Kysyttävää wood elveseistä......
-
Spore miina
GW on juuri tällä hetkellä työstämässä sitä. Ilmestyy kesän lopulla.Spore miina kirjoitti:Eiks joku vois tehä sen armybookin?
Jaahas, että tällaista peliä. oivon hartaasti, etteivät keksi vielä julkaista kaaoskääpiä jouluksi, jolloin ne puskatontut taas siirtyvät seuraavaan kesään...Avarielle kirjoitti:GW siirsi sen marraskuuhun.
Viimeksi muokannut Ropetus, Ti 25.01.2005 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Sword of teclis
Noh, ihmiset varmaan lähinnä vierastavat armeijakirjatonta olotilaa. Todennäköisesti kirja muuttaa taas aika monia systeemejä, joten kukaan ei viitsi hommata modeleita siinä pelossa, että seuraavassa edikassa ei enään olekaan dryadeita, spearelffejä tai whatnottia.
Wood elffeistä saa erilaisia armeijoita ihan kohtuullisesti, tuo longbow-magia on vaan sellanen wanha kansanviisaus. Melee-woodieilla olen itse kohtuullisesti pärjäillyt. Velhoina pelaan yleensä 3+2+2:a, lähinnä magiadefencen vuoksi. Mitä nyt toisten turkulaisten woodypelaajien kanssa olen kokemuksia vaihtanut, niin ainakin meidän listamme ovat keskenään hyvin erilaisia. Samaa ei voi sanoa kaikista muista valmiistakaan armeijakirjoista.
Pelityyli on väkisinkin hieman erilainen, kun toimivaa rank'n'file-unittia tai heavy cavalryä ei ole. Tosin usein huomaan olevani peleissä se hyökkäävä osapuoli, eli puskanysväämisestä ei välttämättä ole kyse. Skirmisher-hässäkän pelaaminen on ihan mielenkiintoista, mutta ei ehkä ainoana armeijana. Mukavaa vaihtelua (ja teoreettisesti mahdollista turnausmenestystä) dwarffeihini nähden
Wood elffeistä saa erilaisia armeijoita ihan kohtuullisesti, tuo longbow-magia on vaan sellanen wanha kansanviisaus. Melee-woodieilla olen itse kohtuullisesti pärjäillyt. Velhoina pelaan yleensä 3+2+2:a, lähinnä magiadefencen vuoksi. Mitä nyt toisten turkulaisten woodypelaajien kanssa olen kokemuksia vaihtanut, niin ainakin meidän listamme ovat keskenään hyvin erilaisia. Samaa ei voi sanoa kaikista muista valmiistakaan armeijakirjoista.
Pelityyli on väkisinkin hieman erilainen, kun toimivaa rank'n'file-unittia tai heavy cavalryä ei ole. Tosin usein huomaan olevani peleissä se hyökkäävä osapuoli, eli puskanysväämisestä ei välttämättä ole kyse. Skirmisher-hässäkän pelaaminen on ihan mielenkiintoista, mutta ei ehkä ainoana armeijana. Mukavaa vaihtelua (ja teoreettisesti mahdollista turnausmenestystä) dwarffeihini nähden
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
- Amazing Slug
Turussa näyttää olevan melko erilainen meininki kuin pääkaupunkiseudulla, sillä longbow-magiaa en ole koskaan nähnyt, vaikka on tullut turnauksia kierrettyä. n. 20 archeria taitaapi olla maksimi, mitä olen listoissa nähnyt. Magiaa toki löytyy, keskiarvo lienee n. 12,4 powernopan tienoilla.spjarv kirjoitti: Wood elffeistä saa erilaisia armeijoita ihan kohtuullisesti, tuo longbow-magia on vaan sellanen wanha kansanviisaus.
Kaikki welf listat, jotka olen nähnyt, koostuvat 3-4:stä maagista, 3-4:stä lähisryhmästä ja kahdesta puumiehestä. Voidaan jo puhua melkoisesta listojen standardoitumisesta.
Tässä on niin perustavaa laatua oleva totuus koko warhammerista, että oli aivan pakko lihavoida se.sprarv kirjoitti:toimivaa rank'n'file-unittia ei ole.
Orjat ja zombit ovat kyllä rank&fileä. Mutta en voi ymmärtää, mitä on yritetty saavuttaa laittamalla haltialle keihäs käteen, tai vielä pahempaa, ostamalla kilpi, ase, tykki, lippu, merkki ja karvanopat jollekin vihaiselle pienelle ja hitaalle ihmiselle.
Se, että welffeillä on todella kevyet pakollisen rank&filen vaatimukset (pari archeria pakko ottaa....) on varsinainen siunaus. Härskeimmät tekisivät koko corensa fast cavalrysta, jos glade ridereita löytäisi helpommin.
Tosiaan, turnauksissa on tullut nähtyä erilaisia visioita woodyistä. 2 treemania on kyllä täälläpäin harvinainen ja itseasiassa tehokkuusnäkökulmastakin vähän huono veto mielestäni, ei se nyt kuitenkaan ole 250 pisteen arvoinen kaveri. Viimeksi pelasin kahta kun ei ollut maalattuna muutakaan. Tietenkin massoihin tuollainen stomp-em-with-monsters-and-magic uppoaa hyvin.Amazing Slug kirjoitti: Turussa näyttää olevan melko erilainen meininki kuin pääkaupunkiseudulla --- Magiaa toki löytyy, keskiarvo lienee n. 12,4 powernopan tienoilla.
