"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Empire Steamtank (ja väittely juuston luonteesta)

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
DElffiini

Viesti Kirjoittaja DElffiini »

Siihen tankin seuraksi kun empire ottaa vielä ties kuinka monta sataa handgunneria ja tykkiä niin on pelistä tulossa ratkiriemukas.

Eihän se tankkikaan tuhoutumaton ole ei, mutta turhan ketterä ollakseen höyryteknologialla toimiva metalli hirmu. Sitten tankille on pistetty vielä ns "immuniteetti"
perus sotilaiden strena 3-4 iskuja vastaan, eikä Dark elf herolla strenght 6 kovin pahasti sitä tule rankaisemaan.
Tietenkin jos käytän lohikäärme loordia "power fistillä" niin saatan tuhota tankin, se nyt onkin ihan aiheellista, koska loordi maksaisi lähes 600 pistettä.
Mutta Empireä vastaan se lohikäärme joko saa kykkiä metsän takana koko ajan tai
ottaa vastaan helvetillisen tulituksen.
Boltterit taas ovat lällyille, tosi pelaajat käyttävät hydraa ( ilman puutarhaletku kaulaa)
"The Greater Good is coming to you from my bolter, alien!"
DElffiini

Viesti Kirjoittaja DElffiini »

Tohtori-SyFilis kirjoitti:
"Noku se vaan on niin juustoinen" No tohon ei kait voi sanoa mitään, mutta siltikin otan mielummin vastaani tankin kuin A) Lohmulordin B) 10+PD armeijan C) Bretit
Noista kahdesta viimeisestä ei voi kun olla samaa mieltä Syfiliksen kansa ;)
"The Greater Good is coming to you from my bolter, alien!"
Ruispöllö

kilvet,keihäät, hilparit, mitä lie

Viesti Kirjoittaja Ruispöllö »

Mitkä aseet ovat parhaita kun täällä sotussa on haukuttu jo kaikki perusaseet, handgunitko?
Ei tiedä enää ketä tai mitä uskoa, sääntökirjako antaa vastauksen?
Löytyy.
Rune
Peliporukkavalvoja

Re: kilvet,keihäät, hilparit, mitä lie

Viesti Kirjoittaja Rune »

Pluton12 kirjoitti:Mitkä aseet ovat parhaita kun täällä sotussa on haukuttu jo kaikki perusaseet, handgunitko?
Ei tiedä enää ketä tai mitä uskoa, sääntökirjako antaa vastauksen?
Sanotaan se nyt ääneen.

Älä uskokaan. Turha kuunnella mitä elitistit ja wannabe powerpelaajat puhuvat internetissä. Warhammeria ei vain yksinkertaisesti ole luotu tiukkaan sääntövääntöön, min/maxaukseen ja muuhun vastaavaan pelleilyyn; peli on vain liian rikki siihen tarkoitukseen, että siitä voisi tehdä oikeasti kivaa. On olemassa monia pelejä, olivat ne sitten lautapelitasolla tai sähköisessä muodossa, joissa pelaajien taidot mitataan tiukalla taktikoinnilla ja taidolla, mutta warhammer vain yksinkertaisesti ei mene siihen luokkaan.

Vastoin siis sitä mitä Sotavasarassa saa kuulla. Jos aiot todella pelata warhammeria, on se perjantai-illan seurapeli eikä mitään sen kummempaa. Tämä ei vaadi sitä mitä internetissä tarjotaan, eli min/maxauksen eliittiä ja kaiken puolihyödyllisenkin siivilöimistä pois armottomana kurana. Se ei myöskään poista sitä taktiikkaosuutta. Kyllä me kaveriporukalla Carcassonneakin pelataan ihan voittomielessä, mutta turha naiminen kannattaa vain jättää pois. Mukavan, tiukan ja tasaväkisen pelin voi saada listalla kuin listalla.

Kuten sanottua, mitä sitten uskoa? Usko itseesi ja omaan kokemukseesi. Sulje korvasi ja silmäsi, pelaa ja nauti pelistä niinkuin itse tahdot. Niin sitä on pelattu täällä päin ja aiotaan yhäkin pelata.

Tankista? ;) Itselläni on steam gun ja helblaster. Kiva laitos. Sillä voi tehdä jotain muutakin kuin ajella päälle ja aiheuttaa maksimi-impacteja. Bring them skirmishers, bitch!

edit\\ 'Narkki, suu kiinni.
Viimeksi muokannut Rune, La 29.07.2006 14:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Tässä sitä vaikka kehtaisi rakastella pilkkua sen verran että jos tankin säännöt nussitaan läpi tarkasti niin itseasiassa mikä tahansa armeija saa käyttää steam tankkia. Nimi viittaa empireen mutta se ei ole ennenkään rajannut yksikköä juuri tietylle armeijalle. Säännöissä sanotaan että steam tankin saa 2000pts armeijaan. EI 2000 pisteen empire armeijaan vaan mihin tahansa armeijaan.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

