Helsingin Fantasiapelien kokeilupelit
Helsingin Fantasiapelien kokeilupelit
PK-seudulla asuville yksi kysymys:
Ajattelin aloittaa 40k:n pelaamisen,mutta haluaisin jonkinlaista pelikokemusta ennen oman armeijan hankkimista. Mietin että pystyykö Helsingin Fantasiapelit-liikkeessä pelata demopeliä ilman ajanvarausta tai jonkinlaista erityistä demopelipäivää + ilman omaa armeijaa?
Entä Games Workshopin oma liike Hesassa(tarkoitan siis tässäkin tuota demopelimahdollisuutta)?
Toivottavasti joku tajusi kysymyksen, ja pahoittelen jos tämä on väärässä foorumissa tai rikkoo jotenkin muuten Sotun sääntöjä,haluaisin vain nämä asiat tietooni koska luultavasti pääsen Fantasiapeleihin käymään seuraavan kerran kun menen broidini luokse käymään Espooseen.
Kiitokset vastaajille.
Ajattelin aloittaa 40k:n pelaamisen,mutta haluaisin jonkinlaista pelikokemusta ennen oman armeijan hankkimista. Mietin että pystyykö Helsingin Fantasiapelit-liikkeessä pelata demopeliä ilman ajanvarausta tai jonkinlaista erityistä demopelipäivää + ilman omaa armeijaa?
Entä Games Workshopin oma liike Hesassa(tarkoitan siis tässäkin tuota demopelimahdollisuutta)?
Toivottavasti joku tajusi kysymyksen, ja pahoittelen jos tämä on väärässä foorumissa tai rikkoo jotenkin muuten Sotun sääntöjä,haluaisin vain nämä asiat tietooni koska luultavasti pääsen Fantasiapeleihin käymään seuraavan kerran kun menen broidini luokse käymään Espooseen.
Kiitokset vastaajille.
Haluaisi ostaa HALVAN 40k-pahisarmeijan(örkit,kaaos,Necron). 30 € kk-palkalla ei oikein mässäillä... 
PS. Miten paljon näihin tarvitsee sääntötuntemusta,eli tarvitsenko Codexeja,sääntökirjoja yms ennen demopeliä?
Kun noitakaan ei huvittaisi hankkia ennen pelikokemusta(signuni loppuosassa syy elikkä hyvin tiukka budjetti).Pahoittelen myös tätä rahan-vähyys-valitusta,mutta 14-vuotiaan budjetti ei ihan kaikkeen yllä...
Kun noitakaan ei huvittaisi hankkia ennen pelikokemusta(signuni loppuosassa syy elikkä hyvin tiukka budjetti).Pahoittelen myös tätä rahan-vähyys-valitusta,mutta 14-vuotiaan budjetti ei ihan kaikkeen yllä...
Haluaisi ostaa HALVAN 40k-pahisarmeijan(örkit,kaaos,Necron). 30 € kk-palkalla ei oikein mässäillä... 
Ainakin GW:n liikkeessä ei tarvitse yleensäottaen edes kysyä demopelin perään - sitä tullaan kyllä tuputtamaan ilman kysymistäkin. Demopeliin et luonnollisesti mitään kokemusta tai tietoa tarvitse - sehän siinä ylipäätään on pointtina.
Toisaalta jos rahan vähyys on ongelma niin suosittelen harkitsemaan jopa sen pelkän demopelin kokeilua - tämä on harrastus joka tapaa imeä rahaa muutenkin enemmän kuin laki sallii. Ja porttiteoria toimii ainakin figuilun puolella pelottavankin tehokkaasti.
Toisaalta jos rahan vähyys on ongelma niin suosittelen harkitsemaan jopa sen pelkän demopelin kokeilua - tämä on harrastus joka tapaa imeä rahaa muutenkin enemmän kuin laki sallii. Ja porttiteoria toimii ainakin figuilun puolella pelottavankin tehokkaasti.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
I mean - where it's going to end?
