Kun huumori loppuu pelistä...
Oma käpy palaa jos noppien kanssa menee *erseelleen. Ei se häviäminen haittaa mutta jos häviää niin ettei voi syyttää itseään niin se on arseesta. Viimeksi eldar pelaajaa vastaan tuli turpaan ja hauskaa oli. Sitä edellisellä kerralla sain samalta jannulta turpaan kun hän pelasi kaamoksella. Käpy melkein paloi kun keskiarvotulos oli alle 3 nopasta. Jos ei voi syyttää itseään tappiosta niin v-käyrä nousee herkästi korkealle.
Viimepelissä IGtä vastaan sorruin huomauttamaan vastapuolen surkeasta tuurista mutta se oli todellakin ilmiömäisen huonoa tuuria. Vastaavasti oma onneni oli taas normaalia parempi. Peli loppui 5 vuoron alussa luovutukseen....ja ihan hyväksyttävästi. Olin jokatapauksessa voittanut ja kärvistely olisi ollut turhaa.
Viimepelissä IGtä vastaan sorruin huomauttamaan vastapuolen surkeasta tuurista mutta se oli todellakin ilmiömäisen huonoa tuuria. Vastaavasti oma onneni oli taas normaalia parempi. Peli loppui 5 vuoron alussa luovutukseen....ja ihan hyväksyttävästi. Olin jokatapauksessa voittanut ja kärvistely olisi ollut turhaa.
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
- Amazing Slug
Pitänee myöntää että olen kieltämättä ollut pelaamissani peleissä yleensä tuo "asenteellisesti heikompi" osapuoli. Peleissä tulee heitettyä yleensä ärräpäitä enemmän kuin laki sallii ja vaivun apatiaan kun Bretonnian vesihiisisiunaus wardaa kaikki boltterin osumat, mutta fyysistä terroria ei ole tullut harjoitettua (vielä...).
Toisaalta, elämäni top3-pelit ovat tainneet olla kaikki häviöitä. Niitä tosin taitaa olla n. 70% kaikista pelatuista peleistä. Täytyy vain ajatella että "ensi kerralla paremmin".
Toisaalta, elämäni top3-pelit ovat tainneet olla kaikki häviöitä. Niitä tosin taitaa olla n. 70% kaikista pelatuista peleistä. Täytyy vain ajatella että "ensi kerralla paremmin".
Jos asut Hervannan kulmilla tai Mouhijärvi-Hämeenkyrö-akselilla (tai lähiseudulla) ja pelaat fabaa/40k:ta/harrastat muuta oheistoimintaa tai roolipelejä, ota yhteyttä jos olet peliseuran tarpeessa.
Eräässä turnauksessa vastapuolen pelaajalta meni hermot, kun nopat eivät vain suosineet. Hän muun muassa hyökkäsi 6 grail knightilla ja yhdeksällä kotrilla minun 9 kotrini kimppuun edestä. Tulos: kaveri ei saanut aikaiseksi yhtään haavaa ja mina taisin saada kaksi. Hänen noppaonnensa oli suurin piirtein samanlaista koko pein ajan. Samaisessa turnauksessa eräältä pelaajalta paloi pinna nätisti, kun skenaarion erikoistapahtuma tuhosi lähes puolet hänen joukkojensa iskukyvystä. Ärräpäitä lensi varsin kovaan ääneen skenaarion suunnittelijoille.
Mietinkin kommentoisitko tuota...Amazing Slug kirjoitti:Mitäs tästä on sanottu? Sitähän minäkin.shiwan8 kirjoitti: Viimepelissä IGtä vastaan sorruin huomauttamaan vastapuolen surkeasta tuurista mutta se oli todellakin ilmiömäisen huonoa tuuria.
Jos se liittyy kaartiin, se ei ole huonoa tuuria vaan codexia.
Pelattiin "ISO" peli 2500 pisteellä ja kaverilla oli IGn lisäksi wolffeja ja grey knighteja. Jannun ajoneuvot tappoivat yhteensä 1 marinen. Kumpikaan russ ei ampunut kertaakaan (toinen räjähti ensimmäisestä osumasta ja toinen vietti aikaansa täristessä kukkulan takana ja ottamassa glänärejä lasceista eikä voinut ampua takaisin). Loppu meni vastustajan huonon tuurin piikkiin. Itse keskityin hämmästelemään blood thirsterin heikkoa initiativea... Mutta joo, pienellä muutoksella alkuasetteluun ja edes keskiverto tuurilla uskon että voitto olisi ollut työn takana tai siten olisi tullut turpaan.
