Niin. Eipä kai tuo olisi yhtään vaikeampia house rule kuin esim Sirenin kieltäminen, tai Ranger Tablen rajoittaminen.Nightwun kirjoitti:Mielestäni psychic hoodin ei pitäisi toimi 1k poikia vastaan. Ne kun on senverran kovii loitsijoita. (Ihan vaan fiilistely sääntö). Ihan naurettavaa et yksi random itemi tuhoo yhden, jo muutenkin super-tunkin armeijan.
Ropecon 2006 WH40K-turnaus
"Eikö nämä eteläsuomalaiset ole jo aika vanha juttu?" -Damagelaardi
Minusta taasen on siistiä, että Keisarin parhaimmat jälleen kerran nöyryyttävät jotain warpin pellejumalaa ja hänen harhaanjohdettuja seuraajiaan. Mariinipelaajien herkkä itsetunto on säpäleinä, jos omat alihinnoitellut no-brainer wargearit eivät toimi oletellulla tehokkuudella. 1k poikien pelaajien pitäisi hyväksyä, että heidän armeijansa pointti on todistaa SM libriaanien siisteys.Eino kirjoitti:Niin. Eipä kai tuo olisi yhtään vaikeampia house rule kuin esim Sirenin kieltäminen, tai Ranger Tablen rajoittaminen.Nightwun kirjoitti:Mielestäni psychic hoodin ei pitäisi toimi 1k poikia vastaan. Ne kun on senverran kovii loitsijoita. (Ihan vaan fiilistely sääntö). Ihan naurettavaa et yksi random itemi tuhoo yhden, jo muutenkin super-tunkin armeijan.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
En ole aikaisemmin käynyt missään turnauksissa ihan vaan tullut kavereiden kanssa pelattua mutta tällä kertaa arvelin liittyä mukaan ja yksi asia jäi kaivelemaan ja arvelin tarkistutaa asian.
Eli tossa sääntönivaskassa kerrottin että mukana pitäisi olla 4 kohdemerkkiä ja koot oli rajattu 20x20 mm - 50x50 mm.
Rupesin tossa jo kasailemaan kahta isompaa merkkiä pyöreälle alustalle mutta sitten tuli jostain mieleen mitata noi alusta ja niiden halkaisia on 60 mm.
Pilkun viilaamiseksihan tämä menee mutta onko sallittu, vai kaivelenko sahan ja poistan 10 mm reunoilta?
Eli tossa sääntönivaskassa kerrottin että mukana pitäisi olla 4 kohdemerkkiä ja koot oli rajattu 20x20 mm - 50x50 mm.
Rupesin tossa jo kasailemaan kahta isompaa merkkiä pyöreälle alustalle mutta sitten tuli jostain mieleen mitata noi alusta ja niiden halkaisia on 60 mm.
Pilkun viilaamiseksihan tämä menee mutta onko sallittu, vai kaivelenko sahan ja poistan 10 mm reunoilta?
Pari ehdotusta noista pohdituista muutoksista..
Jos FoC rajoituksia välttämättä täytyy laittaa, pitäkää ne joustavina. Kiinteät kiellot on vähän sitä rataa taas että tuntuu huonommissa armeijoissa enemmän.
Mieluiten ei ollenkaan toki.. :/
Ja mitä fury of the ancientsiin tulee... Se ei loppujenlopuksi ole edes niin kova, mutta jos siihen rajoitusta kaipaa, ehkäpä näin:
Targetointi ennallaan, mutta vaikutusalue vain LoSin alueelle... Näin voima olisi vielä käyttökelpoinen, mutta ei "ihan sikaa" niinsanotusti.
Jos FoC rajoituksia välttämättä täytyy laittaa, pitäkää ne joustavina. Kiinteät kiellot on vähän sitä rataa taas että tuntuu huonommissa armeijoissa enemmän.