figunarkki kirjoitti:Tässä sitä vaikka kehtaisi rakastella pilkkua sen verran että jos tankin säännöt nussitaan läpi tarkasti niin itseasiassa mikä tahansa armeija saa käyttää steam tankkia. Nimi viittaa empireen mutta se ei ole ennenkään rajannut yksikköä juuri tietylle armeijalle. Säännöissä sanotaan että steam tankin saa 2000pts armeijaan. EI 2000 pisteen empire armeijaan vaan mihin tahansa armeijaan.
No tuo nyt jo menee vähän yli... ?? ;). Eikö sinustakin :D. Mutta saahan sitä pilkkua toki jömpötellä, jos oikein haluaa.
Nazreg Moonsinger kirjoitti:
Pluton12 kirjoitti:Mihin empire tarvitsee tuollaista pisteennielijää, tavallinen halpa kilpimassa on parasta. Eikä noin kehittyneitä koneita ollut oikeassa saksalais-roomalaisessa valtakunnassakaan.
Koska kilpimassa on aivan infernaalisen surkeaa?
No rune kertoi jo olennaisen. Mutta onhan tuo totta, että ei sillä jalkaväellä missään turnauksessa loisteta, mutta kaveripeleissä se toimii minusta ainakin oikein hyvin, varsinkin empirellä kun on detachment rulet. Jos siis haluaa pelata warhammereita hauskuuden vuoksi, eikä voittamisen takia, niin ei kannata todellakaan kuunnella mitä sotulaiset sanovat. Kannattaa pelata kaveriporukan armeijoiden mukaan, jos kavereilla on reilut listat, niin ei ite ota mitään juusto pultteri magiahorde knighti jyrä kärry listaa. Mutta jos kavereilla on semmoiset niin voi alistua heidän tahtoon ja ottaa vaikkapa tykkijunan, tai ehdottaa, jospa hekin käyttäisivät ensi kerralla reiluja listoja, jolloin peli voisi olla vaikka viihdyttävää. Mielestäni juustoilussa ei ole mitään makua, eikä sitä tueta kaveripeleissä...
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tohtori-SyFilis »

Xenon kirjoitti: Mielestäni juustoilussa ei ole mitään makua, eikä sitä tueta kaveripeleissä...
Ajaisitko kilpaa mielummin formuloilla vai potkuautoilla? Tietenkin potkuautoilla sillä eihän noin hyvillä autoilla ajamisessa ole mitään makua.
The small boys have come to see me hang
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

daider kirjoitti:
Mahvo kirjoitti: Oikeutettua olisi, että yksinäiset jalkamättäjät saisivat automaattisen dodgen
Jotta ne voisivat raiskata sen rauhassa? Jos menet huitomaan vaunun viereen niin sietääkin jäädä sen alle. Grind ei ole charge vaan vaunun normaali hyökkäys lähiksessä.
Toisin sanoen Tankki rupeaa vetämään donitsia siinä paikoillaan paiskoen kaikkia liihän lähellä olevia kuin räsynukkeja. Kewl.

Syfilis, Formulassa tulee hiki helpommin kuin polkuautossa ja jos vahingossa ajat seinään niin polkuautolla sattuu vähemmän. Minä ottaisn polkuauton.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Rune
Peliporukkavalvoja

Syffe kirjoitti:Ajaisitko kilpaa mielummin formuloilla vai potkuautoilla? Tietenkin potkuautoilla sillä eihän noin hyvillä autoilla ajamisessa ole mitään makua.
Potkuautolla, itseasiassa. Turha sitäkään on liian vakavasti ottaa. Kuuntelisitko mielummin Teräsbetonia vai HMP:tä?
Xenon kirjoitti:No tuo nyt jo menee vähän yli... ?? Vinkkaus. Eikö sinustakin Iso hymy. Mutta saahan sitä pilkkua toki jömpötellä, jos oikein haluaa.
Älä kiinnitä huomiota, ehkä se lopettaa jossain välissä.
Jos siis haluaa pelata warhammereita hauskuuden vuoksi, eikä voittamisen takia, niin ei kannata todellakaan kuunnella mitä sotulaiset sanovat. Kannattaa pelata kaveriporukan armeijoiden mukaan, jos kavereilla on reilut listat, niin ei ite ota mitään juusto pultteri magiahorde knighti jyrä kärry listaa.
Itse karsastan termiä juusto. Itse ainakin tykkään ottaa Empirellä ampumisen lisäksi jalkaväkeä turnauksiinkin. Ei niillä listoilla loppuun asti mennä, mutta toivottavasti kukaan ei tee tahallaan tai ajattele listaa tehdessään tekevänsä siitä 'reilumman' tai 'huonomman'. En minä silleenkään tykkäisi pelata; tahdon kuitenkin yrittää voittaa pelejä mutta teen sen mielummin semmoisella listalla jota itse tykkään pelata. En kuitenkaan huutele ympäri internetiä käyttäväni jotain huonompia tai urheilullisempia listoja, kuten en myöskään tule aukomaan tuntemattomille päätäni siitä, ettei kannata ottaa sitä ja tätä esinettä sen ja tuon vuoksi, enkä huutele etteivät muut osaa pelata jos kertovat näkemyksensä asiasta jos toisestakin. Jos ratkaisu on jossain listassa oikeasti huono, kuten taikamiekkojen nakkeleminen empire-velhoille, niin voin huomauttaa siitä jos parannusehdotuksia pyydetään, mutta jätän sen min/maxauksen ihmiselle itselleen huolehdittavaksi.
Viimeksi muokannut Rune, La 29.07.2006 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#Ostium

SirJopetius

Viesti Kirjoittaja SirJopetius »

Runeltahan tulee Asiaa :)
Poiketen topicista tosin, itse wanhana empire pelaajana olen nauttinut kaikkein eniten turnauksista joihin keräsin figut jotka olin vaivalla saanut maalattua. Menestys oli mitä oli, mutta kaikkein parhaimmat muistot niistä on jääneet, toisinkuin kaverilta lainatusta helf-seer magiahorde juustoilusta, jolla pärjäsi sataa kertaa paremmin. ^^

Eli pelatkaa pelaamisen takia, ei voittamisen.

