"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Carnifexsin kaato DA:lla

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
juddo

Carnifexsin kaato DA:lla

Viesti Kirjoittaja juddo »

Semmone propleema tässä, että mää en sa tapettua mun kaverin carnifexia mitenkään, koska sillä on venom cannon( s10 tuhoaa mun tankkini) ja se niitten large blast ase ( s8 tuhoaa devastorit). Auttakaaa!!
binK

Viesti Kirjoittaja binK »

No siis ase on lascannon, melta, plasma, missile jne. kuten varmaan tiesit.
Paras keino on varmaankin joko houkutella se heavy aseiden näkyviin, tai järjestää heavyt niin, että fexillä ei ole reikää mistä päästä ilman että laser napsahtaa.
juddo

Mutta sen jälkeen kun se on liikkunut, niin se luultavasti posauttaa mun lascannonit, meltat ja plasmat, jotka mää oon laittanut metsästään sitä. Samalla vuorolla.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Samaa kohdetta se sentään ampuu ja saat seivit joka woundia vastaan jonka se ampumalla tekee. 8 jamppaa 4 singolla ja plasmaa normijampoille, kyllä se tippuu. Tietty myös carnin pakoilu ja muun armeijan tuhoaminen auttaa :P
Jos keskityt vain siihen fexiin, pikkuriiviöt tulevat iholle ja sitten fexi voikin tallustella vapaasti :O
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

hyppyrepuilla vaan naamalle ja fexi makkaraks
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Uzi-99
Viesti:

Re: Carnifexsin kaato DA:lla

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Eipä sitä myöskään ole pakko ampua... Fistikessu voi niitata sen hyvin kätevästi, olettaen että pääset lähikseen vain ja ainoastaan 'Fexin kanssa eivätkä muut ötökät tule häiritsemään.
juddo kirjoitti: koska sillä on venom cannon( s10 tuhoaa mun tankkini)
--- Tuo on juuri se syy miksi 'Fexeille otetaan ne VCannonit... Ne tienaavat parhaiten pisteensä niittaamalla ajoneuvoja. Siispä parasta on pitää ajoneuvo poissa 'Fexin tulilinjalta ja ampua muita Tyranideja mikäli mahdollista. Jos 'Feksi ei voi ampua ajoneuvoja, niin todennäköisyydet sille että aiheuttaisi merkittäviä Mariinivahinkoja kantamalta on häkellyttävän alhainen.

Muistathan myös että Venom Cannon ei pysty läpäisemään (Penetrate) muiden kuin Open-Topped ajoneuvojen panssaria... Glancet riittävät kyllä tankkien tulituksen hiljentämiseen, mutta varsinaisesti tuhoaminen on kuitenkin kohtuullisen epätodennäköistä.
ja se niitten large blast ase ( s8 tuhoaa devastorit).
--- Tässä pitää olla samaa mieltä Oberon_in kanssa... Ei se BStrangler näitä sen kummemmin tuhoa, sillä saat edelleen panssariheittosi.

Vaikka ase olisi kuinka voimakas (Instant Death), saat pelastusheittosi paitsi jos AP tai muut erikoissäännöt sanovat toisin.
Viimeksi muokannut Uzi-99, Su 23.04.2006 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
juddo

Voi vita!!! Kaveri on sanonut ettei BStranglerista saa armour savea.
camoflame

Viesti Kirjoittaja camoflame »

juddo kirjoitti:Voi vita!!! Kaveri on sanonut ettei BStranglerista saa armour savea.
Kannattaa myös katsella sitä vastapuolen codexiakin. En väitä tällä että vastustaja huijaisi, mutta sääntöjä voi tulkita väärin. Tiedäthän että venom cannon aiheuttaa vain glancing hittejä? Eli ei tällä kyllä tankkeja kovin helposti tuhota.
It's not whether you win or lose, it's how you play the game, right?
Uzi-99
Viesti:

Instant Death (ID) on yksi yleisimmin väärinymmäretyistä säännöistä, eli ei sinänsä mikään ihme. Kannattaa muistaa:

- Ei woundaa automaattisesti vaikka olisi kuinka voimakas; to-wound heitetään aina (paitsi jos erikoissääntö nimenomaisesti sanoo ettei tarvitse heittää; ID ei sano). Eli edelleenkin 1 epäonnistuu.

- Ei iske läpi panssarista. Multiwound-säännötkin nimenomaisesti sanovat että saat pelastusheittosi ID:tä vastaan jotta epäselvyyksiä ei tulisi. Se mikä useita hämää on se että yleensä ID:tä aiheuttavilla aseilla on sen verran kova AP että ne negatoivat lähes kaiken panssarin muutenkin... Mutta 'Fexin BStrangler on oiva esimerkki aseesta joka kyllä aiheuttaa ID:tä mutta jota vastaan suurin osa edelleen saa saven.

- Vasta siinä vaiheessa kun mahdollisen saven on mokannut (tai se on muuten negatoitu), astuu ID voimaan ja tekee kohteesta märän läntin huolimatta siitä kuinka monta haavaa sillä oli.

Sääntökirjan sivu 27, oikea palsta, laatikko "Instant Death", ja sen alla oleva tekstikappale "Armour Saves & Multiple Wounds".
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
robo

ei toimi

Viesti Kirjoittaja robo »

voiko tommonen muka onnistuakkaan? :DDD

mun kaveri yrittää sitä aina mua vastaan mut ei ownaa..

