"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Raamatusta pöllittyjä nimiä charactereille...

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Kharon kirjoitti:
Sieni2 kirjoitti:Mephisto on kyllä mielestäni jostain vanhasta näytelmästä, nimi suoraan tuollaisena.
Näytelmästä tuli mieleen italialainen runoilija Dante 1300-luvulta. Dantehan on myös Blood Angelien pomo.
Siksihän minä nimesinkin Blood Angelieni naiskomentajan Beatriceksi. Mefistofeles taas on Faustissa piru itse.

Muutenkin lainaan omien charactereideni nimiä Raamatusta, historiasta ja mytologiasta (DE: Delila, Astarte, Batseba...; BA: Beatrice, Samson - ai niin, ja Charlie Chaplain; Empire: Carl Gustav, Silvia...). niinhän GW:kin on tehnyt kautta aikojen.

Lion'El Johnson (1. laitoksessa se oli vielä Leen Elgonsen) muistuttaa nimenä aika paljon englantilaisrunoilija Lionel Jonsonin nimeä, ja tämä tyyppi kirjoitti runon Dark Angel...

Abaddon esiintyy myös Bulgakovin teoksessa Mestari ja Margareeta (olisin kirjoittanut tähän sen tunnetumman nimen, mutta tyhmä kone sensuroi sen...), ja siinä se on myös yksi Paholaisen kätyreistä.

Tätä juttua voisi jatkaa loputtomiin. GW:llä on sentään takanaan kahdenkymmenen vuoden historia nimien lainailusta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Koko Dark Angels kaartisto:
Azrael, Ezekiel (joka suomeksi on Hesekiel, josta puhuttiin jo...), Asmodai, Bethor, ym. Ne ovat kaikki peräisin Raamatusta...

Itse olen ottanut muille charactereille armeijassani nimiä Raamatusta.
Ishmael on yksi v.kessuista.
Sitten löytyy myös Caleb (Apothecary), Esau (kessu), ym.
Myöskin tactical squadit ovat saanneet nimiä Raamatusta.

3rd Company 1st Tactical squad Genesis
-||- 2nd Tactical squad Exodus
-||- 3rd Tactical squad Leviticus
Nämä ovat Mooseksen kolme ensimmäistä kirjaa...

Lisää löytyy kyllä GW arkistoista... :roll:
Srieek

Viesti Kirjoittaja Srieek »

Naukunaama kirjoitti:se vampirecounttien yhen characterin nimi, Heinrich Himmler on otettu jonkun natsisaksan upseerin nimestä. kyseisen upseerin nimi taisi olla Heinrich Kemmler. (sukunimet saattoi olla toisinpäin en nyt muista.)
Heinrich Himmler oli SS:n komentaja ja Hitlerin oikean käden mies eli salaisen poliisin pomo.
Stuntie cooked with warp-lightning...very delicious.
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

azuuh kirjoitti:en tiiä liittyykö niin paljon asiaan mutta oon huomannu riparin jälkee et raamattuhan on aika mielenkiintonen kirja ja sitä jaksaa lukee jos jaksaa panostaa siihen ja siitä saa hyviä fiiliksiä ja inspiksiä alkaa konverttaamaan ja ylipäätään väsäämään minejä. :)
Samaa mieltä. Kaverin kaa naurettii että aletaan tekemään Jeesus-figuja/peliä. Jeesus on ylin hero ja opetuslapset on warrioreja... hieman mordheimin tapasta :D Hassua...
Nauku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nauku »

Von Mortis kirjoitti:
Naukunaama kirjoitti:se vampirecounttien yhen characterin nimi, Heinrich Himmler on otettu jonkun natsisaksan upseerin nimestä. kyseisen upseerin nimi taisi olla Heinrich Kemmler. (sukunimet saattoi olla toisinpäin en nyt muista.)
Heinrich Himmler oli SS:n komentaja ja Hitlerin oikean käden mies eli salaisen poliisin pomo.
juuri näin.
The same line three times. The same line three times. The same line three times.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Samsson kirjoitti:
3rd Company 1st Tactical squad Genesis
-||- 2nd Tactical squad Exodus
-||- 3rd Tactical squad Leviticus
Nämä ovat Mooseksen kolme ensimmäistä kirjaa...
Elikkä tuttavallisemmin: Synty, Lähtö ja Leeviläisiä koskeva.

*virnistys*
Eerie

Viesti Kirjoittaja Eerie »

Abaddon löytyy kristillisestä demonilogiasta ja on hlvtin armeijan ylikomentaja, suoraan hlvtin ruhtinaiden alamainen

löytyyks raamatusta tollasta???? mistä????
minä olen swamphead
Thor

Viesti Kirjoittaja Thor »

Kirjassa "Kadotettu paratiisi" on noita helvetin characterita ja se kertoo kuinka Lucifer nousi Jamalaa vastaan ja hänet karkoitettiin taivaasta.

Danten "Jumalaisessa näytelmässä" on myös asiaa helvetistä,kiirastulesta ja taivaasta.

En ole silti "uskovainen" vaikka olen noita lukenut.