Ja aiheeseen ---> Tankki on kova. Tottakai 250 pts. on pakko olla kova. Mutta moni armeija pystyy saamaan sen erittäin helposti rikki, ei ehkä tuhottua, mutta kuitenkin täysin hyödyttömäksi kentällä.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Kaikki aina valittavat kuinka "juusto" listat pilaavat peli-ilon ja niillä ei ole hauska pelata, mutta minä en vieläkään ota uskoakseni että se olisi totta.

Nykyaikainen rikkinäinen armeija sisältää yleensä tämmöisiä elementtejä:
-Nopea lähitaistelu
Movement phase on tämän pelin sielu, miksi ihmeessä pelaisin siis M4 jalkaväkeä kun se ei liiku. Minä haluan että kaikki yksiköt ovat nopeita, koska AINA kun olen pelannut MITÄ TAHANSA strategia/sotapeliä, tietokoneella tai laudalla, olen pyrkinyt minimoimaan tappioni. Se on helpointa jos on nopeampi kuin vihollinen.

Toinen asia on se että minusta on paljon munakkaampaa lentää lohikäärmeellä vihollisen linjaan kuin kävellä jalan kohti.

-Taikominen
Niinpä, minä valitsin fantasiapelin koska pidän magiasta, mystiikasta, taruolennoista ja sen semmoisesta. Miksi siis en pelaisi magiaa? Minulla on ainakin aina ihan oikeaa taustatarinaa armeijalleni, yhtä poikkeusta lukuunottamatta johon palaan kohta.

-Ampuminen
no jaa, mun armeijat eivät paljoa tästä perusta, mutta eritoten skaveneiden arcane teknologia on vain niin sopivaa fantasiamaailmaan että se on musta kivaa. Sekä pelata vastaan että pelata itse. Minun pimentohaltiat ainakin moppasivat aika tyylikkäästi tuttavan rotta-armeijaa, joka on ihan kova. En ole delffeilläni edes hävinnyt rotille kuin kerran... (sekin oli aivan omaa syytäni, eikä toisen armeijan juustoutta. Pelasin tyhmästi, liian väsyneenä. [seli seli]).

Väitänpä siis kuitenkin että tämä peli vaatii taitoakin, paitsi niissä perjantai illanviettomatseissa, jotka eivät taas ole verrattavissa turnaushammeriin.

Verratkaapa itse vaikkapa monopolin sm- kisoja ja perjantai-illan normi monopolia. Taitaa olla sielläkin aika paljon eroa näiden kahden pelimuodon välillä.
Rune
Peliporukkavalvoja

Ei, minäkään en usko juustoamisen, johon en edes käsitteenä suoraan sanoen usko, pilaavan peli-iloa tai tuhoavan illan peliä niin että molemmat pelaajat lähtevät itkien kotiin, sillä jos niin olisi kukapa sellaisia käyttäisi? Nimenomaan, tästä pääsemme siihen asiaan jota olen hakenut tässä viesteilläni.

Kukaan ei Pakota pelaamaan juustoarmeijoilla, kukaan ei pakota pelaamaan vain voiton ilosta, kukaan ei pakota pelaamaan jos ei pärjää ja vihaa häviämistä, kukaan ei pakota pelaamaan hiukka heikommalla listalla jos huomaa ajallaan ettei voitakaan enää pelejä eikä pidä siitä tunteesta. Kukaan ei taas toisaalta pakota ketään pelaamaan millään reilukerholistoilla. Jokainen on täysin vapaa pelaamaan listalla ja asenteella jonka itse valitsee.

Nazreg, kaikella kunnioituksella ja kaikkea, en tahdo nyt käydä päälle ja toivon ettei tästä viestistä välity sellaista kuvaa, mutta ymmärrän varsin hyvin syyt miksi jotkut ihmiset vinkuvat voimakkaista listoista. Ymmärrän myös varsin hyvin, kuinka jotkut ihmiset tahtovat pelata mahdollisimman min/maxatuilla listoilla ja vääntää säännöt suoriksi raiteiksi, ja vain voitto on tärkeintä. Toiset pelaajat nauttivat toisesta puolesta, toiset toisesta. Kysymys onkin siinä, että jokainen saa valita kuinka tahtoo pelata. Jos ei ole tyytyväinen pelityyliin tai armeijakokoonpanoon jota edustaa, sitä voi vaihtaa.

Pelaajien asenne vaikuttaa myös siihen onko pelaajilla hauskaa, ja myös vastapelaajan ja kanssaharrastajan sanomiset antavat oman osuutensa asiaan. Minusta on naurettavaa tulla puhumaan foorumeilla lähes jokaisessa viestissään siitä, miten se ja se aspekti pelissä on kuraa/voimakasta, ja mitä kannattaa käyttää ja mitä ei. Vielä törkeämpää käytöstä on tulla ja hyökätä ihmisten niskaan saman tien paukutellen heitä sillä 'tosiasialla', etteivät he osaa pelata lainkaan tai he pelaavat warhammeria, tai mitä pelaavatkaan vuorostaan, väärin kun eivät väännä listoja min/max asennolle ja pyri äärimmäiseen powerplay asenteeseen.

Itse tulen turnauksiin pelaamaan pelaamisen halusta, pelaamaan kivoilla pöydillä ja uusien ihmisten kanssa. Ehkä jopa opettelemaan uuden armeijani käyttöä kentällä tai jotain vastaavaa. En pyrikään huipulle tieten tahtoen, pelaan vain ja katson mitä tapahtuu, pyrkien mahdollisimman voitokkaaseen peliin, mutten tee sitä hauskuuden kustannuksella, tai sillä minkä itse henkilökohtaisesti siksi näen. Minä pelaan niin, toiset pelaavat toisella tavalla, jotkut voittoa veren maku suussa tavoitellen, ja voisin itsekin kokeilla mitä tahansa pelityyliä noista kerran jos toisenkin. Tulisin vain aika varmasti pitämään eniten juuri siitä turnauspelimallista mitä itse tykkään pelata.