Mieluiten ei ollenkaan toki.. :/
Ja mitä fury of the ancientsiin tulee... Se ei loppujenlopuksi ole edes niin kova, mutta jos siihen rajoitusta kaipaa, ehkäpä näin:
Targetointi ennallaan, mutta vaikutusalue vain LoSin alueelle... Näin voima olisi vielä käyttökelpoinen, mutta ei "ihan sikaa" niinsanotusti.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Niin no, sitten pääsee pelaamaan pöydille jossa on maastoa Se Yksi Puu (näitäkin ON nähty 'coneilla turnauksissa), eipä se paljon LoSiin vaikuta..Deetwo kirjoitti:Ja mitä fury of the ancientsiin tulee... Se ei loppujenlopuksi ole edes niin kova, mutta jos siihen rajoitusta kaipaa, ehkäpä näin:
Eikö FotA tosiaan ole niin rikki kuin sireeni, disruptio-table tai rajoittamaton council.
Juu kokemusta on...ExoCowboy kirjoitti:Niin no, sitten pääsee pelaamaan pöydille jossa on maastoa Se Yksi Puu (näitäkin ON nähty 'coneilla turnauksissa), eipä se paljon LoSiin vaikuta..Deetwo kirjoitti:Ja mitä fury of the ancientsiin tulee... Se ei loppujenlopuksi ole edes niin kova, mutta jos siihen rajoitusta kaipaa, ehkäpä näin:
Eikö FotA tosiaan ole niin rikki kuin sireeni, disruptio-table tai rajoittamaton council.
Olen aivan samaa mieltä otetaan nyt ensin pois nuo pahimmat ennen kuin aletaan muita asioita miettimään.
-
Santtu Toivakka
- Chaosboyz Crew
- Viesti:
Säännöt päivitetty
Tuolta löytyvät päivitetyt säännöt, osallistujalista ja vastauksia muutamaan kysymykseen, joita ei vielä ole edes esitetty.
Ja vielä...
Ja vielä...
Kyllä tuollaisia voi käyttää. Kohdemerkkien koosta ja muodosta ei tulla nipottamaan, ellei kyseessä ole selvästi yritys vilunkipeliin. Nähdäkseni ainoa ongelma isoissa kohdemerkeissä on se, että niiden lähettyvillä pelaaminen voi olla hankalaa. Kohdemerkki kun ei ole maastoa ja sen yli pitäisi päästä kulkemaan. Näppärä pelaaja tosin vaihtaa paperinpalan kohdemerkin paikalle, jos tulee liian ahdasta.ismo kirjoitti: Rupesin tossa jo kasailemaan kahta isompaa merkkiä pyöreälle alustalle mutta sitten tuli jostain mieleen mitata noi alusta ja niiden halkaisia on 60 mm.
Kysymys: Voiko Dark Eldar Webwayta avata liikkeestä? Sääntö sanoo "instead of moving or shooting that turn", mikä saattaisi ehkä mahdollisesti viitata siihen että voin liikkua ja avata portin, kunhan en ammu.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Yleinen konsensus on että joudut olemaan täysin paikallasi koko vuoron avataksesi portalin. "Instead of moving and shooting" kuullostaa väärältä, se olettaisi että kaikki ampuisivat joka vuoro. Toki tämän voi turnauksen järjestäjän kohdalta tulkita miten vaan. Jos tämä on mahdollista, niin se Scourget deepstrike:vat ja laittavat portaalin pystyyn temppu on aika ilkeä. Toisaalta, jos näin olisi niin minun Deldarit voisivat vielä nähdä turnauksenAbu kirjoitti:Kysymys: Voiko Dark Eldar Webwayta avata liikkeestä? Sääntö sanoo "instead of moving or shooting that turn", mikä saattaisi ehkä mahdollisesti viitata siihen että voin liikkua ja avata portin, kunhan en ammu.
Mun Oblit on Mossadin agentteja.
-
vompovompatti
Toivottavasti mechanized ig:n paikalle kantavana toivon pelialueelle tosiaan kokoa... Saattaa olla välillä hieman ahdasta piiloissa, jos piiloja on vähän ja alue turhan pieni.
Ymmärrän toki että tilaa on rajoitetusti paikanpäällä ja ok näköisen maaston tekeminen ei ole kovin nopeaa.
Ymmärrän toki että tilaa on rajoitetusti paikanpäällä ja ok näköisen maaston tekeminen ei ole kovin nopeaa.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Turnauksen järjestäjät voisivat ottaa kantaa, onko Preguntas y respuestas del
Codex Marines Espaciales (versión 4.1) virallinen FAQi? Se nimittäin nerffaa tiettyjä mariiniarmeijoita merkittävästi.
