihin muokattaviin foameihin. Oman mielipiteeni mukaan Battlehive II:n olisi parempi jo kokonsa vuoksi, samaa hintaluokkaa se muuten on tuon Army Transportin kanssa. Tietty voisimme vääntää kättä tästä mielipide-asiasta vaikka kuinka kauan mutta se ei hyödytä ketään. Eli voisi kerrata nämä speksit noille laukuille:

Army Transport:

- Imee suht'koht' paljon figuja kokoonsa nähden
- kätevämpi kuljetuksessa/kannossa
- paljon erilaisia taskuja vaikka mille (esim. nopille, armeijalistoille jne..)

BattleHive II:

- Imee erittäin paljon figuja
- iso ja jykevä (ei kovin hyvä kannossa)
- jämäkkä ulkokuori joka suojelee figuja
- renkaat ja vetokahva jos laiskottaa
- isot foamit joissa on paksut reunat

Noin alkuun nämä jotka mielestäni painavat vaa'assa. Tietty minun viestiäni saa ja pitää korjata jos siltä tuntuu.

Edit: En olekkaan tajunnut katsastaa Army Transporttien eri variaatioita. Mutta kumminkin, Hive II:ssa olevat foamit ovat pinta-alaltaan laajempia kuin AT:n.
Viimeksi muokannut Thelacan, Su 19.12.2004 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kynä-ääliö
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Huomatkaa, että kumpaakin keissiä on kahta kokoa. Pienempää Hiveä kannattanee ilmeisesti verrata Army transport Platoon:iin, Battle Hive II:sta AT Battallioniin.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Teral

Viesti Kirjoittaja Teral »

http://uk.games-workshop.com/storefront ... nav=300810

GW:n online storessa näyttäisi olevan tuollainen rajoitettu erä erikoisfigulaukkuja.

Kyllä tuollainen kuva salkussa näkyvillä kehtaa kävellä kaupungilla :D
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

Laruman kirjoitti:http://uk.games-workshop.com/storefront ... nav=300810

GW:n online storessa näyttäisi olevan tuollainen rajoitettu erä erikoisfigulaukkuja.
Ovat kyllä niin hemmetin kalliita että kannattavampaa on ostaa battle hive tai army transport. Ja kyllähän tuollaisen merkin voi melkeimpä itsekin siihen hiven kylkeen taiteilla jos välttämättä haluaa. ;)
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Thelacan kirjoitti:
You are correct. Molemmissa laukuissa on tämmöiset foamit mistä voi nyppiä semmoisia paloja irti jotta pystyt muokkamaan ne juuri sellaisiksi kuten haluat, siitä johtuu niiden suosio. Tosin niitä ei hyvin saa enää takaisin, että saisit muokattua yhtä levyä monelle eri joukolle (tietysti se onnistuu mutta ei niin hyvin).
Tähän vielä lisäkymysys: Kunka kovasti niitä neliöitä pitää nyppiä? Siis pitääkö niitä ihan repiä niin, että se pahvi paistaa, vai niin, että siihen pohjalle jää jotain jäänteitä?

-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
dark-killer

Viesti Kirjoittaja dark-killer »

jos haluat helppo käyttöissen laukun niin suosittelen tuota 2 sivulla esittelemääni...(kukaan varmaa ees kattonu)
"Whitout pain there can be pleasure, whitout evil there can be no good."
Thelacan
Viesti:

Abu kirjoitti: Tähän vielä lisäkymysys: Kunka kovasti niitä neliöitä pitää nyppiä? Siis pitääkö niitä ihan repiä niin, että se pahvi paistaa, vai niin, että siihen pohjalle jää jotain jäänteitä?

-A
Ne foamikuutiot ei ole siinä pohjassa kiinni vaan pienoisesti toisissaan kiinni. Ja se pohja on tietysti vähän kovempi kuin ympärillä oleva foami, että suosittelen jos ne foamikuutiot sopivat niin laitat sen siihen kolon alustaksi.
- Kynä-ääliö
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Thelacan kirjoitti:
Abu kirjoitti: Tähän vielä lisäkymysys: Kunka kovasti niitä neliöitä pitää nyppiä? Siis pitääkö niitä ihan repiä niin, että se pahvi paistaa, vai niin, että siihen pohjalle jää jotain jäänteitä?

-A
Ne foamikuutiot ei ole siinä pohjassa kiinni vaan pienoisesti toisissaan kiinni. Ja se pohja on tietysti vähän kovempi kuin ympärillä oleva foami, että suosittelen jos ne foamikuutiot sopivat niin laitat sen siihen kolon alustaksi.
nyt tähän uutena tietona, että ainakin minä olen huomannut, että hivessä ne kuutiot ovat ikäväkyllä aika usein pohjassakin kiinni. En tiedä onko tämä tekijöiden tarkoitus, mutta näin on päässyt tapahtumaan. Liima on myöskin harmittavan hyvää, eli pohjaan saa revittyä reijän irrottamalla tavalliseen tapaan paloja. Minulla on nyt jo mennyt hermo tämän takia oman hiveni kanssa, jokainen pala pitää irrottaa tuplasti varovaisemmin kuin armytransportissa eikä tästä ole käyttäjälle apua, päinvastoin.

Marko
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

MakeH kirjoitti: nyt tähän uutena tietona, että ainakin minä olen huomannut, että hivessä ne kuutiot ovat ikäväkyllä aika usein pohjassakin kiinni. En tiedä onko tämä tekijöiden tarkoitus, mutta näin on päässyt tapahtumaan. Liima on myöskin harmittavan hyvää, eli pohjaan saa revittyä reijän irrottamalla tavalliseen tapaan paloja. Minulla on nyt jo mennyt hermo tämän takia oman hiveni kanssa, jokainen pala pitää irrottaa tuplasti varovaisemmin kuin armytransportissa eikä tästä ole käyttäjälle apua, päinvastoin.

Marko
Jep, tätä itsekin ajoin takaa. Noh, ei kannata itkeä maahan kaatunutta maitoa, vaikka pahvi loistaa jo paikoitellen figupaikoista.
Kyllähän siinä figuja silti kuljettaa ennenkuin selkäänsä ottaa. Ja tuota nimenomaista ominaisuutta lukuunottamatta olen erittäin tyytyväinen pikkuHiveeni. Ulkonäkökin on todella siisti vanhaan GW -salkkuun verrattuna.

-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Huoh... Miten jollakin on varaa yli 50€ maksavaan figusalkkuun...? :D
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

JMM kirjoitti:Huoh... Miten jollakin on varaa yli 50€ maksavaan figusalkkuun...? :D
Miten jollakin on ylipäätänsä varaa koko harrastukseen? 50€ on loppujen lopuksi hyvin pieni summa kun puhutaan tästä harrastuksesta.

-E
"I don't know what I want, but I know how to get it."
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Kovaa vertailua on ollut noiden kahden "paremman laukun" välillä, Ogrearmeijaa ajatellen. Kumpi olisi parempi Ogreja varten - AT Platoon vai Hive? AT:ssa olisi tietysti julmetusti niitä sivutaskuja kirjoille jms....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”