Mutta en sano muille kuinka heidän pitäisi harrastaa, pelata, toimia tai ajatella. Teen näin, ja annan muiden tehdä omalla tavallaan. Sama pätee internetfoorumeilla: antaa ihmisten löytää itse pelityylinsä, ja apua kysellessä kertoa jotain omasta mielipiteestään, eikä paukuttaa kirjalla tai jollain kovemmalla takaraivoon ja sanoa toisten tekevän tai ajattelevan väärin.

Pelasit jalkaväkipohjaisella Dark elf armeijalla, ja varsin menestyksekkäästikin. Miksi sanot jalkaväen olevan hirveää kuraa, eikä kukaan käytä sitä järjissään, jos itsekin olet sitä käyttänyt, ja olet ollut käsittääkseni varsin tyytyväinenkin tuloksiin?
#Ostium

Xenon
Peliporukkavalvoja

Tohtori-SyFilis kirjoitti:
Xenon kirjoitti: Mielestäni juustoilussa ei ole mitään makua, eikä sitä tueta kaveripeleissä...
Ajaisitko kilpaa mielummin formuloilla vai potkuautoilla? Tietenkin potkuautoilla sillä eihän noin hyvillä autoilla ajamisessa ole mitään makua.
Mitenkä potukautoilu ja formulat liittyvät yhteen?!?! Ei ***** mitenkään... Tuo oli todella huono esimerkki. Mietippä jos kaverillasi on potkulaudassa moottori ja sinä lähet potkuvoimalla viivoille hänen kanssaan, siinä tästä on enemmänkin kysymys... Voit sanoa kaverillesi että tunge se jöditin per*******, pelaa reilua peliä, jos taas molemmilla on moottorit tai jalat niin peli on reilua ;). Eli joko Juusto vs juusto, tai fluffi lista vs fluffi lista, minä valitsen ennemmin jälkimmäisen.

Enkä puhu tässä siitä, että olisi pakko hävitä joka ikinen peli, en. Vaan siitä että olisi hauska pelata ja että lopputulos ei olisi ennaltaarvattava ja että armeijat on tyylikkäitä, eikä semmoisia millä pärjää parhaiten. Joo nyt kyllä rupee lukko jo tuoksahtamaan, eipä kyllä kiinnostas vaikka meniskin lukkoon :D Onneksi vaihtuu editioni, turnauksissakin jotain ideaa, saattais olla vaikka erilaisia listoja siellä, eikä kaikki sitä samaa.
Rune
Peliporukkavalvoja

Lukko tuleekin varmaan, jos aletaan kiroilemaan ja menemään henkilökohtaisuuksiin. Rauhassa vain. Syffen esimerkki oli itseasiassa varsin osuva.
Xenon kirjoitti:Vaan siitä että olisi hauska pelata ja että lopputulos ei olisi ennaltaarvattava ja että armeijat on tyylikkäitä, eikä semmoisia millä pärjää parhaiten.
Yhäkin olen sitä mieltä, että armeijat eivät tee hauskaa peliä, vaan se millä asenteella ihmiset peliä pelaavat ja mistä he itse pitävät. Olen nähnyt tajuttoman nätin ja tyylikkään näköisiä armeijoita, jotka ovat olleet todella kovia ja min/max makuisia, mutta se ei ole toki poistanut sitä tosiasiaa että armeijaa on ilo katsella kentällä. Ennalta-arvattavuuden taas tekevät pelaajat kangistumalla aina samoihin kaavoihin ja luottamalla sokeasti siihen, mitä muut vaikkapa nettifoorumeilla sanovat ja puhuvat milloin mistäkin. Hyvä pelaaja tekee keskinkertaisestakin hyvää, mutta hyvästä voittamatonta; niin pitkään kuin vastaan ei tule toinen hyvä pelaaja hyvillä yksiköillään.

Voimakkaat listat eivät ole epäreiluja, vain todella todella voimakkaita. Jos omat rahkeet tai kiinostus ei riitä niitä vastaan pelaamiseen (kuten allekirjoittaneella) voi tyytyä häviämään niille (jota kukaan nyt ei jaksa kovin kauaa), pelata kivemmassa kaveriseurassa (/nostaa kätensä) tai yrittää nousta samalle tasolle riippuen aivan siitä mitä haluaa. Siitä, että jotkut nauttivat vääntämisestä ja kääntämisestä ja voimasuhteiden laskemisesta, ei kannata nostaa ongelmaa jos itseään semmoinen ei kiinosta. Kuten yhäkin olen tuossa sanonut: Antakaa ihmisten nauttia pelistä omalla tavallaan, ja nauttikaa itse omasta pelistänne omalla tavallanne ja niiden kanssa jotka pitävät sen samoista elementeistä kuin te. Turha sitä on hakata päätään turhaan seinään.
Eli joko Juusto vs juusto, tai fluffi lista vs fluffi lista, minä valitsen ennemmin jälkimmäisen.
Fluffi ja peliteho eivät sulje toisiaan pois, olen tässä täysin eri mieltä sinun ja monen muunkin kanssa, joka tuppaa pitämään juustoa ja fluffikkuutta vastakohtina. Armeijalista ja fluffi armeijalle ovat kaksi täysin toisitaan riippumatonta asiaa, ja tehokkaalle listalle voi aina kirjoittaa oman toimivan fluffinsa. Tämä menee käsi kädessä sen tyylikkyyden kanssa. Yhäkään, pelkkä undercoatattu phoenix guard blokki muuten geneerisessä Helffi armeijassa ei tee listasta tyylikästä, ja enempi surkuhupaisan jos pelaaja vielä mainostaa kovaan ääneen sen tyylikkyyden ja omaperäisyyden puolesta.
Onneksi vaihtuu editioni, turnauksissakin jotain ideaa, saattais olla vaikka erilaisia listoja siellä, eikä kaikki sitä samaa.
Itse päätät millaisen idean turnauksesta haet ja millä mielellä lähdet niihin pelaamaan. Jos ei kiinosta ja ymmärrät turnausasenteen itsellesi sopimattomaksi syystä tai toisesta, ne voi kyllä jättää välistä. Itse ainakin tykkään käydä turnauksissa vaikken koskaan paljoa puoliväliä korkeammalle sijalle olekaan päässyt, ja pääasiassa nautin niistä.