Bolter&Chainswordissa löytyvät englanninkieliset käännökset.
Erityisesti seuraavat sääntötulkinnat ovat merkityksellisiä:
Q. In the Terminator armour description on page 25 it says that models with Terminator armour may Deep Strike only if the mission allows it, but then the terminator squads’ entry all say that they can Deep Strike even in missions that do not allow this special rule to be used. Which one is it?
A. All models in terminator armour may always choose to start in reserve and Deep Strike onto the battlefield, regardless of the mission being played
---> Yksittäinen FotA/FotD libriaani tekee itsemurha deep strikejä skenaariosta riippumatta. Kiva buffi omalle armeijalleni.
Q. Fury of the Ancients Librarian power - does it require line of sight to a target?
A. No.
---> Tämän me kaikki tiesimmekin
.
Q. Heed the wisdom of he ancients Trait - does it allow to take Dreanoughts both as Heavy Support and as Elites (Venerable ones) or must I choose to have them either as Elites or a Heavy Support? In other words, can I have six Dreadnoughts in my army?
A. Both as Heavy Support and as Elites! So you can have up to three Dreadnoughts as Elites, which must be Venerable, and up to three as Heavy Support, any of which can be upgraded to Venerable.
Q. Do Drop pods count as immobilised (and hence worth 15VP) the moment they touch down? And also any immobilised hits on them will then be counted for weapon destroyed etc.?
A. Yes.
--->'Death from Above' muuttuu petturikaartilaisten slangiin: 'Victory points from Above'.
Q. How far does a Deep Striking Land Speeder count as moving (under 6", 6-12", over 12")?
A. Over 12”.
---> Ainoa kilpaileva mariinijuustotus saa luudasta oikein urakalla, sikäli kun edes saavat deep strikeä turnauksessa.
Codex Marines Espaciales (versión 4.1) virallinen FAQi? Se nimittäin nerffaa tiettyjä mariiniarmeijoita merkittävästi.
Bolter&Chainswordissa löytyvät englanninkieliset käännökset.
Erityisesti seuraavat sääntötulkinnat ovat merkityksellisiä:
Q. In the Terminator armour description on page 25 it says that models with Terminator armour may Deep Strike only if the mission allows it, but then the terminator squads’ entry all say that they can Deep Strike even in missions that do not allow this special rule to be used. Which one is it?
A. All models in terminator armour may always choose to start in reserve and Deep Strike onto the battlefield, regardless of the mission being played
---> Yksittäinen FotA/FotD libriaani tekee itsemurha deep strikejä skenaariosta riippumatta. Kiva buffi omalle armeijalleni.
Q. Fury of the Ancients Librarian power - does it require line of sight to a target?
A. No.
---> Tämän me kaikki tiesimmekin
Q. Heed the wisdom of he ancients Trait - does it allow to take Dreanoughts both as Heavy Support and as Elites (Venerable ones) or must I choose to have them either as Elites or a Heavy Support? In other words, can I have six Dreadnoughts in my army?
A. Both as Heavy Support and as Elites! So you can have up to three Dreadnoughts as Elites, which must be Venerable, and up to three as Heavy Support, any of which can be upgraded to Venerable.
Q. Do Drop pods count as immobilised (and hence worth 15VP) the moment they touch down? And also any immobilised hits on them will then be counted for weapon destroyed etc.?
A. Yes.
--->'Death from Above' muuttuu petturikaartilaisten slangiin: 'Victory points from Above'.
Q. How far does a Deep Striking Land Speeder count as moving (under 6", 6-12", over 12")?
A. Over 12”.
---> Ainoa kilpaileva mariinijuustotus saa luudasta oikein urakalla, sikäli kun edes saavat deep strikeä turnauksessa.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Itse ainakin toivoisin, että typeriä Espanjalaisten FAQ:ita ei noteerattaisi lainkaan. Niissä nyt on kaikkea enemmän tai vähemmän hölmöä, esim Tyranidien FAQ:n mukaan synapse suojelee vain kaksinkertaisen strenan aiheuttamaa ID:tä vastaan, mutta esim Lascannonilla saa tapettua Warruja laakista. Ei kuullosta hirveän järkevältä...
