muutama vinkki mariineiden maalauksesta
- hullukoira
muutama vinkki mariineiden maalauksesta
olen tässä leikkinyt mariineiden kanssa nyt jonkun aikaa, ja muutama juttu on tullut esille jotka haluaisin jakaa muidenkin kanssa. koska foorumilla ei taida olla enää sitä niksipirkkaa, niin laitan neuvot tähän omaksi topiikiksi. mutta asiaan:
boltterit kannattaa maalata irrallaan figuista!
-näin saat maalattua mariinin rintapanssarin kunnolla. saat myös maalattua boltterin kummaltakin puolelta yhtä hyvin! erinomaista.
Myös olkapääsuojat ja kypärät kannattaa maalata irrallaan. näin ne ei ole tiellä kun maalaa figun kehoa, ja näin saat maalattua mariinisi ultratarkasti.
itte laitoin päät, olkapäät ja pyssyt greenstuff möykyn avulla askartelutikkujen päihin. (myös pikaliima toimii, mut irtoaa huonommin. maalaan ne sitten erikseen, mut liimaan kuitenkin kiinni figuun ennen lakkausta. koska en käytä inkkejä, ei tämä häiritse lakkausta.
assaul mariineissa aseet voi tietty liimata figuun ennen maaluuta. hyppyreput on kuitenkin maalattava irrallaan.
tosimies maalaa mariinit kauttaaltaan (SE)NMMäten!
boltterit kannattaa maalata irrallaan figuista!
-näin saat maalattua mariinin rintapanssarin kunnolla. saat myös maalattua boltterin kummaltakin puolelta yhtä hyvin! erinomaista.
Myös olkapääsuojat ja kypärät kannattaa maalata irrallaan. näin ne ei ole tiellä kun maalaa figun kehoa, ja näin saat maalattua mariinisi ultratarkasti.
itte laitoin päät, olkapäät ja pyssyt greenstuff möykyn avulla askartelutikkujen päihin. (myös pikaliima toimii, mut irtoaa huonommin. maalaan ne sitten erikseen, mut liimaan kuitenkin kiinni figuun ennen lakkausta. koska en käytä inkkejä, ei tämä häiritse lakkausta.
assaul mariineissa aseet voi tietty liimata figuun ennen maaluuta. hyppyreput on kuitenkin maalattava irrallaan.
tosimies maalaa mariinit kauttaaltaan (SE)NMMäten!
Liimapinnat kannattaa kuitenkin jättää maalaamatta. Maalattuun pintaan liima tarttuu huonosti tai irtoaa helposti.
Mutta tämänhän tiesitkin, right?
Mutta tämänhän tiesitkin, right?
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
-
NightCrusader
Itse käytin sinitarraa ja hammastikkuja shoulder padeihin.
Varsinkin selkeästi eriväristen pädien kuten BT on loppujuoksussa
nopeampi tekniikka kuin maalata chaos black primer-codex grey-skull white-skull white. Maalausjälkikin on tasaisempaa.
Rintapanssarikin on helpompi maalata kun ei oo pädit tiellä.
Samaa tekniikkaa olen käyttänyt accessoryihin eli kranut, kotelot jne.
Boltterit maalaan "true gritillä" eli kahva sormien välissä.
Hmmm...Päitä irrallaan voisi kokeilla myös tuolla sinitarra-tikku systeemillä.
Varsinkin selkeästi eriväristen pädien kuten BT on loppujuoksussa
nopeampi tekniikka kuin maalata chaos black primer-codex grey-skull white-skull white. Maalausjälkikin on tasaisempaa.
Rintapanssarikin on helpompi maalata kun ei oo pädit tiellä.
Samaa tekniikkaa olen käyttänyt accessoryihin eli kranut, kotelot jne.
Boltterit maalaan "true gritillä" eli kahva sormien välissä.
Hmmm...Päitä irrallaan voisi kokeilla myös tuolla sinitarra-tikku systeemillä.
- armored walker
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Minä kun luulin, että keksin tämän viime viikolla itse!
Porasin boltteriin tulevaan kiinnityskohtaan niinkuin pinnausreiän ja liimasin rautalanganpätkän siihen kiinni. Pätkaän toisen pään tökkäsin kotiviinipullon korkkiin niin, että voi pitää korkista kiinni mutta ylettyy vielä maalaamaan joka puolelta.