Okei poistetaan "herjaukset"
Viimeksi muokannut Thor, Pe 08.11.2002 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

L P kirjoitti:löytyyks raamatusta tollasta???? mistä????
Kyseistä seikkaa ei löydy nykyraamatusta, mutta 1500-luvulta tai vanhempia latinankielisiä Raamattuja voi yrittää metsästää, niissä Abaddon esiintyy. Helpommalla selviää, jos etsii keskiajan skolastikkojen teoksia, esim. Tuomas Akvinolaisen, niissä on laajoja tutkimuksia henkimaailmasta.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Augustus

Viesti Kirjoittaja Augustus »

Etkö sinä Thor nyt syyllisty ehkä hieman kärjistettyyn yleistämiseen? Otathan kuitenkin huomioon, että tämä on julkinen foorumi, ja joku saattaa ehkä loukkaantua moisesta.

Mainittakoon ihan vain muodon vuoksi, että itse en ole mitenkään harras ihminen, mutta silti toisten elämänkatsomusta herjaavat kommentit voisi pitää omana tietonaan.
manmangler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manmangler »

Murhe kirjoitti: Elikkä tuttavallisemmin: Synty, Lähtö ja Leeviläisiä koskeva.

*virnistys*
Numeri Numeri Numeri
Ei ku Numeri :P
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
NiTessine

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Jep, Mephisto, tai Mephistopheles, oli paholainen Johann Wolfgang von Goethen näytelmässä "Tohtori Faustus", mikä on yksi kaikkien aikojen kloonatuimmista juonista (niin että hävetkää kun ette suoralta kädeltä muistaneet :D). Oopperoitakin siitä on ainakin neljä kappaletta. Kirjoja pari kolme, ja leffoja vielä lisää.

Juonihan menee niin, että vanha ja ikääntynyt tohtori (Faust) myy sielunsa paholaiselle (Mephisto), saadakseen nuoruutensa takaisin. Ja sitten Faust rakastuu tyttöön. Ja siitä eteenpäin homma on pelkkää alamäkeä, kun Faust tappaa tämän veljen, tyttö tulee hulluksi ja tappaa lapsensa, etc. Ja lopussa kaikki kuolevat.
Games are very educational. Scrabble teaches vocabulary, Monopoly teaches cash-flow management, and D&D teaches to loot the bodies.
-Steve Jackson
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Ikävä tunnustaa, mutta tunnen keskiajan historiaa ja skolastiikkaa, koska opiskelen sitä, mutta 1700-1800 luvun tuotannosta en tiedä paljoakaan. Menphisto on siis skolastikkojen kirjoituksista minulle tuttu.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

On paikallaan katsoa ovatko nimet pöllitty alkuperäisistä teksteistä, eli lähi-idän nimistöstä, vai kääännöksistä. Käännöksissähän alkuperäiset nimet on muutettu käännöskielen alueella esiintyvien nimien mukaisiksi, joten NÄISTÄ lainattuja nimiä ei voi kutsua raamatusta pöllityiksi... Sofismiahan tämä on, mutta tarkasti ottaen asia on näin.

Hauska ajatella että jos olisi taivas, ja sitten joku suomen rovasti sinne saapuu. Kauhukseen hän saa huomata ettei tiedä kenenkään pyhän oikeaa nimeä, ei edes opetuslasten. Täytyy myöntää, en edes minä tiedä pietari kalastajan oikeaa, siis alkuperäistä nimeä... Ja tuskin kukaan muukaan täällä tietää.
Lord Azog

Viesti Kirjoittaja Lord Azog »

Täsä ois se Hesekiel 25:17 in english (ei varma, mut hyvä kait)

Ezekiel 25:17
"The path of the righteous man is edged both sides with the evil and selfish mans tyranny. Blessed is he who shepherds the weak in the valley of darkness because he is truly the guard of his brother and the finder of the lost children. And I will strike down with great vengenace and furios anger those who try to poison and destroy my brother. And you will know that my name is Lord when I lay my revenge upon you."

Oli vähän OT.
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
Eerie

Kirjassa "Kadotettu paratiisi" on noita hlvtin characterita ja se kertoo kuinka Lucifer nousi Jamalaa vastaan ja hänet karkoitettiin taivaasta.
mistä ton kirjan saa?
minä olen swamphead
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

L P kirjoitti:
Kirjassa "Kadotettu paratiisi" on noita hlvtin characterita ja se kertoo kuinka Lucifer nousi Jamalaa vastaan ja hänet karkoitettiin taivaasta.
mistä ton kirjan saa?
Kokeile kirjastoa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
NiTessine

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

The Captain kirjoitti:
L P kirjoitti:
mistä ton kirjan saa?
Kokeile kirjastoa.
Tai tätä linkkiä. http://www.blackmask.com/olbooks/paradisedex.htm
Teos on tosin alkukielellä, eli englanniksi.
Games are very educational. Scrabble teaches vocabulary, Monopoly teaches cash-flow management, and D&D teaches to loot the bodies.
-Steve Jackson
Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

Ja Horushan on muinaisten Egyptiläisten taivaan/avaruuden jumala
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
Eerie

kiitoksi
minä olen swamphead
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”