Hmm, kiteytettynä kovimmat lyöjät vampeilla ovat ehdottomasti Blood dragonit, lordille ja countille tulee vielä full plate armour kaupantekijäisinä kun sellaisen ottaa armeijaa johtamaan. Nechrarcit ovat taas kaikkein kovimpia taikomaan ja saavat siihen kaikkea kivaa. Lahmialaiset... hmm no kauniita ainakin, ainiin ne tykkää vietellä vastustajan nappeja omalle puolelleen sekä niillä on kova initiative. Strigoilta taas löytyy voimaa ja kestävyyttä, sekä hirviömäisyyttä syvimmässä olemuksessa. Von Carsteinit ovat normivampyyreja, mikä tarkoittaa, että mitään kivaa statseihin ei saa, mutta sitten voi summonnata dire wolfeja ja fell bateja, mikä antaa ihan mukavasti päänvaivaa vasustajalle, sekä kokonaiset 18" kenraalin komennussädettä normaalin 12" sijaan.
Tuossa nyt oli jotakin, ja sieltä armybookista löytyy vielä lisää tästä.
Mitä vielä verilinjojen hyödyllisyyteen tulee, niin mielestäni kaikki ovat hyödyllisiä taistelussa. Kyse on enemmän siitä, kuinka niitä käyttää taistelussa. Vampeilla yksi mies (tai nainen) voi muuttaa koko taistelun kulun edukseen, mutta ei kuitenkaan yksin. Kaikki vampyyrit ovat kovia lyömään, mutta varovainen kannattaa olla, sillä ainoastaan Blood dragonit saavat armorit, siis lorditason tyypeistä. Eli ei kannata olla matkassa ilman jonkinlaista wardia, mikä ei tietty ole Blood dragoneillekaan pahaksi, kestävät vain iskuja paremmin.
Mitä sitten kannattaa ottaa... no lurkit ja zombit on kai must hankinta, ainakin melkein, aluksi vaikka necro niitä johtamaan, kuten jo totesitkin, sitten siitä olisi hyvä laajentaa vaikkapa dire wolffeihin, jotka tuovat vähän nopeutta mukaan armeijaan, eikä ghoulitkaan ole paha, maksavat vain 8 pistettä, niillä 2 hyökkäystä myrkyllä höystettynä ja T4, skirmaamista ja elävyyttä unohtamatta.
Vaihtoehtoisesti voisi ajatella myös batswarmia, mutta itse en niille oikein ole lämmennyt. Sitten vain vampyyri mättösankari mukaan soppaan ja pari necroa lisää sekä vähän jotakin spesiaalia ja/tai harvinaisuuksia niin alkaa pakka olla kasassa.
Lipunkantajaksi ehkä wight lord, siitä ainakin itse tykkään hyvän ld:nsä vuoksi, on hyvin pitänyt oman armeijani rungon kasassa niinä kertoina kun olen menettänyt kenraalini.