Onko dwarf gyro hyödyllinen?
Onko dwarf gyro hyödyllinen?
niin kannattaako se 100 pojon armeijassa kun on lähitaistelu painotteinen armelia?:P
Re: Onko dwarf gyro hyödyllinen?
Ei luultavasti kannata, sillä sehän vie 140 pistettä, joka on jo 40 pistettä yli tuon 100:n pisteen rajan...ile boy kirjoitti:niin kannattaako se 100 pojon armeijassa kun on lähitaistelu painotteinen armelia?:P
Itse en kääpiöillä pelaa, mutta olen todennut että gyron saa pommitettua helposti alas yhdelläkin taialla, minkä jälkeen se useimmin tippuu omaan kääpiörykmenttiin, ja räjähdyksen voimasta vähintään neljäsosa teurastuu.
T3-joukkoja, joilla ei ole 5+:aa parempi armor save gyro on tehokas. Sitä kovempaa väkeä vastaan ollaankin vähän no jaa-tasoa.
Ovatkos nuo gyrot 0-1? Useampi semmoinen samassa armeijassa voisi olla tehokasta.
T3-joukkoja, joilla ei ole 5+:aa parempi armor save gyro on tehokas. Sitä kovempaa väkeä vastaan ollaankin vähän no jaa-tasoa.
Ovatkos nuo gyrot 0-1? Useampi semmoinen samassa armeijassa voisi olla tehokasta.
- Viiksivallu
eivät ole 0-1Isompihaltia kirjoitti: Ovatkos nuo gyrot 0-1? Useampi semmoinen samassa armeijassa voisi olla tehokasta.
itse kannatan gyroa, koska se on hyvä maagien ja muun metsästäjä
Munkki on upporasvassa paistettu pullataikinasta valmistettu makea leivonnainen. Munkkileivonnaisten yleisin muoto on pallo, jonka sisällä on hilloa tai muuta makeaa täytettä.
Lentelee kentän takalaitaan maagin majoille ja kärventelee hieman?Guzlob kirjoitti:Miten gyro tarkkaan ottaen metsästää maageja?Viiksivallu kirjoitti:itse kannatan gyroa, koska se on hyvä maagien ja muun metsästäjä
Mutta tosin maagi ottaa tietääkseni vain sen yhden osuman leikistä, ja useimmilla maageilla on kaksi haavaa, jotenka yhdessä vuorossa maagia ei saa ainakaan yhdellä tämmöisellä pois. Ja ennen toista osumaa maagi ehtii heittää sen 2d6 s4 hitin loitsun, ja gyro liihottelee gyrojen taivaaseen.
Itseasiassa melko kehno metsästämään, jos eivät nuo päätä juoksennella yksikseen. Yksikössä oleva maagi saa look out sirin ja vaikka se epäonnistuisi niin gyro woundaa voimallaan vain joka toinen osuma. Käytännössä voit joutua ampumaan maagia 2 - 4 vuoroa, jos tämä ei älyä juosta yksikköönsä tai pusikkoon. Tosin siinä ajassa sen ampuvat sinun kääpiöt varsijousillaan kukkulalta.Viiksivallu kirjoitti:itse kannatan gyroa, koska se on hyvä maagien ja muun metsästäjä
Omasta kokemuksesta tiedän, että ikävimmillään gyro on ratsuväkeä hidastamassa ja eliitti jalkaväkeä grillaamassa. Voihan tuo myös ohjata sivuun vastustajan rynnäkköjä kuten kotkat (hieman kallis siihen) ja osaahan tuo toimia sokeana kamikaze pommina epätoivoisessa tilanteessa.
Heh, jokaisella kerralla kun olen nähnyt sen tällä tavoin toimivan, se lentää päistikkaa (mahtava sana) oman käpsärykmentin niskaan.osaahan tuo toimia sokeana kamikaze pommina epätoivoisessa tilanteessa.
Mutta tosiaan, pistät gyrosi lentelemään vaikkapa swordmastereiden taikka executionereiden ympärille, niin raatoja tulee.
Vaikka oma mielipiteeni onkin, että oikeastaan kaikki flame template-aseet ovat alitehoisia.
Gyro kärsii muutamasta ongelmasta, ensimmäinen on se että sen pistehinta on liian suuri. Toisaalta, jos sotakoirat eivät ole käytössä, ei kääpiöillä rareen ole mitään muutakaan kelvollista tarjolla.
