Kai sinä sitten seuraavan kerran kun osutaan samaan turnaukseen otat shakkimatsin? ^^Rune kirjoitti:Shakki on loistava peli ja pidän sen pelaamisesta. Harmi että sitä tulee pelattua niin häviävän vähän etten oikein hallitse siitä muuta kuin perusteet. Joskus olisi todella mukava oppia. Matematiikastakin pidän enemmän kuin monista muista kouluaineista; yläasteen puolella pidin siitä kovastikin.No minulla on hauskaa kun pelaan shakkia, joten luultavasti me saadaan kiksit vähän eriasioista. Jokunen mitalikin turnausshakista taitaa olla tuolla hyllyssä (ha, ja taas tuli sentti lisää virtuaalimunaa).
Ero on aivan järjettömän dramaattinen, se +1M ratkaisee pelejä!Onko tällä nyt oikeasti niin suurta merkitystä? Toki, moni charge ja muu vastaava voi olla tuumasta tai parista kiinni, mutta käsittääkseni jalkaväki on aina jalkaväkeä, eikä delffeillä se ole edes kaikkein kustannustehokkainta.Puhuin yllä M4, en M5 jalkaväestä.
Mjoo, niin kai. Minun pitäisi yleensä ajatella kahdesti ennen kuin painan postaus nappulaa, mutta kun sen neljännensadankerran joku kysyy "onx tää black guard hyväääää1!!"!"2 omg omg omg zomg lol lol" niin minusta vaan alkaa tuntua että one liner riittää tällä kertaa... ...tietenkään ei pitäisi, mutta jos ihminen ajattelisi aina maailma olisi paljon parempi paikka.Asian voi kai ilmaista humaanimminkin. Miksi nostin tämän esille, on se, että matemaatikkonalkuna tajuat varmaan perusteluiden ja välivaiheiden ylöskirjaamisen merkityksen. Pelkkä oneliner "Yksikkö/esine X on paksa, miksä sitä käyttäisit?" on mihin on saanut tottua - eikä vain sinulta, vaan aika monelta muultakin - täällä päin. Nuoremmat ja kokemattomammat ansaitsisivat jonkin näköistä pohjastusta väitteille, kuten suoraan sanoen minäkin välistä. Myös absoluuttinen toteamus faktana "X + Y = Z, jossa Z = sontaa" ei varmasti pidä jokaisessa tilanteessa paikkaansa, ja monille rankattu infantry muiden muassa voi olla osa heidän pelityyliään, jolla ei ole välttämättä mitään tekemistä Suomen johtavan turnausskenen kanssa. Tähän voisi linkittää sen "Posting and you" flash pätkän, mutta se lienee turhaa kun kaikki ovat sen kuitenkin nähneet. Jos tahtoo oikeasti muuttaa ihmisten näkemyksiä asioista ja saada heidät ajattelemaan omilla aivoillaan pärjätäkseen, täytyy antaa jotain jota ajatella ja johon verrata.Minä annan mielipiteeni, vaikka se saattaa välillä olla vähän jyrkkä. En minä väitä että kukaan ajattelisi väärin, luultavasti minä itse ainoastaan, mutta minä ajattelen täysin matemaattisesti täällä foorumeilla.
Mjoo, tuo on täysin totta, joskus ei vain jaksa keskittyä. Tälläkin hetkellä kirjoitan seitsemälle foorumille samaan aikaan, ja voin muuten sanoa että on pirun tylsä kesäloma."Kyl mä tiän, mä oon pelannu, uskokaa", ei välttämättä aina toimi tahdotulla tavalla. Omien mielipiteiden ilmaiseminen, olivat ne tai sitten ilmaisu vallan jyrkkiä, on semmoinen taito jossa tulee edes yrittää muistaa se tietoa vastaanottava osapuoli. Mielipiteissä harvoin on vikaa, mutta niiden ilmaiseminen on toinen juttu. En ole moderaattori, mutta vaikkei foorumeiden sääntöjä rikottaisikaan, on yleinen viihtyvyys - kaikille - käyttäjäkunnasta kiinni.