Vile kirjoitti:ANDROS KALAMIESTEN AATELIA, KAIKKIEN TAUKENRAALIEN ISÄ, KESKI-MAAN SANKARI
Olen kyllä ymmärtänyt (kuten lukee myös sääntökirjassa) että synpase suojelee vain tuplastrengthiä vastaan. Warru todellakin instakillautuu lascannonista. En kyllä ymmärtänyt viestistäsi mikä siinä FAQ:ssa niin hölmöä oli?Andros kirjoitti:Itse ainakin toivoisin, että typeriä Espanjalaisten FAQ:ita ei noteerattaisi lainkaan. Niissä nyt on kaikkea enemmän tai vähemmän hölmöä, esim Tyranidien FAQ:n mukaan synapse suojelee vain kaksinkertaisen strenan aiheuttamaa ID:tä vastaan, mutta esim Lascannonilla saa tapettua Warruja laakista. Ei kuullosta hirveän järkevältä...
Mun Oblit on Mossadin agentteja.
Lue se kokonaaan niin tiedätAndreasH kirjoitti:Olen kyllä ymmärtänyt (kuten lukee myös sääntökirjassa) että synpase suojelee vain tuplastrengthiä vastaan. Warru todellakin instakillautuu lascannonista. En kyllä ymmärtänyt viestistäsi mikä siinä FAQ:ssa niin hölmöä oli?Andros kirjoitti:Itse ainakin toivoisin, että typeriä Espanjalaisten FAQ:ita ei noteerattaisi lainkaan. Niissä nyt on kaikkea enemmän tai vähemmän hölmöä, esim Tyranidien FAQ:n mukaan synapse suojelee vain kaksinkertaisen strenan aiheuttamaa ID:tä vastaan, mutta esim Lascannonilla saa tapettua Warruja laakista. Ei kuullosta hirveän järkevältä...
T:Salonen
http://comitatus-miniturae.org/index.php
- "Noi Furyt on ihan mielesairaita" Amazing Slug
Näkee taas kuinka hyvin nidikirja on kirjoitettu..AndreasH kirjoitti:Olen kyllä ymmärtänyt (kuten lukee myös sääntökirjassa) että synpase suojelee vain tuplastrengthiä vastaan. Warru todellakin instakillautuu lascannonista. En kyllä ymmärtänyt viestistäsi mikä siinä FAQ:ssa niin hölmöä oli?
Harvinaisen vaikea uskoa että sääntö tarkoittaa vain tasan tuplaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
Mikäköhän kohta tuossa jää epäselväksi?Harryboy kirjoitti:Voisko joku yrittää vastata tähän?Abu kirjoitti:Kysymys: Voiko Dark Eldar Webwayta avata liikkeestä? Sääntö sanoo "instead of moving or shooting that turn", mikä saattaisi ehkä mahdollisesti viitata siihen että voin liikkua ja avata portin, kunhan en ammu.
Joko ammut tai liikut sillä vuorol kun avaat Gaten. Eiköhän tuo ole ihan päivän selvää jos tuota ei aleta turnausjärjestäjien toimesta rajoittamaan.
T:Salonen
http://comitatus-miniturae.org/index.php
-
Der Dexter
kiesus, kuka eli mikä tuo epsanjalaisten faqiin on vastannut?
MISSÄ sanotaan että se leija on liikkunut yli 12?
Count as moving ei tietääkseni ole sama kuin count as moving over 12", kun eivät monet DS yksiköt edes moiseen pysty...
Olikos siellä epsanjassa omalle kielelle käännetty sääntökirja, eli pelaammeko ME espanjan sääntöjen mukaan?
Minua tuo nyt ei kosketa kuitenkaan, sillä en ole leijojani pudottamassa muutenkaan, sillä sen on kuolema. Miksi ihmeessä haemme espanjan FAQ:ia?
MISSÄ sanotaan että se leija on liikkunut yli 12?
Count as moving ei tietääkseni ole sama kuin count as moving over 12", kun eivät monet DS yksiköt edes moiseen pysty...
Olikos siellä epsanjassa omalle kielelle käännetty sääntökirja, eli pelaammeko ME espanjan sääntöjen mukaan?
Minua tuo nyt ei kosketa kuitenkaan, sillä en ole leijojani pudottamassa muutenkaan, sillä sen on kuolema. Miksi ihmeessä haemme espanjan FAQ:ia?
Aliquando Insanire Iucundum Est