Vahvimmillaan Gyro on niitä armeijoita vastaan, jotka eivät ammu sitä alas kierroksella 1, eivätkä saa sitä kiinni, eli lähinnä pedoton kaaos ja lurkit. Keskiverto kääpiöarmeija ottaa Gyroon tähdätyt loitsut alas, joten magia ei ole hirvittävä ongelma ilman IF:a.
Jos listan saa tehdä armeijakirjan perusteella, vaikkapa pari DoW-tykkiä on huomattavasti tehokkaampi vaihtoehto lähes samoilla pisteillä.
Full-shoota kääpäarmeijassa pelkkä marssin pysäyttäminen on joskus Gyroon uhrattujen pisteiden arvoinen, jos kaiken tulen saa keskitettyä muutamaan kalliiseen yksikköön ja näitä hidastettua tarpeeksi. Hidastusoperaatiossa Steam Cannon saattaa vielä tuottaa joskus muutaman lisäkaadon.
Pluspuolella, lentävä yksikkö, joka kuitenkin kestää hieman (ei paljoa, mutta hieman) osumaa ja saa syljettyä heikkoa tulta vastustajan päälle, antaa hitaalle armeijalle hieman taktisia vaihtoehtoja. Itse olen joskus kokeillut kahta, näiden ampuma ristituli tuottaa parhaillaan sen verran osumaa että ainakin kallis jalkaväki on kärsimässä.
Kaikenkaikkiaan, kääpiöt ovat sen verran alakynnessä muutenkin, että ei Gyron ottamisella/ottamatta jättämisellä paljoa ole merkitystä.
Vahvimmillaan Gyro on niitä armeijoita vastaan, jotka eivät ammu sitä alas kierroksella 1, eivätkä saa sitä kiinni, eli lähinnä pedoton kaaos ja lurkit. Keskiverto kääpiöarmeija ottaa Gyroon tähdätyt loitsut alas, joten magia ei ole hirvittävä ongelma ilman IF:a.
Jos listan saa tehdä armeijakirjan perusteella, vaikkapa pari DoW-tykkiä on huomattavasti tehokkaampi vaihtoehto lähes samoilla pisteillä.
Full-shoota kääpäarmeijassa pelkkä marssin pysäyttäminen on joskus Gyroon uhrattujen pisteiden arvoinen, jos kaiken tulen saa keskitettyä muutamaan kalliiseen yksikköön ja näitä hidastettua tarpeeksi. Hidastusoperaatiossa Steam Cannon saattaa vielä tuottaa joskus muutaman lisäkaadon.
Pluspuolella, lentävä yksikkö, joka kuitenkin kestää hieman (ei paljoa, mutta hieman) osumaa ja saa syljettyä heikkoa tulta vastustajan päälle, antaa hitaalle armeijalle hieman taktisia vaihtoehtoja. Itse olen joskus kokeillut kahta, näiden ampuma ristituli tuottaa parhaillaan sen verran osumaa että ainakin kallis jalkaväki on kärsimässä.
Kaikenkaikkiaan, kääpiöt ovat sen verran alakynnessä muutenkin, että ei Gyron ottamisella/ottamatta jättämisellä paljoa ole merkitystä.
-
flinkkuman
mielestäni parasta mitä kääpiö listasta löytyy... 140p saa marssin estäjän, pienen pelotteen, jolloin maageja yms ei poukkoile missä sattuu... ja mikä tärkeintä tuo sitä pientä peli-iloa muuten aika tasapaksuun kääpiölistaan... suurin miinus puoli on että sen kokoaminen on tuskaa ilman super mega gw-liimaa ja matrix viimeisestäkin tuttua kovis-poraa...
EI?
karumon puhuu asiaa. Sitäpaitsi gyro kestää loputtoman paljon tavallista ammuntaa (ei tykitystä tms..). T5 W3 on hyödyllinen, vaikka turha joskus.karumon kirjoitti:mielestäni parasta mitä kääpiö listasta löytyy... 140p saa marssin estäjän, pienen pelotteen, jolloin maageja yms ei poukkoile missä sattuu... ja mikä tärkeintä tuo sitä pientä peli-iloa muuten aika tasapaksuun kääpiölistaan... suurin miinus puoli on että sen kokoaminen on tuskaa ilman super mega gw-liimaa ja matrix viimeisestäkin tuttua kovis-poraa...
-
Rokkiturkki