"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Lunta leivinjauheesta

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Kurttupeiko

Lunta leivinjauheesta

Viesti Kirjoittaja Kurttupeiko »

Jostakin vähemmän uudesta kirjasta luin että tavallinen leivinjauhe soveltuu erinomaisesti lumeksi. Onko kellään kokemuksia kyseisestä aineesta?
The Captain
Valvoja

Re: Lunta leivinjauheesta

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Kurttupeiko kirjoitti:Jostakin vähemmän uudesta kirjasta luin että tavallinen leivinjauhe soveltuu erinomaisesti lumeksi. Onko kellään kokemuksia kyseisestä aineesta?
Jep. Toimii. Pakkautuu hyvin ja näyttää enemmän lumelta kuin GW:n valkoinen hilse. Ruokasoodaa ovat myös kehuneet, se kimaltaakin vähän kuin lumihanki, mutten ole vielä tullut kokeilleeksi.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Haulla löytää useamman ketjun aiheesta (vaikka "ruokasooda" haulla), ja tässä olisi suora linkki ulkomaiselle sivulle, jossa lumibasen tekoa neuvotaan:
http://www.drunkdwarves.com/pages/artttgttcn9snow.html

Yksi mikä itselle pistää usein lumibaseissa silmään, on se lumen epärealistisuus. Siis että lunta on lätetty miten sattuu kasoihin sinne tänne kuin ruohotuppoja. Tuntuu niin kuin basettajat eivät olisi ikinä talvea nähneetkään. Ei siellä mitään puhtaita kivenmurikoita pitäisi seassa olla. Metristen kinosten päällä sitä talvella talsitaan. Taikka sitten kilometrisen jään päällä, jos sensortin planeetalla liikutaan.
Noh, tyyliseikkojahan nämä, mutta minua ainakin jurppii ne lumitupot muka-lumibasessa.

Muuhunkin voi soodaa/leivinjauhetta testailla. Esim. vihreäksi värjättynä Epic-mittakaavan figujen alustoihin. Niissähän normiflokki on ihan väärää mittakaavaa.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
nomic
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja nomic »

Rakath kirjoitti:Yksi mikä itselle pistää usein lumibaseissa silmään, on se lumen epärealistisuus. Siis että lunta on lätetty miten sattuu kasoihin sinne tänne kuin ruohotuppoja. Tuntuu niin kuin basettajat eivät olisi ikinä talvea nähneetkään. Ei siellä mitään puhtaita kivenmurikoita pitäisi seassa olla. Metristen kinosten päällä sitä talvella talsitaan. Taikka sitten kilometrisen jään päällä, jos sensortin planeetalla liikutaan.
Noh, tyyliseikkojahan nämä, mutta minua ainakin jurppii ne lumitupot muka-lumibasessa.
IMO näyttää aika hemmetin tylsältä jos koko beissi on lumessa ja kyllähän nuo tupotkin selittyy lumen sulamisella, niin ainakin minulla.
Osqillator

Viesti Kirjoittaja Osqillator »

Minun mielestäni ruokasooda on parempi vaihtoehto kuin leivinjauhe, juurikin sen kiillon takia. Näyttää huomattavasti paremmalta. ;)
Heeyee.
Rakath
Maalajakisälli 2007

Juu no, ei ne tupot minusta näytä siltäkään niin kuin lumi olisi sulanut. Enkä tiedä tarviiko jokaisen basen olla aina tappiin asti koristeltu. Joskus vähemmän on enemmän, ja pelkistetympi ulkoasu karulle lumiaavalle voi olla paikallaan.
Tietenkin baseen voisi laittaa vaikka puusta katkenneita oksanpalasia, lumen alta pilkistävien kivenjärkäleiden jään peitossa olevia huippuja ym ym, mitä ikinä talviaiheista keksiikin. Lintulauta voisi olla hauska yksityiskohta.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Sekä leivinjauheella että ruokasoodalla lunta tehneenä mielipiteeni on, että ruokasoodalla saa huomattavasti hienompaa lunta.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

mainittakoon vielä, että leivinjauheella ja ruokasoodalla ei noin koostumuksen puolesta ole hirveästi eroa... ruokasooda taisi olla 100% natriumbikarbonaattia ja leivinjauhe suurimmaksi osaksi.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Itse olen käyttänyt ruokasoodaa menestyksekkäästi. Kuten mainittua, etu sillä on lähinnä kiinteässä rakenteessa, jota voi myös muokata lisäämällä reilummin liimaa/vettä kiinnitysvaihessa.
Ainut ongelma sen kanssa on varmaan potentiaalinen liukeneminen veteen. Tätä ei ole vielä tapahtunut, mutta olen totaalisen kurat housussa aina kun joku random hörhö pelipöydän äärellä aivastaa/kaataa limsaa/kuolaa/muuten erittää nesteitä mallieni lähellä.
Kurttupeiko

Viesti Kirjoittaja Kurttupeiko »

Joo taidan kallistua kuitenkin leivinjauheen puolelle, lumi jota olen tekemässä on pakkautunut tankin teloihin, joten kimmellys ei ole juuri toivottu ominaisuus.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Voi se vähän koomisen näköistä olla, jos beisseissä olisi sentin korkuinen hanki jonka päällä figu seisoisi :P.
Itseäni tuo väitetty epärealistisuus ei haittaa, itseasiassa tuli vasta mieleen tästä ketjusta koko juttu. Mutta jossain vuoristolla tjsp kylmässä ja oudossa paikassa sellaisia lumikasoja voi kyllä hyvinkin olla.