[ModEdit: Voisitko hieman täsmentää mitä kaverisi aina yrittää ja mikä ei voi onnistua? Muutenkin kannattaisi kiinnittää yleisesti viestiesi kieliasuun huomiota, jotta olisi mukavampi lukea noita kommenttejasi, kiitos. -mauno]
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

camoflame kirjoitti:Tiedäthän että venom cannon aiheuttaa vain glancing hittejä? Eli ei tällä kyllä tankkeja kovin helposti tuhota.
Niin ne sanoo ennen kuin kokeilee. Se on julma vehje se.
Venom cannonilla on kumma taipumus heittää glance kutosia kovalla syötöllä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Eino
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eino »

No siitä kannattaa lähteä liikkelle, ettei heitä mitään muuta kuin glance kutosia.
"Eikö nämä eteläsuomalaiset ole jo aika vanha juttu?" -Damagelaardi
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Jos oikeasti pahin ongelma on että Carnifex ampuu joukkosi pa**aksi, niin sido se lähitaisteluun Assault ryhmällä, joiden kersantilla on Stubborn erikoiskyky, eli eivät lähde sieltä pakoon. Kessulle tietty fisti ja ryhmälle muuten Plasma pistooleja että voivat ampua ehkä wuondin kaks pois ennen kuin chargaavat.
Eino
Viesti:

Ja jos Tyranidi pelaaja tajuaa yhtään mitään niin tuo assault squad häviää maailmankartalta heti seuraavalla vuorolla kun se lentävä hive vetää vastapallon.
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Eino kirjoitti:Ja jos Tyranidi pelaaja tajuaa yhtään mitään niin tuo assault squad häviää maailmankartalta heti seuraavalla vuorolla kun se lentävä hive vetää vastapallon.
Niin, paitsi jos Hive on jo silloin ammuttu seulaksi. Emme voi oleta että koko taistelu ratkeaa siihen yhteen lähitaisteluun ja että muu armeija istuu vaan odottamassa että jompi kumpi osapuoli voittaa, MUTTA jos suurin ongelma on tosiaan se ampuva Carnifex niin itse oletan ettei Tyrkkypelaaja pelaa lentävällä ylipumpatulle Hivellä pitkin kenttää. :)

Sanotaan lopuksi niin että omaan armeijaan pitää laittaa sellaisia yksiköitä jotka hoitavat ne "työntehtävät" joille niille annetaan, eli jos haluat pysäyttää Carnin niin otat niin paljon ampuvia yksiköitä että ammut "kovemmin" sitä kuin se sinua, tai sidot sen niin ettei se ammu olleenkaan (ainakaan pariin-kolmeen vuoroon).
Eino
Viesti:

Ei varmaan tuoda sitä Hiveä ammuttavaksi. Ai niin. Unohdin, että 40k on peli jossa aina näkee kaikki ja aina kantaa.
BugsOwn

Viesti Kirjoittaja BugsOwn »

Las/plas kaataa 2+ Monsterit

Assualt/heavy bolter 3+ Monsterit
juddo

Kiitos neuvoista, kaveri on hävinnyt 3 taistelua putkeen sen jälkeen kun laitoin tän aiheen tänne.
Uzi-99
Viesti:

BugsOwn kirjoitti:Las/plas kaataa 2+ Monsterit

Assualt/heavy bolter 3+ Monsterit
--- No jaa... Parempi sanoa LasCannon/Plasma kaataa 2+ - 3+ ötökät, AsCannon/HBolter 4+ ja siitä ylöspäin olevat ötökät.

Tokihan kun tarpeeksi kutia heittää AsC/HB:stä 3+ ötöjen suuntaan niin jossain vaiheessa saven mokaa (tai tulee Rending AsCin ollessa kyseessä), mutta itse näkisin kustannustehokkaampana niittää niitä ötöjä joiden savet muutenkin ohittaa. Muuten tuleepi sitten sitä "heikkoa" massaa päälle niin penteleesti.

Kokonaisuutena Tyranideilla on neljä yksikköä joilla voi tuo 3+ olla, mutta kun käytännössä kaksi niistä ottaa biomorfin tai psyykkisen kyvyn jolla sen saa 2+:ksi, niin eipä nimenomaan 3+ vastaan tarkoitettuja aseita hirveästi kannata käyttää.

Ja mitä siihen AsCannoniin tulee, niin itse en ampuisi sillä isompia ötököitä kuin vasta sitten kun pienemmät (Warrut ja niitä pienemmät) on niitetty sellaisiin määriin etteivät enään ole uhka. Rendingiin luottaminen on aina heikkoa, paitsi jos omaa yliluonnollisen kyvyn heitellä jatkuvasti kutosia oikeissa heitoissa. =)
BugsOwn

Viesti Kirjoittaja BugsOwn »

Rendingiin luottaminen on aina heikkoa, paitsi jos omaa yliluonnollisen kyvyn heitellä jatkuvasti kutosia oikeissa heitoissa. =)
Kyl mult ainakin semmononen skilli löytyy, kysy vaik vastustajilt :)
(ravaner kaataa chaos prinssin mopol yksin......3 stealeria kaataa chapin pratkan seläs....)

Harvemmin nykyään näkee 2+ Nidi Monstereita, lentäväl tyrantil ehkä 2+ mut muil tuskin on.

Olihan se kaikil 3 edikas ku makso 10pts mut nykyinen 25pts sen verran kallis et jätetään ne carapacet kyl yleensä pois.

Muuten ihan hyvii neuvoi, unohdin tosin et jotkut viel käyttää 4+ save figui nidi armeijas :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”