Editionin vaihtuminen tuskin korjaa tätä 'ongelmaa', joka - jos ongelmaksi lasketaan - on vain ja ainoastaan pelaajissa, jotka tekevät niitä listoja. 7th edition tuo mukanaan uusia strategioita, nostaa jotkut yksikkötyypit vähän paremmalle sijalle ja pelaajat oppivat nopeasti mikä on hyödynnettävissä mahdollisimman tehokkaasti tällä kertaa.

ps. Ai, lukosta vielä. Kerrankin asiasta päästiin oikeasti keskustelemaan, ja minusta on varsin fiksua saada jotain selvyyttä tähän hullun myllyyn, vaikka siinä menisi ikä ja terveys. Nyt kun se rakkula repäistiin auki niin parempi puhdistaa saman tien kunnolla. Topicin voisi splitata kuitenkin jossain välissä jos sille nähdään tarvetta.
#Ostium

Kelpo

Viesti Kirjoittaja Kelpo »

Rune kirjoitti:Itse ainakin tykkään käydä turnauksissa vaikken koskaan paljoa puoliväliä korkeammalle sijalle olekaan päässyt, ja pääasiassa nautin niistä.
Tässä taitaa olla syy ja seuraus samassa virkkeessä. Puolivälin alapuolella kun pysyttelee rankingissa niin pääsääntöisesti saanee turnausympäristössäkin vastaansa leppoisia vastustajia mukavien armeijoiden puikoissa joiden kera on leppoisa väännellä kättä hyvässä hengessä reggaen soidessa ja höpöheinän tuoksuessa. Parhaimmillaan on harrastus silloin ehkä.
Naapurin viljat vei halla

tralalalalalla
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Rune kirjoitti: Kukaan ei Pakota pelaamaan juustoarmeijoilla, kukaan ei pakota pelaamaan vain voiton ilosta, kukaan ei pakota pelaamaan jos ei pärjää ja vihaa häviämistä, kukaan ei pakota pelaamaan hiukka heikommalla listalla jos huomaa ajallaan ettei voitakaan enää pelejä eikä pidä siitä tunteesta. Kukaan ei taas toisaalta pakota ketään pelaamaan millään reilukerholistoilla. Jokainen on täysin vapaa pelaamaan listalla ja asenteella jonka itse valitsee.
Täysin totta, minä haluan myös pitää kiinni siitä vapaudesta vastakin. :)
Nazreg, kaikella kunnioituksella ja kaikkea, en tahdo nyt käydä päälle ja toivon ettei tästä viestistä välity sellaista kuvaa, mutta ymmärrän varsin hyvin syyt miksi jotkut ihmiset vinkuvat voimakkaista listoista. Ymmärrän myös varsin hyvin, kuinka jotkut ihmiset tahtovat pelata mahdollisimman min/maxatuilla listoilla ja vääntää säännöt suoriksi raiteiksi, ja vain voitto on tärkeintä. Toiset pelaajat nauttivat toisesta puolesta, toiset toisesta. Kysymys onkin siinä, että jokainen saa valita kuinka tahtoo pelata. Jos ei ole tyytyväinen pelityyliin tai armeijakokoonpanoon jota edustaa, sitä voi vaihtaa.
Jees, mutta jos minä sanon että pelaan min/max listalla, koska silloin pelaaminen on hauskaa. Ei se voittaminen ole välttämättä tärkein asia vaikka min/maxia pelaisikin, silloin voi saada aivan yhtä hauskoja pelejä aikaan.

Minä en näe ristiriitaa voitontavoittelun ja hauskan pelin välillä. En myöskään min/max listojen ja hauskan pelin välillä.

Pelaajien asenne vaikuttaa myös siihen onko pelaajilla hauskaa, ja myös vastapelaajan ja kanssaharrastajan sanomiset antavat oman osuutensa asiaan. Minusta on naurettavaa tulla puhumaan foorumeilla lähes jokaisessa viestissään siitä, miten se ja se aspekti pelissä on kuraa/voimakasta, ja mitä kannattaa käyttää ja mitä ei. Vielä törkeämpää käytöstä on tulla ja hyökätä ihmisten niskaan saman tien paukutellen heitä sillä 'tosiasialla', etteivät he osaa pelata lainkaan tai he pelaavat warhammeria, tai mitä pelaavatkaan vuorostaan, väärin kun eivät väännä listoja min/max asennolle ja pyri äärimmäiseen powerplay asenteeseen.
Mmh. en minä sanonyt että kukaan pelaisi väärää hammeria kun ei halua pelata pp:tä etc. etc. Kyllä minä olen pelannut noita perjantai illan pelejäkin, ja hauskaa on ollut, mutta pointti on se että se on ihan erilaista verrattuna turnauspelaamiseen.

Sotuun laitetaan listat esille, jotta saataisiin parannus ehdotuksia. On siis vain loogista että ehdotetaan min/max tavaraa, sillä kukaan ei ole määritellyt tarkemmin mitä haluaa kuitenkaan.