Jos muuten haluaa kimaltavaa hankea, niin kannattaa käyttää kimalleliimaa ruokasoodan (tai leivinjauheen) kanssa.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Rakath
Maalajakisälli 2007

Höh, siihen mitään sentin töhkäkerrosta tarvita. Parin millin kerros, kunhan se peittää basen reunasta reunaan. Pientä korkeuseroahan voi värkätä mukaan.
Jossakin ohjeessa neuvottiin lisäämään myös pikkasen sinistä väriä mukaan siihen sooda/jauhomassaan, millä lumen "pohja" tehdään. Kokeilemalla varmaan löytyy se oikea sävy ja suhde, mutta pelkän jauhonvalkoisena se lumi ei kovin hyvältä näytä. Washiakin voi siihen valmiiseen lumibaseen kokeilla.

Tuo kimalleliimajuttu vois myös toimia kivasti. Hm hm, tästähän tuli ihan uusi into suunnitella lumibaseja ja -maastoja! Onneksi ei ole kuin n+1 muuta maastoprojektia työn alla..
Locku

Viesti Kirjoittaja Locku »

Rakath kirjoitti:Höh, siihen mitään sentin töhkäkerrosta tarvita. Parin millin kerros, kunhan se peittää basen reunasta reunaan. Pientä korkeuseroahan voi värkätä mukaan.
Tai vastaavasti voisi hahmon jalat ympäröidä "lumella". Paljon realistisemmannäköistä, kun hahmo seisoo lumessa, eikä sen päällä. :)
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Itse sain melko kohtuullisen näköisen lumibasen aikaan ihan perushiekasta. Tavoitteeni oli kylläkin tehdä tavallinen routainen soramaa, jonka on yöllä peittänyt halla ja pienenpieni kerros lunta. Liimasin ensin kiviä baseen, osan ukoista niiden päälle ja sitten hiekoitin basen. Lumisuuden sain aikaan Skull Whitella, ja jätin tummaa hiekkaa näkymään alta jotta se näyttäisi enemmän heikosti sataneelta ensilumelta. Kyseessä ei siis ollut sellainen paksu hanki.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
dead flesh penalty

Locku kirjoitti:
Rakath kirjoitti:Höh, siihen mitään sentin töhkäkerrosta tarvita. Parin millin kerros, kunhan se peittää basen reunasta reunaan. Pientä korkeuseroahan voi värkätä mukaan.
Tai vastaavasti voisi hahmon jalat ympäröidä "lumella". Paljon realistisemmannäköistä, kun hahmo seisoo lumessa, eikä sen päällä. :)

Voisi ajatella myös leikkaavansa ukkojen jalkoja lyhyemmiksi, esittämään uppoamisefektiä.
En ole kokeillut vielä, mutta pitääpä koittaa.
Tulisi irtotorsoillekkin käyttöä :P
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Itse käytin jonkin aikaa sitten vielä ruokasoodaa (aavistus sinistä inkkiä mukana). Pakko kuitenkin myöntää, että gw:n lumi on tuhat kertaa parempaa. Maksaa tietenkin enemmän, mutta näyttää paljon paremmalta.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Karu kirjoitti: näyttää paljon paremmalta.
Mutta ei lumelta, minkä minusta pitäisi olla sen hötön pointti. Vai onko sinulla jokin muu resepti sen käyttöön kuin "liimaa baseen - base lumijauhepurkkiin - koputellaan"?

Minusta lumi ei oikeasti näytä karvaiselta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
dead flesh penalty

GW:n lumesta jos haluaa talvista tunnelmaa, niin ainoa tapa on kyllä tehdä siitä huurteista heinää. Ei sitä tosiaan saa näyttämään nietokselta, vaikka maalaisi päälle.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Pyh, kyllä se enemmän lumelta näyttää kuin ruokasoodakasat siellä täällä. GW:n lumiefekti vaatii vain useamman kerroksen toimiakseen.
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

GW:n lumi on uskomatonta tuubaa, ja säälin sitä kuka siihen rahojaan tuhlaa. Tämäkin nappi olisi ollut paljon hienompi ilman tuota lunta, tai sitten jollain kunnollisella. Muuten aivan jumalattoman hieno
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”