Parhaimmillaan olen kyllä erittäin avulias IRL & Virtuaalisesti, mutta se vaatii jo sitä että toinen osapuoli on tehnyt minuun vaikutuksen käyttäytymisellä. Sitten on tietysti semmoisia asioita joita pidän valitettavasti itsentäänselvyyksinä, minun on erittäin vaikea hahmottaa toisen näkökulmasta tilannetta jossa hänen aivonsa eivät toimi ollenkaan samalla tavalla kuin minun.
Mutta, mitä tulee vielä pelin rikkomiseen, niin ensimmäinen armeija jolla pelasin oli Empire... 1000 pistettä 2 heavens velhoa, 20 hand gunnereria, 5 ritaria, 5 pistolieria ja tykki... ...ei järin heikko lista, vaikka minulla ei tuolloin ollut tietoakaan miten peli käytännössä toimii. Teoriaa vain, kun verrataan muihin peleihin (PC Age of empires ja semmoiset) niin minä olen kyllä aina suosinut ratsuväkeä, jousimiehiä tai lentokoneita yli normaalin jalkaväen. Se vaan kuuluu mun tyyliin ettei kentällä ole miljoonaa jalkamiestä. Valitettavasti semmoiset armeijat ovat usein rikki fb:ssä, mutta lupaan jatkaa fluffi Tzeentchin pelaamista vaikka single model horde nerfattaisiin ja pahasti.
Nee, olet ensimmäinen (lentävän)tykin tulilinjalla. Aika peruskääpiölistaa meinasin lähteä kokeilemaan, ottaa pikkuisen aivoon etten ehtinyt kuudenteen edikkaan, koska se oli alkuperäinen suunnitelma.Flaming greatweapons and hordes of miner units with thanes!edit// olen jo pitkään haaveillut mahdollisuudesta toteuttaa kääpiö armeija, mutta budjetti ei ole vielä riittänyt. Tähtäimessä olisi ensimmäinen 7th. edikan turnausvoitto kääpiöillä.No joo, tuota odotellaankin sitten. Ehkä seiskaedikan myötä se voisi olla mahdollistakin. Onnea vain yritykseen. Kunhan varot etten minä ole tulilinjalla ensimmäisen noppasi lentäessä vastakkaiseen pöytään.
No jos armeijassa on selvä teema, niin en minä mene ehdottamaan yksiköitä jotka rikkovat sen, mutta otetaan esimerkkinä empire jossa on yksi jalkaväki blokki ja loput ovat sotakoneita,ritareita & hand gunnerereita. Miksi siis ei kannattaisi ottaa sitä yhtä yksikköä pois? Sitten taas kun pistetään joku älyttömän typerä x horde ja perään kysymys, "no toimiix" niin vastaus tuppaa olemaan jotain luokkaa "ei helvetissä".Itse en ole samaa mieltä. Saattaisin hyvinkin laittaa infantry empireni nettiin arvioitavaksi, ja odotan kommenttia mahdollisista parannusehdotuksista listan kokonaisuutta tai rakennetta paljoa rikkomatta, jos se ei ole laiton tai oikeasti särki, poikki ja pinossa ennen deploymentia (ks. minimiblokkeja hilpariyksiköitä commandeilla. Siinä voidaan huomauttaa ilolla). Jos puhuttaisiin pelkällä powerplay tasolla kommentit voisivat olla luokkaa: "Vaihda armeija" tai "Vaihda ritareihin ja kolmeen tankkiin". Perjantai-illan pelit ovat oma taiteenlajinsa myös, ja tuskin niihinkään lähdetään kaverin kanssa vain noppaa heittämään. Sitä varten on Jatzy. Min/max ja listan rakenteen muokkaaminen ja parantelu ovat eri asioita, eivätkä mielestäni paini edes samassa sarjassa.Sotuun laitetaan listat esille, jotta saataisiin parannus ehdotuksia. On siis vain loogista että ehdotetaan min/max tavaraa, sillä kukaan ei ole määritellyt tarkemmin mitä haluaa kuitenkaan.
Kirjoittelen huomenissa lisää, koska minusta alkaa tuntua että kirjoitan todella tyhmää tekstiä, mutta en jaksa enään tarkistaa... menen nukkumaan.