"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Bretonnian lord hipolla?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Sir_Jacolo

Bretonnian lord hipolla?

Viesti Kirjoittaja Sir_Jacolo »

Tässä tulin miettineeksi bretonnian armeija kädessä, että kuinka kannattavaa on käyttää lordia hippogryphtin selässä. Tiedän ettei vaihtoehto ole lähellekkään erinomainen, mutta halusin tietää kuinka pahasti ammun itseäni jalkaan? Vaihtoehtona tämä kiinnostaa minua juuri terrorin takia, ja blessing antaa edes vähän suojaa. Joten minkälainen pistesijoitus tämä on ja miten se kannattaa varustaa? (Tarkoituksenani on tehdä graaliin pohjautuva armeija, jota olisi myös hauska pelata.)
Kelf

Viesti Kirjoittaja Kelf »

Luultavasti ihan yhtä kannattava sijoitus kuin haltialordi tai elector countti griffinillä. Jos vastustajalla ei ole hirveää tykkipatteristoa niin hoitaahan tuo loharin virkaa, tosin tulen leimahdukset jäävät väliin.
Wompatti

Viesti Kirjoittaja Wompatti »

Ihan hyvä pakkaushan tuo on. Ei kyllä pärjää astetta kovemmalle viholliselle mutta käyttötapoja on. 20" charge range ja terror ovat tärkeimmät ominaisuudet mutta kyllä hippo jotain osaa lähitaistelussakin tehdä 4 str 5 lyönnillään. Lordille käteen Grail Shield niin saadaan kestoa sekä linnulle että hyypälle. Hyvä valinta all-cavalry bretonnialle mutta mikäli käytät innokkaasti peasentteja niin jättäisin väliin.
Jos

Viesti Kirjoittaja Jos »

Ihan kiva, mutta vie paljon pisteitä ja ei kestä kunnolla edes normaaleja ampujia sotakoneista puhumattakaan. Blessin 6+ S4 ja pienempiä vastaan ei auta juuri koskaan ja 5+ isompia vastaan on myös aika hasardi, koska ne ovat yleensä multiwoundeja. Ja kaikkihan tietävät, etteivät ratsastajan blessingin wardia parantavat esineet paranna monsterin blessingistä saamaa wardia.

Itse olen muutaman kerran kokeillut ja ainoastaan woodelffejä vastaan se on toiminut mukavasti (ennen uutta kirjaa), mm. helffit ampuivat ratsastajan samantien isolla boltilla alas.

Voisin kuvitella, että esim. beastejä vastaan aika kiva örmy, kun ampumista ei juurikaan löydy ja terrorinkin luulisi purevan ihan kivasti.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Ongelma on tosiaan sama kuin winged nightmarien ja griffoneiden kanssa. Ampuminen sattuu. Astetta suurempi jousimiesryhmä tiputtaa tuon vuorossa magic missileistä puhumattakaan. Oikein käytettynä ihan näppärä kauhunlevittäjä, ja jos ratsastajan virittää oikein siitä saa hyvän tukirynnäköijän.
Rejector

Viesti Kirjoittaja Rejector »

Höh, ehdin jo iloita että joku on konvannut brettilordinsa hippopotamukselle. Se vasta olisi jotain.
Galleriaan pääsee tästä.
Karu

Loistava idea. Löytyisiköhän tuolta pikkuveljen huoneesta jonkinlainen muovivirtaheponen...

Ja siivet kans.
kasvi

Viesti Kirjoittaja kasvi »

Jos kirjoitti:Ihan kiva, mutta vie paljon pisteitä ja ei kestä kunnolla edes normaaleja ampujia sotakoneista puhumattakaan. Blessin 6+ S4 ja pienempiä vastaan ei auta juuri koskaan ja 5+ isompia vastaan on myös aika hasardi, koska ne ovat yleensä multiwoundeja. Ja kaikkihan tietävät, etteivät ratsastajan blessingin wardia parantavat esineet paranna monsterin blessingistä saamaa wardia.
Itse olen muutaman kerran kokeillut ja ainoastaan woodelffejä vastaan se on toiminut mukavasti (ennen uutta kirjaa), mm. helffit ampuivat ratsastajan samantien isolla boltilla alas.

