taas yksi pöytää suunnittelemassa.
-
RiviSotilas
taas yksi pöytää suunnittelemassa.
Eli ideana olisi tehdä vähän erilainen pelipöytä; Itse pöytä olisi 4'x 4' levy, jossa olisi jonkinlaiset reunat. Materiaali on vielä vähän auki, ehkä kovalevyä tai vaneria? Tähän osaan ei vielä tulisi maastoa, vaan tekisin 1'x 1' kapalevyneliöitä, joihin itse maasto tehtäisiin. Maasto olisi puoliliikuteltavaa. Laattoja olisi koko pöydällä 16 ja ensin ajattelin tehdä muutaman ihan tyhjän laatan, joille voisi laittaa ennen tekemiäni maastoja, näiden jälkeen luultavasti jonkinlainen tie, myöhemmin joki ja kukkuloita. Puut taidan pitää ihan omilla alustoillaan.
Maaston tyyli pitäisi vielä päättää, Pöytä tulisi ainakin aluksi FaBaan ja teiden värytys on jo lukossa, koska armeijani baseteema on kiveä. En ole vielä päättänyt minkälaiseksi teen lopun kentästä. Yksi, mitä olen harkinnut on eräänlainen muta/ruohoteema, kavereiden armeijoilla on tätä ja se on mielestäni aika kivan näköistä, pitäisi vaan hankkia sitä ruohoa.
Onko kukaan ennen tehnyt tämäntapaista pöytää? jos on, kuulisin mielelläni neuvoja varsinkin materiaalista ja maalauksesta.
Maaston tyyli pitäisi vielä päättää, Pöytä tulisi ainakin aluksi FaBaan ja teiden värytys on jo lukossa, koska armeijani baseteema on kiveä. En ole vielä päättänyt minkälaiseksi teen lopun kentästä. Yksi, mitä olen harkinnut on eräänlainen muta/ruohoteema, kavereiden armeijoilla on tätä ja se on mielestäni aika kivan näköistä, pitäisi vaan hankkia sitä ruohoa.
Onko kukaan ennen tehnyt tämäntapaista pöytää? jos on, kuulisin mielelläni neuvoja varsinkin materiaalista ja maalauksesta.
Käyttäjä vaihdettu. Uusi käyttäjä "Servu"
Tämän käyttäjän voi poistaa.
- von Kalteisen
Hei,
en tiedä kuinka paljon tilaa on käytössäsi, mutta kannattaisi ehkä tehdä 6' x 4' mitoissa oleva pöytä. Olisi silloin niissä "virallisissa" GW-mitoissa. Tietty jos pelaatte vain pienillä pistemäärillä, niin 4' x 4' pöytä on silloin riittävä.
1'x1' "laatat" kuulostavat äkkiseltään kovin pieniltä. Oletko harkinnut esim. 2'x2' laattoja, teet vain niitä useamman kappaleen niin saat tällöin vaihtelevuutta maastoon.
Että tällaista,
von K.
en tiedä kuinka paljon tilaa on käytössäsi, mutta kannattaisi ehkä tehdä 6' x 4' mitoissa oleva pöytä. Olisi silloin niissä "virallisissa" GW-mitoissa. Tietty jos pelaatte vain pienillä pistemäärillä, niin 4' x 4' pöytä on silloin riittävä.
1'x1' "laatat" kuulostavat äkkiseltään kovin pieniltä. Oletko harkinnut esim. 2'x2' laattoja, teet vain niitä useamman kappaleen niin saat tällöin vaihtelevuutta maastoon.
Että tällaista,
von K.
- Oderint dum metuat -
Minulla on samankaltainen pöytä tekeillä, cityfightiksi tosin.
Olen laittanut (tulen laittamaan) palasten välille magneettinauhoja, jotta pöydän voisi kasata helposti myös normaalin pöydän, tai GW:n golfkentän päälle.
Tuon raamin tekeminenhän on helppoa, jos siitä tulee vain yhdessä paikassa oleva pöytä. Minä kun haluan liikuteltavan niin pitää keksiä vielä sopivasti kasattava raamimalli.
Sitten kun alat nikkaroimaan, niin kannattaa harkita raamien reunojen korkeudeksi sentin tai parin korkeammat kuin foami -> ruohomatto ei kärsi kun reunoilla nojaillaan.
Ruutujen määrää kannattaa tosiaan ehkä hieman pienentää, ainakin orgaanista muistuttavan maaston tapauksessa. Ruohosta/mudasta kun on vaikeaa naamioida pois saumoja joita palojen välille jää.
Foamipaloja leikatessa kannattaa tehdä ensin täydellisen nelion muotoinen malli vaikkapa pahvista ja piirrellä sen kanssa leikkauslinjat. Pelkällä mitalla ei tule suoria neliöitä.
Äläkä osta mitään ruohoa, osta GW:n ruohomatto. Kestää käyttöä paremmin ja helpompi käyttää.
Olen laittanut (tulen laittamaan) palasten välille magneettinauhoja, jotta pöydän voisi kasata helposti myös normaalin pöydän, tai GW:n golfkentän päälle.
Tuon raamin tekeminenhän on helppoa, jos siitä tulee vain yhdessä paikassa oleva pöytä. Minä kun haluan liikuteltavan niin pitää keksiä vielä sopivasti kasattava raamimalli.
Sitten kun alat nikkaroimaan, niin kannattaa harkita raamien reunojen korkeudeksi sentin tai parin korkeammat kuin foami -> ruohomatto ei kärsi kun reunoilla nojaillaan.
Ruutujen määrää kannattaa tosiaan ehkä hieman pienentää, ainakin orgaanista muistuttavan maaston tapauksessa. Ruohosta/mudasta kun on vaikeaa naamioida pois saumoja joita palojen välille jää.
Foamipaloja leikatessa kannattaa tehdä ensin täydellisen nelion muotoinen malli vaikkapa pahvista ja piirrellä sen kanssa leikkauslinjat. Pelkällä mitalla ei tule suoria neliöitä.
Äläkä osta mitään ruohoa, osta GW:n ruohomatto. Kestää käyttöä paremmin ja helpompi käyttää.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
IMO kapa levy on kallista ja helposti rikkimenevää maastokappaleiden alustaksi (kaupunkusodassa ainaskin kun talot painaa jo jonkinverran). Jos se taittuu niin et saa "ehjäksi" kuin liimaamalla uuset pahvit taitos kohtaan. Osta korkkilevyjä K-raudasta tai bauhaussista. 60*60cm taisi olla vakiokoko. Esim 6*4" kenttä jakautuu tasan näille laatoille.
-
RiviSotilas
2'x2' laattoja saisi vain neljä kerrallaan, tämä siis nimenomaan vähentäisi pöydän muokattavuutta, mutta ajattelin, että jos päätän tehdä suurempia kuin 1'x1' maastokappaleita, laitan niitä 1'x2' tai miksei vaikka 2'x2' levyille.1'x1' "laatat" kuulostavat äkkiseltään kovin pieniltä. Oletko harkinnut esim. 2'x2' laattoja, teet vain niitä useamman kappaleen niin saat tällöin vaihtelevuutta maastoon.
Kun nyt tuota ajattelen, taidat olla oikeassa. Jotkut puulevyt voisi ajaa saman asian paremmin.IMO kapa levy on kallista ja helposti rikkimenevää
Huomenna olisi rautakauppareissu tiedossa, ellei jotain estettä tule. Koitan tässä parin päivän sisään asiasta ilmoitella.
Käyttäjä vaihdettu. Uusi käyttäjä "Servu"
-
RiviSotilas