Jos ihmiset lähtevät arvostelemaan listaa kahdelta eri arvopohjalta, niin on vaikea välttyä yhteen törmäyksiltä. Toisen mielestä iron breakkerit on asenne valinta, ja toisen mielestä se stonikka ansaitsee paikan armeijassa.
Itse tulen turnauksiin pelaamaan pelaamisen halusta, pelaamaan kivoilla pöydillä ja uusien ihmisten kanssa. Ehkä jopa opettelemaan uuden armeijani käyttöä kentällä tai jotain vastaavaa. En pyrikään huipulle tieten tahtoen, pelaan vain ja katson mitä tapahtuu, pyrkien mahdollisimman voitokkaaseen peliin, mutten tee sitä hauskuuden kustannuksella, tai sillä minkä itse henkilökohtaisesti siksi näen. Minä pelaan niin, toiset pelaavat toisella tavalla, jotkut voittoa veren maku suussa tavoitellen, ja voisin itsekin kokeilla mitä tahansa pelityyliä noista kerran jos toisenkin. Tulisin vain aika varmasti pitämään eniten juuri siitä turnauspelimallista mitä itse tykkään pelata.
No minulla on hauskaa kun pelaan shakkia, joten luultavasti me saadaan kiksit vähän eriasioista. Jokunen mitalikin turnausshakista taitaa olla tuolla hyllyssä (ha, ja taas tuli sentti lisää virtuaalimunaa).

En minä varsinaisesti verenmaku suussa pelaa, liian tosissaan kuitenkaan saa olla, mutta ilmeisesti tyylini ei kelpaa kaikille. Minä haluan pelata kovalla listalla, muita kovia listoja vastaan. Koska pyrin aina voittoon, ja olen melko varma että "ns. fluffilistalla"kin pystyisin voittamaan turnauksessa ensimmäiset kierrokset, niin minusta ei ole hauskaa enään siinä kolmannella kierroksella ottaa vastaan jotain Walloittajan single model Tzeentchiä. (Kahdesti olen aivan roskalla, "katotaan mitä tuli mukaan. Ai kato se on great sword yksikkö!" listalla ottanut W:tä vastaan ja vitutus oli aika hc pelin lopulla, käytännön mahdollisuudet nollassa koko pelin ajan).

Vähän samanlainen fiilis kuin fangilla viimeksi mun Tzeentchiä vastaan.
Mutta en sano muille kuinka heidän pitäisi harrastaa, pelata, toimia tai ajatella. Teen näin, ja annan muiden tehdä omalla tavallaan. Sama pätee internetfoorumeilla: antaa ihmisten löytää itse pelityylinsä, ja apua kysellessä kertoa jotain omasta mielipiteestään, eikä paukuttaa kirjalla tai jollain kovemmalla takaraivoon ja sanoa toisten tekevän tai ajattelevan väärin.
Meeh, minä vain kerron mitä nyky fb on, jokainen löytää oman pelityylinsä lopulta kuitenkin. Minä annan mielipiteeni, vaikka se saattaa välillä olla vähän jyrkkä. En minä väitä että kukaan ajattelisi väärin, luultavasti minä itse ainoastaan, mutta minä ajattelen täysin matemaattisesti täällä foorumeilla. (p.s se joka väittää että olen hullu eikä minulla voi olla hauskaa, voi miettiä sitä että minä pidän matematiikan tehtävien ratkaisemisesta. :))
Pelasit jalkaväkipohjaisella Dark elf armeijalla, ja varsin menestyksekkäästikin. Miksi sanot jalkaväen olevan hirveää kuraa, eikä kukaan käytä sitä järjissään, jos itsekin olet sitä käyttänyt, ja olet ollut käsittääkseni varsin tyytyväinenkin tuloksiin?
Puhuin yllä M4, en M5 jalkaväestä. :P

Mjaa, se johtuu siitä että haluan kehittyä paremmaksi pelaajaksi eikä se onnistu sillä että pyöritetään 66,6 massacrea jollain Tzeentchillä random fluffilistoista. Kun kerran tiedän että tässä maassa on ainakin yksi joka pystyy vetämään dark elffeillä turpaan melkopitkälti mitä tahansa, niin minä tiedän että myös minulla on mahdollisuudet siihen (teoriassa).

edit// olen jo pitkään haaveillut mahdollisuudesta toteuttaa kääpiö armeija, mutta budjetti ei ole vielä riittänyt. Tähtäimessä olisi ensimmäinen 7th. edikan turnausvoitto kääpiöillä. :P
Rune
Peliporukkavalvoja

No minulla on hauskaa kun pelaan shakkia, joten luultavasti me saadaan kiksit vähän eriasioista. Jokunen mitalikin turnausshakista taitaa olla tuolla hyllyssä (ha, ja taas tuli sentti lisää virtuaalimunaa).
Shakki on loistava peli ja pidän sen pelaamisesta. Harmi että sitä tulee pelattua niin häviävän vähän etten oikein hallitse siitä muuta kuin perusteet. Joskus olisi todella mukava oppia. Matematiikastakin pidän enemmän kuin monista muista kouluaineista; yläasteen puolella pidin siitä kovastikin.