Voisin kuvitella, että esim. beastejä vastaan aika kiva örmy, kun ampumista ei juurikaan löydy ja terrorinkin luulisi purevan ihan kivasti.
hmm..itse olen aina luullut ja niinkuin Wompattikin jo tuossa sanoi, että grail shield antaa sen 4+wardin sekä hipolle että miehelle.. sehän vain parantaa blessinkiä ja kun hippokin saa blessingin, niin sehän menee siinä samalla.. vai??

mikä on oikein?
Palkkamaalausta
"Oikeat figut on niille, jotka eivät osaa proxyttaa"
-Nojatuoli
Karu

kasvi kirjoitti:
Jos kirjoitti:Ihan kiva, mutta vie paljon pisteitä ja ei kestä kunnolla edes normaaleja ampujia sotakoneista puhumattakaan. Blessin 6+ S4 ja pienempiä vastaan ei auta juuri koskaan ja 5+ isompia vastaan on myös aika hasardi, koska ne ovat yleensä multiwoundeja. Ja kaikkihan tietävät, etteivät ratsastajan blessingin wardia parantavat esineet paranna monsterin blessingistä saamaa wardia.

hmm..itse olen aina luullut ja niinkuin Wompattikin jo tuossa sanoi, että grail shield antaa sen 4+wardin sekä hipolle että miehelle.. sehän vain parantaa blessinkiä ja kun hippokin saa blessingin, niin sehän menee siinä samalla.. vai??

mikä on oikein?
The bearer's Ward save gained from the Blessing of the Lady is increased...
Lihavointi omani.
The Blessing also affects the mount of any affected model (so, Hippogryphs and Pegasus gain the benefit of the Blessing as long as their rider is affected).
Melko hämärää, desinger's intenttiäkin on melko hankala löytää. Jotenkin saan tuosta itse sellaisen kuvan, että grail shield ei antaisi sitä 4+:aa mountille, sillä Hippogryphs and Pegasus gain the benefit of the Blessing. Tuossa ei selvästi kerrota, että ne saisivat ns. ratsastajan blessingin, ennemmin ne saavat ihan omansa. Grail shieldin säännöissä mainitaan, että se parantaa sen kantajan blessingiä, ei koko kokonaisuuden.

Toisaalta tuo loppu (as long as their rider is affected), antaa sen kuvan, että blessing olisi sama molemmilla.

Hmm...
kasvi

itse taas ajattelisin juuri päinvastoin.. kun kerran saa mountkin sen wardin, niin luulisi sen saavan kilvestäkin wardin.. (niin no olenhan brettipeluri.. ;) )

tuo on kyllä sinäänsä merkittävä juttu, koska kyllähän tämän taikakalun hyöty laskee melko paljon, jos ward ei tule molemmille.. petskules..

no juup.. jos ei tule selvää vastausta perustelujen kera (suuntaan tai toiseen) , niin itse tulen ainakin pelaamaan niin, että wardista hyötyy molemmat..
Palkkamaalausta
-Nojatuoli
Wompatti

Asiaa on puntaroitu mm. Warhammer.orgissa ja selvää vastausta ei ole. Asian voi pelata kummin päin tahansa, itse olen, ja tulen aina pelaamaankin, asian sillä tavalla että hippo saa Grail Shieldistä 4+ wardin. Noin vuosi sitten kun käytin turnauksissa hippoa ei yksikään vastustaja tai järjestäjä kyseenalaistanut logiikkaani.

Mielipiteitä on suuntaan jos toiseen mutta oikeaa vastausta ei ole.

Sitten vielä itse hiposta niin itse tulen ainakin sellaista käyttämään nyt kun teen bretonnian armeijan uudestaan. On erittäin käytännöllinen ja vetää tulta puoleensa jos haluaa. Toisaalta se on myös helppo piilottaa jos haluaa joten ei ainakaan kuole. Antaa ritarien mennä edellä ja flankkaa vaikka hipolla.
kasvi

Wompatti kirjoitti:Asiaa on puntaroitu mm. Warhammer.orgissa ja selvää vastausta ei ole. Asian voi pelata kummin päin tahansa, itse olen, ja tulen aina pelaamaankin, asian sillä tavalla että hippo saa Grail Shieldistä 4+ wardin. Noin vuosi sitten kun käytin turnauksissa hippoa ei yksikään vastustaja tai järjestäjä kyseenalaistanut logiikkaani.