---
Kaikki welf listat, jotka olen nähnyt, koostuvat 3-4:stä maagista, 3-4:stä lähisryhmästä ja kahdesta puumiehestä.
Hienoa woodyissä on juuri mielestäni se, että combined arms tuntuu toimivan parhaiten. Hassua kyllä, kun (tuurilla) tuli voitto chaosboyz gt:ssä, listassa oli 2 unittia glade guardia, 2 unittia fast cavalryä lipuilla ja waywatchereilla champion
Pistin wood elfit helsingin tiimiturnauksen jälkeen laatikkoon, 130 peliä tuli pelattua, niistä n. 30 turnauksissa. Pari kertaa sai käydä pokkaamassa lahjakorttejakin ja vastustajilta palaute oli ihan positiivista kun ei ollut 100% normin mukainen armeija. Kyllä siitä listasta kaikenlaista vaihteluakin saa irti jos vain viitsii yrittää, toisinkuin eräissä listoissa niin unitteja ei ole jaettu ihan suoraan Pelattaviin ja Ei-pelattaviin.
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
- Humppakeppi
-
Teclis - High loremaster
Itse onnistuin saamaan jonkin näköisen "druidic cult" WElffi listan jossa oli aika mielenkiintoisia sääntöjä ja oli WElffeille tehty "Timberland Featitkin", jotka ovat aika lailla bloodline kykyjen tyylisiä.
Sitten niille oli tehty sellainen sääntö että kaikki WElffi herot sai ottaa 3 magia nuolta joita sai käyttää vain kerran.(esim. S4 nuoli oli 5pts.)
Uusia tyyppejä ei listassa olut, mutta erikoissääntöjä kyllä oli!
Tässä muutama esimerkki niistä:
-spearmanit osasivat heittää keihästä
-archerit käyttivät closiksessa jousiaan(osuivat BS taulukolla ja armor piercin attackit)
-Archerit saavat ampua samalla kun chargaavat
Tämä oli varmaankin jonkun omatekemä, koska en ole ennen kuullutkaan tälläisestä "druidic cult" listasta
Sitten niille oli tehty sellainen sääntö että kaikki WElffi herot sai ottaa 3 magia nuolta joita sai käyttää vain kerran.(esim. S4 nuoli oli 5pts.)
Uusia tyyppejä ei listassa olut, mutta erikoissääntöjä kyllä oli!
Tässä muutama esimerkki niistä:
-spearmanit osasivat heittää keihästä
-archerit käyttivät closiksessa jousiaan(osuivat BS taulukolla ja armor piercin attackit)
-Archerit saavat ampua samalla kun chargaavat
Tämä oli varmaankin jonkun omatekemä, koska en ole ennen kuullutkaan tälläisestä "druidic cult" listasta
Kaikki on suhteellista - Everything is relative
-
Teclis - High loremaster
http://uk.games-workshop.com/woodelves/ ... f-list.pdf
Kettuedit:ÄÄhh... näin siinä käy kun lukee vain osan viesteistä
.
Kettuedit:ÄÄhh... näin siinä käy kun lukee vain osan viesteistä
Viimeksi muokannut Illumina, Ti 29.03.2005 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Teclis - High loremaster
En kyllä vieläkään ole keksinyt miksi laitoit tuon linkijn tähän keskusteluun, sillä puhe on ollut WElffeille tehdystä *"Druidic cult" listasta.Kettu kirjoitti:http://uk.games-workshop.com/woodelves/ ... f-list.pdf
*ainakin listan nimi on "druidic cult"(tiedostonimi), mutta ei se oikeastaan kovin paljon heijastu listassa itsessään. Paitsi WElffien uudessa loressa ja Maageja kutsutaan druideiksi.
EDIT:niin voisiko joku kertoa jonkun sivun minne voisi laittaa tiedostoja "hostattaviksi".(eli ei kuvia,vaan esim. .pdf tiedoston)
Kaikki on suhteellista - Everything is relative
No voihan niitä lähettää jos joku pyytää... ittellänikin taitaa tuo tiedosto jossain koneella olla että jos joku haluaa niin pitänee kaivella.
Mulla on 2500 pointtia woodelffejä ittelläni mutta kerääminen tällä hetkellä tauolla (keskityn örreihin), koska uudet figut nyt kuitenkin ovat tulossa. Uuden kirjan pitäisi tulla tässä vuoden sisällä tietääkseni. Ja lisäksi kun joku puhui kirjan sisällöstä niin GW ei ainakaan mun tietolähteiden mukaan oo lyönyt mitään lukkoon eikä puhunut ulkopuolisillekkaan, joten suurinosa mitä ootte kuullu on todennäkösesti vaan huhuja
Mulla on 2500 pointtia woodelffejä ittelläni mutta kerääminen tällä hetkellä tauolla (keskityn örreihin), koska uudet figut nyt kuitenkin ovat tulossa. Uuden kirjan pitäisi tulla tässä vuoden sisällä tietääkseni. Ja lisäksi kun joku puhui kirjan sisällöstä niin GW ei ainakaan mun tietolähteiden mukaan oo lyönyt mitään lukkoon eikä puhunut ulkopuolisillekkaan, joten suurinosa mitä ootte kuullu on todennäkösesti vaan huhuja
Ia! Ia! Cthulhu Fthagn! Ph'nglui mglw'nfah Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
jos joku viittis laittaa ton druidic cult listan mulle maililla osotteeseen [email protected]