...niin, tämä oli nyt se täysin asiaan kuulumaton kommentti. ;)
Puhuin yllä M4, en M5 jalkaväestä.
Onko tällä nyt oikeasti niin suurta merkitystä? Toki, moni charge ja muu vastaava voi olla tuumasta tai parista kiinni, mutta käsittääkseni jalkaväki on aina jalkaväkeä, eikä delffeillä se ole edes kaikkein kustannustehokkainta.
Minä annan mielipiteeni, vaikka se saattaa välillä olla vähän jyrkkä. En minä väitä että kukaan ajattelisi väärin, luultavasti minä itse ainoastaan, mutta minä ajattelen täysin matemaattisesti täällä foorumeilla.
Asian voi kai ilmaista humaanimminkin. Miksi nostin tämän esille, on se, että matemaatikkonalkuna tajuat varmaan perusteluiden ja välivaiheiden ylöskirjaamisen merkityksen. Pelkkä oneliner "Yksikkö/esine X on paksa, miksä sitä käyttäisit?" on mihin on saanut tottua - eikä vain sinulta, vaan aika monelta muultakin - täällä päin. Nuoremmat ja kokemattomammat ansaitsisivat jonkin näköistä pohjastusta väitteille, kuten suoraan sanoen minäkin välistä. Myös absoluuttinen toteamus faktana "X + Y = Z, jossa Z = sontaa" ei varmasti pidä jokaisessa tilanteessa paikkaansa, ja monille rankattu infantry muiden muassa voi olla osa heidän pelityyliään, jolla ei ole välttämättä mitään tekemistä Suomen johtavan turnausskenen kanssa. Tähän voisi linkittää sen "Posting and you" flash pätkän, mutta se lienee turhaa kun kaikki ovat sen kuitenkin nähneet. Jos tahtoo oikeasti muuttaa ihmisten näkemyksiä asioista ja saada heidät ajattelemaan omilla aivoillaan pärjätäkseen, täytyy antaa jotain jota ajatella ja johon verrata.

"Kyl mä tiän, mä oon pelannu, uskokaa", ei välttämättä aina toimi tahdotulla tavalla. Omien mielipiteiden ilmaiseminen, olivat ne tai sitten ilmaisu vallan jyrkkiä, on semmoinen taito jossa tulee edes yrittää muistaa se tietoa vastaanottava osapuoli. Mielipiteissä harvoin on vikaa, mutta niiden ilmaiseminen on toinen juttu. En ole moderaattori, mutta vaikkei foorumeiden sääntöjä rikottaisikaan, on yleinen viihtyvyys - kaikille - käyttäjäkunnasta kiinni.
edit// olen jo pitkään haaveillut mahdollisuudesta toteuttaa kääpiö armeija, mutta budjetti ei ole vielä riittänyt. Tähtäimessä olisi ensimmäinen 7th. edikan turnausvoitto kääpiöillä.
Flaming greatweapons and hordes of miner units with thanes! :D No joo, tuota odotellaankin sitten. Ehkä seiskaedikan myötä se voisi olla mahdollistakin. Onnea vain yritykseen. Kunhan varot etten minä ole tulilinjalla ensimmäisen noppasi lentäessä vastakkaiseen pöytään. ;)
Sotuun laitetaan listat esille, jotta saataisiin parannus ehdotuksia. On siis vain loogista että ehdotetaan min/max tavaraa, sillä kukaan ei ole määritellyt tarkemmin mitä haluaa kuitenkaan.
Itse en ole samaa mieltä. Saattaisin hyvinkin laittaa infantry empireni nettiin arvioitavaksi, ja odotan kommenttia mahdollisista parannusehdotuksista listan kokonaisuutta tai rakennetta paljoa rikkomatta, jos se ei ole laiton tai oikeasti särki, poikki ja pinossa ennen deploymentia (ks. minimiblokkeja hilpariyksiköitä commandeilla. Siinä voidaan huomauttaa ilolla). Jos puhuttaisiin pelkällä powerplay tasolla kommentit voisivat olla luokkaa: "Vaihda armeija" tai "Vaihda ritareihin ja kolmeen tankkiin". Perjantai-illan pelit ovat oma taiteenlajinsa myös, ja tuskin niihinkään lähdetään kaverin kanssa vain noppaa heittämään. Sitä varten on Jatzy. Min/max ja listan rakenteen muokkaaminen ja parantelu ovat eri asioita, eivätkä mielestäni paini edes samassa sarjassa.
Viimeksi muokannut Rune, Su 30.07.2006 03:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#Ostium

Xenon
Peliporukkavalvoja

Fluffi ja peliteho eivät sulje toisiaan pois, olen tässä täysin eri mieltä sinun ja monen muunkin kanssa, joka tuppaa pitämään juustoa ja fluffikkuutta vastakohtina. Armeijalista ja fluffi armeijalle ovat kaksi täysin toisitaan riippumatonta asiaa, ja tehokkaalle listalle voi aina kirjoittaa oman toimivan fluffinsa. Tämä menee käsi kädessä sen tyylikkyyden kanssa. Yhäkään, pelkkä undercoatattu phoenix guard blokki muuten geneerisessä Helffi armeijassa ei tee listasta tyylikästä, ja enempi surkuhupaisan jos pelaaja vielä mainostaa kovaan ääneen sen tyylikkyyden ja omaperäisyyden puolesta.
No ok. Huonosti sanottu... Ehkä parempi ilmaisu on "tyylilista", jolla yleensä tarkoitetaan listaa joka ei ole joku lentosirkus, tykkijuna, seercouncil, vaan lista jolla on oma teema, eikä kaikkea ole min/maxattu.
Lukko tuleekin varmaan, jos aletaan kiroilemaan ja menemään henkilökohtaisuuksiin. Rauhassa vain. Syffen esimerkki oli itseasiassa varsin osuva.
Kukas tässä on kiroillut? ;) Siinähän oli vain viisi kaunista tähteä, jotka kuvastivat onnea ja aututta, kaiken tämän pilkunviilauksen ja väittelyn keskellä :).
Jees, mutta jos minä sanon että pelaan min/max listalla, koska silloin pelaaminen on hauskaa. Ei se voittaminen ole välttämättä tärkein asia vaikka min/maxia pelaisikin, silloin voi saada aivan yhtä hauskoja pelejä aikaan.

