"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

muovilevy vai MDF-levy maaston pohjaksi?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
asaura

muovilevy vai MDF-levy maaston pohjaksi?

Viesti Kirjoittaja asaura »

Suunnittelen muutamien maastonkappaleiden rakentamista ja on tullut aika valita materiaali niiden pohjaksi. Vaihtoehtoina on 1 mm muovilevy, jota on jo varastossa lähes rajattomasti tai sitten MDF-levyn ostaminen. Kumpaa minun kannattaisi käyttää?

Alustoille tulee hartsisia ja sekalaisesta romusta tehtyjä rakennuksia. Olen aiemmin käyttänyt tässä tarkoituksessa baarista napattuja tuopinalusia, mutta ne käyristyivät maalauksen jälkeen -- eivät kovin pahasti, mutta kuitenkin. Olen aikeissa maalata pohjat spraylla ja/tai kynäruiskulla.
thepanu

Viesti Kirjoittaja thepanu »

Kaverin kanssa olemme vääntäneet epic-maastolle pohjaa 1mm muovilevystä. Standardimuotoisia (15cmx15xm) niin esim kaupungin rakentaminen on kohtuu selkeää.

Joka tapauksessa, jostain syystä myös tuo taipuu jonkin verran. Ei paljon, mutta havaittavasti.
jurri

Viesti Kirjoittaja jurri »

Mistähän tuollaista muovilevyä saisi helpoiten? Etolasta? Minusta MDF on vähän hankalaa käsiteltävää ja lisäksi sahailu tuo sotkua. Vai onko MDF suurestikin erilaista kuin kovalevy?

Tein joskus lammen jonka pohjana oli kovalevyä ja siitä tuli turhan painava...seuraavaa maastoprojektisa kokeilisin itse mielelläni muovilevypohjalla.
Mikä ei tapa, se mutatoituu ja yrittää uudelleen.
TombaDaMon

Viesti Kirjoittaja TombaDaMon »

MDF on tosi kätevä pelipöydän pohjalevy.. itselläni on sitä ja olen tyytyväinen.. kun pysytään about 7mm paksuudessa niin 60cm x 60cm palat ei oo yhtään liian painavia, vaikka olis miten finnfoamia/styroksia sun muuta päällä... eikä se murenna niinkuin kovalevy, koska se on paljon paljon tiiviimpää tavaraa, ja kestää varmasti.. ja helppoa veistää puukolla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”