Yhteen korkkiin voi laittaa useammankin boltterin, kolmea ainakin itse pystyn hyvin maalaamaan.
Kun pyssy on valmis, voi rautalangan poistaa, tai katkaista ja pinnata boltterin sillä kiinni marsun tassuun.
Päille ja repuille voi ainakin tehdä samoin, Kranaatit on hiukan pieniä pinnaukseen ja olkasuojasta täytyy paikka katsoa tarkkaan, ettei poraa läpi.
Ei vaan, löysin neuvon surffaillessa jostain, ja kokeilin kesken olevaan komentoryhmääni.boltterit kannattaa maalata irrallaan figuista
Porasin boltteriin tulevaan kiinnityskohtaan niinkuin pinnausreiän ja liimasin rautalanganpätkän siihen kiinni. Pätkaän toisen pään tökkäsin kotiviinipullon korkkiin niin, että voi pitää korkista kiinni mutta ylettyy vielä maalaamaan joka puolelta.
Yhteen korkkiin voi laittaa useammankin boltterin, kolmea ainakin itse pystyn hyvin maalaamaan.
Kun pyssy on valmis, voi rautalangan poistaa, tai katkaista ja pinnata boltterin sillä kiinni marsun tassuun.
Päille ja repuille voi ainakin tehdä samoin, Kranaatit on hiukan pieniä pinnaukseen ja olkasuojasta täytyy paikka katsoa tarkkaan, ettei poraa läpi.
- hullukoira
hauskan näköistä:
mariineita on maaluussa 24 tactical+8 assault. tikkujen päissä on yhteensä 54 irrallista shoulderpaddia(lascannoneissa ja roketeissa oli kiinteitä...), parikymmentä irtoasetta, kaheksan lentoreppua ja 32 irtopäätä. huone on täynnä styroksilevyn palasia joihin nuo osat on paineltuina! Hullua meninikiä! LOL
itte mietin repun ja shouldereiden tilannetta: jos repun olisi jättänyt irralleen, olisi shoulderit voinu liimata paikoilleen ennen maaluuta. Mutta shoulderit kyl tulee tielle kun NMM:ää tarkasti rintapanssarin kotkia, joten jätin shoulderit irralleen ja liimasin reput.
jos tekee SENMM:ää shouldereiden trimmeihin, kannattaa soulderi maalata vasta paikoillaan trimmin osalta. näin saa SENMM:än valot ja varjot oikein shoulderin asennon mukaan. tässä siis pitää maalata figun keho kokonaan valmiiksi, sitten kiinnittää shoulderit ja maalata ne sitten paikoillaan ollessa.
-tässä shoulderin näkyvät sisäpinnat ja sisäkolot on maalattava mustalla ennen liimausta.
mariineita on maaluussa 24 tactical+8 assault. tikkujen päissä on yhteensä 54 irrallista shoulderpaddia(lascannoneissa ja roketeissa oli kiinteitä...), parikymmentä irtoasetta, kaheksan lentoreppua ja 32 irtopäätä. huone on täynnä styroksilevyn palasia joihin nuo osat on paineltuina! Hullua meninikiä! LOL
itte mietin repun ja shouldereiden tilannetta: jos repun olisi jättänyt irralleen, olisi shoulderit voinu liimata paikoilleen ennen maaluuta. Mutta shoulderit kyl tulee tielle kun NMM:ää tarkasti rintapanssarin kotkia, joten jätin shoulderit irralleen ja liimasin reput.
jos tekee SENMM:ää shouldereiden trimmeihin, kannattaa soulderi maalata vasta paikoillaan trimmin osalta. näin saa SENMM:än valot ja varjot oikein shoulderin asennon mukaan. tässä siis pitää maalata figun keho kokonaan valmiiksi, sitten kiinnittää shoulderit ja maalata ne sitten paikoillaan ollessa.
-tässä shoulderin näkyvät sisäpinnat ja sisäkolot on maalattava mustalla ennen liimausta.
-
vompovompatti
Itse tykkään maalata kaikki osat erillään, sillä olen huomannut onnistuvani paremmin käyttäen tätä tekniikkaa. Saa maalattua suhteellisen nopeasti kaikki muuten piiloon jäävät osat, mutta huonona puolena on käsien tahriintuminen maaliin helposti (pidän siis osia käsissä) ja hitaus, koska mitään osaa ei saa suoraan maalattua loppuun.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire