"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mitä baseihin??

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Swarmp

Mitä baseihin??

Viesti Kirjoittaja Swarmp »

Joo no moi kaikille.
No yleensä olen käyttänyt hiekkaa baseis.
Laittelen sitä erityisesti hienojen ukkojen baseihin.
Esimerkeinä näist mm. revenger,mordor troll,yms kaikki isot jehut.
Mut onks tää gw:n base hiekka hyvää.(*siis baseihin)
Vai käyks tämmönen "takapihahiekka" esim turnauspeleihin, kotipeleis se tietty käy mut entäs turnjajaisis.

P.s en ole menossa turnajaisiin, mut kysympähän vaan :)

(Jee oon korjannut kirjoitustyyliäni. :D )
Et Imperator Invocato Diabolus Daemonica Exorcism !

viewtopic.php?f=4&t=107359
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Mielestäni helpoin tapa tehdä nättejä beissejä on maalattu hiekka, johon liimataan muutama göntsä staattista ruohoa. Kannattaa myös muistaa, että armeija näyttää paremmalta jos se on yhtenäisesti beissattu, ja että huono beissi voi pilata muuten hienon figun.

GW:n hiekka on varmasti hyvää, mutta takapihalta/hiekkalaatikolta tms. hankittu hiekka toimii myös (ja kelpaa satavarmasti turnauspeleihin!), tosin se kannattaa pestä ensin.
Jee oon korjannut kirjoitustyyliäni.
Juurikin näin.
Viimeksi muokannut jullevi, Pe 05.05.2006 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Rautamaha

Viesti Kirjoittaja Rautamaha »

Joo kyllä se takapihan hiekka kelpaa, mutta ota vain kuivaa hiekkaa.Kannattaa myös sitten maalata hiekka, sillä silloin hiekka pysyy paremmin kiinni alustassa.(ainakin minulla)
Fellows, there's a troll among us.
Ratovaari

Re: Mitä baseihin??

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Ja itse kysymyksiin:
Turnajaisissa on tarkoitus pelata, oli figut basetettu tai ei, oli figut basetettu GW:n hiekalla tai ei. Itse en ole GW:n hiekkaa koskaan käyttänyt, mutta kaverin hiekkalaatikolta otettu hiekka on ihan hyvää ollut, kunhan siivilöi isoimmat kivet pois. Sen voi sitten maalata haluamallaan värillä, itse olen örkeille laittanut chaos blackkiä jota on laimennettu, ja paljon, ja kääpiölle olen taas lykännyt graveyard earthia, jota sitäkin laimensin, ja paljon. Huomaa sitten lisäksi että koko basea ei kannata hiekoittaa, vain se yläosa, sillä muuten voi tulla ongelmia lykätä figuja muodostelmaan. Siihen voi sitten laittaa erikeepperillä Static Grassia, mutta ei koko basea, sillä siitä tulee helposti tylsän näköinen. Huomaa lisäksi että Static Grass pysyy paremmin hiekassa kiinni kuin tyhjässä Basessa, ainakin omasta mielestäni.

Jullevi oli taas ilkee... ;(
Viimeksi muokannut Ratovaari, Pe 05.05.2006 23:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Icar0s

Viesti Kirjoittaja Icar0s »

Kyllä se GW:n hiekka käy yhtä hyvin kuin takapihan / hiekkalaatikonkin hiekka :) Itse olen vain GW:n hiekkaa käyttänyt. Yksi pussillinen sitä riittää aika pitkäksi aikaa.
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Nightwish kirjoitti:Kyllä se GW:n hiekka käy yhtä hyvin kuin takapihan / hiekkalaatikonkin hiekka :) Itse olen vain GW:n hiekkaa käyttänyt. Yksi pussillinen sitä riittää aika pitkäksi aikaa.
No kyllähän se GW:n hiekka on hyvää, kun siitä on suoraan siivilöity isot kivet pois, mutta siihen sen hyvät puolet loppuvat. Takapihan/hiekkalaatikon hiekka on hyvää siivilöitynä ja lisäksi sitä saa aina (Paitsi talvena ja syksynä.) kun tarvitsee ja se on ilmaista.

Itse aiheesta on sitten kaikki tärkeä sanottukin, niin ei siitä mitään sitten.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Half-breed kirjoitti:Takapihan/hiekkalaatikon hiekka on hyvää siivilöitynä ja lisäksi sitä saa aina (Paitsi talvena ja syksynä.) kun tarvitsee ja se on ilmaista.
Kyllä minä tiedän yhden joka kävi hiekkalaatikolta hakemassa hiekkaa talvena ja syksynäkin... :)
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Massiivinen

Viesti Kirjoittaja Massiivinen »

jullevi kirjoitti:tosin se kannattaa pestä ensin.
Juu, hiekkaahan kannattaakin pestä... * Kiemurtelee naurusta*
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