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
Turnauksissa ei ole itse tullut kertaakaan hermostuttua tai muutenkaan, mutta todella ärsyttäviä vastustajia on tullut vastaan, pyrin sitten siinä pitämään pään kylmänä ja pelaamaan pelin nopeasti ohi jotten joudu enempää kestämään, ja etenkin sillon raivostuttaa kun jotkut nuoremmat aloittavat inttämään säännöistä, ja kun itse en sääntö kirjaa niin hyvin tunne että sieltä löytyisi nopeaan säännöt niin kyllä siinä melkee hermo menee. Mutta koti peleissä sitten onkin jo pahempi meininki, pari kaveriani minun ikäisiäni ovat aika ärsyttäviä välillä kun saavat kunnolla köniin esim ekalla kierroksella niin ai että sitä valituksen määrää jolloin koko peli tulee haukuttua "paskaksi" ja valitetaan kuinka peli on jo hävitty... no sitten kuitenkin jatketaan yleensä... mutta jos säkäni esim jatkuu seuraaviin vuoroihin peli ei ehdi mennä loppuunkaan kun kaveri sanoo että pitäs mennä kotii että en ehi/jaksa pelaa tät pelii.... sitten tulee välillä väännettyä säännöistä niin hitosti.... Mutta onneksi pelit ovat rauhottuneet nyt lähiaikoina, eli nyt kumpikaan ei enää kinastele säännöistä.
No tästä ei nyt riitaa tullut, mutta joku muu olisi voinut suorastaan räjähtää vastaavassa tilanteessa:
oltiin siirrytty senteistä tuumiin ja kaveri perääntyi "6cm" joka osoittautui 6". No vahinkohan se oli, mutta vähän nousi sääli pintaan.
oltiin siirrytty senteistä tuumiin ja kaveri perääntyi "6cm" joka osoittautui 6". No vahinkohan se oli, mutta vähän nousi sääli pintaan.
Olet mitä syöt, minä olen ihminen
Azured kirjoitti:Hammerhead ilman Multi-Trackeria on kuin perunat ilman lihaa
Kyyllä noin yleensä pelit aika rauhallisesti ja mukavassa ilmapiirissä menevät. Kotipelit ja turnauspelit ovat minulle melko samanlaisia, mitä nyt jälkimmäisissä jätetään yleensä pahimmat juustopallot Ulthuanille, mutta muuten en voi väittää, että pelaisin jotenkin eritavalla kuin turnauksissa. Muutamia kertoja on kyllä tullut väännettyä aika rankasti kättä säännöistä, luontoon kun ei kuulu luovuttaa taistelutta sääntökiistoissa tai millimittauksissa. Yleensä on toiminut ihan kivasti, jos pelaa samaan tyyliin kuin vastustaja. Jos millimittaus on suosiossa pöydän toisella puolella, niin osataan sitä täälläkin.
Oma lukunsa ovat sitten nämä yleensä nuoremmat pelaajat, joiden "pitää lähteä syömään" pelin toisen vuoron tasoittavalla, eivätkä enää ikinä ilmesty takaisin. Varsinkin tiettyjen piirien moninpelit tahtoivat päättyä liian usein kesken tämän takia. V-käyrä nousee, mutta siitä selviytyy valikoimalla peliseuransa paremmin.
Kuten sanottu, yleensä rauhallisissa merkeissä pelit menevät, mutta poikkeuksiakin on:
Oma lukunsa ovat sitten nämä yleensä nuoremmat pelaajat, joiden "pitää lähteä syömään" pelin toisen vuoron tasoittavalla, eivätkä enää ikinä ilmesty takaisin. Varsinkin tiettyjen piirien moninpelit tahtoivat päättyä liian usein kesken tämän takia. V-käyrä nousee, mutta siitä selviytyy valikoimalla peliseuransa paremmin.
