"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Stand&shoot

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Badranger

Stand&shoot

Viesti Kirjoittaja Badranger »

Tämä on kyllä aika epätodennäköinen tilanne jos sattuu tapahtumaan, mutta mitä jos:

Waywacherit (näkee metsässä 4" ja omaa M5) chargee skinkkeihin jotka on 4"metsää ja 2"ruohoa eli 6" päässä.

Voiko tässä tilanteessa stand&shoottia jos skinkit ei näe waywachereita 6" etäisyydeltä ja kun ne näkee sitten 4" etäisyydeltä niin ampuminen on jo liian myöhässä, koska stand&shoottia saa vain jos chargeaja on enemmän kuin base movementtinsa (nyt 5) päässä.

1)Saako skinkit stand&shoottia tässä tilanteessa? Ja perustelut mukaan, kiitos.

Toinen juttu (tääkin kaukaa haettu):

Mitä jos 3 terradonia on lasitalon takana (kiinni reunassa). Lasitalon edessä (kiinni talon reunassa) on waywachereita. Lasitalo on 11" leveä.

Terradonit chargee waywachereihin, mutta pysyy katon pinnassa lentäessään talon yli.

Nythän waywacherit jotka pystyisivät stand&shoottimaan ei osu terradoneihin kulman takia.

2)Onnistuuko stand&shoot?

3)ja jos onnistuu niin tuleeko terradoneille hard cover?

Sit kun terradonit pääsee waywacherien kimppuun niin niillä ei ole tilaa laskeutua muualle kuin katolle.

4)Voiko terradonit laskeutua katolle?

Pientä pähkinää teille purtavaksi. Itse en tiedä vastauksia, siksi kysyn teiltä.
Avatarini on vihainen minulle. Pöllin sen housut ja tiputin happoa niiden päälle.

-Pikkuveli teki näin minulle kerran kauan sitten
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Ykköstilanteessa soveltaisin sääntöä Stand&Shoot kantaman ulkopuolella oleviin rynnköijiin, eli Stand&Shoot tapahtuu maksimikantamalta, eli tässä tapauksessa heti, kun Watcherit tulevat näkyville. Sinänsähän tällä ei ole merkitystä, koska kun Watcherit rynnäköivät metsästä, ainut mahdollinen reaktio on Hold.

Toiseen tilanteeseen soveltaisin tuota lasitaloa (jokin kasvihuoneen tapainen hökötys?) läpinäkyvänä impassable terrainina, kuten järveä. Eli rynnäköimään ei pysty, jos figut joutuisivat jäämään liikkeen lopuksi maastoon. Näinollen ei tulisi chargea, eikä Stand&Shoottia.
rampale

Viesti Kirjoittaja rampale »

Saako stand & shootin muuten tehdä, mikäli hyökkääjä chargaa losin ulkopuolelta. Eli esim. jousimiesyksikön selkään hyökätään.
Spears shall be shaken, shields shall be splintered. It is a sword-day; a red day, ere the sun rises.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

rampale kirjoitti:Saako stand & shootin muuten tehdä, mikäli hyökkääjä chargaa losin ulkopuolelta. Eli esim. jousimiesyksikön selkään hyökätään.
Saako LoSin ulkopuolelle ampua muutenkaan? Ei Stand&Shoot anna yksikölle 360 asteen LoSia, eli ainoastaan edestä tuleviin voi tehdä Stand&Shootin.
Badranger

Kiitos Runefangille tämän hetkisistä tiedoista, mutta lisää kaivataan.

Mitä jos terradonien ei tarviikkaan laskeutua kasvihuoneen katolle, vaan jos waywacherit ei olekaan kasvihuoneessa kiinni. Silloinhan niillä on tilaa laskeutua. Miten homma silloin menee?
Avatarini on vihainen minulle. Pöllin sen housut ja tiputin happoa niiden päälle.

SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Jos Terrojen liikkumismatka riittää niin saa hyökätä.

Mutta skinkithän ovat skirmisher, eli niillä on 360' los.
Badranger

SirKaarlo taisit sekoittaa 1 ja 2 kohdat keskenään..

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”