Oma tarinani alkaa ammoisista ajoista, jolloin oli peli nimeltä Hero Quest. Sitä tuli hakattua aikansa ja menin sen sitten typeryyksissäni myymään pois.
Sitten muutamia vuosia myöhemmin aloin kerran aipailla tuota peliä ja menin sitten kauppoihin etsimään sitä. tietenkään sitä ei ollut ollut myynnissä enää vuosiin ja petyin pahemman kerran. Sitten eräässä liikkeessä näin pelin nimeltä Warhammer Quest ja ostin sen kun huomasin sen olevan sinnepäin mitä Hero Quest oli ollut.
Paljon myöhemmin sain tietää Hero Questin olleen jonkinlainen kevyempi versio Warhammer Questista ja muutenkin pidin toki Warhammerin oikeasta versiosta enemmän.
Olin varma, etten koskaan alkaisi keräämään Fabaa, perusteena se, että niitä ukkeleita tarvittaisi yhteen armeijaankin mieletön määrä, ja jo siihen aikaan ne olivat hinnoissaan.
Mutta sitten serkkupoika oli hommannut Tomb Kingien armeijakirjan ja pataljoonapaketin, sekä tietysti sääntökirjan. Se tuli sitten luokseni niine hyvineen ja minä keräsin sitten ameijan örkeistä, joita olin ostanut Questia varten. Serkun piti tietää jotakin pelin säännöist, mutta siihenhän se ensimmäinen peli meni, että oltiin nenä kiinni sääntökirjassa, josta sitten myöhemmin laadin suomenkielisen käännöksen meille pelejä varten. Siinä samalla opin sääntöjä, vaikka en niistä paljoa mitään vielä silloin tajunnutkaan, kun ei niitä ollut tullut testattua käytännössä.
Voin sanoa, että tuohon suomennosversioon tuli monia muutoksia sen jälkeen kun aloin ymmärtää sääntöjä paremmin pelien myötä. Sanottakoon vielä sekin, etten tietenkään suomentanut sanasta sanaan vaan se oli suomennettu referaatti, joka toi esille sääntöjen ytimen, tai ainakin pyrki siihen.
Luonnollisesti aloin keräämään örkkejä, koska niitä oli jo valmiiksi aimo kasa olemassa, nyttemmin olen siirtynyt epäkuolleiden rivistöihin, Vampire Countien siis, ja serkkuni johtaa Nulnin mahtavia armeijoita Keisarikunnan rivistöissä.
Aluksi en olisi välittänyt maalata figuja, varsinkin kun olin niin paska maalaamaan, mutta pitkän pinnan ja loputtoman yrittämisen kautta aloin päästä siitäkin jyvälle ja nykyään kyllä maalaan figuni ja vieläpä nautinkin siitä.
Että tällainen tarina...
MIten päädyit warhammer fantasy battleen?
- Karl Van Dieter
-
Bronzebeard
-
Lord Morskittar
Olenkohan vastannut jo? No vastaan kuitenkin.
Kaveri oli kerännyt jo jonkin aikaa, ja tokaisin, että minäkin haluaisin. No, kaverin äiti lupasi hoitaa asian. Kaveri tökkäs lehden käteen ja sanoi että valitse tuosta. Näin ensimmäisenä Squigin, ja asia oli selvää pässinlihaa. Örkkejä kerään vieläkin.
Kaveri oli kerännyt jo jonkin aikaa, ja tokaisin, että minäkin haluaisin. No, kaverin äiti lupasi hoitaa asian. Kaveri tökkäs lehden käteen ja sanoi että valitse tuosta. Näin ensimmäisenä Squigin, ja asia oli selvää pässinlihaa. Örkkejä kerään vieläkin.
Kansa Örkit.
-
chaos pete