"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

reaper ja rackham

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
yttyiuytuikghj

reaper ja rackham

Viesti Kirjoittaja yttyiuytuikghj »

tietääkö joku minkä kokoisia kyseisten valmistajien figut ovat verrattuina gw:n miniatyyreihin?
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

http://www.wegotgame.net/jen/scale.html

Tuon pitäisi auttaa, ja haullakaan ei kestänyt kauaa.
- Kynä-ääliö
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Käytännössä suurin piirtein samankokoisia nuo perusjannut.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Ainakin Reaperin skaala on vaihdellut vähän aikojen saatossa. Näin nyrkkisääntönä Reaperin Dark Heaven on joko samankokoista tai aavistuksen pienempää. Lähinnä yksityiskohdat voivat olla hiukan hillitymmän kokoisia. Warlord-puoli taas voi olla jopa isompaa kuin tuore GW. Ei kuitenkaan kovin paljon.

Rackhamin varsinainen skaala ei niinkään ole ehtinyt vaihtua, mutta figuissa on suuria kokoeroja, joita ei aina osaa arvata kuvien perusteella. Perusskaala on vähän GW-ihmistä suurempi. Tarkan tasamittaisissa roduissa kuten haltioissa ja ihmisissä tämä erottuu selvästi. Isommissa hirviöissä taas vaihtelua on enemmän, joten kokoerot eivät pistä silmään.

Rachamin kirveet ovat perinteisesti melkoista Texas-kokoa ja kaikenlaista sälääkin on aika paljon. Siksi niihin kertyy lisämassaa enemmän kuin pelkkä pituus antaisi olettaa. (Ei sillä että GW olisi yhtään enempää tunnettu hillityistä kartuistaan.) Rackhamin uusissa useamman figun yksikköbokseissa tavara on selvästi enemmän rivimiehen näköistä ja sälääkin on vähemmän kuin varhaisemmissa extra heroic -akrobaateissa. Siksi ne sopivat tyylillisesti helpommin GW-armeijan sekaan kuin alkuperäiset Confrontation-starat.

Lisää vertailuja on muuten tuolla, vaikka mainittuja firmoja niissä ei taida esiintyä. Saattaapa vain olla jollekulle iloa, ehkä.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Rokkiturkki

Viesti Kirjoittaja Rokkiturkki »

Ahaa, nyt kun tämä *huh* kokovertailu nousi taas pintaan heitän tähän väliin kysymyksen, joka on jo tullut aikaisemminkin täällä esitettyä. Eli siis; omistaako kukaan täällä Westwind productionsin Nordfolk figuja? Sivuillaan ilmoittavat kyseisten ukkojen kooksi 25-28 mm, mutta olisi mukava saada jonkunlaista kuvaa ja käsitystä noista figuuteista GW'n virkaveljiensä rinnalla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”