Gerulah kirjoitti:
jullevi kirjoitti:tosin se kannattaa pestä ensin.
Juu, hiekkaahan kannattaakin pestä... * Kiemurtelee naurusta*
Ei sitten tullut mieleen että hiekassa voi olla pölyä seassa? On erittäin epämiellyttävää pelleillä hiekan kanssa joka pölisee ympäri huonetta.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Toisinaan yllätyssektorilta löytyy myös neulasia, muurahaisia, punkkeja, tupakkaa, koiranjätöksiä sun muuta jännää. Kaikenlaisten ikävien sivuilmiöiden välttämiseksi ulkoa kärrätty hiekka on syytä vähintään huuhtoa ennen kuin sen keskellä alkaa rypeä. Akvaariohiekka muuten pestään vielä monta kertaa tarkemmin, koska sen seassa ajelehtivat elukat sun muut voivat tarkoittaa pikaista joukkokuolemaa. Figuhommissa kyse on kieltämättä enemmän mukavuudesta ja siisteydestä. Ihminen ei normaalimaastossa elävistä otuksista kuole. Mieluummin kuitenkin olen ilman näin sisätiloissa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Swarmp

Joo no ite ei oo kyll koskaan tulut pestyä hiekkaa.
Isoi kiviä joita oon baseihin laittanut oon kyll pesyt, siks et liima tarttuis paremmin.
No hygienia syist se on kai nykyään parast pestä.
Kiitos vastauksista nämä täydentivät tietämystäni. ;)

Gildor

Viesti Kirjoittaja Gildor »

Mene lähimmälle hiekkalaatikolle.. ;)
"Etsiminen on verraton keino löytää"
-Thorin Tammikilpi-
Swarmp

No iskä poras täs muutama vuos sitten betoniseinää.Ja siitä lohkeili mukavasti betoni hiekkaa tai jotain sen tapaista.Soraa löytyy eräältä sangolta.JA hiekkaa löytyy sieltä sun täältä. :D

Rinkeli

Viesti Kirjoittaja Rinkeli »

Tuli vaan mieleen, että miten sen hiekan sitte oikein pesee?
Jos raanan alla huuhtelee ni tosiaan huuhtelee kaikki hiekat viemäriin. Ja millään rätillä ei varmaan jaksa ruveta pyyhkimään.
Tällästä tänää,
Huomenna jotain muuta.
Swarmp

No käyttää vaikka vanhaa siivilää apuna.Siihen sit ne hiekat ja vettä päälle.Ja siivilä pitää huolen että hiekat ei huuhtoudu viemäriin.

jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Pesemisestä:
Dolmot kirjoitti:Kaadetaan hiekka esimerkiksi muovisankoon, johon lasketaan kylppärin puolella reilusti vettä samalla hämmentäen. Lehdet, korret, muurahaiset ja muu törky nousevat pintaan. Samalla hiekasta irtoaa kaikkein pienin tomu, joka samentaa veden. Parin huuhtelun jälkeen veden pitäisi jäädä jo siedettävän kirkkaaksi, eikä pintaan nouse uutta rojua.
ja kuivaamisesta:
Dolmot kirjoitti:Kaikki vapaa vesi kaadetaan varovasti pois. Kiinteä aines kuivuu hyvin vaikka reilun sanomalehtipinon päällä. Varmista, ettei läpi tihkuva vesi pilaa mitään olennaista.
Nämä löytyi ketjusta basetuksessa käytettävä hiekka.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Black_Sheep

Viesti Kirjoittaja Black_Sheep »

hei. olen ihan noob vielä tässä puuhassa. olen maalannut baset jollain, yleensä ruskealla. ja sen jälkeen laittaut siihen päälle sitä GW:n hiekkaa (modelling flock) harvemmin olen sitä maalannut koska se on jo valmiiksi vihreän/nurmikon väristä. eli, kuinka väärä tekniikka tämä on ja mitä kannattaisi sitten tehdä? olen tuolla tavalla tuhonnut jtn 2 figua vasta, tosin olen ollut ihan tyytyväinen niihin, mutta luultavasti joku pro tason tyyppi ei olisi. joten, neuvokaa vähän. ja pliis, ei tarvii haukkua noobiksi, kaikkihan jostai alottaa.
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Flock ei ole siis hiekkaa vaan esittää lähinnä sammalta. Sitä kannattaa liimata vasta hiekan päälle. Hiekkaa (sand) saa siis kuten mainittu joko kaupasta tai takapihalta.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
hetman

Viesti Kirjoittaja hetman »

Miten maalaatte hiekan?
mauno
Valvoja

Viesti Kirjoittaja mauno »

hetman kirjoitti:Miten maalaatte hiekan?
Aluksi maalaan hiekan tummimmalla värillä (esim. bestial brown) normaalisti. Ei tarvi välttämättä olla ihan täysin hiekan värin peittävä kerros, kunhan vain näyttää hyvältä. Sitten drybrushaan vaaleampia kerroksia päälle. (esim. bestial brownin päälle sekoitusta jossa on 1 osa bleached bonea ja 1 bestial brownia ja lopuksi kevyt drybrushaus bleached bonea)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”