Hmm, mietimpähän vain, kun tämä MKH90 taisi kysyä että voisiko pelata demopelin, mutta eihänhän itse sitä demopeliä pääse pelaamaan, vaan myyjät pelaavat sen (siis ainakin itse olen aina saanut tämän käsityksen, korjatkaa aivan vapaasti, ja vaadinkin sitä!)?
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
Siis demopelit ainakin GWssä pelataan myyjää vastaan, jolloin siis ne säännöt oppii pääpiirteittäin.CrackHack kirjoitti:Hmm, mietimpähän vain, kun tämä MKH90 taisi kysyä että voisiko pelata demopelin, mutta eihänhän itse sitä demopeliä pääse pelaamaan, vaan myyjät pelaavat sen (siis ainakin itse olen aina saanut tämän käsityksen, korjatkaa aivan vapaasti, ja vaadinkin sitä!)?
Lalalaa
-
flinkkuman
Itse sanoisin että 40K sääntökirja on "pakko" hommata ilman sitä ei ole pelaamista ja kannattaa olla oma kirja eikä aina joudu luottamaan siihen että vastustajallasi on kirja repussa sillä tämä toinen saattaa ajatella samoin. Ja ei se rahabudjetti nyt niin pieni meillä ole (tai ainakaan täällä Vihdissä) teet jotain pikku jobeja vaan siinä koulun rinnalla kyllä sitä ehtii...
No voi elämä! Sen hetken haluaisin nähdä kun itse opetat alottelevalle 40k:ta tasan juuri sen oikein säännöin? Okei, ehkä jollekki joka haluu oppia oikeen kunnolla ja aikaa on 8+ tuntia, sitten. Mitään järkeä demota peliä jollekkin täysillä säännöillä.Nazreg Moonsinger kirjoitti:Oppii ja oppii... ...ei olisi ensimmäinen kerta kuin sääntökirja sanoisi muuta kuin myyjä...
Tosin sitä en kiellä etteikö ne välillä löpisisi omiaan
Jos menet Espooseen niin ulappa torilla on kauppa nimeltään pelimesta. Siellä myös mahdollisuus demo pelaamiseen. Tosin liike aika pieni ja aina ei välttämättä myyjällä aikaa demota ellet esim soita ja sovi. Mutta saa sitä pelaajia rohkeasti myös repiä hihasta jos käyt ko, paikassa.
Oli miten oli,mutta näin on!
Itse pelasin demopelin noin 4-5 vuotta sitten Lohikäärmen luolassa. Peli oli hauska ja esittelijä oli hyvin mukana ja ymmärsi olla kertomatta jokaita pilkun-nussinta sääntöä.
Et tarvitse minkäänlaista tietämysta pelistä ennen demopeliä!
Et tarvitse minkäänlaista tietämysta pelistä ennen demopeliä!
"Now is the Time. This is the Place. Dr Pepper, This is the Taste."
Jep... ...Mutta voisivat ne hand gunnerit edes olla move or fire tai beastherdit omata sen reilun M5 tai ehkä ei kuitenkaan kannata pitää leadbelchereitä liikkuvan organ gunin säännöillä. Voi aloittelijalle olla pieni pettymys kun 3 semmosta ei tuhoakaan vihun armeijaa yksin.Weekender kirjoitti:No voi elämä! Sen hetken haluaisin nähdä kun itse opetat alottelevalle 40k:ta tasan juuri sen oikein säännöin? Okei, ehkä jollekki joka haluu oppia oikeen kunnolla ja aikaa on 8+ tuntia, sitten. Mitään järkeä demota peliä jollekkin täysillä säännöillä.Nazreg Moonsinger kirjoitti:Oppii ja oppii... ...ei olisi ensimmäinen kerta kuin sääntökirja sanoisi muuta kuin myyjä...
Tosin sitä en kiellä etteikö ne välillä löpisisi omiaanEvt. kun ei ole omakohtaista kokemusta.