Mielipiteitä on suuntaan jos toiseen mutta oikeaa vastausta ei ole.

Sitten vielä itse hiposta niin itse tulen ainakin sellaista käyttämään nyt kun teen bretonnian armeijan uudestaan. On erittäin käytännöllinen ja vetää tulta puoleensa jos haluaa. Toisaalta se on myös helppo piilottaa jos haluaa joten ei ainakaan kuole. Antaa ritarien mennä edellä ja flankkaa vaikka hipolla.
itsekin olen aivan samanlailla pelannut...
ja toivotaan ens kirjasta parempaa.. :D
Palkkamaalausta
-Nojatuoli
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Wompatti kirjoitti:Noin vuosi sitten kun käytin turnauksissa hippoa ei yksikään vastustaja tai järjestäjä kyseenalaistanut logiikkaani.
Kuinka moni tunsi tilanteen? Ei kukaan, joka ei ole koskaan omistanut bretonnian kirjaa, kyseenalaista mitään siihen liittyvää. Ylipäätään, kukaan kohtelias ihminen ei kyseenalaista mitään vastustajan armeijaan liittyvää jos vastustaja on vahvasti jotain mieltä siitä.
Wompatti

Amazing Slug kirjoitti:
Wompatti kirjoitti:Noin vuosi sitten kun käytin turnauksissa hippoa ei yksikään vastustaja tai järjestäjä kyseenalaistanut logiikkaani.
Kuinka moni tunsi tilanteen? Ei kukaan, joka ei ole koskaan omistanut bretonnian kirjaa, kyseenalaista mitään siihen liittyvää. Ylipäätään, kukaan kohtelias ihminen ei kyseenalaista mitään vastustajan armeijaan liittyvää jos vastustaja on vahvasti jotain mieltä siitä.
Useat vastustajani kysyivät taistelun aikana esineen tultua ilmi että toimiiko varmasti ratsuun ja tällöin annoin heille kyseiset sivut luettaviksi, kysyin heidän mielipidettään, keskustelin asiasta, ja kukaan ei nähnyt siinä mitään väärää.
Jos

Viesti Kirjoittaja Jos »

Wompatti kirjoitti:
Amazing Slug kirjoitti:
Useat vastustajani kysyivät taistelun aikana esineen tultua ilmi että toimiiko varmasti ratsuun ja tällöin annoin heille kyseiset sivut luettaviksi, kysyin heidän mielipidettään, keskustelin asiasta, ja kukaan ei nähnyt siinä mitään väärää.
Itse olen tulkinnut sen siten, että on olemassa sääntö nimeltä Blessing, joka antaa 6/5+ wardin. Ratsut hyötyvät tästä säännöstä. Taikaesineet sanovat parantavansa esineen kantajan wardia. Kohta: "(so, Hippogryphs and Pegasus gain the benefit of the Blessing as long as their rider is affected)." On tarkennus, joka sanoo, että ratsu saa säännön nimeltä Blessing niin kauan kuin ratsastajalla on myös se. Jos joku esine parantaa kantajansa osalta tätä sääntöä, niin en näe mitään perusteitä sille, että se parantaisi myös ratsun kohdalla tätä sääntöä, koska siihen ei mitenkään viitata säännöissä. Jos jossain sanottaisiin, että ratsulla on ratsastajan Blessing, niin sitten ratsukin tietenkin hyötyisi parannetusta wardista, mutta eipä niin lue missään, vaan ratsulla on ainoastaan sääntö Blessing.

Ensialkuun itsekin ajattelin, että ratsu saisi parannetun wardin. Sitten huomasin asiasta keskustelun http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... sing+hippo
tuon jälkeen en ole tohtinut käyttää hipolla isompaa wardia.

Haluaisin mielelläni kuulla sen, että miten sinä tulkitset tuon säännön siten, että ratsukin sen wardin saisi. Tämä siksi, että jos perustelusi olisivat sen verran hyvät, että voisin käyttää 4+ wardia hipolla ilman omantunnontuskia, niin hippo yleistyisi minunkin listoissani.:)
tyrilon

Viesti Kirjoittaja tyrilon »

Itse en paljon hipoista piittaa. Ei pisteittensä arvoinen sijoitus...
(\__/)
(='.'=)
('.') ('.')
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”