Minä en näe ristiriitaa voitontavoittelun ja hauskan pelin välillä. En myöskään min/max listojen ja hauskan pelin välillä.
Ethän sinä näe sitä ristiriitaa, jos itse pelaat sillä min/maxatulla listalla. Kyllähän se "tyylilistojen" nöyryytys aina maistuu, mutta oliko vastapelaajat aina yhtä iloisia? Mutta tyylillista on pelaajan valinta, jos lähtee tyylilistalla turnaukseen, silloin harvemmin lähtee voittamaan, ja on täten tuomittu häviämään raa-asti massacrella jo alkukierroksilla...
Mmh. en minä sanonyt että kukaan pelaisi väärää hammeria kun ei halua pelata pp:tä etc. etc. Kyllä minä olen pelannut noita perjantai illan pelejäkin, ja hauskaa on ollut, mutta pointti on se että se on ihan erilaista verrattuna turnauspelaamiseen.
Totta, jos on vähänkin voiton tahtoa, niin ei sinne todellakaan mitään peenis kaartia oteta mukaan..
edit// olen jo pitkään haaveillut mahdollisuudesta toteuttaa kääpiö armeija, mutta budjetti ei ole vielä riittänyt. Tähtäimessä olisi ensimmäinen 7th. edikan turnausvoitto kääpiöillä.
Onnea yritykselle ;).

En sano että juustoilu olisi jotenkin väärin, jokainen pelaa miten haluaa. Asioista on kuitenkin niin paljon mielipiteitä, että tyhmää tästä on rueta kiistelemään. :D.

BTW eikö tämä otsikko kannattaisi muuttaa, vaikkapa Keskustelua juustosta tjsp. Joka tapauksessa tämä menee niin ohi tuosta aiheesta, että huh huh :D[/quote]
Rune
Peliporukkavalvoja

Xenon kirjoitti:
No ok. Huonosti sanottu... Ehkä parempi ilmaisu on "tyylilista", jolla yleensä tarkoitetaan listaa joka ei ole joku lentosirkus, tykkijuna, seercouncil, vaan lista jolla on oma teema, eikä kaikkea ole min/maxattu.
Tsk, taas kilahti kassakoneessa. Seercouncil nimenomaan on tyyli ja teema. Siinä on velhokoulun oppilaita mestarinsa kanssa taistelussa. En näe siinä mitään fluffitonta tai tyylitöntä, teemakin on kovin yhtenäinen. Sekoitat taas termistöä ja stereotypioita. Pilkunviilausta, kyllä, mutta juuri nuo muutamat termit aiheuttavat eniten ristiriitoja näissä keskusteluissa.
Xenon kirjoitti:
Kukas tässä on kiroillut? ;) Siinähän oli vain viisi kaunista tähteä, jotka kuvastivat onnea ja aututta, kaiken tämän pilkunviilauksen ja väittelyn keskellä :).
Tajusit arvatenkin pointtini jokatapauksessa... ;)
Xenon kirjoitti:

Ethän sinä näe sitä ristiriitaa, jos itse pelaat sillä min/maxatulla listalla. Kyllähän se "tyylilistojen" nöyryytys aina maistuu, mutta oliko vastapelaajat aina yhtä iloisia? Mutta tyylillista on pelaajan valinta, jos lähtee tyylilistalla turnaukseen, silloin harvemmin lähtee voittamaan, ja on täten tuomittu häviämään raa-asti massacrella jo alkukierroksilla...
Henkilökohtaisesti kun aloitin ensimmäisissä turnauksissani pelaamisen, eivät listani olleet tyylikkäitä. Mutta, no, eivätpä olleet mitään kovin tehokkaitakaan. Yksinkertaisesti listani olivat huonoja ja mikä tärkeintä, en osannut pelata. Parin vuoden päästä homma alkoi luistaa runsaasti paremmin. Jätän kommentin muuten omaan arvoonsa, tahdoin vain tuon sanoa.
#Ostium

Xenon
Peliporukkavalvoja

Rune kirjoitti:
Xenon kirjoitti:
Tsk, taas kilahti kassakoneessa. Seercouncil nimenomaan on tyyli ja teema. Siinä on velhokoulun oppilaita mestarinsa kanssa taistelussa. En näe siinä mitään fluffitonta tai tyylitöntä, teemakin on kovin yhtenäinen. Sekoitat taas termistöä ja stereotypioita. Pilkunviilausta, kyllä, mutta juuri nuo muutamat termit aiheuttavat eniten ristiriitoja näissä keskusteluissa.
No voe... Mutta sinäkin, ja muut varmasti tajusitte mitän noilla "sekaisilla termeilläni" hain. Joten minusta sen ei pitäisi monimutkaistuttaa tätä keskustelua. Jos sinun mielestä on tyylikästä pelata maxatuilla mageilla, no siitä voi olla montaa mieltä. Sitä paitsi seercouncil koostuu yleensä maxatuista mageista, muutamasta bolttiksesta ja kotkasta, maxatuista kärryistä, ja muutamasta silver helm yksiköstä. Tuonkin listan vahvasta yhtenäisestä teemasta voi olla montaa mieltä. Minusta 4 kpl:ta mageja puskassa ei tee siitä velhojen oppikoulua. Korkeintaan kettuuntuneiden taisteluun eksyneiden maagejen marttakerhon. Mutta mielipiteet kullakin ;).

edit:
quotet korjattu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”