Edit// pointti on se että ei tarvitse täysiä sääntöjä, eihän siellä olekaan. Vain pienet näyte skenut, mutta voisivat ainakin ne pienet fibat jotka voivat vaikuttaa hyvin paljon sen ville 10v:n ostoksiin ja myöhemmin johtavat pettymiseen.
- dead flesh penalty
Selitetäänpä tuosta demotuksesta. (koen olevani hyvä selittämään koska olen taannoin ollut fantsuissa tetissä, eli siis demottamassa)
-Sinun ei tarvitse osata yhtään mitään sääntöjä. demottava persoona on siellä sitä varten.
-Sinulla ei tarvitse olla mitään kirjoja mukana. Eikä omia ukkoja varsinkaan. Kaikki löytyy paikan päältä.
-Eikä aikoja tarvinnut varata ainakaan kun siellä itse olin.
-Demopelien säännöt ovat rankasti karsitut, jopa ehkä vähän ristiriidassa kirjan kanssa. Tämä siksi että sääntöjä ei voida opettaa kokonaisuudessaan 30-45 minuutissa, joka on demopelin optimikesto.
-Ja voi herran jestas, kyllä siellä itse saa pelata. Jos sinulla on kaveri joka on myös innostunut pelistä, ota hänet mukaan. On täysin mahdollista pelata häntä vastaan samalla kun demottaja neuvoo vierestä sääntöjä. Eli välttämättä ei tarvitse pelata edes myyjää vastaan. Demotin näin fantsuissa jonkun kerran ja hyvin toimi. Peli oli nopea ja hauska molemmille.
-jos demottaja keksii välillä omia sääntöjään, ne ovat lähinnä pelin nopeuttamisen vuoksi.
Näin olivat asiat Fantasiapeleissä ainakin joku aika sitten. Ellei ole tapahtunut järkyttäviä rakennemuutoksia, niin luulis olevan vieläkin.
-Sinun ei tarvitse osata yhtään mitään sääntöjä. demottava persoona on siellä sitä varten.
-Sinulla ei tarvitse olla mitään kirjoja mukana. Eikä omia ukkoja varsinkaan. Kaikki löytyy paikan päältä.
-Eikä aikoja tarvinnut varata ainakaan kun siellä itse olin.
-Demopelien säännöt ovat rankasti karsitut, jopa ehkä vähän ristiriidassa kirjan kanssa. Tämä siksi että sääntöjä ei voida opettaa kokonaisuudessaan 30-45 minuutissa, joka on demopelin optimikesto.
-Ja voi herran jestas, kyllä siellä itse saa pelata. Jos sinulla on kaveri joka on myös innostunut pelistä, ota hänet mukaan. On täysin mahdollista pelata häntä vastaan samalla kun demottaja neuvoo vierestä sääntöjä. Eli välttämättä ei tarvitse pelata edes myyjää vastaan. Demotin näin fantsuissa jonkun kerran ja hyvin toimi. Peli oli nopea ja hauska molemmille.
-jos demottaja keksii välillä omia sääntöjään, ne ovat lähinnä pelin nopeuttamisen vuoksi.
Näin olivat asiat Fantasiapeleissä ainakin joku aika sitten. Ellei ole tapahtunut järkyttäviä rakennemuutoksia, niin luulis olevan vieläkin.
Olinpa toissasyksynä Fantsussa työharjoittelussa testipelejä pelauttamassa muun nakituksen ohella joten minä ainakin tiedän mistä puhun.
Demopelin optimikesto on 10-20 minuuttia. Ei siinä extempore-pelikokeilussa jaksa/ehdi tapella sääntöjen kanssa. Sujuvaa fiilistelyä, vähän pelimekaniikkaa. Muuten meni oikein, näin Fantsussa ja todennäköisesti GW:lläkin.dead flesh penalty kirjoitti:-Demopelien säännöt ovat rankasti karsitut, jopa ehkä vähän ristiriidassa kirjan kanssa. Tämä siksi että sääntöjä ei voida opettaa kokonaisuudessaan 30-45 minuutissa, joka on demopelin optimikesto.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.