Kuten sanottu, yleensä rauhallisissa merkeissä pelit menevät, mutta poikkeuksiakin on:
That's me. Sattui, kun olin vielä nuori ja kuumapäinen haltiakenraali. Pelattiin pienehkön turnauksen viimeistä peliä ja voittaja kuittaisi turnauksen. Vastassa kaveri, jota vastaan olin jo kahdesti aiemmin turnauksessa pelannut ja hävinnyt aina turpasaunalla. Nyt oli revanssihenki kova ja peli lähtikin menemään hyvin, mutta sitten kaverin uskomaton pulla käänsi pelin kulun. En tarkalleen muista, mikä aiheutti tuon purkauksen, mutta epäilen jonkin melko tärkeän heiton olleen kyseessä. Olisikohan ollut wanhan hyvän ajan Assault of Stonen dispellaus. Onnistut vain kutosella...kun kaveri raivostui kun turnauspeli meni jo heti alkuun huonosti ja huusi että "P*rkele!" ja pamautti nyrkin lujaa pitkään pelipöytään niin että ainakin viidestä muusta taistelusta kaatuili figuja
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Vielä ei omalle kohdalle ole tullut yhtään "ärsyttävää" vastustajaa (mutta eiköhän tämäkin epäkohta jossain vaiheessa korjaannu), itse en ole omasta mielestäni ainaskaan kovinkaan "kuumapäinen" vastustaja vaan siitä rauhallisemmasta päästä, joten otan taistelut taisteluina ja pelaan ne loppuun asti näytti tilanne sitten minkälaiselta vain omalta kohdaltani
Blood for the Blood God
itselläni on kerran meinannut keittää kone täysillä kiinni. 40Kta 3. editionin aikaan, Death World maasto. Carnifex, Zoanthrope ja muutama muut suht arvokas nidi hävisi maaston tappamina. Vaikka voitin matsin sappi kiehui vielä senkin jälkeen...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
kah, se oli vastustaja joka heitti että "syökä tämä pieni kukka nyt carnifexin ".... kah, syyttäkäämme siis vastustajan noppia :-)OAV kirjoitti:daider, vaikka tuo ottaakin päähän niin ei siitä voi syyttää kuin vain omaa umpisurkeaa noppatuuria
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Itseäni ärsyttää se että heitetään nopat yksi kerrallaan ja tähdätään muihin noppiin.
Esim. Vastustaja heittää 4 noppaa. Kaikki yksitellen. Heittää 5,4 ja 1. Viimeisellä nopalla hän heittää noppaa mistä tuli 1 ja tämä kääntyy 6. Vaikka on moneen kertaan sanottu että kaikki nopat kerralla.
Jos minun keihäs/hevosmiehiäni olisi tappion jälkeen heitelty seinille, olisin varmaan kuristanut vastustajan.
Esim. Vastustaja heittää 4 noppaa. Kaikki yksitellen. Heittää 5,4 ja 1. Viimeisellä nopalla hän heittää noppaa mistä tuli 1 ja tämä kääntyy 6. Vaikka on moneen kertaan sanottu että kaikki nopat kerralla.
killer elf kirjoitti:no kerran päihitin kaverini kaverin (12v) massacrella, ja se otti niin paljon agrea että alkoi heittelemään keihäsmiehiäni ja hevosmiehiäni seinille :/
seurauksena minun tietenkin oli pakko "saattaa" tämä herra ulos talosta ennenkuin hän olisi alkanut tekemään enemmän tuhoja...
Jos minun keihäs/hevosmiehiäni olisi tappion jälkeen heitelty seinille, olisin varmaan kuristanut vastustajan.
-
Janne Forsell
- Viesti:
Minä en nää yksi kerrallaan heittämisessä mitään väärää, kun jännässä paikassa ollaan, mutta että otetaan huomioon jos aikaisemmin heitetty noppa sattuu seuraavasta kääntymään, kuka hitto pelaa noin älyttömillä säännöillä? Tuollaista silmään kusemista ei kauaa viitsisi katsella, joko käsket heittämään kunnolla, et hyväksy 'uusia' tuloksia tai etsit kypsempää peliseuraa.Sipuliapina kirjoitti:Esim. Vastustaja heittää 4 noppaa. Kaikki yksitellen. Heittää 5,4 ja 1. Viimeisellä nopalla hän heittää noppaa mistä tuli 1 ja tämä kääntyy 6. Vaikka on moneen kertaan sanottu että kaikki nopat kerralla.